Үйде білім алатын мүгедек балаларға тәрбие жұмысын жүргізудің спецификасы




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ
ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
М.ӘУЕЗОВ АТЫНДАҒЫ ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН
УНИВЕРСИТЕТІ

СӨЖ №5
Дәріс сабағы

8 - тақырып: МШ балаларға қосымша білім берумен
отбасылық тәрбиенің ерекшеліктері.

Орындаған: Солтанмырадов Б.
Тобы: ТП 19 – 11к
Қабылдаған: Нуридинова Г. А.
Жоспары:
1. МШ балаларды тәрбиелейтін отбасының және білім
беру мекемелерінің түрлері және қызметі.
2. 12 жылдық білім беруде, тәрбие жұмысын кәсіби-
бағдарлау шеңберінде, мектеп пен отбасының
бірлескен іс-әрекеті.
3. МШ балаларға қосымша білім берудің негізгі
бағыттары.
4. Үйде білім алатын мүгедек балаларға тәрбие
жұмысын жүргізудің спецификасы.
5. Сыныптан тыс жұмыстың интеграциялық
формаларының тәрбиелік мәні.
Отбасы
Отбасы – бір-бірімен туыстық қатынаста
өмір сүретін,ортақ тұрғын үйімен, экономиялық
кооперациямен, ұрпақ қалдыру мақсатында
ұйымдасқан әлеуметтік топ.

Отбасы тәрбиесі – көзделеген нәтижеге жету
мақсатында ата-аналар мен жанұя мүшелерінің
тарапынан жасалатын ықпал процестерінің
жалпы атамасы.
ат
і
еғ
ж
ы р Отбасының жетекшілік маңызы –
а
н
і
тәрбиеленіп жатқан баланың:
ғ
ш
а тән
ы
не дене
н
т к
а рухани дамуына әсер етуші ықпалдар мәні мен
ті
н
мағынасының тереңдігіне тәуелді келеді.
ре

ш у
т
лі
ә
іл
р
бі
б
ка
и
қ
л
е
ао
л
рү
і
ш
дат
мб
ре
пае Баланың алғашқы өмір сүру мен
тп
кс
қалыптасуы қадамы отбасында өтеді.
ықет
нае
п
й
б
ө
н
ұ
леа
р
ык
і
л
Тұлғаның қалыптасу нәтижелігі отбасына
т
тәуелді.
і.
МШБ–ны отбасында тәрбиелеудің ерекшеліктері
отбасына тәуелді.
Отбасы түрлері
Билік формасына қарай

Авторитарлы Эгалитарлы

Эгалитарлы отбасы – ерлі-зайыптылардың тең
басқаруы.
Авторитарлы отбасы – ерлі-зайыптылардың
біреуінің басқаруы басымырақ.
Құрамына қарай

Толық емес
Нуклеарлы Кеңейтілген
отбасы

Нуклеарлы отбасы – ата – ана және баладан
тұрады.
Күрделі отбасы – нуклеарлы отбасы
мүшелері ата – әжелері, туысқандар, достар, т.б.
Толық емес отбасы – ата – анасының
біреуінің болмауы.
Бала санына
байланысты

көпбалалы орташа жалғыз баласыз
балалы отбасы

Жалғыз баланы тәрбиелеудің жағымды
жағы:
бала махаббатты сезінеді,
өзіне өзі сенімді болады.
Бірақ сонымен бірге өзін өзі жоғары есептеуі
де пайда болуы ықтимал.
Екі бала тәрбиелейтін отбасында бала ерте
жастан өзінен басқа да бала бар екенің түсініп
серіктестік сезіммен тұлға ретінде дамиды.

Көп балалы отбасындағы балалар көбінесе:
еңбекке төзімді,
икемді,
жауапкершілік сезімі жоғары болады.

Отбасында мүмкіндігі шектеулі бала туылған
кезде отбасында көптерген қиындықтар пайда
болады.
да
шса
ы
р
н
ы
н
д
ае
нғ
ық
и
ы т
н
ү
дс
ы
н
қ Осы кезең неке беріктілігің сынағы болады.
ст Бұл жағдай жиі ажырасу мен аяқталады, бала
па толық емес отбасында тәрбие алады.
ре
й
д
Неке – отбасын қалыптастыру мен оған
қоғамдық бақылау жасаудың дәсүрлі тәсілі, еркек
пен әйелдің арасындағы бір-біріне және өз
балаларына, ата-анасына қатысты құқықтары мен
міндеттерін белгілейтін қатынас формасы.

