Көне философтар




Презентация қосу
Қазақстан Білім және Ғылым министрлігі
Т.Қ.Жүргенов атындағы Қазақ ұлттық өнер академиясы колледжі

Көне философтар

Орындаған: Салиева Диана 1 курс 1 топ
Қабылдаған: Мұсабекова Құндызай Абибулаевна
Жоспар:
• Көне философ Аристотель туралы мағлұмат

• Көне философ Платон туралы мағлұмат

• Көне философ Ксенофонт туралы мағлұмат

• Көне философ Архимед туралы мағлұмат

• Көне философ Теофаст туралы мағлұмат
АРИСТОТЕЛЬ (б.з.д. 384-322)

Грецияның солтүстігіндегі Стагирада дүниеге келген Аристотель
Платон жасаған білім беру бағдарламаларының ең танымал
ғалымы болды; ол өмірінің жиырма жылын академияда оқуға
арнады. Платон қайтыс болған кезде Аристотель Македониядағы
отанына оралды, ол Филиптің ұлы Александрды (Ұлы) оқуға
қатысқан деп есептейді. Ол 335 жылы Александрдың
мақұлдауымен Афинаға оралды және Лицейде өзінің мектебін
құрды, өмірінің көп бөлігін өз мектебінде зерттеу, оқыту және
жазумен өткізді. Оның студенттері «перипатетика» атауын
мұғалімнің дәріс
Аристотельдің кезінде
тірі жүру әдетінен
қалдырған алған. тұтастықтың тек үзіндісін ғана бейнелейтін
шығармалары
болса да, оған оның логика, философия, этика, физика, биология, психология, саясат және
риторикаға дейінгі таңғажайып спектрін зерттеу кіреді. Аристотель өзінің дамуының әр
түрлі кезеңдеріндегі маңызды мәселелерге қайта орала отырып, өзінің жазуы кезінде өзінің
көзқарастарын ойластырған сияқты. Нәтижесінде біршама келісілген ойлау жүйесі және
Аристотельдің көптеген маңызды мәселелер туралы ойлауының күрделі процесі
туындайды.Аристотель адамгершілік мінез-құлықтың адам өміріне, соның ішінде (этикаға)
ықпал ететіндігін түсіндіруге бірнеше күш жұмсады, бірақ оның этикаға қатысты
көзқарастарының ең толық сақталған тұжырымы (Nicomachian Ethics). Онда ол бақытқа
жетуге деген табиғи ұмтылысты қарастырды, адамның еркі мен адамгершілік ойлау
әрекетін сипаттап, әрбір ізгіліктің теориясын дамытты.
- мәселелерді шешу
- проблемалардың сәйкестілігі
Платон (б.з.д. 428/427 - 348/347) - ежелгі Грецияның ұлы
философтарының бірі және ол әлі күнге дейін Батыс Еуропадағы
ең ірі философ болып қала береді. Мысалы, Уайтхед барлық
еуропалық философия Платонның философиясына сілтеме ғана
деп айтты.
Платонның өмір жолы оңай емес, бірақ қызықты болды. Ол ұлы
Сократтың шәкірті болған.
Платон Афиныда дүниеге келген. Оның аты Аристокл, ал
кейінірек Платон деген лақап атқа ие болды. Мүмкін Сократ оны
кең кеудесі үшін немесе кең маңдайы үшін Платон деп атаған
шығар.
Платон соңғы патша Кодрудан және Афинаның заң шығарушысы
Солоннан бастау алатын асыл афиналық отбасына тиесілі болды.
Ол жан-жақты білім алды және әсіресе гимнастика мен поэзияға
шебер болды, оны Сократпен кездескеннен кейін бірден тастап
кетті. дәуірімізге дейінгі 407 ж. Платон Сократпен кездесіп, оның ең жақсы оқушысы
Біздің
болады. 399 жылы Сократқа қатысты әділетсіз сот ісі және оның артынан басталған өлім
Платонды Афинаны тастап, Мегараға, Сократтың көптеген шәкірттері жиналған Евклидке
көшуге мәжбүр етті. Платон афиналық демократиядан біржола бас тартты және көп
уақытты идеалды мемлекет туралы доктрина құруға арнады.

Платон көп саяхаттады, ал кейбір сенімсіз дереккөздер оның Вавилонға барғанын, онда ол
Вавилонның сиқыршыларының құпия білімімен басталды деп мәлімдейді.
Ксенофонт - атақты ежелгі грек жазушысы, философы,
тарихшысы, қолбасшысы және саясаткері. Оның жұмысын ежелгі
риториктер өте жоғары бағалады, сонымен бірге бұл латын
прозасына үлкен әсер етті. Ксенофонттың негізгі шығармасы -
«Анабасис Кира».
Ксенофонт біздің дәуірімізге дейінгі 444 жылы Афинада дүниеге
келген. Оның отбасы ауқатты, жылқышылар класына жататын. Ол
балалық және жастық шақтарын Пелопоннес соғысы
атмосферасында өткізді, бірақ бұл оған әскери қызметпен бірге
кең жалпы білім алуға кедергі болмады. Ол жас кезінен бастап
Сократтың ізбасары болды.
404 жылы Пелопоннес соғысы Спартаға ұтылғаннан кейін, Ксенофонт өз отанынан Кирдің
экспедициясына кету үшін кетіп қалады. Кирдің өзі қайтыс болғаннан кейін, Ксенофонт он мың
гректің жау жері арқылы шегінуіне батылдықпен және шеберлікпен жетекшілік етті. Ксенофонт
бүкіл науқанды аяқтады - Вавилонға шабуылдан және Кунакстағы шайқастан бастап, Армения
арқылы Требизондқа, одан әрі батысқа қарай Византияға, Фракия мен Пергамумға қарай
шегінумен аяқталды. Ксенофонт Пергамда грек армиясының стратегтерінің біріне айналды. Ол
Спарта патшасы Агесилауспен жақын болып, содан кейін Грецияға бірге барғандықтан,
Афиныда ол мемлекетке опасыздық жасағаны үшін сотталып, мүлкі тәркіленді. Ксенофонт
Агесилаус басшылығымен қызмет ете бастады, Спартаның жауларына - тіпті Афиныға қарсы
шайқастарға және жорықтарға қатысты. Спартандықтар оған Элид қаласының Скиллунт
қаласына жақын жерде шағын мүлік сыйлаған кезде, ол сол жерде оңаша қоныстанды, әдеби
шығармалармен айналыса бастады. Фивандықтардың Спартамен күресі кезінде б.з.д 370 жылы
ол Скиллунтан қашып, Коринфке орналасты. Ол өлімінің алдында дерлік ол өзінің жер аудару
үкімі алынып тасталған отанымен сөйлесе бастады.
Архимед - Ежелгі Грецияның математигі, инженері және
механигі. Оның әкесі астроном болды, ол баласының бойында
механикаға, математикаға және астрономияға бала кезінен
құштарлығын арттырды.Египеттік Александрияда, ғылыми
және мәдени орталықта, Архимед әйгілі Александрия
ғалымдарымен кездесті: көп қырлы ғалым Эратосфен және
өмірінің соңына дейін хат жазысқан Конон астрономы. Ол
кезде Александрия 700 мыңнан астам қолжазба жинақталған
кітапханасымен әйгілі болған. Архимед дәл осы жерде Евдокс,
Демокрит және басқа да назар аударарлық грек
геометрлерінің еңбектерімен кездесті, олар ол өз
еңбектерінде айтқан болатын.Оның көзі тірісінде-ақ аңыздар
Архимедтің атымен құрылды, оның себебі оның
замандастарына керемет әсер еткен таңғажайып
Архимедтің Гиерон патшаның тәжі таза алтыннан жасалғандығын немесе зергер
өнертабыстары болды.
күмістің едәуір мөлшерін араластырғанын анықтағандығы туралы әңгіме бар.
Алтынның меншікті салмағы белгілі болды, бірақ оның қиындығы тәждің көлемін
дәл анықтауда болды: ақыр соңында ол дұрыс емес пішінге ие болды! Архимед бұл
мәселе туралы үнемі ойланатын. Бірде ол жуынып жатқанда, содан кейін оған
керемет идея келді: тәжді суға батыру арқылы сіз оның көлемін оның көмегімен
ығыстырылған судың көлемін анықтай аласыз. Аңыз бойынша, Архимед «Эврика!»,
Яғни «Табылды!» Көшесіне айқаймен жалаңаш секірді. Шынында да, осы сәтте
гидростатиканың негізгі заңы ашылды.
Теофаст - Лесвос аралында дүниеге келген ежелгі грек
философы. Ол Платонның шәкірті болды, ұзақ уақыт Афинада
болды, мұғалімі қайтыс болғаннан кейін Аристотельге барды
және көп ұзамай оның сүйікті шәкірті болды. Аңыздарда ол
өзінің есімін Аристотельден алған, ол өзінің «илаһи шешен»
деген мағынаны беретін «Теофрастос» деген лақап атын
керемет шешендік таланты үшін алды деп айтады.Теофаст
артында әр түрлі тақырыпта екі жүзден астам ғылыми еңбек
қалдырды.Ұстазы Аристотельмен бірге Теофаст өсімдіктер
ботаникасы мен географиясының негізін қалаушы болып
саналады. «Өсімдіктер тарихы» және «Өсімдіктердің себептері»
атты еңбектерінде өсімдіктердің классификациясы мен
олардың физиологиясының негіздерін анықтады, сонымен
қатар өсімдіктердің бес жүзден астам түрлеріне сипаттама
берді. адамға пайдалы болу үшін емес, өзінің жеке мүдделері.
Сонымен қатар ғалым өсімдіктердің тамырларының, жапырақтарының, сабақтары мен жемістерінің
функциялары мен физиологиялық сипаттамаларын сипаттады.Сонымен қатар, өз еңбектерінде
қоршаған орта факторларының әсері мен кейбір өсімдік түрлерінің эволюциясы туралы зерттеу бар.
Теофасттың «Адамгершілік қасиеттер туралы» еңбегі, ол онда шебер суреттеген l адамның мінез-
құлқындағы отызға жуық ерекшеліктері, оларға әр түрлі жағдайларда белгілі бір адамдардың
мінез-құлқының жарқын мысалдарын ұсыну. Ойшыл музыканың табиғаты мен мақсатын зерттеуге
көп көңіл бөлді, өзінің «Музыка туралы» атты екі томдық еңбегінен бізге тек фрагмент келді, одан
Теофаст сол кезде сандардың дыбыстық бейнесі ретінде қабылданған музыканың түсінігін теріске
шығарды деген қорытынды жасауға болады (Пифагор-Платон доктринасы). Ол сондай-ақ
Аристоксеннің әуен дегеніміз белгілі бір интервалдар тізбегі - ауыспалы дыбыс деген пікірімен
бөліспеді. Оның осы тақырыптағы еңбегінде былай делінген: «Музыканың табиғаты сандарда емес,
интервалдық қозғалыста емес, тәжірибеде зұлымдықтан арылатын рухта. Егер бұл жанның
Назар аударғаныңызға Рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Ежелгі грек этикасы
Таным теориясы мәселелері
Философиялық антропология
Этизмның латын тіліндегі баламасы ретінде мораль қолданылса, кейіннен білім беру дәстүрінде
Платонның мемлекет туралы ілімі
Көшпелілер туралы мәлімет
Пиктография
Антик философиясы
Христиандық философия:
Православие философиясы
Пәндер