АНТИКАЛЫК ӨНЕР




Презентация қосу
АНТИКАЛЫК ӨНЕР.
ГРЕК,РИМ
ДАЙЫНДАҒАН : КАРАБЕК ҰЛДАНА
ҚАБЫЛДАҒАН :ДЕМЕУБАЕВА ҰЛЖАН
Грек өнері мүлдем өзгеше үш мәдени ағымның құйылысынан туған Кіші
Азияда өзінің өміршеңдік күшін тегінде әлі де сақтаған өзінің жеңіл тынысы
ежелгі эллиндік барлық даму кезеңдеріне оның рухани талап-тілегіне жауап
бере алған эгей мәдениеті. Жаулап алушылар Критте сәндік нақышының
еркін қиялы менг тоқтаусыз серпінін қиқар қатал өктем аса қарапайым
геометриялық ишарамен бәсеңдеуге бейім. Осының алдында Египет пен
Месопотамияға көркем шығармашылық үлгілер пластикалық және
бейнелеу өнері формаларының мүлтіксіз нақтылығын өзінің тамаша
бейнелеу өнері мен сәндік шеберлігін жеткізген шығыс өнері. Алайда шын
мәнінде жаңа ұлы өнердің пайда болуы үшін бұл ағымның қосылуы ғана
жеткіліксіз болар еді. Теңіз қай жерден болсын жақын сияқты. Грек халқы
балалық шақта бастап өткізіп жатқан кезде елінің пейзажын оған жердің кез
келген түкпіріндегі барынша көп әдемілікті жинап алып сол алқапты күн
сәулесімен естен тандыра нұрландыра алатын ақылды да аса шебер
құдайлар жасағандай болып көрінген. Ежелгі грек табиғатты ашылмаған
құпиясымен қабылдамай оның көз аясындағы объективті шындығын
қабылдаған оның өнері реалистік болуға тиіс еді.
Элладаның көркем творцчествосы әлем тарихында тұңғыш рет өнердің
өлшемі реализмді орнықтырды. Бірақ бұл табиғатты дәл көшіру реализмі
емес табиғат жасай алмаған немесе жасап үлгермеген аяқтау түрінде
реализм. Сөйтіп табиғаттың жоралғысымен жүре отырып өнер табиғатты
көрсеткен.Адам- табиғат гүлі. Сондықтан мифтік шығармадан кейін өнер
пенде өз бойында ашуға тиіс ержүректілік пен сұлулыққа ие адамды
бейнелеуге тиіс. Құмыра өрнектерінде адамға негізгі көңіл бөліне бастаған
оның бейнесі шынайы белгіге ие бола бастады. Сонымен бірге мұның өзі аса
мәнді оқиға мүсін пайда болды, оның басты тақырыбы адам еді.
Өнердің тәрбиелік мәніне келетін
болсақ мұндайда өлшеусіз өсе бастайды.
Өнер тудыратын шынайы сұлулық
адамның бойында ,сұлу адамдар
арқылы сұлу мүсіндер пайда болады,
соңғысы өз кезегінде

