БАСҚАРУ СТИЛІ АҚШ ЖАПОНИЯ




Презентация қосу
Қ.АХМЕТ ЯСАУИ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ТҮРІК УНИВЕРСИТЕТІ
ӘЛЕУМЕТТІК ҒЫЛЫМДАР ФАКУЛЬТЕТІ
ҚАРЖЫ ЖӘНЕ АУДИТ КАФЕДРАСЫ
МЕНЕДЖМЕНТ

Қабылдаған: Алимбаева.А
Орындаған: Сәтенхан.Ә
Тобы: ЭҚЖ-611(F)
АҚШ ЖӘНЕ ЖАПОНИЯ МЕНЕДЖМЕНТТЕРІ
БАСҚАРУДЫҢ ЖАПОНДЫҚ ТҰРПАТЫНЫҢ БАЗАЛЫҚ
ҚАҒИДАЛАРЫН ТӨРТ ТОПҚА БӨЛУГЕ БОЛАДЫ.

Бірінші топқа корпорация мен Екінші топтағы қағидаларды дара
жұмыскерлердің өз корпорациясына басшылықтан гөрі ұжымдық
ерекше тәуелділігі, фирмаға басшылыққа көбірек көңіл бөлуі,
берілгенділігі және оның мүддесі корпорациядағы адамдардың фирма
жолында жан аямайтындығы үшін ішінде үнемі көтермелеу, істейтін
едәуір қолайлы жағдай мен уәде қызметіне қарамастан жұмыскерлерді
беруі жатады. тең құқықта қарау деп тұжырымдауға
болады.

Үшіншіге — фирманың жұмыс Төртінші топқа — әр түрлі
істеуін қамтамасыз ететін үш негізгі фирмалармен - іскер
күшке — басқарушыға, басқа әріптестермен, ең алдымен,
жұмыскерлерге және жабдықтаушылар және сатып
инвесторларға ықпал ету мен бөлу алушылармен түрлі байланыс
балансын ұтымды ұстау жатады. орнату әдісін қалыптастыру жатады.
АТАЛҒАН ҚАҒИДАЛАРДЫ ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ МЕХАНИЗМІНІҢ
МАҢЫЗДЫ ЭЛЕМЕНТТЕРІНЕ МЫНАЛАР ЖАТАДЫ:

еңбекті ұйымдастыру;
өндіріс процестерін басқару және
бақылау;
топтық жұмыстарды,корпарацияны
ынталандыру;

жалдау және еңбек жағдайы.
Фирма басшылығы - директорлар кеңесі
Жапондық фирмалар үш деңгейлік - басқарудың жоғарғы деңгейі болып
негізде ұйымдасқан. Жапондықтардың
саналады. Оған сайланғандардың бәрі
пікірінше, үш деңгейлік құрылым фирмада белгілі бір бөлімшелерді
неғұрлым икемді, әрі бюрократтық
басқарады. Батыстан айырмашылығы,
қауіпке онша ұшырай қоймайды. фирма директорларды сирек
шақырады. Олар әдетте орта буынды
басқарушы құрамнан шақырады, бірақ
бұлардың жедел басшылық жасайтын
тәжірибесі және жасы 50-ден асқан
болуы тиіс. Орта буын басшының
деңгейінде басқарудың бүкіл
практикалық міндеттері шешіледі.
Жапондық корпорацияларда
басқарудың ұйымдық құрылымы,
әдетте функционалдық қағидамен:
көлденең және тік байланыспен
құрылған. Көпшілік жапондық
компанияларда икемді құрылымдық
схема бар.Жапондық менеджмент
ерекшелігі қызметшілерді басқару

Жапонияда жапондықтардың айтуы
бойынша бір ғана байлық бар - ол
адамдар. Тек соларға ғана сүйеніп, елдің
билеуші топтары «кедергілер
жарысында» жеңіске жете алады.
Басқарудың жапондық стилі - бірегей. Оған тән нәрсе - басқарудың Коноске
Мацусити қағидасы. Басқарудың Мацусити стилі былайша сипатталады:
1) танысудың белсенділігі (фирманың
барлық бөлімшелеріндегі істің жайы,
ондағы барлық қызметтің жұмыс істеуі);
2) фирма жұмыскерлерінің кәсіптік
шеберлігін үнемі жетілдіруіне күш салу;
3) бастаманы батыл көтермелеу;
4) болатын шешімдердің ең таңдаулысын
іздестіру мақсатында менеджерлер
арасындағы талқылауды жан-жақты
қолдау.
Жапонияда қызметшілерді басқару
нақтылы, көбінесе дәстүрлі тәсілдермен
жүзеге асырылады. Оның ең бастылары:
жұмыскерлерді ұзақ мерзімге, өмір бойы
жалдау, жасына қарай еңбек ақы төлеу
және қызметін жоғарылату болып
саналады. Осының арқасында
жапондықтар ұзақ уақыт бойы
жұмыссыздықты барынша азайтып отыр.
Жапонияда сапаны басқару фирмадағы барлық жұмыскерлер мен бөлімше
қызметкерлерінің міндеті. Өнім сапасын жан-жақты басқарудың түп негізі осында.
Жапондық тәсілде сапаны басқаруға жаппай қатысу көзделген. Өнім сапасын жақсарту
жөніндегі жұмыстарды ұйымдастыруда жапондық тәжірибенің ең басты белгілері
мынадай:
1. Осы сала бойынша теорияда жинақталған және практикада жүзеге асырылған озат
тәжірибе негізінде сапа мәселесін көп жылдар бойы жүйелі түрде, мақсатқа сай шешу.
2. Тұтынушылардың сұранысын үнемі зерттеу, оларға құрмет көрсету, талабын орындау.
3. Барлығына: ұлттық заң шығарушылардан бастап, өнімді әзірлеушілер жіберген
қателіктерді бағалауға дейінгі мәселелерге қатысуға тырысу.
4. Тіптен мүлтіксіз жұмыс істейтін сапаны басқару жөніндегі жүйенің өзі уақыт өте келе
өзінің тиімділігін жоғалтуы мүмкін екендігін есте ұстау.
5. Тікелей шеберлер мен бригадирлер арқылы жоғары сапаны қамтамасыз ету жөніндегі
жұмысты ұйымдастыру.
6. Жұмысшылардың дене және ақыл-ой мүмкіндіктерін жұмылдыруға айрықша көңіл
бөлінеді. Жапонияда кең етек алған нышанның бірі — сапа үйірмесі деп аталады.
Олардың жұмысының мақсаты мен мазмұны - өндірістегі нақты учаскенің жағдайына
топтық талдау жасау, әрі сапаны жақсарту мен еңбек өнімділігін арттыру жөнінде
ұсыныстар енгізу.
7. Экономикалық өсудің біркелкі қарқынын қамтамасыз ету үшін жоғары сапаның мәнін
насихаттайтын жан-жақты дамытылған және тұрақты жұмыс істейтін жүйе.
8. Сыртқы нарыққа сатуға арналған өнімдерді міндетті түрде мемлекеттік сертификаттау.
Нағыз
жапондық
фирма
пирамида
түрінде
ұйымдастыры
лған. Оның
құрылымында
үш деңгей
болады.

