ПРЕЗЕНТАЦИЯ ОҚУШЫЛАРДЫҢ ТАНЫМДЫҚ




Презентация қосу
АБАЙ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ

ПРЕЗЕНТАЦИЯ
ТАҚЫРЫБЫ: ОҚУШЫЛАРДЫҢ ТАНЫМДЫҚ
ІС-ӘРЕКЕТІН БЕЛСЕНДІРУДІҢ ДӘСТҮРЛІ
ЖӘНЕ ҚАЗІРГІ ТӘСІЛДЕРІ

О Р Ы Н Д А Ғ А Н : ЖО БА Л А Е ВА . Ж
Қ А Б Ы Л Д А Ғ А Н : И Б РА И М О ВА . Ж . К
Танымдық іс-әрекет белсенділігін дамыту
бағыттары:
1. Әлеуметтік-педагогикалық бағыт.
Өкілдері: Сократ, Платон, Аристотель.
Пікірлері: Белсенді ойлау- адамның заттық, тәжірибелік іс-әрекеттерінің
алғышарты болып табылады, яғни ойлай отырып оқушы іздену арқылы
өз бетімен білім алады

2. Дидактикалық-әдістемелік бағыт.
Өкілдері: Я.А.Коменский, Ж.Ж.Руссо, И.Г.Песталоцци,
А.Дистерверг. Дидактикалық принциптерді ұсына келіп,
оқушылардың өз бетінше істейтін белсенді әрекетін талдауды
қарастырды.

3. Психологиялық-дидактикалық бағыт.
Өкілдері: К.Д.Ушинский, Ы.Алтынсарин. Олар өз бетінше білім
көтеруге жол бастауда мұғалімнің ролін жоғары бағалады,
оқушыны дамыту үшін бақылау, тәжірибе өткізу, көрнекіліктер
дайындау сияқты жұмыстарды маңызды санады.

4. Жаңашыл педагогикалық бағыт.
Өкілдері: Ю.К.Бабанский білім беруді оңтайландыру жүйесін
ұсынған.М.А.Данилов пен Б.П.Есипов танымдық белсенділікті
қалыптастыратын оқыту әдістерінің классификациясын жасаған.
Оқушылардың танымдық іс-әрекет
белсенділігін дамытатын әдіс-тәсілдер

Ақпараттың берілуі Оқытушы мен білім
мен қабылдау алушының әрекеті
бойынша-әңгімелесу, бойынша –баяндау,
шығарма, проблемалық баяндау,
сарамандық жұмыс ішінара іздену,
жасау зерттеушілік

Оқытушы іс-әрекеті
компоненті
бойынша

Танымдық әс- Бақылау және Танымдық әрекеттегі
әрекетті жүзеге мотивация бойынша
өзіндік бақылау
– қызығушылықты
асыру бойынша – бойынша – қалыптастыру,
сөздік, ауызша, жазбаша, танымдық
көрнекілікөзіндік бағдарламаланған ойындар,өмірдегі
жұмыс бақылау жағдайларды талдау
Білім алушылардың таным
процестерін зерттеуге арналған
әдістемелер:

“Зейін функцияларының даму
деңгейін анықтау” әдістемесі;

“Оперативті ес” әдістемесі;

“Сандарды есте” сақтау әдістемесі;

“Қысқа мерзімді ес көлемі” әдістемесі;
1-кезең. “Қысқа мерзімді ес көлемі” әдістемесі.

А Нұсқасы В Нұсқасы
Сандық материал Сөздік материал

Жұмыс барысы

Оқушыларға сандар (4,23,411, Оқушыларға 8 сөз (таңертең,
4125,42 512, 615325, 5 917425, күміс, бала, өзен,
511 725) біртіндеп өсі ретімен солтүстік, жоғары капуста,
оқылады. “Жазыңдар” деген стақан, мектеп,
нұсқау берілгеннен кейін бәтеңке) оқылады, кейін нұсқау
сандар қалай оқылды солай берілгеннен кейін реттілік
ретімен жазылуы тиіс. бойынша жазу керек.

