Кәсіптік білім беру мақсаттары




Презентация қосу
* Жоғары кәсіптік білім беру
мекемелерінің тарихы
және білім беру үрдісінің
сипаттамасы

Орындаған: Кәсіптік оқыту мамандығының
1 курс магистранты
Қабылашимова А.М
* Кеңес Одағындағы жұмысшы кадрларды
дайындау ерекшеліктері

1933 – 1940 жж. кезеңі бастапқы кәсіптік білім берудің өте айқын
өндірістік бағыттылықта дамуымен, кәсіпорындарда техникалық
оқытудың әртүрлі нысанының жаппай және кеңінен таралуымен
сипатталады.

1958 ж. 8-жылдық мектеп базасындағы қалалық (ҚКТУ) және
селолық (СКТУ) кәсіптік- техникалық училищелер құрылды.

1969 ж. 3 – 4 жылдық профтехучилищелер құрылды.

ХХ ғ. соңғы онжылдығында ауыр дағдарыс орын алды, нарықтық
әлеуметтік-экономикалық қатынастардағы кәсіптік білім берудің
жаңа түрін ізделіп,іске асырылды.
* Жоғары кәсіптік білім беру мекемелері
1. А.Байтұрсынов ат. ҚӨУ (Қостанай қ.)
2. ТарМПУ (Тараз қ.)
3. Шәкәрім ат. СМУ (Семей қ.)
4. Қ.Жұбанов ат. АӨУ (Ақтөбе қ.)
5. Жәңгір хан ат. БҚАТУ (Орал қ.)
6. ШУ (Шымкент қ.)
7. ЖГТУ (Тараз қ.)
8. Қорқыт ата ат. ҚМУ (Қызылорда қ.)
9. А.Қуатбеков ат. ХДУ (Шымкент қ.)
10. ТИГУ (Тараз қ.)
11. А.Мырзахметов ат. КУ (Көкшетау қ.)
12. Қ.Сәтбаев ат. ЕИТИ (Екібастұз қ.)
13. З.Алдамжар ат. ҚСТУ (Қостанай)
14. М.Дулатов атындағы ҚИЭУ (Қостанай қ.)
15. ХГТУ (Шымкент қ.)
16.ШӘПУ (Шымкент қ.)
17.Сымбат Университеті (Алматы қ.)
18.АТУ (Алматы қ.)
19.М.Әуезов ат. ОҚУ (Шымкент қ.)
20.С.Торайғыров ат. ПМУ (Павлодар қ.)
21.Қ.А.Ясауи ат. ХҚТУ (Түркістан қ.)
22. Ш.Уәлиханов ат. КМУ (Көкшетау қ.)
23. ҚҰҚПУ - ЖенПИ (Алматы қ.)
24.М.Өтемісов ат. БҚУ (Орал қ.)
25.І.Жансүгіров ат. ЖМУ (Талдықорған қ.)
26. Ө.А. Байқоңыров ат. ЖУ (Жезқазған қ.)
27.С.Аманжолов ат. ШҚУ (Өскемен қ.)
28.С. Сейфуллин ат. ҚазАТУ (Нұр-Сұлтан қ.)
29. Абай ат. ҚазҰПУ (Алматы қ.)
Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университеті

Шәкәрім университеті 1995 жылы педагогикалық,
зоотехникалық-мал дәрігерлік, технологиялық
университтерін біріктіру нәтижесінде құрылды.
Ірге тасы 1934 жылы құрылған.

2000 жылы ақпанда ЖОО құрамына бұрынғы Мемлекеттік қаржы
институты кірді.
Шәкәрім Университеті әлеуметтік-гуманитарлық,
жаратылыстану, техникалық, ауыл шаруашылық ғылымдары,
бизнес және құқық бойынша көп деңгейлі мамандарды
дайындайды.
Мамандықтар салаларында 40-тан астам бакалавриат, бірнеше
жоғары арнайы білім беру, 30-ға жуық магистратура
мамандықтары, 5 мамандық бойынша докторанттарды
дайындайды.
2019 жылы шығармашылық мамандықтарының біріктіріліп, «Өнер
және спорт» факультеті құрылды.

«Музыкалық білім», «Бейнелеу өнері және сызу», «Кәсіптік оқыту» және
«Дизайн» мамандықтары «Өнер және музыка» кафедрасы болып біріктірілді.
Әр мамандықтың өзіндік бай тарихы бар.