Неке

моногамия полигамия гомогамия
Отбасы мен арнайы мектеп МШБ-ны оқытуда
келесі жұмыс түрлері нәтижелі жүреді:
мұғалімдердің баланың үйіне бару, тұрмыс
жағдайларымен танысу;

ата-аналарға кеңес беру сабақтар мен семинар,
конференцияларды өткізу;

ата-аналар ұжымын біріктіру;

ата-аналардың ғылыми-тәжірибелік
конференциялары.
МШБ-ның ата-аналармен жұмыстын мазмұны
келесі бағытта болуы тиіс:

деңсаулығын дамыту, кемістіктің
салдарын жою, азайту;

адамгершілік тәрбиесіне көңіл
бөлу, адам арасындағы қарым-
қатынастарға, жағымсыз
қылықтарды ажыратуға үйрету;
баланың отбасындағы жағдайын
тексеру, жануясындағы ішкі
қарым-қатынастарды
психологиялық-педагогикалық
түзетуге көмектесу;
ата-анасын мектеппен бірге
жұмыс жасауға шақыру.

“ашық есік” күндерін өткізу;
Ата-аналар жиналысы – мектеп ата-
аналардың байланысының негізгі түрі.

Оларды мүмкіндіктері шектеулі балаларды
оқыту мен тәрбиелеу мәселесін талқылау
мақсатында өткізеді.

Нақты тақырыптағы жиналыстар оқу жылында
кем дегенде 4 рет өткізілуі тиіс.
Жалпы
ата- бұл жұмыстын негізгі бағыты:
аналарды
баланың
даму білім беру,
мүмкіндікт
еріне
сеңдіру,
тәрбиелеу,
түзету
міндеттері
н шешуге
көмекші
болуға
үйрету.
ме
н
ты Оқушыларға кәсіптік бағдар беруде басты
ғызролді сынып жетекшісі атқарады.
бай
лан
ыс
Ол
қан
оқу
ата
шы
-
лар Бұл сынып
ана
ды жетекшісінің ата-
лар
ң аналармен бірге
ме
әр окушыларға кәсіптік
н
қай бағдар беруіне,
қар
сы мамандықты саналы
ым
сы таңдауында ролі жоғары
ны- екенін көрсетеді.
қат
ң
нас
мін
та
езі
бол
н
ад
ере
ж п
деа
р
мртеі
т
ы деі
р
кеі
н
пбклт
ш аі
н
ркғі
ы н
дтс
саеті
й
рт
ы даі
ы й
н
р

б
у
ж
ы д
лк
ы үаә
ж нрс
ұкәгі
наі
п
й
елтз
ы
м ұаеі
ркйд
ыі;қат
ж пеа
и
м яте
р
ет ағ
д
ан -е
ы
ж ұкт
ң
ш
ы се
б
сті
ы
а
ж нес
л
ы кәі
а
сшн
с
еті
ы
м ла
леі
т
кқ
а
ж
ы т
ң
лае
д
пас
а
уат
ғ
й де
а
нд
ы
н
ы т
м
ы ұ;
а
сй
Оқушылардың өміріне кәсіптік бағдарды
енгізу үшін оны мектепте белгілі бір ұйым
немесе оны жүйелі басқару керек.

Окушыны мамандықты саналы таңдауға
дайындауды тек директор немесе оның оқу-
тәрбие жұмыстары орынбасары ғана емес:
арнайы кәсіптік бағдар кеңесі,
пән мұғалімдері,
ата-аналар,
қоғамдық ұйымдар мүшелері, мектеп дәрігері
басқарады.
Мектепте кәсіптік бағдар қызметін:
бүкіл педагогикалық ұжым
кәсіптік бағдар кеңесі жүргізеді.

Кәсіптік бағдар кеңесі кәсіпті бағдардың барлық
жоспарын:
тексеріп бір жүйеге
бағалайды келтіреді

кәсіптік ақпаратты
ұйымдастырады

мектеп
кәсіптік төңірегінде
консультацияны сабақта мен түрлі
Жыл бойы әрбір пән мұғалімі «өзінің
оқушысын» 5-10 мамандықпен таныстыруы қажет.
Оқушыларды барлық мамандықтармен
таныстырудың қажеті жоқ.
Бірнешеуімен ғана бірақ оның өзін терең
таныстыру керек.

Оқушылардың еңбек және кәсіптік оқу
мазмұны - оқушылардың кәсіптік бағдарының
басты құралы.
VI - VII сыныптан V - VII сыныптарда


еңбекке оқыту мазмұны

еңбек сабағында қазіргі кезде
жеткіншектердің кәсіптік
қағаздан, картоннан,
бағдарының дамуына және VIII
пластилиннен, табиғат
-XI сыныптардан ары қарай
материалдарынан т.б. оңай
кәсіптік оқуға жақсы база
бұйымдар жасайды.
болып саналады.
VI - VII сыныптан


бастап берілген кәсіп бойынша еңбек
мазмұнын осы кәсіптегі адамдар қандай
салаларда жұмыс істеп жатыр, еңбекке
жарағы және пәндері, олардың шығарып
жатқан өнімдері, қазіргі өндірістегі кәсіптің
маңыздылығы туралы мақсатты түрде
кәсіптік дамуы туралы мәлімет келтіріп
оның дамуы туралы әңгіме өткізу.
VIII - IX сынып

үшін жоғарыдан бөлек мынандай
ақпараттарды беру керек; еңбек шарты,
берілген мамандықтың жұмсшысы қандай
арнайы іскерлік пен дағдыны, жалпы
техникалық жалпы еңбектік білімді меңгеру
керектігін, кәсіптің адамға қоятын
гигиеналық сипатын, психофизиологиялық
талапты, еңбек ақы төлеу жүйесі, кәсіптің
дайындық және квалификациялық көтерілу
жүйесімен таныстырылып өтілуі қажет.
ур
м г
уө,
еі Арнайы мектептегі сыныптан тыс жұмыс
мнт
ш л
еә
ет
келесі бағытта ұйымдасады:
нр
рі
п
бс
ж т
иа
ұә
зуе
м р
ы лә
ыб
рқі
ис
кте
ы е
ж
ы к
л.
рұе
е
ум т
у
ы
ж ;
;
ұс
ы
м
ы ;
с
Ал сыныптан тыс жұмысын тәрбие жұмысын
ұйымдастырудың үш негізгі түрі тараған:

жалпы
топтық; жеке дара.
мектептегі;
Тәрбие жұмысының формаларын мақсаты мен
бағыты бойынша және қатысушылардың орны мен ролі
бойынша ажыратуға болады.
Тәрбие жұмысын өткізу уақыт мерзімі бойынша :

-қысқаша

(бірнеше минуттан бірнеше сағатқа дейін);
- ұзақ

(бірнеше күннен бірнеше аптаға дейін);

дәстүрлі


(жиі, үйреншікті)
Арнайы мектепте тәрбие жұмысын жоспарлау
тәрбиелік мақсаттарға жетудің негізгі құралы.

Жоспар – тәрбие жұмысының мазмұны, өткізу
шарттарын, көлемін, уақытын белгілейтін құжат.

Жоспарлау 3 кезенді қамтиды, олар:
Ұжыммен талдау,
Жоспар жобасын ұсыныстарды
әзірлеу; жинақтау ,
қарастыру;

Өзгерістерді еңгізу,
соңғы нұсқасын
бекіту.
Педагогикада жоспарлардын келесі
түрлері кездеседі:
I. Мазмұны мен көлемі бойынша:
- кешенді (жалпы жоспар барлық бағыттар мен жұмыс
түрлерін қамтиды);
- тематикалық (нақты бір бағытта, м-лы ата-аналармен
жұмыс);
- нақты затты (бір іс-шара туралы жоспар, м-лы
сынып сағаты)
ІІ. Тәрбие процесінің ұзақтығына байланысты:
- ұзақ мерзімге (бір жылға)
- бір кезенге (бір тоқсан)
- қысқа мерзімге (бір айға)
- шұғыл жоспар (бір күнге).

Ұқсас жұмыстар
Инклюзивті оқытудың негізгі принциптері
Мүгедектерді қорғаудың әлеуметтік шаралары
Мектеп психологының рөлі
Инклюзивті білім беру моделі
Қазақстан Республикасының заңнамалық базасы
Инклюзивті білім берудің халықаралық тәжірибесі, ғылым ретінде дамуының негізгі кезеңдері
Республикасындағы арнайы және инклюзвиті білім берудің жағдайы мен дамуы
Конвенцияның негізгі мақсаты - максималды түрде баланың қызығушылығын сақтау
Білімді жетілдіру
Ұлыбританиядағы әлеуметтік жұмыс
Пәндер