Біріншілерге әсер еткен сөйтіп
мемлекет сұлу мүсіндерге сұлу адамдар
бергендіктен қарыздар болды.Грек
колоннасы құрылысы жағынан өз
міндетіне тамаша сай келді. Сөйтіп
қазір сәулет әбден танылған міндет
атқару принципіне толық сай келеді,
сондықтан да грек ордерлері уақыт
сынына төтеп берді. Өз міндетіне толық
сай грек колоннасы әсемдігі жағынан
да мүлтіксіз болды
Грек тарихының б.э.дейінгі 6-8
ғасырды қамтитын бұл кезең
«көне»ұғымды білдіретін «архойс»
деген сөзінен шыққан
«архайкалық»кезең деп аталады.Көне
дәуірде Евразия кеңістігінде Кіші Азия
мен Шығыс Азияда әлемдік өркениет
дамуының жаңа ғасыры
басталды.Евразия қаласында сақ-
скиф ғұндар әкелген әшекей өнер «аң
бейнесі»әдіс өмірге келді.Қосөзен
алқабында атақты қорғандармен
қалалармен аспалы бақтармен
әйгіленген Вавилон ахмениттер
патшалығы тарих төріне шықты.
Өркениетті осындай елдермен қызу
қарым-қатынаста болған гректер
олардың мәдениетінің ең озық
үлгілерін саралай сіңіре отырып
жоғары жетістікке жетті.
Ежелгі Мысыр сәулетшілерімен бағаналы сарай храмдар салуды
үйренді.Қосөзен аңғары елдерінен бнтон жасауды беті жылтыр су өткізбейтін
түрлі-түсті кірпіш мозайка өруді дарытты ал көшпенділер алтыннан түйін
түйген зергерлікті қабылдады.
Осының арқасында б.э.д. VIIIғасырда Грецияда материалдық мәдениет да-
мыды. Темір қару-жарақ соғылып, металлургия мен құйма тәсілі жетілді.
Ірі-ірі көпірлер , жолдар салыныып, қалалар айналасында қорғандари бой
көтерді. VII ғасырда тұңғыш рет теңге сомдалды.

Экономикалық, әскери әл-қуатын нығайтқан гроектер б.э.д. VIII-VII
ғасырларда жан-жағындағы елдернді, оңтүстік Франция, Сицилия, Апенин
түбегін, Мысырдың солтүстік бөлігін басып алды.Сөйтіп бүкіл Жерорта
теңізі маңайын өз иелігіінддей билеп-төстеді
Жалпы ежелгі гректер тайсалмас жауынгер халық болды. Олар жастарды
сәби кезінен батылдыққа, ептілікке үйретіп отырды. Ұдайы жаттығу
шымыр да сымбатты етіп өсірді. Батылдық пен шымырлықты шыңдайтын
түрлі ойындар, оның ішінде Олимпиадалық жарыстар мезгілінде өтіп тұрды.
Сондай жарыстарға түсіп, құрметке бөленгендер жан-жақты марапатталып,
кейбір жампоздар тіпті құдайларға теңестірілді. әдетте атлеттер жарысқа
жалаңаш түсетін. Бұл грек суретшілеріне үлкен мүмкінндік ашты. Олар
жалаңагш атлеттерді жіті қадағалау арқылы адам денесінің анатомиялық
жаратылысын, әр түрлі қимыл-қозғалыстардағы өзгерісті, дене сұлулығын
зерттеп, бейнелеуде үлкен жетістіктерге жетті.ара қатынас сәйкестік
өлшемдерін дұрыс алуға көп көмегін тигізді. Тамаша көркемдіктерге ие
болған грек мүсіншілері шабытпен жмыс ічстеді. Соның аорқасынла талайә
мүчіндерді-куростарды тудырды. Ол кезде жалаңаш мүсіндерді «курос» деп
атады. Сондай мүсіндер-Генеядн, Аттикалан табылған сомдама денелер.
Осындайайтулы жетістіктерге қарамай, Архпайка мүчсіндерінде
шарттылықтың көптеген белгілері сақтаклды.шеберлер әлі де болса
адамның табиғи қимыл-қозғалысын батыл бейнелей алмады.

Ұқсас жұмыстар
Антикалық мәдениет
Эстетика дүниені эстет
Аристотельдің өнер философиясы
Жаңа заман мәдениеті
Эстетикалық сезімді және эстетикалық қабылдасауды тәрбиелеу
Қазақ халқының өнер философиясы
Тарихтың үздіксіздігі Мәдениет пен ретінде қоғамдық өркениеттің прогресті жоққа қарсы тұруы
Қайта өрлеу мәдениеті
Қайта өрлеу дәуірі
Өнер философиясының негізгі категориялар
Пәндер