Университеттегі кураторлар жұмысы




Презентация қосу
«Университеттегі кураторлар жұмысы»
АНЫҚТАМАСЫ

Орындаған: Қарынбаев Олжас
Логистика магистрант 1-курс
ЖОСПАР:
• Кіріспе
• 1) Куратор-эдвайзердің жұмыс жоспары
• 2) Студенттердің үлгермеушілігінің
себептерін анықтайтын тірек-сызбасы
• 3) Жас оқытушының дәріске даярлығының
алгоритімі
• Қорытынды
• Пайдаланылған әдебиеттер
Кіріспе

Қазақстан Республикасы егеменді ел болғалы ғылым, мəдениет салаларында жасалып жатқан шаралардың барлығы жастарға жалпыадамзаттық жəне жеке ұлттық игіліктер негізінде тəрбие мен білім беру ісін неғұрлым
жоғары деңгейге көтеруге ықпал етуде.
XXI ғасырдың басында жаһандану мен ұлттық тенденциялардың бірлігі, үйлесімі мен текетіресі елдің, ұлттың, жеке адамның адамгершілік қасиет сапаларын, ар-намысын жаңа қырынан саралауды талап етіп отыр.
Осы орайда, біріншіде барлық саланың ғаламдануы, ал екіншіден рухани азғындаудың бас көтеріп, даму үдерісімен түсіндіріледі. Бүгінгі танда республикамызда нашақорлық, маскүнемдік, жұмыссыздық пен
тастанды балалар санының көбеюі, Қазақстан сəбилерінің жер жүзіне таралып қолды болу сияқты қоғамымыздағы келеңсіз көріністер жалпы тəрбие үдерісінің күрделене түскендігін байқатады.
Бүгінгі тəрбиенің басты міндеті – адамзат мəдениетінің сан ғасырлық өркениеттік жетістіктері мен ұлттық рухани, мəдени байлықты кіріктіре отырып меңгерту, студент-жастарды нарықтық экономикаға бейімделген,
өмірге икемделген, жан-жақты жетілген, қабілетті, кез келген тұтқиыл жағдайлардан жол тауып шыға алатын ынталы да іскер, табанды да талантты, Отанын сүйетін азамат етіп тəрбиелеу болып табылады. Адам баласының
өз өмір жолында тəрбиелі ғұмыр сүруі оның қоршаған ортасына, достарына, тəрбие беретін мекемелерге жəне отбасына байланысты. Осы орайда студенттермен жүргізілетін əртүрлі бағыттағы тəрбие жұмыстары олардың
шығармашылық, рухани-адамгершілік қасиеттерін қалыптастырудың маңызы ерекше. Тəрбие қызметінің табыстылығы көптеген жағдайда студенттік топпен бірге жүргізілетін куратор-эдвайзерлерінің кəсіби
педагогикалық шеберлігіне байланысты болады
Куратор-эдвайзерлердің басты мақсаты жастардың тұлғалық дамуының
үйлесімділігін қалыптастыру, студенттерді азаматтық белсенділікке тәрбиелеу,
білім алушылардың мамандықтың жұмыс оқу жоспары аясында білім алу
траекториясының таңдамалығы негізінде өзін-өзі қалыптастыру және өзін-өзі
көрсету қабілеттерін дамыту.
Куратор-эдвайзерлердің негізгі міндетіоқу тобында тәрбие жұмысын
ұйымдастыру, өзін-өзі басқаруды қалыптастыру және студенттерді университеттің
қоғамдық және шығармашылық өміріне біртіндеп тарту, оқу траекториясын
таңдауға (жеке оқу жоспарын құрастыру) ықпал ету және білім алу кезеңі
барысында білім алу бағдарламаларын меңгерту болып табылады.
Куратор-эдвайзер тәрбие жұмысын жүзеге асыру барысында төмендегідей
қызметтерді атқарады: Топ белсенділерін (активін) қалыптастыруғажәне
студенттік топ пен топ белсенділері арасындағы өзара тиімді қарым-қатынастың
орнауына; топтық ұйымшылдыққа, ынтымақтастыққа; қоғамдық ұйымдар және
факультет әкімшілігі, топ арасындағы өзара қарым-қатынасты реттеуге ықпал
етеді. Топ белсенділерімен бірлесе отырып, студенттік топтың оқу жылындағы
мақсаттары мен міндеттерінанықтайды. Топ белсенділерімен бірлесе отырып,
университеттің оқу-тәрбие жұмысының жоспарына сәйкес тәрбие жұмысының
үзіліссіздігін және сабақтастығын, мақсатын сақтай отырып оқу жылының
жоспарынқалыптастырады.
• Топ жұмысы жоспарының орындалуын қадағалайды, топ белсенділерінің
қызметін үйлестіреді және университет, факультет әкімшілігі және студенттік
топ арасында байланыс орнатушы негізгі тұлға болып табылады. Ол
студенттердің университет пен қоғам өміріне қатысуын жандандыру үшін
қоғамдық ұйымдармен ұдайы байланыстаболады. Топ студенттерінеоқу-тәрбие
үдерісіне қатысты ректордың, деканның бұйрықтары мен өкімдері туралы
ақпарат береді. Студенттерді ішкі тәртіп ережелерімен, университет
Жарғысымен және ұйымдастырушылық құрылымдармен
таныстырады.Университетте және факультетте өткізілетін байқаулар,
конференциялар, жарыстар, олимпиадалар туралы хабар береді. Азаматтық,
адамгершілік, эстетикалық, кәсіби және мәдени, спорттық және көпшілік
жұмыстары бөлімдері бойынша өткізілетін нақты іс-шаралардыанықтайды.
Жастардың салауатты өмір салтын қадағалауына ықпал етеді, ішімдік, темекі
шегу, нашақорлықтың алдын-алу бағытындағы іс-шараларды ұйымдастырады.
Құқық бұзушылықтыңжәне студенттік ортадағы деструктивтік саяси
құбылыстардың алдын алу бойынша іс-шаралар өткізеді.
Куратор (curator) – латын тілінен аударғанда қамқоршы деген мағынаны
білдіреді. Куратор – ол студенттің өміріндегі тəлім-тəрбие, бос уақытты
ұйымдастыру, еңбектену, əлеуметтік сұрақтарын шешу үшін деканат
тағайындаған оқытушы.

