Назарды шоғырландыру қағидасы




Презентация қосу
Монтессоридің
әдістемесі
<<Педогогика және психология>> мамандығының
оқытушысы:Нұрғабылова Жаннұр Нұрғабылқызы.
Дайындаған:Бағытқалиева Аружан
Лесбаева Карина.
Тобы:20\19.21
7

• Максаты: - М.Монтессори технологиясын мектепалды мекеменің
шартына бейімдеу; Баланың жауапкершілікке, зейіннің шоғырлануына,
қозғалысын басқаруға , әсіресе бұлшық ет пен қол саусақтарының,
қоршаған ортаны өзі танып білуге, үлкендерге еліктеуге дамыту.
• Міндеттері: әр балаға жеке дамуына және өзінің сенсорикасын: есту,
көру, сезу, әсер алу, дамытуға мүмкіндік беру; Сенсоматориканы
дамыту арқылы сөйлеуді дамытатын жаттығуларға көшу;
Математикалық ойлауды, санау қабілетін, ондық жүйеде есептеуді
дамыту; Анализ жасау, қадағалау, салыстыру, заттардың қасиеттерін,
ерекшеліктерін, күйін анықтауға, осы қасиеттері арқылы біріктіруге
үйрету. Өзінің ашқан жаңалықтарына қуану, таңдануды құптай білуді,
өз сұрақтарына өз бетінше жауап іздеуге дағдыландыру; Практикаға
балаларды оқытуды ұйымдастырудың жаңа формаларын енгізу.
7

• Монтессори әдістеме екі негізгі
қағидатқа ие – жаттығулардың
автаномды жүзеге асуы және ойын
арқылы оқыту. Бұл әдістеменің
ерекшелігі әр балаға жеке қарауға
бағытталған, яғни әрбір бала өзіне
дидактикалық материал және
сабақтың қанша уақыт болатынында
өзі таңдайды. Осылайша, бала өзінің
екпініне қарай дамуға мүмкіндік
алады.
7

• Педагогтар мен ата-аналарға
арналған Мария Монтессоридің
уағызы - Баланы ешқашан барып
өзіңіз тимеңіз, баланың өзі сізге
келіп өтініш білдірмесе (қандай
түрде болмасын) Өзі болса да,
болмаса да ешқашанда баланы
жамандамаңыз; Ең соңында жаман
әдеттерге аз орын қалатындай етіп,
баланы жақсы тәрбиелеуге бар күш
жігеріңізді салыңыз; Ортаны
дайындауда белсенді бол.
Әрдайымда оған деген тұрақты
тақуалық қамқорлықты көрсет.
Балаға ортамен конструктивті
қарым-қатынас жасауға көмектес.
Әрбір дамып жатқан материалдың
орны мен онымен дұрыс жұмыс
істеудің тәсілін көрсет.
7

• М.Монтессори ересек адам ең
алдымен баланы қоршаған
ортасындағы барлығының
нақты бір мақсатта қызмет
етуін қамтамасыз етуін ойлау
керек деп есептеген. Осы
ортада баланың өз бетімен
әрекет етуі ең бастысы болып
табылады. Тәрбиелеуші
баланың дамуына оптимальді
жағдай жасайды, ал ол дәл
сол уақытта өзі қызық деп
санағанды таңдай алады.
6

• Мария Мотессоридің әдістемесінің жүйесін
зерттей келе біз үш құрамды бөлікті
айырдық: бала, қоршаған орта, мұғалім.
Барлық жүйенің ортасында бала тұр, ал біз
ол тұратын және өз бетінше оқитын ерекше
ортаны ұйымдастырдық.бұл ортада бала
жасына сай қозғаушы және сенсорлық
дағдысын қалыптастырады, өмірлік
тәжірибе алады, әртүрлі заттарды реттеп,
оларды салыстырып қарауды үйренеді, өз
тәжірибиесі арқылы білім алады. Мұғалім
оны бақылап, оған көмек қажет болған
жағдайда көмектеседі. Монтессори
педагогикасының негізі, ұстанымы – “маған
мынаны өзім жасауға көмектесші”.
23

• Монтессори әдістемесін
қолданып жүрген педагогтың
міндеті – баланың өзіндік
қасиетін табуға және оны
жүзеге асыруға, өзінің, ерекше
оқу жолын өтуге көмектесу. Топ
бірнеше тақырыптық аймақтарға
бөлінеді. Бұл шартты бөлу –
бөлмеде ешқандай жар жоқ, тек
заттар қызмет түрлеріне
байланысты бөлінген
аймақтарда орналасқан.
,

Антропо
логиялы
қ
қағидас
ы
Бала дамуы
Шектеу мен
еркіндігінің
тәртіп қағидасы
қағидасы

М.Монтессоридің
қағидалары

Назарды
Сензитивтілік
шоғырландыру
қағидасы
қағидасы

Арнайы
дайындалған
оқыту орта
қағидасы
Антропологиялық қағидасы

• Антропологиялық
қағидасы – Монтессоридің
педагогикасы “баладан”
басталады, оның
ортасында білімі
антропология мен
психология тұрғысынан
құралатын бала тұрады.
Бұл педагогикалық
жүйеде адамның еркіндігі
мен қадір-қасиетіне деген
көзқарас бала кезінен
маңызды болып келеді.
Бала дамуы еркіндігінің қағидасы

• • Бала дамуы еркіндігінің
қағидасы - тәрбие
құрылымының өзгеруінің
астарында Монтессори
тәрбиелеу үрдісіне “еркіндік
жағдайларын” жасауды
түсінеді.Басты мақсат еркін,
өздігінен ойлай алатын, өзін
басқара алатын, жауапты
жеке тұлғаны тәрбиелеу
болып табылады. Осыдан
Монтессори бойынша білім
берудің девизі пайда болады:
“Өзіме істеуіме көмектес”.
Назарды шоғырландыру қағидасы

• • Назарды шоғырландыру қағидасы
– Ұзақ уақыт алаңдамай бір нәрсеге
назарын аударып жұмыс істеу,
бастаған ісін аяғына дейін жеткізу,
материалмен қалай жұмыс істеуді
көрсетіп беретін педагогтың
қимылын мұқият бақылау, егер
қажет болғанда түсініктемелерді
тыңдау, өздігінен жұмыс істеу және
өзінің қателерін бақылауда
басқаларға бөгет болмау
орындалғанда ғана еркін және
өздігінен бір іспен айналысуға
болады. Монтессори мұны ”назардың
поляризациясы” деп атады.
Арнайы дайындалған оқыту орта
қағидасы
• Арнайы дайындалған оқыту
орта қағидасы – қоршаған оқыту
ортасын жасағанда баланың
физикалық мүмкіндіктері
міндетті түрде ескеріледі. Оңай
қол жететін сөрелерде оқып
үйренушіні жан-жақты
дамытатын керемет мүмкіндігі
егжей-тегжейлі ойластырылған
көптеген дидактикалық
материал қойылады. Өз еркімен
таңдап алынған істің мәнін
ақылға салу пайда болады.
Сензитивтілік қағидасы

• Сензитивтілік қағидасы –
Монтессоридің дидактикалық
материалы өзінің құрылымы мен
заттық логикасы бойынша бала
дамуының сензитивті кезеңдеріне
сәйкес келеді. Монтессори, мысалы
алты жасқа дейінгі баланың
дамуын алты сензитивті
кезеңдерге бөлді: сөйлеу
дамуының сензитивті кезеңі,
қабылдау мен тәртіп орнатудың
(“ұқыптылықтың сензитивті
кезеңі”), ұсақ заттарды үйрену,
қимыл мен істі үйрену, әлеуметтік
дағдылардың дамуы.
Шектеу мен тәртіп қағидасы

• Шектеу мен тәртіп
қағидасы – тәртіпті бұзу мен
қайта қалпына келтіру – бала
іс-әрекетінің ең күшті мотиві
деп санады Монтессори, себебі
балаға өзінің айналасындағы
заттардың бір орында тұрғаны
ұнайды, ол осы тәртіпті бұзған
болса, қайтадан өз орнына
келтіргісі келеді. Тәртіпті
жасағанда және орнатқанда
баланың табиғи
қажеттіліктерін ескеру керек.
е

• Мектеп жасына дейінгі балаларға тәлімді тәрбие мен
сапалы білім беру ісін жақсартудың бір жолы –
педагогикалық үрдісті жаңаландыру, педагог
кадрлардың шеберлігін арттыру. «Білекті бірді жығады,
білімді мыңды жығады» деп білімнің өмірдегі мәнін
ұғынса, білімнің шыңына шығу үшін асқан төзімділік пен
еңбексүйгіштік қасиет керек екендігі дәлелденген.
Балаларға сапалы білім беріп, адамгершілігі мол азамат
болып қалыптасуына тәрбиешінің қосатын үлесі зор.
Балаларды мектеп табалдырығын аттағаннан кейін
кейбір ата–аналар мен ұстаздар арасында түсінбеушілік
пайда болады. Ол баланың қалам ұстай алмауы,
ермексазбен жұмыс істей алмауы, киімдерін шешіп,
жинастыра алмауы – мұның барлығы балабақшадағы
баланың қол моторикасын, сенсориканың дамымауы деп
білем. Балабақшада сәбилік кезеңде сенсорикасы
күнделікті жоспармен дамытылған баланың саусақ
бұлшық еті күнделікті жаттығып, дамып-жетіледі.
,

•Назарларыңызға
рахмет

Ұқсас жұмыстар
Сабақ оқытудың негізгі формасы
Қазіргі Қазақстандағы тәрбие тұжырымдамалары
Қазақстан Республикасының салықтары.Салық жүйесі
Басқару психологиясының кезеңдері
Бестемше ойынының бала тәрбиесіндегі орны
Өндірістің экономикалық тиімділігін арттыру
Өндірістік саланы мамандандыру және кооперацияландыру
Республикасының салықтары
Бағалаудың қағидалары
Еңбек қызметі туралы жалпы сипаттама
Пәндер