жоғары әкімшілік (КЭЙЭЙСЯ);
орта басқару буыны (КАНРИСЯ),
бұған бөлімше меңгерушісі БУТЕ
жатады;
әрі қарай — басқармадағы
қарапайым жұмыскерлер
(ИППАНСИЯ).
БАСҚАРУ СТИЛІ

АҚШ ЖАПОНИЯ
Смена работы Пожизненный найм
Оплата зависит от Коллегиальное
индивидуальных принятие решений
результатов и Оплата труда от
производительнос стажа работы и
ти труда работы коллектива
Карьерный рост
Менеджмент – әлеуметтік-экономикалық ілім ретінде АҚШ-та ХІХ ғасырда пайда
болды. Содан бері АҚШ оның отаны саналады. Американдық менеджмент АҚШ-қа –
батыс әлемінде және Жапонияда алдыңғы қатарға шығуға мүмкіндік берді. Ол –
кәсіпкерлік белсендікке, халықтың белсенді тобының баюына есептелген. Ал тұрмысы
нашар топтарға ішінара жеңілдіктер мен жәрдемақылардың есебінен біршама дұрыс
өмір деңгейі қамтамасыз етілген. Бұл елде әлеуметтік теңдік мәселесі мүлдем
қойылмайды. АҚШ-тағы модель – жоғары еңбек өнімділігіне және жаппай жеке
табысқа қол жеткізуге есептелген.
Әйгілі ИБМ фирмасының белгілі зерттеушісі Д.Мерсердің пікірін білген артық болмас. Ол
фирмадағы басқару жүйесін «ұйымдасқан анархияның ең жоғарғы формасы» деп атағанымен,
іскерлік өмірдегі авторитарлық, қатал вертикалды басқару стилін – соңғы кезде демократиялық,
үйлестіруші, горизонтальді стиль ығыстырып келе жатқанын айтып отыр.
Айтпақшы, ИБМ-да басшылар мен қатардағы қызметкерлер арасындағы принциптер
анықталып қойған. Ол принциптер бүкіл іскер Америкаға тән болғандықтан, олардың негізгілерін
атап шығайық:
- қызметкерлер өзінің жеке сенімі ретінде қарайтын – жалпы этикалық құндылықтар:
парасаттылық, жұмысқа деген адалдық, бір біріне сенім, еңбекке деген жоғары мотивация,
патриотизмнің ортақ рухы;
- жұмыспен толық қамту саясатын жүзеге асыру немесе нақты фирмаға жұмысшыны «өмір
бойына жұмысқа алу». Ал жұмысшылар болса, фирманың ішінде өзінің қызығушылығына
байланысты жұмыс таңдау құқығына ие болады. Сол сияқты олар фирма ішінде өз қалауынша
мамандығын да ауыстыра алады;
- жұмысшыларды еңбекке ынталандырудың материалдық және моральдық стимулдардың
кең және тиімді түрлерін қолдану;
- шешім қабылдауда – жұмысшылардың консенсус негізінде жеке өзінің қатысуы;
- басшылар қарауындағы жұмысшылардың арасындағы патерналистік, отбасылық, формалды
емес қарым-қатынас стилі. Адамға деген құрмет пен сенімді ресми түрде жариялау;
- индивидуализмді, жеке жарқын қабілеттерді жан-жақты қолдау және жоғары біліктілігі бар
мамандарды жұмысқа тарту;
- ең төменгі деңгейдегі жұмысшыларға дейін өкілеттіктерді мейлінше көп беру. Бұл, өз
кезегінде, штаттағы басшыларды «бауырмашыл» болуға, демократиялық принциптерді
басшылыққа алуға, горизонталды байланыс-тарды дамытуына итермелейді,әртүрлі ұсыныстардың
жасалуын көтермелейді, іскер сынның дамуына септігін тигізеді.
2 Экстраполяция негізінде
1.бақылаудың негізіндегі басқару – өткенде орын алған үрдіс-
басқару – ұзақ мерзімге ағымдар болашақта қайталанады деп
есептелген тұрақты даму болжам жасалғанда қолданылады,
жоспарланғанда негізінен, осы мақсатқа бола күнделікті
шығындардың бюджетін, күрделі
қаржы бақылауы
қаржы бөлудің бюджетін жасау,
қолданылады; мақсатты басқару, ұзақ мерзімді
жоспарлау әдістері қолданылады;