В 1969 жылы Семей педагогикалық институтының физика – математика
факультеті негізінде «Сызу және сурет» бөлімі ашылады, кейін ол 1973
жылы көркем-графикалық факультет мәртебесіне ие болды. Қазіргі таңда
мамандыққа 50 жыл болды. Көркем-графика факультеті құрылған уақыттан
бастап институт ректорлары А. А.Курочкин (1953-1971 жж.) жұмыс істеді.

Көркем-графика бөлімінің ашылуына және жалпы факультет болып құрылып,
дамуына В.И.Маслов, Е.П.Червяков сынды жоғары білікті педагогтар
атсалып, еңбек сіңірген.

Факультетте үш кафедра «Сурет кафедрасы», «Кескіндеме кафедрасы» және
«Сәндік-қолданбалы өнер» жұмыс атқарған.
М.Әуезов ат. Оңтүстік Қазақстан Университеті
1969 жылдан бастап Шымкент педагогикалық институтында жалпы
білім беретін орта мектептерге арнап «Бейнелеу өнері және сызу»
пәні мұғалімдерін дайындау қолға алына бастады.

Студенттер құрамының артуына байланысты үш кафедрадан
тұратын «Көркем, сурет және графика» факультеті болып қайта
құрылды.

2005 жылдан бері «Дизайн және сәндік өнер» кафедрасы үш
мамандық бойынша кадрлар дайындайды: 5В042100 – «Дизайн»,
5В041700- Сәндік өнер бакалаврларын, сонымен қатар 6M042100 –
Дизайн, 6M041400 – Графика мамандықтары бойынша
магистрлерді дайындайды.

2015 жылдың қыркүйек айынан бастап «Бейнелеу өнері және сызу»
кафедрасы мен «Дизайн және сәндік өнер» кафедрасы бірігіп,
«Бейнелеу өнері және дизайн» кафедрасы болып аталды.
*Әлемдегі білім берудің модельдері

Американдық –төменгі орта мектеп,орта мектеп,жоғары орта мектеп, 2 жылдық
колледж,университет құрамындағы 4 жылдық колледж, магистратура,докторантура.

Француздық- бірыңғай колледж-технологиялық,кәсіби және жалпы білім беретін
лицей,университет,магистратура,докторантура.

Неміс моделі- жалпы б.б мектеп ,нақты арнаулы б.б мектеп,гимназия және негізгі
мектеп,институт және университет,магистратура,докторантура.

Ағылшындық – біріккен мектеп,грамматикалық және қазіргі заманғы мектеп,
колледж,университет,магистратура,докторантура.

Ресейлік- жалпы б.б. мектеп,толық орта мектеп,гимназия және
лицей,колледж,институт,университет және академия,аспирантура,докторантура.

Қазақстандық- жалпы б.б орта мектеп,гимназия,лицей,кәсіби
мектеп,колледж,арнаулы білім беретін
мектеп,университет,институт,академия,магистратура,докторантура.
* 2007 жылғы ҚР білім беру жүйесіні
құрылымы
*ҚР жоғары білім реформасы
І кезең: 1991-1994
Жоғары білімнің нормативтік-құқықтық және заңнамалық базасының құрылуы
ІІ кезең: 1995-1998
Жоғары білім жүйесінің моденизациясы мен оның мазмұнының жаңаруы

ІІІ кезең: 1999-2000
Білім беруді қаржыландыру және басқарудың орталықсыздандырылуы,академиялық
еркіндікті кеңейту

ІV кезең: 2001 ж. басы-2010
Жоғары білім беру жүйесінің стратегиялық дамуы

V кезең: 2011 жылдан- қазіргі уақытқа дейін
Қазақстан бағытының нығаюына бағытталған жаңа стратегиялық кезең
Кәсіптік оқыту жүйесі –бұл
кәсіби және жоғары білім беру
мекемелері,оның ғылыми және
ғылыми-әдістемелік органдары
және олардың басқару
жүйесінің жиынтығы.
* КӘСІПТІК ОҚЫТУ ЖҮЙЕСІНІҢ
ҚҰРЫЛЫМЫ :

-Бастауыш кәсіптік білім
-Орта кәсіптік білім
-Жоғары кәсіптік білім
-Жоғары білімнен кейінгі
кәсіптік білім
-Қосымша кәсіптік білім
бастауыш
* Кәсіптік білім беру жүйесі
орта

