Білім берудегі инновация




Презентация қосу
Білім берудегі инновация
«Инновация» түсінігі
Қазақстанда ең алғаш «Инновация» ұғымына
қазақ тілінде анықтама берген ғалым Немеребай
Нұрахметов. Ол “Инновация, инновациялық
үрдіс деп отырғанымыз – білім беру
мекемелерінің жаңалықтарды жасау, меңгеру,
қолдану және таратуға байланысты бір бөлек
қызметі” деген анықтаманы ұсынады.
Н.Нұрахметов “Инновация” білімнің
мазмұнында, әдістемеде, технологияда, оқу-
тәрбие жұмысын ұйымдастыруда, мектеп
жүйесін басқаруда көрініс табады деп
қарастырып, өзінің жіктемесінде инновацияны,
қайта жаңарту кеңістігін бірнеше түрге бөледі:
жеке түрі (жеке – дара, бір-бірімен
байланыспаған); модульдік түрі (жеке – дара
кешені, бір-бірімен байланысқан); жүйелі түрі
(мектепті толық қамтитын).
Инновациялық
білім беру
Инновациялық білім беру – іскерліктің жаңа түрі. Инновациялық
қызмет оқу ісін дамытуға, пәндердің мәнін тереңдетуге,
оқытушының кәсіптік шеберлігін арттыруға басқа жаңа
технологияларды енгізуге, пайдалануға және шығармашылық
жұмыстар жүргізуге бағытталған. Мұндай технологияларды қолдану
— біріншіден, оқытушы ұтады, яғни ол сабақты тиімді
ұйымдастыруға көмектеседі, оқушының пәнге деген қызығушылығы
артады, екіншіден, оқушы ұтады, себебі оның тақырып бойынша
танымы кеңейеді. Осылайша білім берудің қалыптасқан әдістемесіне
оқытудың жаңа технологиясы тұрғысынан өзгерістер енгізілсе, білім
сапасы да арта түспек .
Білім — әлеуметтік жағдайды жақсартудың
құралы ғана емес, бүкіл болашаққа апаратын
даңғыл жол. Осы даңғылды жасайтын да,
бағыттайтын да мектеп және оның ұстаздар
ұжымы. А. Байтұрсынұлының «Мектеп
керектері» еңбегінде былай делінген:
«…Мұғалім қандай болса, мектеп һәм осындай
болмақшы. Яғни, мұғалім білімді болса, ол
мектептен балалар көбірек білім алып
шықпақшы. Солай болған соң, ең әуелі мектепке
керегі – білімді, педагогика әдістемеден
хабардар, жақсы оқыта білетін мұғалім».
Ендеше, мектептегі білім мен тәрбие берудегі
басты тұлға — ұстаз..
Инновация дегеніміз — жаңа мазмұнды
ұйымдастыру, жаңалық енгізу, жаңа
үлгілердің бағытындағы нақты әрекет,
нақтыланған мөлшердің шегінен шығатын
кәсіптік іс-әрекеттің жаңа сапалы деңгейге
көтерілуі, жаңа нәтижені қамтамасыз ететін
жаңа теориялық, технологиялық және
педагогикалық іс-әрекеттің біртұтас
бағдарламасы. Кәсіптік білім беру жүйесінің
негізгі міндеті – белгілі бір көлемдегі білім
берумен шектелмей, алынған кәсіптік
білімді адам өз қажетіне, өмірдің нақты
жағдайларында қолдана біліп, қоғамға
пайдасын келтіру.
Инновация
Модификациялық
инновация – бұл Комбинаторлық Радикалдық
бұрын қолда барды модификация – инновация – білімге
дамытумен, түрін мемлекеттік
бұрыфн
өзгертумен стандарттарды енгізу
айналысу. Бұған пайдаланылмаған, жатады.
В.Ф. Шаталовтың белгілі әдістеме Мемлекеттік
математикаға жазған элементтерін стандарт білім
тірек конспектісі жаңаша беруде, негізінен,
жэне оны көптеген құрастыру. Бұған мөлшерлерді,
мұғалімдердің пәндерді параметрлерді,
пайдалануы мысал деңгейлік және
оқытудың қазіргі
бола алады. сапалы оқытудың
кездегі әдістемесі
көрсеткіштерін
дәлел. қалыптастырады. [3]
Жаңа технологияны қолдану төмендегідей
кезеңдер арқылы іске асады:

1 кезең – оқып үйрену;
2 кезең – меңгеру;
3 кезең - тәжірибеге енгізу;
4 кезең – дамыту.
Қазіргі оқыту үдерісінде
қолданылып жүрген
білім берудегі тиімді
педагогикалық
технологиялар ретінде
мынадай
педагогикалық
технологиялар
жіктемесі сұрыпталған:
1. Оқушыны объект ретiнде емес, субъект ретiнде қарастырып,
оның дара тұлға ретiнде қалыптасуына жан-жақты әсер ететiн,
қарым-қатынастың демократиялық, iзгiлендiру бағытын
негiзге алған – оқытуды демократияландыру мен
iзгiлендiру негiзiндегi педагогикалық технологиялар
(оған жататындар: Е.В. Бондаревский, Д.Б. Серикова,
Ю.И. Турчанинова, И.С.Якиманский, Ш.А.Амонашвилидiң
iзгiлiктi-жеке тұлғалық технологиясы, Е.Н. Ильинаның
гуманитарлық пәндерді адам қалыптастырушы пән ретiнде
оқыту жүйесi және т.б. жатады);

2. Оқушының туа бiткен ақыл-ой қабiлетiнiң
жеке дамуына негiзделген – саралап оқыту
технологиясы (Н.Гузик, И.Первин, В.Фирсов);
3. Балаға сырттан әсер
етпей өзiнiң табиғий
2. Оқушының белсендi
дамуына ықпал жасайтын,
болуына, проблемалық
баланың жаны мен жағдайда одан шығуды
жүрегiне жылулық үйрететiн – оқушы әрекетiн
ұялататын – халықтық белсендiру мен
педагогиканың әдiстерiне интенсификациялау
сүйене отырып баланың негiзiндегi педагогикалық
технологиялар
табиғи дамуына
(оған Е.И.Пассовтың
негiзделген коммуникативтiк оқыту
педагогикалық технологоиялары, В.Ф.
технологиялар (Л.Н. Шаталовтың тiрек сигнал
Толстой, А.Кушнир, конспектiлерi негiзiндегі
М.Монтессори оқыту технологиясы,
проблемалық оқыту
технологиялары жатады);
технологиялары жатады);
Дамыта оқыту технологиясы – оқушыны жан-жақты ізденуге,
өзіндік ой-тұжырымдарын жасай алуға үйретеді.
Дамыта оқыту – бұл оқу үрдісінде оқушының барлық
мүмкіндігінің толық іске асуына негіз болатын бағдарлы оқыту
болып табылады. Дамыта оқыту теориясы Г.Пестолоцкий,
А.Дистервек, К.Ушинскиден басталған.
Бұл теорияны алғаш негіздеп дәйектеген Л.С.Выготский
болса, кейіннен Л.В.Занков, В.В.Элконин, В.В.Давыдов,
И.А.Менчинский т.б.
тәжірбиелік-эксперименттерінде әрі қарай жалғасын тапты.
Дамыта оқыту тұлғаның барлық қасиетін тұтас бірлікте
дамытуға негізделген. Дамыта оқытудың барысында
оқушылардың:

Ойлау дәрежесі Өзіне деген
артады сенімі артады

Байқампаздық Шығармашылық
қабілеті дамиды қабілеті дамиды

Ізденушілік, Өз бетінше жұмыс
зерттеушілік қасиеі істеуге ұмтылады
жанданады

Тұлғаның өзіндік үні
Пікір алмасу мен өз
«менің ойымша», «егер
тұжырымын жасауға
мен болсам», т.б.
ұмтылады
қалыптасады
5. Оқушы мен оқытушы арасындағы қарым-қатынастың тең
дәрежеде жүзеге асуын қамтамассыз ететiн –
ынтымақтастық педагогикалық технологиясы;

6. Әр оқушының жеке қасиетiн аша отырып, оның қабiлетi
мен мүмкiндiк деңгейiне қарай оқыту, тәрбиелеу бағытында
жүзеге асатын технологияның түрi – деңгейлеп саралап
оқыту технологиясы ;

7. Оқушылардың өз бетiмен жұмыс жасауына және
қоғамдық белсендiлiгiнiң артуына әсер ететiн – дамыта
оқыту технологиясы (Эльконин-Давыдов, Л.В. Занков, Г.Д.
Кириллова, Г.И.Щукина т.б.);

