Формативті бағалау




Презентация қосу
Әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университеті
Химия және химиялық технология факультеті

Формативті бағалау

Қабылдаған: Байносерова А.Г
Орындаған: Бекенова А.Ж

Формативті бағалау
Күнделікті тәжірибеде қолданылады(сабақ сайын, күнбе
күн);
Алға басуды қамтамасыз ететін кері байланыс;
Оқушыға да, мұғалімге де қолайлы бағалау формасы;
Мұғалімге сыныптың үлгірімін қадағалауға
көмектеседі;
формативті бағалау қалыптастырушы,
ынталандырушы функцияларды атқарады

Формативті бағалаудың шарттары

1) Оқушылардың оқу мақсатын білуі мен түсінуі
2) Оқушылармен тиімді керібайланыс
3) Өздерінің тану үрдісіне белсенді қатысуы
4) Оқушылардың бағалау өлшемдерін білуі мен
түсінуі
5) Оқушылардың өз жұмыстарын талдай алуы және
талдау мүмкіндіктің болуы (рефлексия)
6) Бағалау қортындылардың негізінде оқыту
амалдарын түзету

Оқушылардың оқу мақсатын білуі мен түсінуі

мақсат
кең
сұрақ түрінде жазылады

күтілетін нәтиже
нақты, айқын
бақыланатын
өлшенетін
етістікпен тұжырымдалады
оқыту мақсатының сұрақтарына жауап береді

Мысал ретінде химия сабағындағы оқу мақсаты мен күтілетін нәтиже

Оқу мақсаты Күтілетін нәтиже
Металлдарды қалай Металлдардың маңызды
алуға болады? алу жолдарын тізбектеу
Электролиз процесін
түсіндіру

Оқ у ш ыл а р дың о қу ма қса тын б іл у і мен тү сі ну і

Бастапқы кезде мұғалім оқу мақсатын тұжырымдайды,
оқушыларға жеткізеді және талқылайды
Күнделікті талқылау оқу мақсатын бірлесіп тұжырымдау
дәстүрге әкелуі мүмкін

Оқушылардың оқу мақсатын өздіктерінен жоспарлауы оқушы
мен мұғалім арасындағы теңдікті білдіреді

Керібайланыс

Нақты, түсінікті, уақтылы, тақырыпқа сай
Үрдістің қалай жүріп жатқанын көрсетеді
Жетістіктер мен кемшіліктер жөнінде ақпарат береді
Өзара сыйластық пен жақсы қарымқатынас
атмосферасында жүзеге асады
Оқушылардың ой бағытын өзгертуге, қатесін
түзеуге, дұрыс жауап беруге уақыт бөлінеді
Жетістікке әкеледі

Керібайланыстың тиімді түрлері
1. Сабақ соңында мұғалім өткен тақырыптың үш негізгі
идеясын атап, өз сөзімен айтуды өтінеді

2. Сабақ басында мұғалім өтетін тақырыптың түйінді
терминдерін тақтаға жазып оқушылардан өз
анықтамаларын беруді . Тақырып өтілген соң осы
терминдерге қайта оралып, анықтама беруді,
алғашқы анықтамалармен салыстыруды сұрайды.

3. Мұғалім оқушылардан оқулық мәтінін оқуды, таныс
емес ұғымдардың астын сызып соңынан талқылауды
сұрайды.

9
Оқушылардың өздерін тану үдерісіне белсенді қатысулары

Білім құралға айналу үшін оқушы онымен
жұмыстану керек:
оны қолдану
қолдану жағдаяттары мен шекаралары іздеу
қайта жасақтау, кеңіту және толықтыру
жаңа байланыстар мен салыстырулар табу
әртүрлі моделдер мен мәтіндерде қарастыру

Бағалау критерийлерін оқушылардың білуі мен
түсінуі

Критерийлер жасақтау барлығына бағалау үдерісін
ашық және түсінікті етеді
Критерийлерді бірігіп жасақтау бағалауға
позитивті қатынас қалыптастырады
Критерий негізінде бағалай алу адаммен бірге
өмір бойы қалады

Критерийлерді жасақтау:
Әр ұпайдың критерийі және градацияны сипаттайтын
кесте жасақтаңыз
Ұпай градациясы – күтілетін нәтижеге жетудегі
әртүрлі деңгейлердің сипаттамасы

Критерийлер 5 4 3 2 1

Оқушылардың өз жұмыстарын талдауға (рефлексиялауға) икемділіктері
мен мүмкіндіктері

Оқушылар өзін-өзі бағалауды өз оқуларының
мақсатын түсіну мен сәттілікке қалай жету
керектігін қатар үйренулері керек
Өзін-өзі бағалау үшін қолдануға болады:
шығыс карталарын әртүрлі формаларын пайдалану,
өзін-өзі бағалау және өзара бағалау кестелерін,
ойталқылауға арналған сұрақтар және т.б.

Формативті бағалау жолындағы кедергілер

Бағалау оқушының нені білмейтінін әшкерелеу
үшін жасақталады деген ұстаным
Оқу бағдарламасын және оқу мақсаттары мен
күтілетін нәтиже арасындағы
айырмашылықты білмеу
Бағалаудың жаңа әдістері мен қағидаларын
білмеуі бағалау да қалай шешім қабылдау
керектігінде қиыншылық тудырады

Қорытынды

Формативті бағалау – интерактивті оқытудың қажетті
бөлігі , ол арқылы:
сыныпта біріккен талқылау мәдениеті енеді
сыни және шығармашылық ойлау дағдылары дамиды
оқушылар сұрақтарын қолдайтын орта қалыптасады
әр оқушы өз нәтижелерін жақсартуға деген сенімділіктерін
қолдау табады поддерживается
оқушыларға олардан не күтілетіні туралы мысалдар
ұсынылады


Ұқсас жұмыстар
Критериалды бағалау жүйесі
Тарихты оқыту әдістемесі
Оқушылардың оқудағы жетістіктерін бағалау
Критериалды бағалау - сапалы білім негізі
Мәліметтерді фильтрациялау
Бағалаудың түрлері
Түрлі - гүл, қоры сабақты зымыран түсті бағалау тынд қорытындылау
С. Сейфуллин, Наурыз. 4 сынып
Критериалды бағалау пайдасы
Дәстүрлі бағалау
Пәндер