Эдвайзер (advizor)– оқу кезеңінде білім бағдарламасын меңгеруге бағыт
беретін арнаулы кафедра оқытушысы.
КУРАТОР-ЭДВАЙЗЕРДІҢ ЖҰМЫС ЖОСПАРЫ

Куратор-эдвайзер оқу жылы барысындағы өзінің қызметін нақты
жоспарлауы тиіс. Жұмыс жоспары бүкіл оқу жылы барысына
құрылады. Жоспардың негізгі құрылымдық элементтері
төмендегідей аспектілерден құралуы тиіс:

жеке жұмыс;

кураторлық сағаттар;

ата-аналармен өзара қарым-қатынас;

университеттің, факультеттің іс-шараларына топтың қатысуын
қамтамасыз ету.
Куратордың әлеуметтік және тәрбие жұмысы жөніндегі негізі
бағыттар

Ұйымдастыру- Азаматтық –
әдістемелік Жастар саясаты патриоттық
жұмыстары тәрбие

Рухани- Шығармашылық
адамгершілік Құқықтық тәрбие ты дамыту
тәрбие орталығы

Кәсіби еңбек Кураторлық
Дене тәрбиесі
тәрбиесі жұмыс

Жалпы
Студенттік
әлеуметтік-
жатақхана Гендерлік саясат
қоғамдық
жұмысы
жұмыстар
Жоғары мектептегі эдвайзер-ЖОО барлық педагогикалық қызметкерлер тәрбие функцияларын
орындайды. Эдвайзер - ЖОО оқу-тәрбие жұмысының тікелей және негізгі ұйымдастырушысы, топтағы
тәрбие жұмысын жүзеге асыру үшін кафедра меңгерушісі тағайындайтын ресми тұлға. Эдвайзердың
мынадай функциялары бар: тәрбиелеу - әрбір студенттің және тұтастай ұжымның дамуы мен
қалыптасуына педагогикалық басшылық жасау; ұйымдастыру-әкімшілік - ЖОО құрамындағы ұйымдық
бірлік ретіндегі топқа басшылық жасау, студенттердің жеке іс қағаздары мен басқа да құжаттарын
толтыру; үйлестіру - тәрбие процесіне қатысушылардың арасындағы өзара әрекеттестікті орнату.
Эдвайзердың функционалды міндеттеріне мыналар жатады: студенттерді жан-жақты зерттеу мен
тәрбиелеу, оларға оқу мен дамуға, өзін-өзі анықтау проблемаларын шешуге көмектесу, студенттердің
топ ішіндегі тұлға аралық қарым-қатынастарын дамыту, ата-аналармен өзара әрекеттесу және оларға
бозбалалар мен қыздарды тәрбиелеуде көмек көрсету, педагогикалық мәселелерді шешуде
оқытушылармен өзара әрекеттесу, студенттердің үлгерімін, сабаққа қатысуын және тәртібін бақылау.
Эдвайзер тек күнделікті болып жатқан жағдайларда ғана әрекет ететін ЖОО тәрбиешінің жұмысы тек
ситуативті, жүйесіз болмауы маңызды, сонда ол өзінің жұмыс жүйесін қалай ұйымдастыруы, қайтып
құруы тиіс. Сондықтан әдіскерлер Эдвайзердың тәрбие жұмысының циклын ұсынады, ол мынадай
әрекеттердің жұмыс кезеңдерінің кешені, жиынтығы ретінде көрінеді. Қызметті міндеттер мен
жоспарларға сәйкес ұйымдастыру, өткізу және түзету: Эдвайзерлық сағаттарды, экскурсияларды,
жорықтарды, кештерді және т.б. өткізу. Куратор-эдвайзердің жұмыс тәртібі: Куратор-эдвайзердің кәсіби
бағдар беру аптасында және алғашқы оқу күндерінде 1 курс студенттерімен жүргізетін жұмысы.
Университетпен, факультетпен танысу. Студенттік топ активін сайлау. Куратор-эдвайзер сағаты.
Студенттерді университеттегі студенттік өзін-өзі басқару ұйымдарымен таныстыру. Куратор-эдвайзер
оқу жылы барысындағы өзінің қызметін нақты жоспарлауы тиіс. Жұмыс жоспары бүкіл оқу жылы
барысына құрылады.
Айы Іс-шаралар
Тамыз - 1-курстың студенттік топтарының куратор- эдвайзерлеріне:
Қыркүйек 1.Кәсіби бағдар беру аптасы аясында бірінші курс студенттерімен
танысу
2.Студенттер туралы әлеуметтік мәліметтер жинау
3.Студенттерді ХҚТУ студенттерінің Ар кодексімен, университеттің
академиялык саясатымен, кызығушылығы бойынша үйірмелерге
қатысу мүмкіндіктерімен таныстыру
4.Көшбасшылық қабілеттерге мониторинг жүргізу
Барлық студенттік топтың куратор-эдвайзерлеріне:
5.Конституция Күніне, Қазақстан Халықтарының тілдері мерекесі
күніне арналған тақырыптық-кураторлық сағаттарды өткізу
6.Топ активін сайлауды ұйымдастыру
7.Оқу үдерісі кестесінің орындалуын және сабаққа қатысуды тексеру
8.Университет, факультет іс-шараларына қатысу
Қазан 1.Оқу үдерісі мен сабаққа қатысуды тексеру
2.Ата-аналармен байланысу (қажет болған жағдайда)
3.ХҚТУ мұражайларын аралау
4.Бірінші аралық бақылауға дайындық
5.Студенттердің тұрмыстық мәселелерін шешуге көмек көрсету,
жатақханада тұратын студенттерге бару
6.Қалалық және университеттік сенбіліктерге қатысу
7.Салауатты өмір салтына арналған тематикалық кураторлық
сағаттарды өткізу
8.Университет, факультет іс-шараларына қатысу
9.Топ ішінде іс-шаралар ұйымдастыру
Қараша 1.Оқу үдерісі мен сабаққа қатысуды тексеру
2.Бірінші аралық бақылаудың нәтижесі бойынша ата-аналарымен
бірге жұмыс жасау
3.Студенттердің тұрмыстық мәселелерін шешуге көмек көрсету,
жатақханада тұратын студенттерге бару
4.Театрға, киноға бару мәдени шараларын ұйымдастыру
5.Екінші аралық бақылауға дайындалу
6.Халықаралық студенттер күніне арналған тематикалық кураторлық
сағатты өткізу
7.Факультет, университет іс-шараларына катысу
Желтоқсан 1.Оку үдерісі мен сабаққа қатысуды тексеру
2.Емтиханға дайындалу барысын қадағалау және дайындау
3.Қазақстан Республикасы Тәуелсіздік күніне арналған тақырыптық кураторлық сағат
өткізу
4.Емтихан нәтижелері бойынша ата-аналармен бірігіп жұмыс жасау
Қаңтар 1.Куратор-эдвайзерлерге арналған семинар-тренингтерге қатысу
2.Бірінші жарты жылдыққа студенттермен жүргізілген тәрбие жұмысы туралы есепті
дайындау
3.Қысқы емтихан сессиясының қорытындысын топпен талқылау
4.«Үздік студенттік топ» байқауының ережесімен танысу
5.Факультет, университет іс-шараларына қатысу
Ақпан 1.Оқу үдерісі мен сабаққа қатысуды тексеру
2.Төмендегі тақырыптарға арналған тақырыптық кураторлық сағаттарды өткізу:
- деструктивтік діни ағымдардың иммунитетін қалыптастыру
- Президенттің жыл сайынғы Қазақстан халқына жолдауын талқылау
3.«Үздік студенттік топ» байқауына қатысуға арналған құжаттарды дайындау
4.Факультет, университет іс-шараларына қатысу
Наурыз 1.Аралық бақылауға дайындалу
2.Оқу үдерісі мен сабаққа қатысуды тексеру
3.Студенттің бос уақытын тиімді өткізуге көмектесу, жатақханаға бару
4.Халықаралық әйелдер күні мен «Наурыз» мейрамына арналған тақырыптық кураторлық
сағаттар өткізу
5.Қалалық және университеттік сенбіліктерге қатысу
6.Факультет, университет іс-шараларына қатысу
Сәуір 1.Оқу үдерісі мен сабаққа қатысуды тексеру
2.Соғыс жэне еңбек ардагерлерімен кездесуді ұйымдастыру
3.Бірлік және Жеңіс күндеріне арналған тақырыптық кураторлық сағаттарды өткізу
4.Қалалық және университеттік сенбіліктерге қатысу
5.Факультет, университет іс-шараларына қатысу
Мамыр 1.Емтихан барысын бақылау
2.Емтихан қорытындысы бойынша ата-аналарымен байланыс жасау
3.Жүргізілген тәрбие жұмысы туралы жылдық есеп дайындау
Маусым Куратор-эдвайзерлерге арналған біліктілікті арттыру курстарына және семинар-
тренингтерге қатысу
Білім беру – ұлттың шығармашылық және интеллектуалдық деңгейі
қалыптасатын сала. Сондықтан да мемлекетімізде кәсіптік білім беру жүйесін
жетілдіруге, реформалауға, осы саланың инновациялық қызметінің
белсенділігін арттыруға үлкен назар аударылып отыр. Білім беру саласында
жұмыс істеу - өте үлкен жауапкершілікті және қажырлы еңбекті талап
ететіндігін бәріміз білеміз. Әрбір оқытушы білім беру жүйесіндегі басты
ұстаным ретінде жеке адамның білімділігін арттыру, жеке тұлғаның
құзырлығын қалыптастыру, білім берудің дамытушы сипатын жетілдіру
секілді маңызды мәселелерді айқындап, білім беру жүйесін одан әрі дамыту
міндеттерін көздейді. Осы тұрғыдан алып қарағанда соңғы кездерде мектепте
болсын, колледж, университетте болсын дарынды балалармен жұмыс істеуге
көп көңіл бөліне бастады. Бірақ үлгермеуші балалармен жұмыс істеу артта
қалып қойды десек болады. Сондықтан бүгінгі баяндамамның тақырыбын
оқу-танымдық әрекетке қабілеті төмен студенттермен жұмыс ұйымдастыруға
арнадым. Өйткені кез келген топта дарында студенттермен қатар, әр түрлі
себептерге байланысты қабілеті төмен студенттер кездеседі және олар,
көбінесе, назардан тыс қалып отырады.
Осыған байланысты оқытушы студенттің жеке тұлғалық ерекшеліктерін
анықтай отырып, студенттің сабақты үлгермеу себебін білуі қажет.
Мысалы, студенттің сабақты үлгермеуінің келесідей себептері бар:

1. отбасының тұрмыс жағдайы;
2. сабаққа қызығушылық танытпауы;
3. топтағы балаларға көңілі толмайды, я болмаса топ өміріне
атсалыспайды;
4. оқу-құралдарын үнемі әкелмейді, үй тапсырмасын орындамайды
және өтілген тапсырманы меңгермейді;
5. сабақ үстінде үнемі бос отырады, бағаға немқұрайлы қарайды;
6. тағы бір себебі қазақтың қанына сіңіп қалған әдет жалқаулық
болып табылады.
Microsoft Acces - MS
Access - ең кең тараған
деректер басқару жүйелерінің
(ДҚБЖ) бірі болып табылады.

Кесте деректер қорының негізі болып табылады. MS Access-те бүкіл
ақпарат кестелерде беріледі. Формалар-форма терезесінде кестелерді
енгізу мен көру үшін қолданылады. Оқу процесінде білімін жетілдіру,
ақпарат құралдарын енгізу, есте сақтау операциялары бойынша барлық
мағлұматтарды енгізіп отыру, есептеу, сараптау, т. б. жүйелер үшін
тиімді.
MICROSOFT ACCESS
бағдарламасында
жұмыс

Кестелердің типін
1 анықтап, атрибуттарын
таңдап беру
3 Кестелерді
мәліметтермен
толтыру

Кестелерді кілттік Кестелерге
2 сөздермен
байланыстыру
бір-бірімен 4 сұраныстар құру
MS Access бағдарламасында кестелер құру үшін –
ең алдымен жаңадан деректер базасын құру қажет.
Ол үшін “Создание” “Коструктор таблиц” басқан
кезде “Таблица 1” атты кесте терезе бетіне шығады.
Студенттердің үлгерімі атты
атрибуттар кестесі
Студенттердің үлгерімі атты деректер қорының
ER-диаграммасы
Кестелерге ақпарат еңгізу

Кестелерге ақпарат еңгізу үшін алдымен керек
кестені тышқанның оң жағымен басу арқылы немесе
тышқанның сол жағымен екі рет шерту арқылы ашып,
кестені керек мәліметтермен толтыру керек.
Форма

MS Access 2007 бағдарламасында форма
жасау үшін «Создание» “Мастер форм”
басқан соң, керекті кестеден немесе
атрибуттардан форма құрамыз.
Үлгерімі нашар студенттермен келесідей
бағыттар бойынша жұмыс жүргізу:

1. көмек ұйымдастыру, яғни, топтағы дарынды студенттер сабақ үстінде және сабақтан
тыс уақытта үлгерім нашар студенттерге көмектесуін қалыптастыру;

2. білім алуға белсенділігін арттыру, яғни, үлгерімі нашар студенттерге көбірек көңіл бөлу,
қосымша тапсырмалар беру;

3. моралдық-психологиялық жағдай жасау, мысалы, үлгермеуші студеенттер сабақ үстінде
«бәрібір мен жұрттай жаза алмаймын, оқи алмаймын» деп өз күшіне, біліміне, орындау
қабілетіне сенбей, сабаққа қызықпайды, ынталанбайды, сөйтіп, көпшілік атқарып жатқан
ұжымдық жұмыстан сырт қалады. Үлгермеушілік негізі осыдан шығады. Мұндай
студенттердің санасына білім ала алмайтын, тәрбиеге көнбейтін, еш нәрсе қолынан
келмейтін дәрменсіз адамның болмайтынын жеткізе білу керек.

4. бақылау жасау және бағалау, яғни, үйге берілген немесе баяндалған материалдар
бойынша студенттердің түсінігін байқау үшін топқа сұрақ қойып, қол көтеріп жауап беруд
сұрағанда үлгермейтін студент біліп отырса да, өзіне-өзі сенбейтіндіктен қол көтеруге ,
орынан тұрып жауап беруге, топ алдына шығуға дағдысы жоқтықтан қорғаншақтап
оқытушы назарына түспеуге тырысады. Мұндай жағдайда оқытушылар сабаққа
студенттерді шеберлікпен тартып, бағалай білуі қажет.
Лекциялық-семинарлық жүйе
Сабақ түрлері:

1. Лекция.
2. Семинарлық сабақ.
Оқыту әдістері:
1. Репродуктивтік әдіске сай көрнекі түсіндіру.
2. Проблемалық жағдай, оқушылардың өзіндік жұмысы арқылы.
3. Студенттердің өзіндік жұмысы. Келелі мәселелерді қозғай отырып,
әңгімеге тарту арқылы лекция өткізу.
4. Проблемалық мәселе тудыра отырып, әңгіме өткізу,
репродуктивтік және тәжірибелік әдістерге сүйене отырып түсіндіру.
5. Сараптау, синтез, салыстыру арқылы жалқыдан жалпыға және
жалпыдан жалқыға өту әдістерін қолдану.
6. Мұғалім ерекше орын алатын ақпараттық-өткендеу әдістері (кеңес,
әңгіме, лекция, түсіндіру).
Жоғары оқу орындарындағы дәріс – оқытудың дидактикалық циклінің басты
буыны. «Дәріс» сөзінің негізінде латынша «lektio» оқу деген сөзі жатыр. Дәріс
ертедегі Грецияда пайда болған және ертедегі Римде және орта ғасырларда әрі
қарай дамыған.Дәрістің негізгі түрлері.Дәріске қойылатын талаптар:

- дәріс мен дәріс окудың адамгершіліктік, ізгіліктілік (гуманистік) жағы;
- ғылымилығы мен ақпараттылығы;
- дәлдігі мен дәлелділігі (қазіргі кездегі ғылыми деңгейі);
- түсіндірудің эмоционалдық жағы;
- тыңдаушылардың ойлау қабілетін белсендіру;
- қойылған сұрақтарға жауап берудегі құрылымы мен қисынның нақты болуы;
- басты ой-пікір мен ережелерді бөліп алу;
- тірек ұғымдарды бөліп алу, түсіндіру;
- қорытындылау;
- тілінің түсінікті және анық болуы;
- басты, жаңа ұғымдар мен терминдерді түсіндіре білу;
- мүмкіндігінше дидактикалық материалдар мен көрнекіліктерді (аудио, видео,
интерактивті мультимедиалық кұралдар т.с.с. ) пайдалану;
- аталған талаптар дәрістің сапасын бағалау критерийлерінің негізі болып
табылады
Дәрісті жоспарлаудың технологиялық картасы

Мұғалімнің іс әрекеті(Не Оқушының іс әрекеті(Не істеймін)
айтамын)

Сыныпты топқа бөлуЖазу Топқа бөлінуЖазу

Оқулықпен жұмыс Оқулықпен жұмысШағын топпен жұмыс
істеуШағын топпен жұмыс жасау
жасау Сұрақтарға жауап беру
Сұрақ қою Әдебиеттерді жазып алу
Әдебиеттерді жазғызу Үй тапсырмасын жазып алу және т.б.
Үй тапсырмасын беру және
т.б.
Жалпы білім беретін мектептердегі оқыту түрін «сабақ» деп, ал арнаулы
кәсіби, жоғары оқу орындарындағы оқыту түрін Дәріс деп атау қалыптаса
бастады. Дәріс беру - балаларды оқыту үрдісінде тәрбиелеу және білім,
дағдылар, икемдерін табыстауға бағытталған ересектердің арнайы кәсіби іс-
әрекеті; білімді түйсіну мен тәжірибеде қолдануы және оқыту мақсатын іске
асыру бойынша педагогтың реттелген іс-әрекеті. Жоғары оқу орындарында
оқылатын лекциялардың кей түріне ерекше талаптар қойылады. Мысалы,
кіріспе лекциялар студенттерді курстың мақсатымен, міндетімен, мамандар
оқитын оқу пәндері жүйесіндегі оның ролімен және орнымен таныстыру
сипатында, курсқа қысқаша шолу түрінде болуға тиіс. Дәріскер ондай
лекцияларда оқылатын ғылымның мәні мен әдістерін анықтап қана
қоймайды, сонымен қатар ғылыми мәселелер қояды, болжамдар ұсынады,
ғылым дамуының болашағын және практикаға қолданылуын көрсетеді.
Кіріспе лекцияларда теориялық материалдардың қоғамдық практикамен,
студенттердің жеке тәжірибесімен және олардың болашақ жұмыстарының
практикасымен байланыстырудың, ғылым тарихындағы атауларын, оның
өрлеу және тежелген кезеңдерін айтудың, олардың басқа аралас ғылымдармен
байланысын көрсетудің маңызы зор.
Кіріспе лекцияда курспен жұмыс істеудің жалпы әдістерін әңгімелеу, курсқа
ұсынылған оқулықтар мен оқу құралдарының сипаттамасын беру, қажетті
әдебиеттер тізімімен таныстыру, емтихан талаптары мен басқа да курсты
толықтыратын оқу түрлері туралы әңгімелеу пайдалы болады. Осындай кіріспе
студенттердің курстың жалпы мазмұны мен құралымын пайымдауына
көмектеседі, оларды лекциямен және арнайы әдебиеттермен жұмыс істеуге
бағыттайды, курспен жұмыс істеу әдістерімен таныстырады. Тараудың
немесе бүкіл курстың соңында шолу жасау-қайталау (біріктірілген)
лекциялары, қосалқы материалдар мен жекелеген мәселелерді қоса алғанда, сол
курстың ғылыми-ұғымдық негізін құрайтын, барлық теориялық қағидалардың
негізгі мазмұнын алуға тиіс.
Шолу жасау лекциясы – сол оқылған лекция курсының негізгі
жағдайларының қысқаша конспектісі емес, білімді анағұрлым жоғары
деңгейде жүйелеу. Жүйе түрінде мұқият әзірленген материал есте
жақсы сақталатынын және жүйеден тыс берілген фактілер
жиынтығына қайталаудан гөрі негізгі тақырыпты жаңа жағдайлармен
сабақтастыруға мүмкіндік жасайтынын оқыту психологиясы көрсетіп
отыр. Шолу жасау лекцияларында емтихан билеттеріне енгізілген
күрделі, өте қиын сұрақтарды нақтылап қарау және бөліп көрсету
пайдалы.

Жоғары оқу орындарында дәріскерлердің басты міндеті – тыңдаған
лекцияның негізгі мазмұнын тез қалпына келтіруге көмектесетін,
алынған ақпаратты қысқаша жазбаша түрге айналдыру және
материалды тыңдау, түсіну, пайымдауды жинақтайтын, белсенді
процесті негізі етіп алған студенттердің лекциядағы жұмыстарын
тиімді ұйымдастыру.
Дәрістің үш түрі болады:

І.Кіріспе.
2. Ағымдағы дәріс.
3. Қорытынды, немесе шолу дәрісі.

1. Кіріспе дәріс - пәннің мақсаты, ғылымдар жүйесінде алатын орны, сол
мамандыққа қажеттілігі, яғни рөлі, мамандыққа қажет оқылатын басқа да
пәндермен байланысы, сол пән ғылымының зерттеу пәні, әдіснамалық негізі,
әдістер, мәселелер мен гипотезалар, даму перспективасы, іс-тәжірибесі, яғни
практикамен байланысы, теориялық материалдар, даму тарихы, студенттердің
болашақ мамандығына байланысы, пәнге байланысты оқулық, оқу-
әдістемелік құрал, ғылыми әдебиеттермен таныстыру сияқты мәселелер сөз
болады. Бұдан басқа пәнді оқып, меңгерудің, жүйелі түрде әдебиет пен
конспектілермен жұмыс жасаудың әдістерімен таныстырған жөн.

2. Ағымдағы дәріс - оқу жоспары негізінде жасалған типтік бағдарламаға
сәйкес жұмыс бағдарламасы бойынша жүргізіледі.

