Шығармашылық қабілеттін дамыту




Презентация қосу
Мектепке дейінгі ұйымда оқыту мен
тәрбие берудің шығармашылық
қабілеттерін дамыту және танымдық –
жобалық іс-әрекеттінін тәсілдері
Жоспар

1)Шығармашылық қабілетін дамыту
2) Тәжірбие іс -әрекеті арқылы балалардың танымдық қабілетін дамыту
3)Қолданылған әдебиеттер
Шығармашылық қабілеттін дамыту
Шығармашылық
Сурет Жапсыру Музыка
салу

Нәтижелі әс- әрекет
Мүсіндеу Қоршаған ортаны
эстетикалық
қабылдау
Шығармашылық
Музыка,өнер туралы білімдер
негізіне қызығушылық танытуға

Көркем туындылар және халықтық
шығармашылыққа өзінің қатынасын білдіруге мүмкіндік береді

Көркем құралдармен( түс , ырғақ ,
пішін ,композиция және т,б.)жеке көркем образдар жасауға мүмкіндік береді.
Сурет салу дегеніміз суретшінің алдында тұрған затты, құбылысты өзінен
аудармай нақтылы бейнелеуі болып табылады.
Мүсіндеме , мүсін, скульптура ( лат. sculptura, seuplo – шекимін,
қашаймын) – бейнелеу өнерінің бір түрі. Мүсіндеме туындылары үш
өлшемнен (биіктік, ендік, аумақтық) құралады. Мүсіндеме қатты
заттардан немесе пластикалық материалдардан жасалады. Осыған
байланысты, мусіндеме жасайтын адамды - мүсінші деп атайды.
Жапсырмалау дегеніміз мүсіннің жұмсақ материалдан жасалу
техникасы. Мүсін жасауда әр түрлі материалдар қолданылады және
оларды ұқсату тәсілі де түрліше болады. Жапсырмалау процесі бас
бармақ пен сұқ саусақ қимылдары арқылы істеледі. Жұмыс барысында
мүсінді айналдыра отырып, жан-жағынан сомдап, қадағалап, артық- кем
жерлерін түзеп отыру керек. Жапсырмалаудың басты міндеті – бейнені
айқын көру, көрген затты дұрыс елестете білу, жабыстыру, созу,
жұмырлау, илеу сияқты тәсілдерін меңгеру .
Ән — ең кең таралған музыкалық шығармалар жанры ,
музыка және поэзия өнерлерінің ортақ туындысы. Ән
мазмұнына қарай (азаматтық, революциялық, лирикалық, еңбек,
әзіл т.б.), шығу тегіне байланысты (халықтық, авторлық,
қалалық, әскери, балаларға арналған, діни т.б.) және орындалуы
мен құрылымына байланысты (жеке дауысты, көп дауысты)
болып бөлінеді. Әуендік-интонацация, орындаушылық мәнер-
нақышы және шырқау ерекшелігіне сай қазақ әндері Арқа
әндері , Жетісу сазы , Батыс Қазақстан мектебі , Алтай әуені ,
Сыр бойы мақамы тағы басқа болып айқындалады.
Халқымыздың ән шығармашылығы негізінен домбыра
аспабының сүйемелдеуімен дамыған. Тақпақ -сазды екпіндегі
нөсер терме , желдірме-толғаулар және кең тынысты созып
айтатын көтеріңкі әндер көбіне халықтық әндерге тән.
Қазақстанның кәсіпқой композиторларының әндеріне өмірдегі
сан-алуан тақырып арқау болған. Отандық ән жанрының
дамуына Абай , Ақан сері , Мұхит , Біржан , Балуан шолақ ,
Үкілі Ыбырай , К. Әзірбаев , Н. Бекежанов , Л. Хамиди , Б.
Байқадамов , С. Мұхамеджанов , С. Кәрімбаев , Ә. Еспаев , Н.
Тілендиев , Е. Рахмадиев , Ш. Қалдаяқов , Ә. Бейсеуов , М.
Маңғытаев , Т. Базарбаев , Е. Хасанғалиев т.б. елеулі үлес қосты
«Шығармашылық» сөзінің төркіні «шығару», «ойлап
табу» дегенге саяды. Демек жаңа нәрсе ойлап табу, сол
арқылы жетістікке қол жеткізу деп түсіну керек.
Философиялық сөздікте «шығармашылық –
қайталанбайтын, тарихи қоғамдық мәні бар, жоғары
сападағы жаңалық ашатын іс-әрекет» деп
түсіндіріледі. Көрнекті психолог Л.Выготский
«шығармашылықты жаңадан ашатын әрекет» деп
атаған. Ал осы мәселені терең зерттеген
психологтардың бірі Я.Пономарев оны «даму»
ұғымымен қатар қояды. Өйткені, әрбір жаңалық,
әсіресе, интеллектуалдық тұрғыда болса, ол баланың
психикасын жаңа сапалық деңгейге көтереді деп
есептейді. Бұл пікір бүгінгі педагогиканың
талаптарына сәйкес келетіндіктен көңілге қонымды.
Баланың шығармашылық қабілетін дамыту мәселесін талдау
шығармашылық- «белсенділік», «әрекет», «қабілет» ұғымдарының
мәнін терең түсініп алуды қажет етеді.
Шығармашылық қабілеттің дамуы, оны дамыту жолдары жайында
ғалымдар тереңнен ой толғайды. Жүсіп Баласағұн, Әл-Фараби, Абай өз
еңбектерінде адамның жеке басын, қабілеттерін дамытудың жолдарын
зерттеген. Бала шығармашылығына бағыт – бағдар беруді ең алғаш білім
мазмұнына енгізген – М.Жұмабаев

Шығармашылық ойлауды дамыту
шарттары:

Шығармашылықтың тууына ішкі
кедергілерді жою;
жұмыс істеу барысында бала зейінін
акыл-ойға шоғырландыру;
Қиял ширақтығын қолдау;
жалпы шығармашылық іс-әрекетке
бағыт-бағдар беру
Тәжірибе іс-әрекеті арқылы балалардың
танымдық қабілетін дамыту

Танымдық–жобалық іс-
әрекетінің технологиясы

Мектепке дейінгі ұйымдардағы
педагогикалық үдерістердің
инновациялығы – мектеп жасына дейінгі
балалардың тиімді дамуына себін тигізетін
жаңа технологияларды мақсатты
ендіруінде болып табылады.
Жобалық іс-әрекет – бұл білім беру
мазмұнының кез келген бағыты
бойынша іздеу, зерттеу, практикалық
тапсырмаларын шешу үшін белгілі бір
жоспарлар, белгілі бір мақсаттары бар
мақсаттылық іс-әрекет

Танымдық–жобалық іс-әрекетінің технологиясы
Жобалық іс-әрекет негізінде ересектер мен
балалардың белгілі бір практикалық проблеманы
бірлесе жұмыс істеу үдерісінде қол жеткізілетін іс-
әрекеттің нәтижеге бағыттылығы (оның
барысында бала өзі үшін көптеген жаңа және
бұрын білмегенді ашады) туралы идея жатыр. Бұл
нәтижені шынайы практикалық іс-әрекетте
көруге, зерделеуге, қолдануға болады.
Жобаны дайындаудың І кезеңі Балаларға
талқылау үшін проблема қойылады.
Бірлескен талқылау нәтижесінде болжам
ұсынылады, ол іздеу іс-әрекет үдерісінде
балалармен расталынады. Жобалар
технологиясы
Жұмыстың ІІ кезеңі Мақсатқа қол жеткізу (болжам – жобаның мақсаты) бойынша іс-
әрекеттердің бірлескен жобасы дайындалады. Алғашқыда жалпы талқылау балалар
белгілі бір зат немесе құбылыс туралы білетіндігін анықтау мақсатында жүргізіледі.
Содан кейін жауаптарды топқа көрсету мақсатында жауаптар ватманға жазылады.
Жауаптарды тіркеу үшін балаларға таныс және түсінікті шартты схемалық символдар
қолданылады. Екінші сұрақ қойылады: «Біз нені білгіміз келеді?». Жауаптар қисынсыз
болса да, жауаптар қайтадан тіркеледі. Әрбір баланың көзқарасына төзімділікпен
қарап, балалардың жөнсіз айтқандарына әдептілік таныту маңызды. Барлық балалар
өздерінің ойларын айтып болған соң, «Сұраққа жауапты қалай табу керек?» деп сұрау
қажет. Осы сұраққа жауап бере отыра, балалар өздерінің жеке тәжірибелеріне сүйенеді.
Міндетті түрде балалардың жас ерекшеліктері ескеріледі.
Жұмыстың ІІІ кезеңі Балалар зерттейді, тәжірибе жасайды,
іздейді. Ойдың ізденгіштігін дамыта отырып, бала ойлауын
белсендіру үшін проблемалық жағдайды, бас қатырғышты
шешу ұсынылады. Бала өз бетімен тануға, түсінуге, істеп
көруге, ойлап табуға болатындай жағдай жасау қажет. Бұл
жағдайда танымдық-жобалық іс-әрекеттер бойынша
бұрыштар ерекше рөл атқарады.
Қортынды
Модельдеу, жобалық-зерттеу,
интеллектуалдық-ойын тәсілдері
негізінде құрылған интеллектуалдық
технологиялар айрықша қызығышулық
тудырады. Олар интеллектуалды
балаларды математикаға, мәдениетке,
тілдерге, логикаға жан-жақты дамытуға
бағытталған. Мектепке дейінгі
ұйымдардың білім беру үдерісіне
инновациялық технологияларды ендіру
әрбір баланың интеллектуалдық
сұраныстарын барынша тиімді шешуге
мүмкіндік береді
Қолданылған әдебиеттер
https://
infourok.ru/prezentaciya-dlya-vospitateley-v-d
etskom-sadu-proekt-2508516.html
https://kopilkaurokov.ru/
doshkolnoeObrazovanie/prochee/
miektiep_zhasyna_dieiinghi_balalardyn_shyg_
armashylyk_damytushylyg_y

Ұқсас жұмыстар
Қабілет туралы түсінік
Дарынды балалармен жүргізілетін тәрбие жұмыстарының жүйесі
Шығармашылық тапсырмалар бала белсенділігін арттырудың негізі
Қабілет - бір адамды екіншісінен ажырататын дара психологиялық ерекшелік
Мектепке дейінгі жастағы баланың еңбекке деген көзқарасын дамыту
Тұлғаны бағдарлап оқыту үдерісінде оқушылардың шығармашылық ойлауын дамыту
Педагогтың кәсіби біліктілігі
Шығармашылық дарындылық
Дарынды балалардың психоәлеуметтік сезімталдығы
Өзін-өзі тану ілімінің ғылыми негіздері туралы ақпарат
Пәндер