ҚОРЫТЫНДЫ: ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЕС КӨЛЕМІ 7+2,
БІРАҚ БҰЛ КӨРСЕТКІШ ЖОҒАРЫ БОЛУЫДА
МҮМКІН
Көрнекілік
Жан-жақты принципіне
қамтылған негізделген

Ұйымдастырудың
жаңаша формаларын
жиі қолданатын
Танымдық іс-
әрекеттерді
қалыптастырудағы Үй жұмысының
оқыту процесі жаңаша бағыттарын
қандай болу керек? айқындайтын

Шығармашылық
жұмыстарға
негізделген
Жан-жақты бақылау
жүргізу, бағалаудың
Қарым-қатынастың
жаңаша гуманистік бағытта
критерийлерін
болуы
пайдалану
Сабақты ұйымдастыру кезеңіне мейлінше
аз уақыт жұмсау.
Сабақты жаңаша формалар
(конференция,экскурсия,факультатив)
негізінде жиі ұйымдастыру;
Білім алушылардың үлгерім деңгейін
есепке алып тапсырмалар беру;
ОҚУШЫЛАРДЫҢ Сабақ үстінде жекешелеп, жаттанды
ТАНЫМДЫҚ ІС- түрде сабақ сұрауды азайту;
ӘРЕКЕТІН
Жаңа материалды меңгеруге ықпал ететін
ҚАЛЫПТАСТЫРУҒА өзіндік жұмыстарды кеңінен қолдану;
ӘДІСТЕМЕЛІК
ҰСЫНЫСТАР Тапсырманы түрлі бағытта беру (ауызша,
жазбаша, сурет, т.б)
Сабақты қызықты қылып өткізу мақсатында
топқа, топшаларға бөліп, ұжыммен
жұмыс істеуге көп уақыт бөлу;
Қорытынды
Танымдық іс-әрекет – өмір бойына білім алу
негізінде дамитын, ізденудегі үздіксіздікті талап
ететін адамның ақыл-ойы арқылы жүзеге асатын
іс-әрекет.
Нақтылы тұжырымдар ретінде:
1. Оқушылардың танымдық іс-әрекет белсенділігін
дамыту арқылы жеке тұлғасын қалыптастыруға болады.
2. Оқыту үрдісінде оқышылардың танымдық іс-әрекет
белсенділігін дамытуға жұмыс жасау білім
алушылардың өзіндік ақыл-ой дербестігін,
шығармашылық әлеуетін көтереді.
3. Білім алушының өзіндік жұмыстар орындауы, топпен,
ұжыммен ізденіп, қосымша жұмыстар жасауы
танымдық қабілеттерінің дамуына себеп болады.
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. ҚР ПРЕ ЗИДЕНТІНІҢ ҚАЗАҚСТАН ХАЛҚЫНА
ЖОЛДАУЫ “ҚАЗАҚСТАН ЖОЛЫ – 2050: БІР
МАҚСАТ, БІР МҮДДЕ, БІР БОЛАШАҚ”,
17ҚАҢТАР 2014Ж
2. ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ “БІЛІМ
ТУРАЛЫ” ЗАҢЫ , 27ШІЛДЕ 2011Ж
3. ҚОЯНБАЕВ Ж.Б., ҚОЯНБАЕВ Р.М.
“ПЕДАГОГИКА” – АСТАНА, 2008Ж
4. “ҚАЗАҚСТАН ҰЛТТЫҚ ЭНЦИКЛОПЕДИЯСЫ” –
АЛМАТЫ, 2016Ж
5. ҒАББАСОВ С. “ПЕДАГОГИКА МЕН
ПСИХОЛОГИЯ НЕГІЗДЕРІ” – АЛМАТЫ, 2008Ж
6. ҚР БІЛІМ БЕРУДІ ДАМЫТУДЫҢ 2011-2020
ЖЫЛДАРҒА АРНАЛҒАН МЕМЛЕКЕТТІК
БАРДАРЛАМАСЫ. АСТАНА, 2010Ж

Ұқсас жұмыстар
Оқушы тұлғасының өзін өзі дамыту процесіндегі интеллектуалдық шығармашылық потенциалын дамытуда зерттеушілік қабілеттерін жетілдіру
Бастауыш сынып оқушылары
Өзіндік жұмысты ұйымдастырудың тиімді жолдары
Педагогикалық қарым - қатынас
Жобаның зерттеу міндеттерін кезең - кезеңмен орындау
Оқыту формалары, әдістері мен құралдары
Кіші сыныптарда математика сабақтарында мультимедиа технологияларын қолдану
Өндірістік оқыту шебері
Шығармашылық жоба
ЕРТЕ ОҚЫТУ ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПСИХОЛОГИЯСЫ ЖАЙЛЫ
Пәндер