- Кәсіптік мектепте оқу мерзімі - 2-3 - Кәсіптік орта білім колледждерде,
жыл, кәсіптік лицейде -3 жыл, ерекше училищелерде негізгі, жалпы білім беру
күрделі кәсіптер бойынша, сондай-ақ базасында конкурстық негізде алынып, жалпы
бірегей жабдықтарға қызмет көрсетуге орта білім алумен ұштастырылады және ол
байланысты жұмыстар үшін - 4 жылға кәсіптік орта білім алып шығатын мамандар
дейін болады. даярлауға бағытталған. Колледжде, училищеде
- Кәсіптік бастауыш білім, кәсіптік оқу мерзімі - 3-4 жыл. Ұқсас мамандықтар
мектептер мен кәсіптік лицейлерде бойынша жалпы орта және кәсіптік бастауыш
негізгі жалпы білім беру базасында білімі бар азаматтардың қысқартылған,
алынып, жалпы орта білім алумен жеделдетілген бағдарламалар бойынша
ұштастырылады және ол еңбек кәсіптік орта білім алуына болады.
қызметінің түрлі бағыттары бойынша - Кәсіптік орта білім колледждерде, негізгі
білікті еңбек қызметкерлерін (жұмысшы, жалпы орта білім алумен ұштастырылады және
қызметкерлерді) даярлауға бағытталған. ол кәсіптік орта білім алып шығатын мамандар
даярлауға бағытталған.

жоғары жоғары оқу орнынан кейінгі

- Жалпы және кәсіби орта мектептерді - Республика азаматтарға
бітірген жастар университеттерде, аспирантураларда, докторантураларда
институттарда, академияларда және оқып, ғылым кандидаттары мен
соларға теңестірілген оқу орындарында докторлары дәрежелерін, доцент пен
білім алады. профессор атақтарын алуға мүмкіндік
береді, ғылыми кадрларға деген қажеттігін
қанағаттандыруды қамтамасыз етеді.
- Кадрлардың біліктілігін арттыру және
оларды қайта даярлау қосымша білім беру
- Жұмысшылар мен мамандардық басшы
қызметкерлердің біліктілігін арттыру және
оларды қайта даярлау арнаулы білім асыру
мекемелерінде, кәсіпорындарында, ғылым
мен оқу орталықтарында
ұйымдастырылады.
- Қосымша білім беру үшін
денешынықтыру - сауықтыру, техникалық,
мәдениеттану, тіл және басқа бағыттағы
мекемелер жүйесі құрылады. Оларды
Білім министрлігі және жергілікті өкімет
басқару органдары бекітеді.
* Кәсіптік білім беру мақсаттары
• Жалпыға ортақ мақсат- білім беру
мақсатына жақындайды.

• Стратегиялық мақсат- пәннің,нақты
курстың негзгі мақсаты.

• Жедел ситуациялық мақсаттар- сабақтағы
тікелей ой операцияларының дамуына
бағытталған.

• Тактикалық мақсаттар- сабақ жүйесінің
мақсаттары.
*МЖББС
Қазақстанда жоғары кәсіптік білім беру Мемлекеттік жалпыға
міндетті білім беру стандарттары негізінде жүреді.

Қазақстанда жоғары білім беру МЖББС кредиттік білім беру
жүйесіне сәйкес келеді.

МЖББС қарастырады:
Жалпыға міндетті пәндерді оқыту
циклін (ЖМП)
Базалық пәндер циклін (БП)
Кәсіптік пәндер циклін (КПҚ
Кәсіптік тәжірибеден өтуін
Базалық пәндер
Теориялық оқу циклі
Магистратураның
МЖББС
Тәжірибеден өту
Кәсіби пәндер және
циклі диссертация
*Пайдаланылған әдебиеттер:

1. Жоғары мектеп педагогикасы негіздері. А.Айтбаева, Ә. Қ. Мыңбaевa,
Ә. М. Құдaйбергеновa.
2. Шәкәрім ат. СПУ ресми сайты:https://semgu.kz/

Ұқсас жұмыстар
Тілдерді қолдану мен дамытудың мемлекеттік бағдарламасының мақсаттары мен міндеттері
МЕКТЕПТЕГІ БІЛІМ БЕРУДІҢ МАҚСАТТАРЫ
Пайдаланылған әдебиеттер
Дуалды оқыту жүйесінің білім саласындағы өзектілігі
Музыкалық-педагогикалық әрекет ізденістері
Тьютордың негізгі функциялары
Оқыту түрлері мен құрылымы
КӘСІПТІК ОҚЫТУ ЖҮЙЕСІНДЕГІ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ МЕНЕДЖМЕНТ
ЖЕКЕ ТҰЛҒАНЫҢ КӘСІПТІК МАМАНДЫҚТАРДЫ ТАҢДАУ ТИПТЕРІ
2011 жылғы 20 желтоқсандағы №528 Бұйрық
Пәндер