Қазіргі жағдайда
басқарудың
келесі стильдері
мен принциптері
кең тарай
бастады:

3. тұжырымды жаңа 4. жедел шешімдер
стратегия жасап шығару қабылдау негізінде басқару –
негізінде басқару –сондай-ақ күтпеген жағдайлар мен
жаңа стратегиялық бағыттар ойламаған даму ағымдары
мен әр кезеңге есептелген пайда болған кездерде және
стратегиялық жоспарлар құру стратегиялық міндеттерді
қажеттігі туындаған кезде топтап бөлгенде қолданылады
қолданылады; (әсіресе АҚШ пен Жапонияда)
Менеджмент саласындағы белгілі ғалым Друкер «федералдық қағида»
деген ұғымды енгізді. Оның ойынша «федералдық қағиданы» бірте-бірте
қолдану мынаған негізделген: жоғарғы басшы кәсіпорынның ең басты
мақсатын айқындайды, адам ресурстарын ұйымдастырады, болашақ
әкімгерлерді таңдайды, даярлайды және сынайды, қызмет тиімділігін
өлшеудің эталондарын белгілейді. Екінші жағынан әрбір бөлімшенің белгілі
бір автономиясы болады. Оның меңгерушісі автономдық істің басшысы, ол
өндіріс пен техникалық прогреске, өткізу мен сатып алуға, есеп беру мен
қызметкерлерге жауапты болып, өзінің бөлімшесін біртұтас жүйе ретінде
қарастырады.
Друкердің пікірінше, ұйымдастырудың федералдық қағидасы:
1) жоғарғы басшының өзінің тікелей қызметімен шұғылдануына мүмкіндік
береді;
2) жергілікті жердегі «жоғарғы басшының қызметі мен оның мәселелерін»
түсінуге, әрі соның нәтижесінде жоғарғы басшының шешімдерін «жергілікті
деңгейде» ойдағыдай орындауға әсер етеді;
3) еңбек өнімділігін әділ бағалауға қолайлы жағдай жасайды;
4) сабақтас мәселелерді шешіп, «кең профильді» басшыларды құруға және
оларға жоғарғы басшыдағы мәселелер мен қызметтер туралы толық түсінік
беруге жәрдемдеседі.
Кибернетикалық сессия

Америкадағы университеттер мен ғылыми орталықтарда ғылыми салада
идеяны тез тарату мен жинаудың жаңа тәсілі - кибернетикалық сессиялар
туралы көп айтады. Оның мәні мынада:
- кез келген ғылыми мәселелер бойынша оны жан-жақты талқылайтын
мамандардың бірнеше тобы құрылады;
- әрбір топ үшін сұрақтар белгіленіп, сол бойынша пікір алысып, жаңа
идеялар айқындалады;
- бағыт-бағдар жасалып, онда әрбір маманның әр түрлі топқа қатысу тәртібі
көрсетіледі;
- жазбаны жүргізетін, әрі әрбір топтағы жаңадан қатысушыларға, олар
келгенге дейін не айтылғаны туралы түсінік беретін арнайы адам бөлінеді.
Бағыт-бағдардың көмегімен сессияға қатысушылардың әрқайсысы барлық
топқа жұмыс істейді, сонымен қоса, құрамында мамандары бар топ құрамы
бірнеше рет өзгереді.

Ұқсас жұмыстар
ЖАПОНИЯ БАҒАЛЫ ҚАҒАЗДАР НАРЫҒЫ
Өнім сапасын басқару жөніндегі Американдық тәжірибесі
Жапондық менеджмент
Басшылық стилі
Мемлекетті басқару формалары
Өнім сапасын басқару жөніндегі Жапонияның тәжірибесі
Американдық және Жапон менеджменті: ерекшеліктері мен өзгешіліктері
Жапонияға салыстырмалы талдау
Туризмдегі экономикалық басқару жүйесі
Өнім сапасын арттырудың шетелдік тәжірбиесі
Пәндер