ТЕХНОЛОГИЯ технологиясы



Жоғары мектептегі жаңа білім беру технологиялары
Орындаған:

Жаңа педагогикалық технологиялар білімді демократияландыруға және ізгілендіруге, оқытудың сапасын арттыруға, басқару тиімділігін жетілдіруге, білім алушылардың дамуына бақылау жасауға негізделген. Студенттер мен тыңдаушыларды ХХІ ғасырдың ақпараттық заманында еркін өмір сүруге, өмірде еркін бағдар алатындай және өзінің жеке ойы мен пікірі қалыптасқан тұлға тәрбиелеуде инновациялық технологиялардың алар орны ерекше

Технологияның артықшылықтары
Біріншіден, технологияда түпкі нәтиже дәл анықталады.
Дәстүрлі педагогикада мақсатқа жету жолдары анық болмайды.
мақсат дәл болғандықтан, оны дәл анықтауға мүмкіндік бар.
Екіншіден, мақсат диагностикаға сүйеніп қойылғандықан,
оған жету үшін істелетін жұмыстардың нәтижесі объективтік
әдістер арқылы тексеріледі.
Үшіншіден, мұғалім дайындықсыз оқыту процесін жүзеге асыра алмайды.
Төртіншіден, әдістемеде сабақ жоспарлары - мұғалімнің жоспары, оқыту процесінде
жұмыс істейтін мұғалім. Ал технологияда оқушылардың оқуіс-әрекетінің түрлері және
көрсетілген жоба жасалады. әдістеме бойынша әр мұғалім сабақ жоспарын өзінше
жасайды, демек сабақта оқушылардың іс-әрекеті де түрліше ұйымдастырылады.

Технологияның кезеңдері
оқытудың мақсатын диагностика арқылы қайта тұжырымдау
жаңа мақсатқа жету кезеңдерін белгілеу
диагностика негізінде оқытудың жаңа мақсатын қою
Технологияда оқушыда қалыптасқан сапа, іскерлік, қасиет
анық суреттеледі
Тексеру құралдары арқылы оқушының сапасы, қажеттіліктері,
іскерліктері, даму, қалыптасу деңгейлері анықталады. Оқушының
деңгейі бұрынғы деңгейімен салыстырылады, жаңа мақсат
қойылады. Сонымен, мақсат анық болмаса оқу процесінің
жетілдірілуіне кедергі жасалады.

Педагогикалық инновациялар классификациясы
ИННОВАЦИЯ
"Innovatio"-латын сөзі; "novis"-жаңалық, "in"-енгізу, жаңару, жаңалық, өзгерту.
Жаңа мазмұнды ұйымдастыру, жаңалық енгізу (Т. И. Шамова, П. И. Третьяков)
Көрсетілген деңгейге апаруды қамтамасыз ететін теориялық, технологиялық және педагогикалық іс-әрекеттің біртұтас бағдарламасы(А. И. Кочетов)
Жаңа үлгілердің бағытындағы нақты әрекет, мөлшердің шегінен шығатын кәсіптік іс-әрекеттің жаңа сапалы деңгейге көтерілуі (В. Кваша, В. Лапин) .
Нақты қойылған мақсатқа жетуде ойға алған жаңа нәтиже
(Ш. Таубаева, Қ. Құдайбергенова)

Дидактикалық инновациялар түрі
Оқытудың мазмұны мен құрылымы бойынша
Оқыту технологиясы бойынша
Оқыту процесін ұйымдастыру бойынша
Оқыту құралы бойынша
Оқу-тәрбие үдерісін басқару жүйесі бойынша
Білім беру саласы
Жеке (жеке-дара, бір-бірімен байланыспаған)
Модульдік (жеке-дара кешені, бір-бірімен байланысқан)
Жүйелі (дидактиканы толық қамтитын)
Масштабына қарай
Жүзеге асыру тәсіліне қарай
Жүйелі, жоспарлы (болжамды)
Спонтанды, кездейсоқ, стихиялық
Радикалдық

Басымдық ерекшеліктері
Қолда барды дамыту, түрін өзгерту
Бұрын пайдаланылмаған, белгілі әдістеме элементтерін жаңаша құру
Интегративті курстарды енгізу
Мысалы
Тірек конспектісі арқылы оқыту: В. Ф. Шаталовтың математикаға жазған тірек конспектісі және оны көптеген мұғалімдердің пайдалануы
Жалпы білім беретін мектептің оқу-тәрбие процесінде лекция-семинарлық жүйені енгізу: лекция-семинар-конференция сабақтары
Физика мен астрономия (астрофизика курсы), биология мен физика (биофизика курсы), валеологиямен дене шынықтыру және т. б.
Инновациялық әлеуетіне қарай
Модификациялық
Комбинаторлық