8. Білім алушыларды ұжымда жұмыс iстеуге үйретуде,
тiлдесiмде болуына, бiрiн-бiрi үйретуiне үлкен әсер ететiн
технология – оқытудың ұжымдық тәсiлi жатады
(В.Дьяченко, А.Соколов, А.Ривин, Н.Суртаева т.б.).
Деңгейлеп оқыту технологиясы
Деңгейлеп оқыту технологиясы дегеніміз – әр
оқушыны оның қабілеті мен мүмкіндік деңгейіне қарай
оқыту, тәрбиелеу бағытында жүзеге асатын
технологияның түрі. Деңгейлеп оқытуда мұғалім ақпарат
беруші және ұйымдастырушы, кеңес айтушы қызметін
ғана атқарады.
Деңгейлеп оқыту технологиясының мақсаты -
оқытуды оқушының әр түрлі топтарына, ерекшеліктеріне
сай бейімдеу, ыңғайлау. Оқушылардың өзіне деген
сенімділіктерін қалыптастыра отыра, деңгейлік
шығармашылық тапсырмалар және жазба жұмыстарын
орындау арқылы шығармашылық деңгейге көтерілуін
анықтау.
В.П.Беспалько Бірінші - оқушылық деңгей.
деңгейлеп, саралап Аталған деңгейде ұсынылатын
оқытудың жаңа тапсырмалар бағдарлама талабына
жолдарын ұсынып, оны сәйкес беріледі.
төмендегідей Екінші - алгоритмдік деңгей.
деңгейлерге жіктеді: Бұл деңгейде тапсырмалардың
мазмұны күрделендіріле
Төртінші- ұсынылады.
шығармашылық деңгей.
Бұл деңгей оқушының Үшінші - ізденушілік деңгей.
шығармашылық қабілетін, Аты айтып тұрғандай, бұл деңгейде
дарындылығын, талантын ұсынылатын тапсырмалар оқушыны
ұштауға, оның жеке қабілетін ізденушілікке жетелейтіндей болуы
дамытуға көмектесетін шарт. Олар өзара сабақтастыққа,
тапсырмалардан тұрады. жүйелілікке негізделіп,
Аталған деңгей тапсырмалары оқушылардың танымдық қабілетін
оқушының бүкіл қабілетін мен танымдық құзіреттілігін
дамытып, жетілдіруге ықпал жетілдіруге бағытталады.
етеді.
Деңгейлеп оқыту технологиясының
ұтымдылығы бұл технология оқушының да,
мұғалімнің де белсенді шығармашылық
қызметін дамытуға арналған.

І - деңгейдегі тапсырма мемлекеттік
стандарттық деңгей болғандықтан мұны
оқшылардың барлығы орындауға міндетті.
ІІ- ІІІ - деңгей бірте-бірте күрделене
түсетіндіктен оқушылар бұл тапсырмаларды
құқылы.
IV - деңгей тапсырмаларын
шығармашылықпен жұмыс істей алатын
оқушылар ғана орындайды.
Ынтымақтастық педагогикасы

Мақсаты: талап ету педагогикасынан қарым қатынас
педагогикасына өту. Балаға ізгілік тұрғысынан қарау. Оқыту
мен тәрбиенің бірлікте болуын қарастыру.
Ерекшеліктері:
1. Мұғалім де, оқушы да субьект болады;
2. Басымдылық көрсетілмейді;
3. Бірлік одақта қызмет етеді;
4. Мектеп ұжымы арасында өзара ынтымақтастық орнайды;
5. Балаға жеке ізгілік қарым-қатынас тұрғысынан қарау;
6. Қоршаған орта педагогикаланады
Білім берудің ізгілендіру
технологиясының негізін
қалаушы
Ш.А. Амонашвили.
“Ізгілік педагогикасы”
еңбегінің авторы
Баланың ішкі жан дүниесін,
қуаныш отын сыйлау керек
Ш.Амонашвили

Әрбір бала-керемет рухани күш иесі.Кез-келген
мұғалім әр балаға рухани күш иесі ретінде қарау
керек. Мұғалімнің мұндай көзқарасы баланың
белсенділігін арттырады. Білімге деген
құштарлығын көбейтеді. Балаға сеніммен қарау
баланы тек қуаттандыра түседі.
з ға
ң ы
а ры ! ! !
а рл Е Т
аз ХМ
Н РА

Ұқсас жұмыстар
Басқару субъектісінің қызметтері
Менеджмент әдістері мен қызметтері
Оқытудың белсенді формасы мен әдістері
Қазақ тілі оқушы саны
Smart білім берудің мақсаты
Оқытудың компьютерлік технологиясы
Оқытудың инновациялық әдістері
ИННОВАЦИЯЛЫҚ ЖОЛДАРЫ
Биология курсын оқытуда заманауи технологияларды пайдаланудың психология-педагогикалық негіздемесі
Инновациялық оқыту технологиялары
Пәндер