Икондық таңбалар




Презентация қосу
МӘДЕНИЕТ РӘМІЗДЕР,
МӘНДЕР, ТАҢБАЛАР
МЕН МАҒЫНАЛАР
РЕТІНДЕ.
МӘДЕНИЕТТІҢ
АҚПАРАТТЫҚ-
СЕМИОТИКАЛЫҚ
ТҮСІНІГІ
Мәдениет
Мәдениет – тарихи құбылыс. Оның
дәрежесі мен сипаты
қоғамдық өмірдің жағдайларына
байланысты өзгеріп отырады.
Тарихи дәуірлердің алмасуы
мәдениеттің мазмұны мен
формаларына сөзсіз терең
өзгерістер енгізеді.
коммуникативті
ақпараттық
көндіктірушілік

ізгілік

Мәдениеттің
негізгі
құндылықты
нормативтік міндеттері

ұйымдық
реттегіш

әлеуметтендірг
іш
Рәміздер – мемлекеттік тұтастық

Рәміздер саяси төуелсіздік пен
мемлекеттік егемендіктің бірегей
белгілері болып табылады. Демек,
мемлекеттік рәміздер - белгілі бір
елдің өмір салтын, бүкіл болмыс -
ерекшелігін, айрықша арман - аңсарын,
басқалармен байланыс мұратын
білдіретін белгі. Әр елдің мемлекеттік
рәміздері географиялық, мәдени-
тарихи және геосаяси жағдайларына
байланысты қалыптасады.
Рәміздер
Ту — арнайы түстері бар белгілі бір геометриялық пішінге ие мата.
Әдетте тулар флагшток арқылы көтеріледі. Мемлекеттік-ту
мемлекеттік-рәміз болып табылады. Мемлекеттіктен басқа көптеген
елдерде әскери дәне коммерциялық тулар бар.

ЕЛТАҢБА

ГИМН
Қазақстан Республикасының Мемлекеттік Әнұраны —
Қазақстан Республикасының мемлекеттік рәміздерінің
бірі.Республиканың қазіргі әнұраны 2006 жылы 6 қаңтарда қабылданды.
«Менің Қазақстаным» әнұран ретінде алғашқы рет Н.Назарбаевтың
инаугурациясы кезінде орындалды.
ТУ

Тудың ортасында шұғылалы күн, оның астында қалықтап ұшқан қыран
бейнеленген тік бұрышты көгілдір түсті мата. Ту сабының тұсында ұлттық
өрнек тік жолақ түрінде нақышталған. Күн, оның шұғыласы, қыран және
ұлттық өрнек бейнесі алтын түстес. Тудың ені мен ұзындығының ара
қатынасы - 1:2.
Мемлекеттік тудағы көгiлдiр түс - Қазақстан халқының жаңа
мемлекеттiлiкке ұмтылған ниет-тiлегiнiң тазалығын, асқақтығын
көрсетедi. Нұрға малынған алтын күн тыныштық пен байлықты
бейнелейдi. Күн — қозғалыс, даму, өсiп-өркендеудiң және өмiрдiң белгiсi.
Күн — уақыт, замана бейнесi. Қанатын жайған қыран құс — бар нәрсенiң
бастауындай, билiк, айбындылық бейнесi. Ұлан-байтақ кеңiстiкте
қалықтаған қыран елдің еркiндiк сүйгiш асқақ рухын, қазақ халқының
жан-дүниесiнiң кеңдiгiн паш етедi.
Елтаңба

Рәмiздiк тұрғыдан Қазақстан Республикасының мемлекеттік
елтаңбаның негiзi — шаңырақ. Ол — елтаңбаның жүрегi.
Шаңырақ — мемлекеттiң түп-негiзi — отбасының бейнесi.
Шаңырақ — Күн шеңберi. Айналған Күн шеңберiнiң
қозғалыстағы суретi iспеттi, Шаңырақ — киiз үйдiң күмбезi
көшпелi түркiлер үшiн үйдiң, ошақтың, отбасының бейнесi.
Түндік — таза көк аспанын бейнелейді. Үш-санды айқыш-
ұйқыш келген күлдреуіштер қазақтың үш жүздін бірлігі
бекемдігін көрсетеді.
Шаңырақтан шыққан уықтар күн арайларын еске салады.
Бес бұрышты жұлдыз елтаңбаның тәжi iспеттi. Әрбiр
адамның жол нұсқайтын жарық жұлдызы бар.
Қанатты тұлпар — қазақ поэзиясындағы кең тараған бейне.
Ол ұшқыр арманның, самғаған таңғажайып жасампаздық
қиялдың, талмас талаптың, асыл мұраттың, жақсылыққа
құштарлықтың кейпi.
Қазақстан Республикасының
Мемлекеттік Әнұраны
Семиотика -хабаршы таңбалар туралы
жалпы теориялық ілім, ол таңбалардың
табиғатын, жүйесін, түрлерін, крлдану
процесіндегі құбылыстарын, таңбалардың
бір-бірімен және өздері білдіретін
мағынамен қарым-қатынасын зерттейді.
Семиотика – 20 ғасырдың
20-30-жылдарында ғана
қалыптасқан жас ғылым
болғанымен, әр түрлі
материалдық белгілерді
хабаршы таңба ретінде
қолдануды адамдар ежелгі
заманнан бастап-ақ білген.
Сондай-ақ, атқаратын
қызметі жағынан алғанда
сөйлеу тілінде де жалпы
таңбаларға тән сипаттардың
барлығын, сондықтан оны да
жалпы таңбалар тобында
қараудың керектігін ежелгі
заман ойшыларының өздері
де айтқан.
Ч. Пирстың басылым көрген семиотикалық идеялары лингвистикалық
ортадан тыс алыста дүниеге келді, сондай-ақ түсінуге ауыр тілмен
жазылғандықтан сол уақыттарда АҚШ-тан тыс жерлерде кең танылмады;
оған ұқсас тәуелсіз идеяларды Ф.де Соссюр дүниеге әкелді. Оның
басты айырмашылығы идеяны математикалық логикадан емес
лингвистикадан туындатуы болды. Пирс тұжырымдамаларының кең
оқырманмен табысуы және дамытылуы 1930-жылдарда Ч.М.Моррис арқылы
жүзеге асты және ол Пирстың әлемге семиотиканың негізін салушы
ретінде кең танымал болуына ықпал етті. Пирс идеяларының көпшілік
сипат алуына Р.Якобсон да біраз еңбек сіңірді. Пирс таңбаларға
классификация жасады
Таң
ба
түрл
ері
Символ
-
таңбал
ар

Индекс Иконд
- ық
таңбал таңбал
ар ар
көп
қандай да және/неме
жағдайда
бір ортақ се сол
бұл
ұқсастыққа мәдениетт
байланыс
ие бейнелі егі шартты
себеп-
таңбалар келісім
салдарлық
негізінде
және/неме
бір-бірімен
се
байланыст
нұсқаушы
ы болады
сипатта
болады
із – оны бағдаршам
Аюдың тастаушығ түстері мен
олардың
(хайуан) өзі Икон а сілтейді, Инде мағыналары Симв
мен суреті дық түтін – кс- арасындағы ол-
таңб отқа. таңб байланыс таңб
алар алар алар
Икондық таңбалар

2 3
Индекс-таңбалар
Символ-таңбалар
Тіл-
таңбалық
сипат

в.гумбольдт
Ауызекі айтылған сөздер –
ойдағы түсініктің
символы,
ал жазу — сөздің символы

Аристо
́тель
Тіл –
таңбалар
жүйесі

Т.Гоббс
Ақпараттық-семиотикалық
түсінік
Семиотикалық көлемді
объекттерінің ішінде неғұрлым
ортақ сипат тіл мен көркем
әдебиеттің арасында айқын
байқалады.Сол себепті тіл мен
әдебиет семиотикасы
гуманитарлық семиотикасының
өзегі болып табылады.
Мәдениетті түсінудің
ақпараттық-семиотикалық
көзқарасы
Мәдениетті түсінудің ақпараттық-
семиотикалық әдісі.
Тасымалдаушы ретінде тек жеке
индивид ғана емес, ал қоғамдық
мәдениет болатын әлеуметтік
ақпараттың түсінігі және мәні.
Таңбалық құралдар және
олардың арқасында
жинақталатын ақпарат кез-
келген мәдениеттің маңызды,
Қорытынды
Мәдениет қай кезде де болған.Мейлі ол өткен
ғасыр,тас дәуірі болсын,әр кезеңнің өз
мәдениеті бар.Тас дәуірінде тасқа сурет салу
арқылы мәдениет дамып,қазіргі кезде адамзат
баласы мәдениеттің жоғары деңгейіне жетті
десек болады. Қоғамдық орында өзін
ұстау,дұрыс сөйлеу,адамдармен қарым-
қатынас ,дұрыс тамақтану ,бәрі-бәрі осы
мәдениеттің бөлшектері.
”МӘДЕНИЕТ – АДАМ ӘЛЕМІ”
-дегендей адам мәдениетті
болса,ізгілік,әдемілік,игілік жасау кең етек
алмақ
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ

Ұқсас жұмыстар
Византия өнері
Тілдік таңба
Тіл білімі: таңбалық жүйе. Синхрония және диахрония
Мәдениет семиотикасының сипаты
Көне Түркі жазуларыны зерттелуі
ЖАЗУДЫҢ ШЫҒУЫ МЕН ДАМУЫ
ТАҢБАЛАР ЖҮЙЕСІ
Айналдыру батырмасы
Тілдік таңбалар
Орфографияның графикаға қатысы
Пәндер