3. Қорытынды немесе шолу дәріс – қысқаша конспект түрінде берілмейтін,
білімнің жоғары деңгейде жүйеленіп берілуі. Сонымен бірге ең қиын, күрделі
емтихан сұрактарының жауаптары қарастырылады.
Қорытынды
Куратордың тәрбиелік ықпалы жалпыадамзаттық құндылықтарды бекітуге бақытталуы аса маңызды,
тәрбие қажеттіліктен туындайды, яғни өскелең ұрпақ жаңа қоғамдық талаптарға икемделеді.
Студенттердің әлеуметтік тәжірибесін меңгеру барысында іске асады. Бұл дегеніміз кураторлық
сағатының топ студенттеріне өткізілуінің маңызды екенін білдіреді.
Осыған орай жаңа оқу жылында кураторлық сағатының кестесін бекіту барысында кафедра
меңгерушілері, топ кураторлары бұл жұмысқа аса жауапкершілікпен қарап «Тіркеу офисімен» екі жақты
бірлесіп, нақтылап, бекітілсе нұр үстіне нұр болады.
Студенттің қоғамдық мәнінің, өмірдің түрлі жақтарына қатынасының жүйесі неғұрлым аумақты, кең
болған сайын, оның рухани жан дүниесі соғұрлым бай болады. Тәрбие процесі студенттің қоғамдық
мәнінің әлеуметтік маңызды сапаларын қалыптастыруға, оның қоғамға, адамдарға, өз-өзінің
қатынастарын жасауға және олардың шеңберін кеңейтуге бағытталады.
Осы орайда әр куратор сағаттарында жаңа технологияларды пайдалана отырып, озық әдіснама мен
әдістеме негізінде студенттердің жеке, еркін дамуын бақылау, қабілеттерін зерттеу, кеңейтуге жағдай
жaсау, студент жастардың ынтасын, өз еркіндіктері мен құқықтарын сақтауға мүмкіндік жасау, оқу тәрбие
процесін ұйымдастыру, бағдар беру, тұрмыс жағдайларымен танысу, ата-анамен байланыс жасау,
адамгершілік қасиеттеріне баулу және т.б. жұмыстары барлық топ кураторларының негізгі міндеттеріне
айналып, үнемі назарларынан тыс қалмауы керек деп ойлаймыз.
Кәсіби даму және карьера орталығы мен «Психология және педагогика» кафедрасы бірлесіп,
кураторлардың тәрбие жұмысы бойынша педагогикалық біліктілігін арттыруға арналған «Кураторлар
мектебі» курсының бағдарламасына білім, өнер, мәдениет қайраткерлерімен, құқық қорғау органдары
өкілдерінің, дін істері, салауатты өмір салтын қалыптастыру және жастар саясаты басқармаларының
мамандарының қатысуымен Ел Президентінің жыл сайынғы Жолдауларын, «Мәңгілік ел» идеясын, «Ұлт
жоспары - 100 нақты қадам», «Жалпы еңбек қоғамына 20 қадам», «Ұлт жоспары – қазақстандық арманға
бастайтын жол», «Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру» атты жария еткен мақалаларын, «Президенттің
бес әлеуметтік бастамасы» атты халыққа үндеуін және т.б. бағдарламалық құжаттарын түсіндіру және
насихаттауға бағытталған тақырыптарымен барынша көбірек қамтылса.
Пайдаланылған әдебиеттер

. Берикханова А.Е. Педагогикалық мамандыққа кіріспе. Оқу құралы. - Алматы, 2009.-240
б.
2. Введение в педагогическую профессию: Учебное пособие для студентов пед.
специальностей. /Хан Н.Н., Калиева С.И., Жексенбаева У.Б., Колумбаева Ш.Ж., Калиева
Г.И., Берикханова А.Е./ - Алматы, 2010. - 243 с.
3. ҚР «Білім туралы» заңы // Егемен Қазақстан, 27 шілде, 2007 ж.
4. Мамандыққа кіріспе. Рувинский Л.Н. Алматы. 1991ж.
5. Мижериков В.А., Введение в педагогическую деятельность. -М., 2005.
6. В.С. Кукушин. Введение в педагогическую деятельность. Ростов-на-дону. - 2010. - 255
с.
7. Садыков Т.С. и д р. О разработке ведущих идей в профессиональной подготовке
будущего специалиста // Вестник АГУ им. Абая. №5(5), 2001. - С. 21-25.
8. Лапина О.А. Введение в педагогическую специальность: Учеб. Пособие для вузов/
О.А.Лапина, Н.Н.Пядушкина. - М.: Академия, 2008.
Зейін қойып тыңдағандарыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Үзіліс уақытын ұзарту
Дәріс
Дәріс. Дәріс – жоғары оқу орындарындағы оқытуды ұйымдастырудың негізгі және заңды
Жоғары мектеп педагогикасы кәсіби мамандарды даярлау туралы ғылым
Эдвайзер жұмысының мазмұны
Сайлау құқығы қағидаттары
Кирхгоф ережелері
Туған күні
Қазіргі әлемде заң кеңесшісі - Әдетте юриспруденция ұйымның құқықтық бөлімінің саласында жоғары білімі бар қызметкері
БАСҚАРУ ҚҰРЫЛЫМЫ
Пәндер