Қазақстан Республикасында соңғы жылдары болып жатқан экономикалық және әлеуметтік өзгерістер, білім беру процесін де жаңаша қарастыруды талап етеді.
Дидактикалық инновациялар
білім беру сапасы бойынша
жүзеге асыру тәсілі
оқыту мазмұны мен құрылымы бойынша
оқыту технологиясы бойынша
оқыту үдерісін ұйымдастыру бойынша
оқыту құралы бойынша
жүйелі, жоспарлы
спонтанды, кездейсоқ
оқу-тәрбие үдерісін басқару жүйесі бойынша

Оқушы іс - әрекетін белсендіруге негізделген педагогикалық технология
Оқыту процесін тиімді ұйымдастыру және басқаруға негізделген педагогикалық технология
Оқу материалын дидактикалық - әдістемелік жетілдіруге негізделген педагогикалық технология
Ойын технологиясы
Проблемалы оқыту
Тірек белгілері мен тірек конспектілері негізінде оқыту технологиясы (В. Ф. Шаталов)
Жаңа ақпараттық коммуникативтік технологиясы
Витагендік оқыту (А. С. Белкин)
Тренингтік технология
Акмеологиялық технология
Өздігінен даму технологиясы (М. Монтессори)
Дымта оқыту технологиясы (Л. С. Выготский, Л. В. Занков, Д. В. Эльконин, В. В. Давыдов)
Бағдарлап оқыту
Саралап оқыту технологиясы (В. В. Фирсов, Н. П. Гузик)
Жекеше оқыту технологиясы (А. С. Границкая, Инге Унт, В. Д. Шадриков)
Оза отырып оқыту технологиясы (С. Н. Лысенкова)
Топтық және ұжымдық оқыту технологиясы (И. Д. Первин, В. К. Дьяченко)
Компьютерлік технологиясы (Ж. А. Қараев)
Модульдік оқыту технологиясы (М. М. Жанпейісова)
Мультимедиялық технология
Жобалап оқыту технологиясы
Дидактикалық бірліктерді ірілендіру (П. М. Эрдниев)
«Мәдени диалог» технологиясы (В. С. Библер, С. Ю. Курганов)
«Экология және диалектика» жүйесі (Л. В. Тарасов)
Ойлау іс - әрекетін кезеңмен қалыптастыруды жүзеге асыру технологиясы (П. Я. Гальперин)
Ойлау іс - әрекетін кезеңмен қалыптастыру теорясын жүзеге асыратын технология (М. Б. Волович және т. б. )
Сатылай кешенді талдау технологиясы (Н. А. Оразахынова)
Бейнетехнология
Инновациялық педагогикалық технологиялар классификациясы
Инновациялық педагогикалық технология

ИННОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАР
Деңгейлеп оқыту технологиясы
Дамыта оқыту технологиясы
Жобалап оқыту технологиясы
Компьютерлік оқыту технологиясы
Мультимедиялық оқыту технологиясы
Сын тұрғысынан оқыту технологиясы
Шаталовтың тірек конспектілерін оқыту технологиясы
Пікірсайыс, ойын, тренинг технологиясы
Модульдік оқыту технологиясы
Тұлғалық бағдарланған оқыту технологиясы
Проблемалық оқыту технологиясы

Тұлғалық бағдарланған оқыту технологиясы
Басты мақсаты-оқушы тұлғасының жеке қабілеттері мен қасиеттерін дамыту (И. С. Якиманская) .
Білім беру жүйесі басынан-ақ оқушыдан бастап оқыту және тәрбиелеу мақсаттарына, мазмұны мен технологияларына қарай бағыттала құрылуы тиіс.
Оқушы дамуын диагностикалау мен ынталандыруды мұғалім олардың қызметін ұзақ уақыт бойына байқау әдістері негізінде іске асыруы тиіс.
И. С. Якиманскаяның пайымдауынша, жеке тұлғаға бағдарланған оқытуда даралау тәсілі барлық білім беру процесінің негізгі қағидасы болып табылады, оның мақсаты-әрбір баланың мүмкіндіктерін танып, дамыту.
"Жеке тұлғалық тәсіл жағдайында балалардың өзіндік жеке ерекшеліктерінің болуы қойылған мақсатқа жетудің-яғни, қайталанбас жеке тұлға ретінде әрбір оқушының дамуын қамтамасыз етудің қажетті шарты”.
Notes: Білім беру жүйесі басынан-ақ оқушыдан бастап оқыту және тәрбиелеу мақсаттарына, мазмұны мен технологияларына қарай бағыттала құрылуы тиіс

Е. В. Бондоревская бойынша, жеке тұлғаға бағдарланған оқытудың мазмұнында жеке жеке тұлғаны дамытуға және қалыптастыруға қажетті 4 компонент міндетті түрде болуы қажет:
Аксеологиялық
Когнитивті
шығармашылық-әрекеттік
жеке тұлғалық.
Тұлғалық бағдарланған оқыту технологиясы
Г. К. Селевко бойынша, ең негізгі құндылығы-оқушы жеке тұлғасы, ал негізгі мақсаты - табиғи қабілеттеріне сәйкес тұлғаны дамыту және қалыптастыру.

Деңгейлеп оқыту технологиясы
Технологияны ізденіп, зерттеген ғалымдар:
Н. П. Гузик, Ж. Қараев, Г. Ғ. Еркибаева
Міндеттері:
1. Ақпараттық және деңгейлеп оқыту технологиясының тиімді әдістерін пайдалану арқылы білімге деген қызығушылығын арттырып, танымдық қабілеттерін дамытуға жағдай жасау.
Мақсаты - жан-жақты дамыған тұлғаны қалыптастыру
2. Оқушы жүрегіне жол табу арқылы сабақтардың әрбір сәтін қызықты, ұтымды өткізу.
3. Оқытудың жаңа технологияларын қолдана отырып, жеке, жұпта, топта жұмыс істеу барысында мұғалім мен оқушының ынтымақтастығын қалыптастыру, оқушылардың ойына ерекше құрметпен қарау

Деңгейлеп оқыту технологиясы
Деңгейлеп оқыту идеясының авторы Н. П. Гузик сыныптағы оқушыларды да, соған сәйкес оқу бағдарламаларын да А, В, С - үш деңгейге бөлуді ұсынады.
«А» - бағдарламасындағы тапсырмалар базалық стандарт түрінде белгіленеді. Оларды орындай отырып оқушы пән бойынша қайталау деңгейінде нақты материалды меңгереді. Материалды алғаш меңгеру материалдың сан рет қайталануын, мағыналық топтарды бөлу, негізгі ойды табу дағдысын, есте сақтау тәсілдерін білуді, т. с. с. талап етеді.
«В» - бағдарламасын орындамас бұрын «А» бағдарламасындағы тапсырмаларды әрбір оқушы орындауға міндетті. «В» - бағдарламасын қолдануға арналған есептерді орындау оқушылардың оқу, ой-әрекетінің арнайы тәсілдерін меңгеруін қамтамасыз етеді. Бұл деңгей мәліметтер көлемін кеңейтіп, негізгі материалды терең түсінуге көмектеседі.
«С» - бағдарламасының орындалуы оқушыларды алған білімді шығарма шылықпен қолданылатын деңгейге көтереді. Бұл бағдарлама оқу жұмысы мен ой-әрекетінің тәсілдерін және деректі оқу материалын еркін игеруді көздейді. Оқушыға өзін қосымша жұмыста көрсетуге мүмкіндік береді.


Ж. Қараевтың деңгейлеп саралап оқыту технологиясы
Бірінші деңгей -«үйренушілік»
( Репродуктивтік )
Оқушылардың жаңа тақырыптан алған білімдерін бекіту үшін, еске түсіріп, қайталау үшін және алған білімдерін практикада қолдана білуге жаттықтырады.
Екінші деңгей-«алгоритмдік»
Бұл деңгейде тексеру тапсырмалары, көлемді материалдарды жүйеге келтіруге, реттеуге арналған, мазмұны өзгертілген жағдайға тапсырмалар беріледі.
Бұл деңгейде оқушылар тақырып бойынша меңгерген білімдерін жетілдіріп, тереңдетумен қатар, ой қорытуға арналған, дағды қалыптастыратын, әртүрлі әдіс-тәсілдермен орындалатын тапсырмалар орындайды
Үшінші деңгей - «эвристикалық»
Төртінші деңгей-«шығармашылық»
Оқушы өзіндік шығармашылық деңгейін көрсетеді. Шығармашылық тапсырмалар - оқушылардың білімділігі мен дағдысын қалыптастыру және оны бағалау деңгейі болады

Дамыта оқыту технологиясы
Дамыта оқыту -
Оқушының ішкі әлеуметтік мүмкіндіктерін пайдалана отырып оның дене, рухани, танымдық, интелектуалдық қабілеттерін дамытуды көздейтін білім берудің теориясы мен практикасындағы бағыт.

Модульдік оқыту технологиясы
Мақсаты: сабақтардың модульдік оқыту технологиясын қолдана отырып, жобалаудың тиімділігін анықтау.
Міндеттері:
- Модульдік оқыту технологиясының мазмұнымен таныстыру;
- Модульдік оқыту технологиясының құрылымын анықтау;
- Модульдік оқыту технологиясының тиімділігін анықтайтын сабақ үлгісін құрастыру;
- Модульдік оқыту технологиясының білім сапасына әсері;
- Модульдік оқыту технологиясы арқылы сабақты жоспарлаудың маңыздылығы
таңдауға ерікті.

өз ойларын толқы жеткізе алмауы;
материалды мұғалімнің жеңілдетіп түсіндіруін қалауы;
нақты фактілерге мән бермеуі;
білімді жинақтауға мән бермеуі.
Модульдік оқыту технологиясының тиімділігі
Оқытушы үшін
студент үшін
қысқаша сызбалар арқылы түсіндірілуі;
оқушылардың әрбір сабақта іс-әрекетін бағалау үшін диалогтық қарым-қатынас негізінде танымдық іс-әрекетін ұйымдастыру;
барлық тақырыптар бойынша тест, сынақ жүргізу.

ҚҰРЫЛЫМЫ
Кіріспе бөлім (модульге, тақырыпқа енгізу)
Сөйлесу бөлімі (оқушылардың танымдық қызметін өзара сөйлесу негізінде ұйымдастыру)
Қорытынды бөлім (бақылау)
у
ДЕҢГЕЙЛЕРІ
МАЗМҰНЫ
1. Оқытудың жалпы мақсатын қою;
2. Жалпы құрылған мақсатты нақтыландыруға көшу;
3. Балалардың білім деңгейін алдын ала бағалау:
4. Оқу әрекетінің жиынтығы;
5. Нәтижені бағалау
Модульдік оқыту технологиясы
Репродуктивтік деңгей
Алгормитмдік деңгей
Эвристикалық деңгей
Шығармашылық деңгей

Жобалап оқыту технологиясы
Негізгі мақсат - оқушылардың қызығушылық ынтасын дамыту,
өз бетімен жұмыстарын жүргізу арқылы білімдерін жетілдіру,
ақпараттық бағдарлау біліктілігін қалыптастыру,
сыни тұрғыдан ойлау қабілетін арттыру арқылы оқушыны болашақта əр түрлі жағдаяттарда, əр түрлі қоғамдық ортада өзін өзі көрсете білуге бейімдеу.
Т. Әбдікәрімнің айтуынша, "жобалар әдісінің негізіне «жоба» ұғымының мәні, оның қандай да бір тәжірибелік немесе теориялық мәнді мәселені шешу арқылы алуға болатын нәтижеге деген прагматикалық бағыты салынған. Бұл нәтижені нақты тәжірибелік іс-әрекетте көруге, түсінуге, қолдануға болады" .

Жобалап оқыту технологиясының
ерекшеліктері
Біріншіден, бұл технология - кредиттік оқу жүйесін жүзеге асыруға мүмкіндігі мол технология.
Екіншіден, жобалай оқыту технологиясының философиялық, гуманистік, психологиялық мүмкіндіктері студенттің жеке тұлғасын дамытуға бағытталады.
Бесіншіден, бұл технология бойынша студент тақырыпты өзі таңдауына мүмкіндік алады.
Төртіншіден, бұл технология студенттің білім деңгейін дамытуға көмектеседі, себебі ол өз бетінше әрекетке түсіп, ізденеді.
Үшіншіден, бұл технологияның артықшылығы-жоба жұмысын орындау арқылы студент өздігінен шешім жасауға үйренеді, жобаның орындау логикасын анықтайды.
Алтыншыдан, жобалау технологиясы оқытушыға да, студентке де жұмысына, ғылыми дәлелдемелеріне қанағаттану сезімін ұялатады .

Компьютерлік оқыту технологиясы
студенттердің өзіндік реттеу қабілетін дамыту;
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz