Билингвальды оқытудың маңызы




Презентация қосу
Семинардың мақсаты:
Ұлттық сыныптарда білім
беруде билингвальды оқыту
әдістемесін пайдалануын
жетілдіру, педагогтердің
кәсібі шеберлігін арттыруга
ықпал ету
L/O/G/O
Елбасы өзінің халыққа Жолдауында қазақ
тілін мемлекеттік тіл, орыс тілін ресми
тіл, ағылшын тілін жаһандық экономикаға
кірігу тілі ретінде қарастырып, бәсекеге
қабилетті болудың ең негізгі шарты көп
тілді білу деп баса айтқаны белгілі
«Билингвизм» - бұл екі
түрлі тілді, ана тілімен
бірдей кез келген екінші
тілді жоғары деңгейде
меңгеру
«Билингвизм» білім
алушының екі тілді де еркін
меңгеру және екі тілде белгілі
бір мөлшерде мәдени
құндылықтарды игеруі. Сол
ушін билингвалды оқытуды
екі түрге бөлуге болады:
мазмұндық және пәндік
Көп тілді және билингвальды білім
беру моделін енгізудің мақсаттары:

«Қазақстан Республикасы мемлекеттік
жалпыға міндетті орта білім
стандарттары талаптары деңгейінде,
үш тілде білімдерді меңгерген, көп тілді
коммуникативті құзырлықтары
қалыптасқан, көп мәдениетті, рухани-
адамгершілік қасиеттері дамыган
тұлганы қалыптастыру»
Қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімдеріне
қойылатын талаптар ерекше:

1. Тіл үйренудің барлық формаларын /ауызша,
жазбаша, аудио –көріністі материалдар т.б./
сонымен қатар дидактикалық материалдарды
шектемей қолдану

2. Екі тілде білім беру кезіндегі мақсат
- қазақ тілі білім берудің құралы болып
есептелінеді

3. Мемлекеттік тіл-сол мемлекетте тұратын, сол жерді өзінің тарихы ОТАНЫ
деп білетін, сол жерді мекендейтін тұрғылықты халықтың тілі

4. Қазақ тілі – қазақ халқының және қазақ мәдениетін жеткізушілердің тілі

Ұлт мектептерінде оқытылатын қазақ
тілі пәнінің мазмұны тілдің табиғы екі
жақтылығымен ескертіледі
• Біріншіден, тіл- ережелер мен белгілер жүйесі, екінші жағынан,
тілдік қызметі
• Екіншіден, қазақ тілін оқытудың мазмұны: тілдік қарым –
катынастағы дағды мен шеберлік /жиі қолданылатын, тілді,
қарым-қатынастағы/, лингвистикалық компонент, жүйелі бір
бағыттағы, бір мақсаттағы рецепті /тыңдау, айту/ және тілдік
қызметтерді өнімді /сөйлеу, жазу/ іске асыру
• Үшіншіден, ең негізгі талап, қазақ тілін мемлекеттік тіл ретінде
нығайта отырып, оқушылардың ұлттық дамуын сақтау
• Төртіншіден, мектептерімізде екі тілде оқытуда ең алдымен
шәкірттеріміз қазақ тілін толық әдеби нормада білуі қажет,
күнделікті өмірде қолдану керек
Қазақстан Республикасы жалпы білім
беретін мектептерінде көптілді және
билингвальды білім беру моделін
ендірудің өзектілігі
• Бүгінгі Қазақстандық қоғамда көптілді, көп мәдениетті
тұлғаға деген сұраныстың артуы
• Ұлттық мектеп бітірушілерін жалпы қазақстандық және
әлемдік білім және ақпарат кеңестігіне
интеграциялануындағы мәселелерді шешу қажеттілігі
• Болашақ ұрпақты қазақстандық патриотизмге, ұлт
аралық қатынас мәдениетіне тәрбиелеүдің өзекті
мәселеге айналуы
• Аз ұлт өкілдерінің этникалық ерекшеліктерін сақтаумен
бірге олардың қазақстандық, экономикалық, әлеуметтік-
мәдени үрдістерге толық қанды қосылуына жағдай
жасау
• Мектеп бітірушілерінің коммуникативті және ақпараттық
құзырлықтарының жеткілікті деңгейіне қол жеткізу
Алғаш билингвиальды білім беруге
қарсы ең негізгі кедергілер
төмендегіше болды:
Мысалы, психологиялық дискомфорт,
оқудағы жарамсыз қобалжу, үрей, тілді
меңгере алмау, сөйлей алмауы, оқысқорку,
ерік- күшінің жетіспеуі, өзіндік ойлауының
құлдырауы, екінші тілде сөйлей алмай, үзіліс
болып қалу, екінші тілді меңгеруде үйде
немесе қоғамда ешкім қолдамау сияқты
жағдайлар
Билингвальды оқытудың
маңызы:
• Оқушылардың білім сапасы көтеріледі
• Ұйғыр мектептерінде бала санын сақтап
қалуға көмектеседі
• ҰБТ-ға оқушыларды дайындауға ықпалын
тигізеді
• Көп тіл білетін, басқа ұлттардың салт-
дәстүрін қадірлей білетін мәдениетті,
отансүйгіш тұлға тәрбиелейді
Тәжірибенің өзектілігі:

• Қазіргі қоғамның билингвальды оқытуды талап
етіп отырғаны және билингвальды оқытудың
теориясы және әдістемесі бойынша ғылыми-
әдістемелік нұсқаулықтар болмаса да,
тәжіребеде қолданылуы
• Ұйғыр тілінде оқитын сыныптарда оқыту
әдістемесіне билингвальды оқытудың
әдістемелік тәсілдерін енгізу
• Тәжірибе ғылымы, қоғамдық және қолданбалы
маңызға ие
Тәжірибенің негізгі қағидалары:

- орта мектепте негізгі пәндерді оқыту
әдістемесінде қазақ тіліндегі материалдарды
жүйелі түрде қолдану
- пәндерді оқытуда интегративті әдіс кеңінен
қолданылады, себебі сабақ екі тілде
жүргізіледі.
- сабақта қосымша материалдарды екі тілде
қолдану мүмкіндігі асады
- пәндерді оқыту әдістемесінде әр түрлі әдіс-
тәсілдерді билингваль ды негізде қолдану
жүзеге асырылады
Тәжірибенің мазмұны:

- сөздік әдісте билингвальды әңгіме, билингвальды түсіндіру,
билингвальды пікір-талас сияқты тәсілдер қолданылады
- сөздік-көрнекілік әдісте көрсетілімдер билингвальды түсіндірме
арқылы көрсетіледі
- сөздік-көрнекілік-тәжірибелік әдістер тобында билингвальды
жаттығулар орындау, оқушы экспериментінің нұсқауы екі тілде
беріледі
- ойын әдістері пәндерден рөлдік және дидактикалық ойындарды
өз ішіне алады
Тәжірибенің негізгі
құрылымы
• Билингвальды оқытудың мақсаты, мазмұны,
ұйымдастырушылық- әдістемелік және нәтижелік-
бағалау компоненттерінен тұратын концепциясы
жасалды
• Негізгі пәндерді оқытуда білім сапасын арттыру
мақсатында, билингвальды оқытудың концепциясы
және теориялық моделіне негізделген арнайы әдістеме
жасалды
• Оқушылардың пәнді екі тілде меңгеру сапасын арттыру
мақсатында, билингвальды дидактикалық
материалдар қолданылады
• Эксперименттік зерттеу нәтижелерін сараптау негізінде
билингвальды оқытудың пәндердің әдістемесіне
еңгізілуі оқушының дүниетанымын кеңейтуде, білім
сапасын арттыруда және кешенді тестлеуде грант
иегері атаныуында маңызды екені анықталды
Мұғалімнің тәжірибені
қолданудағы жұмысының
нәтижесі:
- мақсатты - пәннен оқушының білім сапасын
арттырады
- мазмұнды – оқушыда билингвальды-интегративтік
білім жүйесі, пәндік мағлуматтық – коммуникативтік
дағдылары, пәнге деген қөзқарасы қалыптасады
- ұйымдастырушылық-коммуникативтік дағдылыры
қалыптасады
- пәнді оқытудың нәтижелік сапасы артады

Ұқсас жұмыстар
Популяция дегинимиз немә
Білім берудің жаңартылған мазмұны жағдайында Биология пәнінен зертханалық оқу үрдісін ұйымдастыруда басшылыққа алатын инновациялық әдіс - тәсілдер
Бастауыш сыныпқа сан есімді оқыту
Критериалды бағалау туралы ақпарат
ӘДЕБИЕТТЕН СЫНЫПТАН ТЫС
Критериалды бағалау технологиясы
Зертханалық жұмыстар
Дамыта оқыту технологиясының принциптері
Биологияны оқыту формалары жүйесіне сипаттама
Әдебиетті оқытудың инновациялық әдістемесі, технологиясы
Пәндер