ТЕХНОЛОГИЯ технологиясы




Презентация қосу
Жоғары мектептегі жаңа білім
беру технологиялары

Орындаған:
Жаңа педагогикалық технологиялар білімді
демократияландыруға және ізгілендіруге,
оқытудың сапасын арттыруға, басқару
тиімділігін жетілдіруге, білім алушылардың
дамуына бақылау жасауға негізделген.
Студенттер мен тыңдаушыларды ХХІ
ғасырдың ақпараттық заманында еркін өмір
сүруге, өмірде еркін бағдар алатындай және
өзінің жеке ойы мен пікірі қалыптасқан тұлға
тәрбиелеуде инновациялық технологиялардың
алар орны ерекше
Технологияның артықшылықтары

Біріншіден, технологияда түпкі нәтиже дәл анықталады.
Дәстүрлі педагогикада мақсатқа жету жолдары анық болмайды.
мақсат дәл болғандықтан, оны дәл анықтауға мүмкіндік бар.

Екіншіден, мақсат диагностикаға сүйеніп қойылғандықан,
оған жету үшін істелетін жұмыстардың нәтижесі объективтік
әдістер арқылы тексеріледі.

Үшіншіден, мұғалім дайындықсыз оқыту процесін жүзеге асыра алмайды.

Төртіншіден, әдістемеде сабақ жоспарлары – мұғалімнің жоспары, оқыту процесінде
жұмыс істейтін мұғалім. Ал технологияда оқушылардың оқуіс-әрекетінің түрлері және
көрсетілген жоба жасалады. әдістеме бойынша әр мұғалім сабақ жоспарын өзінше
жасайды, демек сабақта оқушылардың іс-әрекеті де түрліше ұйымдастырылады.
Технологияның кезеңдері
оқытудың мақсатын диагностика арқылы қайта тұжырымдау

жаңа мақсатқа жету кезеңдерін белгілеу

диагностика негізінде оқытудың жаңа мақсатын қою

Технологияда оқушыда қалыптасқан сапа, іскерлік, қасиет
анық суреттеледі

Тексеру құралдары арқылы оқушының сапасы, қажеттіліктері,
іскерліктері, даму, қалыптасу деңгейлері анықталады. Оқушының
деңгейі бұрынғы деңгейімен салыстырылады,жаңа мақсат
қойылады. Сонымен, мақсат анық болмаса оқу процесінің
жетілдірілуіне кедергі жасалады.
Педагогикалық инновациялар
классификациясы
ИННОВАЦИЯ
"Innovatio"-латын
Жаңа мазмұнды ұйымдастыру,
сөзі;"novis"-жаңалық, "in"-
жаңалық енгізу (Т.И.Шамова,
енгізу, жаңару, жаңалық,
П.И.Третьяков)
өзгерту.

Көрсетілген деңгейге апаруды Жаңа үлгілердің бағытындағы
қамтамасыз ететін теориялық, нақты әрекет, мөлшердің
технологиялық және шегінен шығатын кәсіптік іс-
педагогикалық іс-әрекеттің әрекеттің жаңа сапалы
біртұтас деңгейге көтерілуі (В.Кваша,
бағдарламасы(А.И.Кочетов) В.Лапин).

Нақты қойылған мақсатқа
жетуде ойға алған жаңа нәтиже
(Ш.Таубаева, Қ.Құдайбергенова)
Дидактикалық инновациялар
түрі

Оқытудың Оқыту Оқу-
мазмұны процесін тәрбие
Білім беру мен Оқыту ұйымдаст Оқыту үдерісін
саласы құрылымы технология ыру құралы басқару
бойынша сы бойынша бойынша жүйесі
бойынша бойынша

Жеке (жеке- Модульдік Жүйелі
Масштабына дара, бір- (жеке-дара (дидактиканы
қарай бірімен кешені, бір- толық
байланыспаған) бірімен қамтитын)
байланысқан)
Жүйелі, Спонтанды,
Жүзеге асыру жоспарлы кездейсоқ,
тәсіліне қарай (болжамды) стихиялық

Радикалдық
Инновациялық Модификаци Комбинатор
әлеуетіне қарай ялық лық

Қолда Интеграти
барды Бұрын вті
Басымдық дамыту, курстарды
пайдаланылмаған,
ерекшеліктері түрін енгізу
белгілі әдістеме
өзгерту элементтерін
жаңаша құру
Тірек конспектісі Физика мен астрономия
арқылы оқыту: (астрофизика курсы),
В.Ф.Шаталовтың биология мен физика
математикаға жазған (биофизика курсы),
тірек конспектісі және валеологиямен дене
Мысалы оны көптеген шынықтыру және т.б.
мұғалімдердің Жалпы білім беретін
пайдалануы мектептің оқу-тәрбие
процесінде лекция-
семинарлық жүйені
енгізу: лекция-
семинар-конференция
Қазақстан Республикасында соңғы жылдары болып жатқан
экономикалық және әлеуметтік өзгерістер, білім беру процесін де
жаңаша қарастыруды талап етеді.
оқыту
мазмұны мен
құрылымы
бойынша жүйелі,
оқыту
жоспарлы
үдерісін
ұйымдастыру
бойынша Дидактикал
ық
білім беру сапасы жүзеге асыру тәсілі
инновациял
бойынша
ар
оқу-тәрбие
оқыту үдерісін
құралы спонтанды,
басқару
бойынша кездейсоқ
жүйесі
бойынша
оқыту
технологиясы
бойынша
Инновациялық педагогикалық технологиялар
классификациясы
Инновациялық педагогикалық
технология
Оқушы іс – әрекетін Оқыту процесін тиімді
белсендіруге ұйымдастыру және Оқу материалын дидактикалық –
негізделген басқаруға негізделген әдістемелік жетілдіруге негізделген
педагогикалық педагогикалық педагогикалық технология
технология технология

∙ Бағдарлап оқыту ∙ Дидактикалық бірліктерді
∙ Ойын технологиясы ∙ Саралап оқыту технологиясы ірілендіру (П.М.Эрдниев)
∙ Проблемалы оқыту (В.В.Фирсов, Н.П.Гузик) ∙ «Мәдени диалог» технологиясы
∙ Тірек белгілері мен тірек ∙ Жекеше оқыту технологиясы (В.С.Библер, С.Ю.Курганов)
конспектілері негізінде оқыту (А.С.Границкая, Инге Унт, ∙ «Экология және диалектика»
технологиясы (В.Ф.Шаталов) В.Д.Шадриков) жүйесі (Л.В.Тарасов)
∙ Жаңа ақпараттық ∙ Оза отырып оқыту технологиясы ∙ Ойлау іс – әрекетін кезеңмен
коммуникативтік технологиясы (С.Н.Лысенкова) қалыптастыруды жүзеге асыру
∙ Витагендік оқыту (А.С.Белкин) ∙ Топтық және ұжымдық оқыту технологиясы (П.Я.Гальперин)
∙ Тренингтік технология технологиясы (И.Д.Первин, ∙ Ойлау іс – әрекетін кезеңмен
∙ Акмеологиялық технология В.К.Дьяченко) қалыптастыру теорясын жүзеге
∙ Өздігінен даму технологиясы ∙ Компьютерлік технологиясы асыратын технология
(М.Монтессори) (Ж.А.Қараев) (М.Б.Волович және т.б.)
∙ Дымта оқыту технологиясы ∙ Модульдік оқыту технологиясы ∙ Сатылай кешенді талдау
(Л.С.Выготский, Л.В.Занков, (М.М.Жанпейісова) технологиясы
Д.В.Эльконин, В.В.Давыдов) ∙ Мультимедиялық технология (Н.А.Оразахынова)
∙ Жобалап оқыту технологиясы ∙ Бейнетехнология
Пікірсайыс, ойын,
тренинг
технологиясы

Тұлғалық Проблемалық
бағдарланған оқыту оқыту
технологиясы технологиясы
Шаталовтың
тірек
Деңгейлеп оқыту
ИННОВАЦИЯЛ конспектілерін
технологиясы
ЫҚ оқыту
ТЕХНОЛОГИЯ технологиясы
Дамыта оқыту
ЛАР Сын тұрғысынан
технологиясы оқыту
технологиясы
Мультимедиялық
Модульдік оқыту оқыту
технологиясы технологиясы
Компьютерлік
Жобалап оқыту оқыту
технологиясы технологиясы
Тұлғалық бағдарланған оқыту
технологиясы
Басты мақсаты-оқушы
тұлғасының жеке қабілеттері
мен қасиеттерін дамыту
(И.С.Якиманская).
Білім беру жүйесі басынан-ақ Оқушы дамуын диагностикалау
оқушыдан бастап оқыту және мен ынталандыруды мұғалім
тәрбиелеу мақсаттарына, олардың қызметін ұзақ уақыт
мазмұны мен технологияларына бойына байқау әдістері негізінде
қарай бағыттала құрылуы тиіс. іске асыруы тиіс.
И.С.Якиманскаяның пайымдауынша, жеке
тұлғаға бағдарланған оқытуда даралау тәсілі
барлық білім беру процесінің негізгі қағидасы
болып табылады, оның мақсаты-әрбір баланың
мүмкіндіктерін танып, дамыту.
"Жеке тұлғалық тәсіл жағдайында
балалардың өзіндік жеке ерекшеліктерінің
болуы қойылған мақсатқа жетудің-яғни,
қайталанбас жеке тұлға ретінде әрбір
Тұлғалық бағдарланған
оқыту
технологиясы

Е.В.Бондоревская бойынша, жеке тұлғаға
бағдарланған оқытудың мазмұнында жеке жеке
тұлғаны дамытуға және қалыптастыруға қажетті 4
компонент міндетті түрде болуы қажет:
❖ Аксеологиялық
❖ Когнитивті
❖ шығармашылық-әрекеттік
❖ жеке тұлғалық.

Г.К.Селевко бойынша, ең негізгі құндылығы-
оқушы жеке тұлғасы, ал негізгі мақсаты -
табиғи қабілеттеріне сәйкес тұлғаны дамыту
және қалыптастыру.
Деңгейлеп оқыту
технологиясы

Міндеттері:
1. Ақпараттық және деңгейлеп
Мақсаты – жан-жақты оқыту технологиясының тиімді
дамыған тұлғаны әдістерін пайдалану арқылы білімге
қалыптастыру деген қызығушылығын арттырып,
танымдық қабілеттерін дамытуға
жағдай жасау.
2. Оқушы жүрегіне жол табу арқылы
сабақтардың әрбір сәтін қызықты,
Технологияны
ұтымды өткізу.
ізденіп, зерттеген
ғалымдар: 3. Оқытудың жаңа технологияларын
Н.П.Гузик, қолдана отырып, жеке, жұпта,
Ж.Қараев, топта жұмыс істеу барысында
Г.Ғ.Еркибаева мұғалім мен оқушының
ынтымақтастығын қалыптастыру,
оқушылардың ойына ерекше
құрметпен қарау
Деңгейлеп оқыту
технологиясы

Деңгейлеп оқыту идеясының
авторы Н.П.Гузик сыныптағы оқушыларды да,
соған сәйкес оқу бағдарламаларын да
А, В, С – үш деңгейге бөлуді
ұсынады.

«А» – «В» – бағдарламасын «С» –
бағдарламасындағы орындамас бұрын «А» бағдарламасының
тапсырмалар бағдарламасындағы орындалуы
базалық стандарт түрінде тапсырмаларды әрбір оқушыларды алған
белгіленеді. Оларды оқушы орындауға міндетті. білімді шығарма
орындай отырып оқушы «В» – бағдарламасын шылықпен
пән бойынша қайталау қолдануға арналған қолданылатын
деңгейінде нақты есептерді орындау деңгейге көтереді. Бұл
материалды меңгереді. оқушылардың оқу, ой- бағдарлама оқу
Материалды алғаш әрекетінің арнайы жұмысы мен ой-
меңгеру материалдың сан тәсілдерін меңгеруін әрекетінің тәсілдерін
рет қайталануын, қамтамасыз етеді. Бұл және деректі оқу
1. 2. Семинар
Тақырыпт сабақтары 3.Қорытынд
ы жалпы ылау және
талдау білімді
сабақтары жүйелеу
(лекцияла сабақтары
р)
Әрбір тақырып
бойынша
өткізілетін
сабақтар типі

4. Материалды
пәнаралық
5.Практикум қорытындылау
сабақтары сабақтары
(тақырыпты
қорғау
сабақтары )
Бұл дең
г
д ы ң ж а ңа т ақ ы ры п т а н тапсыр ейде тексеру
Оқушылар , ма
алғ а н б іл ім д ер ін бекіту үшін
не матери лары, көлемд
ү сір іп , қ а й т алау үшін жә келтіру алдарды жүй і
еске т практикада ге е
алған б іл ім д е р ін мазмұн , реттеуге ар ге
а б іл у ге ж ат тықтырады. ы өзгер
тілген
налған
,
қолдан тапсыр жағдай
малар б ға
еріледі
.
нш і д еңгей деңг Екінші
Бірі ш і л ік» ей-«
алго
н у
-«үйре ктивтік ) ритм
дік
оду »
( Репр Ж.Қараевтың
деңгейлеп саралап
оқыту
Үшін технологиясы
ш
«эври і деңгей р ті нші
стик - Т ө
ғармаш
алық
ге й - «шы
» дең қ»
ылы ылық
а ш
шы ғарм
Бұл де і ндік теді.
ңгей ы ө з өр с е алар
бойынш де оқушылар Оқуш еңгейін к тапсырм мен
жетілді а меңгерген б тақырып д
м а шылық лімділігі е
ріп, тер і
еңдетум лімдерін ар бі ән
қорыту ен қа Шығ ылардың астыру ж ы
ш пт ад
қалыпт ға арналған, д тар, ой – оқу сын қалы ңгейі бол
асты е
тәсілде ратын, әртүрл
ағ ды дағды ағалау д
рме і әд оны б
тапсыр н орындалаты іс-
ма н
Дамыта оқыту
технологиясы

Дамыта оқыту –
Оқушының ішкі әлеуметтік мүмкіндіктерін пайдалана отырып
оның дене,рухани,танымдық,интелектуалдық қабілеттерін
дамытуды көздейтін білім берудің теориясы мен
практикасындағы бағыт.
Модульдік оқыту
технологиясы

Мақсаты: сабақтардың модульдік оқыту технологиясын
қолдана отырып, жобалаудың тиімділігін анықтау.

Міндеттері:
— Модульдік оқыту технологиясының мазмұнымен
таныстыру;
— Модульдік оқыту технологиясының құрылымын анықтау;
— Модульдік оқыту технологиясының тиімділігін
анықтайтын сабақ үлгісін құрастыру;
— Модульдік оқыту технологиясының білім сапасына әсері;
— Модульдік оқыту технологиясы арқылы сабақты
жоспарлаудың маңыздылығы
таңдауға ерікті.
Модульдік оқыту
технологиясының тиімділігі

Оқытушы
студент үшін
үшін

1) қысқаша сызбалар арқылы
түсіндірілуі;
1) өз ойларын толқы жеткізе
2) оқушылардың әрбір сабақта іс- алмауы;
әрекетін бағалау үшін диалогтық
2) материалды мұғалімнің
қарым-қатынас негізінде танымдық
жеңілдетіп түсіндіруін қалауы;
іс-әрекетін ұйымдастыру;
3) нақты фактілерге мән бермеуі;
3) барлық тақырыптар бойынша тест,
сынақ жүргізу. 4) білімді жинақтауға мән бермеуі.
Модульдік оқыту
технологиясы

1. Оқытудың жалпы мақсатын қою;
2. Жалпы құрылған мақсатты нақтыландыруға көшу;
МАЗМҰНЫ 3. Балалардың білім деңгейін алдын ала бағалау:
4. Оқу әрекетінің жиынтығы;
5. Нәтижені бағалау

⮚ Кіріспе бөлім (модульге, тақырыпқа енгізу)
⮚ Сөйлесу бөлімі (оқушылардың танымдық қызметін
ҚҰРЫЛЫМЫ
өзара сөйлесу негізінде ұйымдастыру)
⮚ Қорытынды бөлім (бақылау)
у

1. Репродуктивтік деңгей
ДЕҢГЕЙЛЕР 2. Алгормитмдік деңгей
І 3. Эвристикалық деңгей
4. Шығармашылық деңгей
Жобалап оқыту
технологиясы

Негізгі мақсат – оқушылардың қызығушылық ынтасын
дамыту,
өз бетімен жұмыстарын жүргізу арқылы білімдерін
жетілдіру,
ақпараттық бағдарлау біліктілігін қалыптастыру,
сыни тұрғыдан ойлау қабілетін арттыру арқылы оқушыны
болашақта əр түрлі жағдаяттарда, əр түрлі қоғамдық
ортада өзін өзі көрсете білуге бейімдеу.
Т.Әбдікәрімнің айтуынша, "жобалар әдісінің негізіне
«жоба» ұғымының мәні, оның қандай да бір тәжірибелік
немесе теориялық мәнді мәселені шешу арқылы алуға
болатын нәтижеге деген прагматикалық бағыты
салынған. Бұл нәтижені нақты тәжірибелік іс-әрекетте
көруге, түсінуге, қолдануға болады" .
Жобалап оқыту технологиясының
ерекшеліктері

Біріншіден, бұл технология – кредиттік оқу жүйесін жүзеге
асыруға мүмкіндігі мол технология.

Екіншіден, жобалай оқыту технологиясының философиялық,
гуманистік, психологиялық мүмкіндіктері студенттің жеке
тұлғасын дамытуға бағытталады.
Үшіншіден, бұл технологияның артықшылығы–жоба жұмысын
орындау арқылы студент өздігінен шешім жасауға үйренеді,
жобаның орындау логикасын анықтайды.
Төртіншіден, бұл технология студенттің білім деңгейін
дамытуға көмектеседі, себебі ол өз бетінше әрекетке түсіп,
ізденеді.
Бесіншіден, бұл технология бойынша студент тақырыпты өзі
таңдауына мүмкіндік алады.

Алтыншыдан, жобалау технологиясы оқытушыға да, студентке де
жұмысына, ғылыми дәлелдемелеріне қанағаттану сезімін ұялатады .
Компьютерлік оқыту технологиясы

❑ студенттердің өзіндік реттеу қабілетін дамыту;
❑ оқушының әлеуметтік пісіп жетілген тұлғалық
сапаларын тәрбиелеу арқылы оқушының өзін
өзгертуге бағытталған процесс;
ЕРЕКШЕЛІК ❑ компьютер оқу процесін іскерлік тұрғыда
ТЕРІ: ұйымдастырудың барынша адекватты
техникалық құралы;
❑ компьютер белсенді әріптес рөліне
еніп,оқушылардың іс-әрекет ынтасын арттыра
түседі;
❑ компьютердің бағдарламалық оқыту процесінің
тұтастығын бұзбастан оны оқушылардың жеке
ерекшеліктерін ескере отырып ұйымдастыруға
Мультимедиалық оқыту
технологиясы

Дәстүрлі оқытумен салыстырғанда білім беру жүйесінде
мультимедиа технологияларды қолдану келесі
артықшылықтарға ие:
❖ түрлі-түсті графиканы, анимацияны, дыбыстық сүйемелденуді,
гипермәтінді пайдалануға рұқсат етеді;
❖ қағазға басып шығаруға және көбейтуге аз шығын кетеді;
❖ әрқашан жаңарту мүмкіншілігі бар;
❖ интерактивті веб-элементтер орналастыру мүмкіндігі бар, мысалы,
тесттер немесе жұмыс дәптерлерді;

❖ дәйексөз алу үшін бөліктерді тасымалдауға немесе көшіруге мүмкіндік бар;
❖ гиперсілтемелердің көптігіне байланысты материалды бір қалыпты
емес өтуіне мүмкіндіктер бар;

❖ білім беру сайттарында немесе электрондық кітапханаларда
қосымша әдебиеттермен гипербайланысты орнатады.
дәріс, практикалық,
зертханалық сабақтарды
оқытушы мен оқушының
бірлесе отырып өтуін
виртуалды қалыптастырады
стендтерді
құруға студенттердің
мүмкіндік білімін бақылау
береді

Оқу үдерісінде
ақпараттық
технологиялард
ың студенттерге
оқу мультимедиа оқу материалын
материалын құралдарын өз бетімен
бейне түрінде қолдану жаңа деңгейде
көрсетеді меңгеруін
қалыптастырад
ы

электронды
қашықтан
кітапхана
оқу негізін
дерек қорын
құрайды
құрайды
Сыни тұрғыдан ойлау - бақылаудың, тәжірибенің, ойлау мен
талқылаудың нәтижесінде алынған ақпаратты ойлауға, бағалауға,
талдауға және синтездеуге бағытталған пәндік шешім.

Сын тұрғысынан
оқыту технологиясы

Қызығушылықты ояту Ойтолғаныс кезеңі
кезеңінде оқушылардың үйрену процесінің
бұрынғы білімдері мен Мағынаны тану соңғы фазасы
сезімдеріне әсер етіп, жаңа кезеңінде болады да, бұл
білімге мазмұн оқушылар жаңа кезеңде оқушылар
қалап,болашақта зерттеу мәлімет пен алған білімдерін
жүргізуге күш алуларына идеяны немесе сыртқа шығарып,
және орындалуы керек жаңа мазмұнды түсінгендерін өз
тапсырмалар жөніндегі жеке игеріп, іске сөздерімен жеткізе
және топтық түсініктерді асырады бастайды
қалыптастыруларына
көмектеседі.
Проблемалық оқыту
технологиясы
Ерекшеліктері
Оқытуда проблеманың 4
деңгей бар:
⮚ Оқушының жаңа ұғымды өз
бетінше 1.Мұғалім проблеманы өзі қойып,оны
ізденуге,шығармашылық оқушыларды қатыстыра отырып, өзі шешеді.
әрекетке бағыттайды. 2.Мұғалім проблеманы өзі қояды,оқушыларға
⮚ Оқушылар алдына танымдық өзі қояды,оқушыларға өз бетінше орындауға
проблеманы бірізді және шығармашылық тапсырмалар береді немесе
мақсатты қоюды көздей проблемаларды шешіп дағдыланған мұғалімнің
отырып,мұғалімнің көмегімен басшылығымен проблеманы шешеді.
жаңа білімді меңгереді 3.Оқушылар проблеманы қойып,мұғалім
⮚ Ойлаудың ерекше түрін көмегімен оны шешеді.
қамтамасыз етеді,оқушылардың
4.Оқушылар проблеманы
білімі берік,сондай-ақ алған
қойып,оны өзі шешеді.
білімді шығармашылықпен өз
тәжірибесінде пайдалана алады.
Пікірсайыс, ойын,
тренинг
технологиясы
Пікірсайыс дегеніміз - белгілі тақырып көлемінде
арнайы ережелермен шектелген сөз жарыстыру, білім
таластыру өнері.
Пікірсайыс технологиясының мүмкіндіктері:
❑ Субьектілер арасында мәлімет алмасуды қамтамасыз
ету.
❑ Білім беруді мақсатты, саналы түрде ұйымдастыру.
❑ Білімді жүйелі түрде пайдалануды үйрету.
❑ Мәселенің жан жақты сырларын ашу.
❑ Мәселенің негізін, түйінің аңықтау.
❑ Сын тұрғысынан ойлауды үйрету.
❑ Шығармашылық қабілетін ашу.
❑ Логикалық ой өрісін дамыту.
❑ Сөйлеу мәнерін дамыту.
❑ Ғылыми ізденіске баулу.

Ұқсас жұмыстар
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫ
Инновациялық технологиялар түрлері
ТЕХНОЛОГИЯЛАР ОҚУ ПӘНІ РЕТІНДЕ
Мультимедиалық оқыту технологиясы
Қазіргі заманғы педагогикалық технологиялар оқу пәні ретінде
Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі
Инновациялық оқыту технологиялары
Биология курсын оқытуда заманауи технологияларды пайдаланудың психология-педагогикалық негіздемесі
Модульдік оқыту Мультимедиялық технологиясы оқыту технологиясы
Білім берудегі педагогикалық технологиялардың оқыту үдерісінде жіктелуі
Пәндер