Үйде білім алатын мүгедек балаларға тәрбие жұмысын жүргізудің спецификасы



Дәріс сабағы
8 - тақырып: МШ балаларға қосымша білім берумен отбасылық тәрбиенің ерекшеліктері.
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
М. ӘУЕЗОВ АТЫНДАҒЫ ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН
УНИВЕРСИТЕТІ
Орындаған: Солтанмырадов Б.
Тобы: ТП 19 - 11к
Қабылдаған: Нуридинова Г. А.
СӨЖ №5

Жоспары:
1.
МШ балаларды тәрбиелейтін отбасының және білім беру мекемелерінің түрлері және қызметі.
2.
12 жылдық білім беруде, тәрбие жұмысын кәсіби-бағдарлау шеңберінде, мектеп пен отбасының бірлескен іс-әрекеті.
3.
МШ балаларға қосымша білім берудің негізгі бағыттары.
4.
Үйде білім алатын мүгедек балаларға тәрбие жұмысын жүргізудің спецификасы.
5.
Сыныптан тыс жұмыстың интеграциялық формаларының тәрбиелік мәні.

Отбасы
Отбасы - бір-бірімен туыстық қатынаста өмір сүретін, ортақ тұрғын үйімен, экономиялық кооперациямен, ұрпақ қалдыру мақсатында ұйымдасқан әлеуметтік топ.
Отбасы тәрбиесі - көзделеген нәтижеге жету мақсатында ата-аналар мен жанұя мүшелерінің тарапынан жасалатын ықпал процестерінің жалпы атамасы.

Отбасының жетекшілік маңызы - тәрбиеленіп жатқан баланың:
тән
дене
рухани дамуына әсер етуші ықпалдар мәні мен мағынасының тереңдігіне тәуелді келеді.

Баланың алғашқы өмір сүру мен қалыптасуы қадамы отбасында өтеді.
Тұлғаның қалыптасу нәтижелігі отбасына тәуелді.
МШБ-ны отбасында тәрбиелеудің ерекшеліктері отбасына тәуелді.

Отбасы түрлері
Эгалитарлы отбасы - ерлі-зайыптылардың тең басқаруы.
Авторитарлы отбасы - ерлі-зайыптылардың біреуінің басқаруы басымырақ.

Нуклеарлы отбасы - ата - ана және баладан тұрады.
Күрделі отбасы - нуклеарлы отбасы мүшелері ата - әжелері, туысқандар, достар, т. б.
Толық емес отбасы - ата - анасының біреуінің болмауы.

Бала санына байланысты
көпбалалы
орташа
жалғыз балалы
баласыз отбасы
Жалғыз баланы тәрбиелеудің жағымды жағы:
бала махаббатты сезінеді,
өзіне өзі сенімді болады.
Бірақ сонымен бірге өзін өзі жоғары есептеуі де пайда болуы ықтимал.

Екі бала тәрбиелейтін отбасында бала ерте жастан өзінен басқа да бала бар екенің түсініп серіктестік сезіммен тұлға ретінде дамиды.
Көп балалы отбасындағы балалар көбінесе:
еңбекке төзімді,
икемді,
жауапкершілік сезімі жоғары болады.
Отбасында мүмкіндігі шектеулі бала туылған кезде отбасында көптерген қиындықтар пайда болады.

Осы кезең неке беріктілігің сынағы болады.
Бұл жағдай жиі ажырасу мен аяқталады, бала толық емес отбасында тәрбие алады.

Неке - отбасын қалыптастыру мен оған қоғамдық бақылау жасаудың дәсүрлі тәсілі, еркек пен әйелдің арасындағы бір-біріне және өз балаларына, ата-анасына қатысты құқықтары мен міндеттерін белгілейтін қатынас формасы.

Отбасы мен арнайы мектеп МШБ-ны оқытуда келесі жұмыс түрлері нәтижелі жүреді:

МШБ-ның ата-аналармен жұмыстын мазмұны келесі бағытта болуы тиіс:


Оларды мүмкіндіктері шектеулі балаларды оқыту мен тәрбиелеу мәселесін талқылау мақсатында өткізеді.
Нақты тақырыптағы жиналыстар оқу жылында кем дегенде 4 рет өткізілуі тиіс.
Ата-аналар жиналысы - мектеп ата-аналардың байланысының негізгі түрі.

Жалпы бұл жұмыстын негізгі бағыты:

Оқушыларға кәсіптік бағдар беруде басты ролді сынып жетекшісі атқарады.



Оқушылардың өміріне кәсіптік бағдарды енгізу үшін оны мектепте белгілі бір ұйым немесе оны жүйелі басқару керек.
Окушыны мамандықты саналы таңдауға дайындауды тек директор немесе оның оқу-тәрбие жұмыстары орынбасары ғана емес:
арнайы кәсіптік бағдар кеңесі,
пән мұғалімдері,
ата-аналар,
қоғамдық ұйымдар мүшелері, мектеп дәрігері басқарады.

Мектепте кәсіптік бағдар қызметін:
бүкіл педагогикалық ұжым
кәсіптік бағдар кеңесі жүргізеді.
Кәсіптік бағдар кеңесі кәсіпті бағдардың барлық жоспарын:

Жыл бойы әрбір пән мұғалімі «өзінің оқушысын» 5-10 мамандықпен таныстыруы қажет.
Оқушыларды барлық мамандықтармен таныстырудың қажеті жоқ.
Бірнешеуімен ғана бірақ оның өзін терең таныстыру керек.
Оқушылардың еңбек және кәсіптік оқу мазмұны - оқушылардың кәсіптік бағдарының басты құралы.




Арнайы мектептегі сыныптан тыс жұмыс келесі бағытта ұйымдасады:

Ал сыныптан тыс жұмысын тәрбие жұмысын ұйымдастырудың үш негізгі түрі тараған:

Тәрбие жұмысының формаларын мақсаты мен бағыты бойынша және қатысушылардың орны мен ролі бойынша ажыратуға болады.
Тәрбие жұмысын өткізу уақыт мерзімі бойынша :

Арнайы мектепте тәрбие жұмысын жоспарлау тәрбиелік мақсаттарға жетудің негізгі құралы.
Жоспар - тәрбие жұмысының мазмұны, өткізу шарттарын, көлемін, уақытын белгілейтін құжат.
Жоспарлау 3 кезенді қамтиды, олар:

Педагогикада жоспарлардын келесі түрлері кездеседі:
Мазмұны мен көлемі бойынша:
- кешенді (жалпы жоспар барлық бағыттар мен жұмыс түрлерін қамтиды) ;
- тематикалық (нақты бір бағытта, м-лы ата-аналармен жұмыс) ;
- нақты затты (бір іс-шара туралы жоспар, м-лы сынып сағаты)
ІІ. Тәрбие процесінің ұзақтығына байланысты:
- ұзақ мерзімге (бір жылға)
- бір кезенге (бір тоқсан)
- қысқа мерзімге (бір айға)
- шұғыл жоспар (бір күнге) .
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz