Gps аспаптарының жұмыс істеу принципі, қолданылу аясы




Презентация қосу
Әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университеті
География және табиғатты пайдалану факультеті
Картография және геоинформатика кафедрасы

Gps аспаптарының
жұмыс істеу принципі,
қолданылу аясы
Тексерген: Кожаев Ж.
Орындаған: Абуова Н.
Жоспары:

1 Кіріспе
Gps аспаптарының
2 жұмыс істеу принципі

3 Қолдану аясы

4 Қорытынды

5 Пайдаланылған әдебиеттер
Кіріспе
GPS (ағылш. Global Positioning System — жаһандық
позициялау жүйесі) — аралықты, уақытты және
орналасу нүктесін анықтауға арналған навигацияның
жерсеріктік жүйесі. Жердің кез келген жерінде
(полярлық аумақты қоспағанда), кез келген ауа-
райында, сонымен қатар ғаламшардың ғарыштық
аймағында нысанның орны мен жүру жылдамдығын
анықтап бере алады. Жүйені АҚШ Қорғаныс
министрлігі жасаған. Системаны қолданудың негізгі
принціпі - мекенжайды, уақытты өлшеу бағыты мен
синхронды қабылдаулар арқылы спутниктік
навигациялық антенналар арқылы табу.
ЖЖС-тің жалпы жұмыс принципі
Жерге жақын кеңістікте жердің бүкіл бетін біркелкі "жабатын" жасанды жер
серіктерінің (ЖЖС) желісі орналастырылған . ЖЖС орбиталары өте жоғары
дәлдікпен есептеледі, сондықтан кез-келген уақытта әр спутниктің
координаттары белгілі болады. Жерсеріктердің радио таратқыштары сигналдарды
жерге қарай үздіксіз шығарады. Бұл сигналдарды жер бетінің белгілі бір
нүктесінде орналасқан GPS қабылдағышы қабылдайды, оның координаттарын
анықтау керек.Қабылдағышта ЖЖС-дан сигналдың таралу уақыты өлшенеді
және "спутник-қабылдағыш" қашықтығы есептеледі (радиосигнал жарық
жылдамдығымен таралатыны белгілі). Нүктенің орналасқан жерін анықтау үшін
Сіз үш координатты білуіңіз керек (X, Y және H биіктігінің жалпақ
координаттары), қабылдағышта үш түрлі ЖЖС-ға дейінгі қашықтық өлшенуі
керек. Әлбетте, радионавигацияның бұл әдісімен (ол сұраусыз деп аталады)
сигналдың таралу уақытын дәл анықтау спутник пен қабылдағыштың уақыт
шкалаларын синхрондау болған кезде ғана мүмкін болады.Сондықтан ЖЖС
аппаратурасы мен қабылдағыштың құрамына эталондық сағаттар (жиілік
стандарттары) кіреді, бұл ретте жерсеріктік уақыт эталонының дәлдігі өте
жоғары (жиіліктің ұзақ мерзімді салыстырмалы тұрақтылығы тәулігіне 10-13 -
10-15 деңгейінде қамтамасыз етіледі). Барлық ЖЖС борттық сағаттары
синхрондалған және "жүйелік уақыт"деп аталатын уақытқа байланыстырылған.
GPS қабылдағышының уақыт стандарты оның құнын шамадан тыс көтермеу
үшін дәлірек емес. Бұл стандарт өлшеу процедурасы кезінде Тек қысқа мерзімді
жиілік тұрақтылығын қамтамасыз етуі керек.
GPS навигациялық жүйелерінің
сипаттамалары:
• Спутниктер саны-26, 21 негізгі, 5 қосалқы;
• Орбиталық жазықтықтар саны-6;
• Орбита биіктігі-20000 км;
• Жерсеріктерді пайдалану мерзімі-7,5 жыл;
• Жұмыс жиілігі-L1=1575,42 МГц;
• L2=12275,6 МГц, қуаты тиісінше 50 Вт және 8
Вт;
• Навигациялық анықтаманың сенімділігі-95%.
GPS жүйесіне 24 жасанды Жер серіктері, жер үсті бақылау станциялары желісі
және навигациялық қабылдағыштар кіреді. Бақылау станциялары
орбиталардың параметрлерін анықтау және бақылау, баллистикалық
сипаттамаларды есептеу, қозғалыс траекториясынан ауытқуды реттеу, ғарыш
аппараттарының борындағы аппаратураны бақылау үшін қажет.
GPS бақылау жүйесі қалай жұмыс істейді?

GPS спутниктері жерге тұрақты сигнал
жібереді

GPS / GSM терминалдары орнатылған
ТС сигналды өңдейді және деректерді
ұялы желі арқылы серверге жібереді

Деректер диспетчерге графикалық
сурет, мәтін немесе SMS-хабарлама
түрінде келеді
Қазіргі заманғы спутниктік навигация навигациялық спутниктер мен тұтынушы
арасындағы сұраусыз қашықтықты өлшеу принципін қолдануға негізделген. Бұл
тұтынушыға навигациялық сигналдың бөлігі ретінде спутниктердің координаттары
туралы ақпарат берілетіндігін білдіреді. Бір уақытта (синхронды) навигациялық
спутниктерге дейінгі қашықтықтарды өлшеу жүргізіледі. Қашықтықты өлшеу әдісі
спутниктен алынған сигналдың тұтынушының жабдықтары шығаратын сигналмен
салыстырғанда уақытша кідірістерін есептеуге негізделген. Суретте төрт навигациялық
спутникке дейінгі қашықтықты өлшеу негізінде X, y, z координаттары бар тұтынушының
орналасқан жерін анықтау схемасы берілген. Түрлі-түсті жарқын сызықтар ортасында
спутниктер орналасқан шеңберлерді көрсетеді. Шеңбердің Радиусы шынайы диапазонға,
яғни спутниктер мен тұтынушы арасындағы шынайы қашықтыққа сәйкес келеді. Түрлі-
түсті күңгірт сызықтар-бұл өлшенген диапазондарға сәйкес келетін радиусы бар
шеңберлер, олар шындықтан өзгеше, сондықтан псевдодальдар деп аталады. Шынайы
диапазон псевдодалдылықтан B сағаттарының кетуіне жарық жылдамдығының
көбейтіндісіне тең, яғни. тұтынушы сағаттарының жүйелік уақытқа қатысты ығысу мәні.
Суретте тұтынушы сағаттарының кетуі нөлден үлкен болған жағдай көрсетілген-яғни
тұтынушы сағаты жүйелік уақыттан асып түседі, сондықтан өлшенген жалған мәліметтер
нақты диапазоннан аз болады.
GPS трекерлері келесі функционалдық
айырмашылықтар бойынша бөлінеді :
ішкі жад мөлшері бойынша (ұялы желіні жабу болмаған
жағдайда ақпаратты жинақтауға мүмкіндік береді)

орнатылған батареяның болуына байланысты (негізгі
қуат өшірілген жағдайда да бірнеше сағат (күн)
автономды жұмыс істеуге мүмкіндік береді)

сандық және аналогты кіріс / шығыс (қосуға мүмкіндік береді
трекеру түрлі датчиктер-отын деңгейі, есікті ашу,
температуралық датчик, датчиктер айналу және жүктеме және
басқа да көптеген. Сондай-ақ, қосымша жабдықты қосу және
өшіруді басқаруға мүмкіндік береді)

түрі бойынша GSM және GPS/ГЛОНАСС
антенналар (кіріктірілген немесе шығарылатын)

дауыстық байланысты пайдалану функциясының болуы
бойынша (келіссөздерді жүзеге асыру үшін тангенттерді
қосу)

корпустың түрі және ылғал мен шаңнан қорғау
бойынша IP класына сәйкестігі бойынша
GPS-навигаторлардың жұмыс істеу
принциптері
Бүгінгі таңда жаһандық позициялау жүйелерін қолдана отырып
навигация технологиялары өте жылдам дамып, жетілдірілуде.
Көптеген GPS навигаторларының кез-келгені әр адамға қол жетімді
– қарапайымнан күрделіге дейін және дәл. GPS құрылғыларының
көмегімен адам қызметінің әртүрлі салаларындағы көптеген
міндеттер шешіледі және жеңілдетіледі.Бұл материал бір реттік
анықтама ретінде жазылған және біздің сайттағы GPS-
қабылдағыштар бойынша барлық келесі материалдар оған сілтеме
жасайды. Кейіннен біз бұл материалды кеңейтіп,
толықтырамыз.GPS Ғаламдық позициялау жүйесі-бұл объектінің
орналасқан жерін, яғни оның ендік, бойлық және теңіз деңгейінен
биіктігін, сондай-ақ оның қозғалыс бағыты мен жылдамдығын
анықтауға мүмкіндік беретін жүйе. Сонымен қатар, GPS көмегімен
уақытты 1 наносекундқа дейін дәл анықтауға болады.
GPS спутниктік жүйесінің құрамына кем дегенде 24 жасанды Жер
серіктері кіреді, олар әртүрлі дөңгелек орбиталарда орналасқан, олардың
жазықтықтары 60° бойлықта орналасқан және экватор жазықтығына
55°бейім. Бір спутниктің айналым кезеңі шамамен 12 сағатты құрайды.
Спутниктер үнемі жерге жіберіледі:
• оның мәртебесі (жұмысқа қабілеттілігі немесе ақаулығы туралы
хабарлама)
• ағымдағы күн
• қазіргі уақыт
• альманах деректері (барлық жерсеріктердің орбиталық деректері)
• хабарламалардың барлық жиынтығын жіберудің нақты уақыты
• ауа-тамшылы эфемерис (оның осы сәттегі жағдайының есептелген
координаттары)
GPS қабылдағышы спутниктерден алынған ақпарат негізінде әр
спутникке дейінгі қашықтықты анықтайды және геометрия заңдары
бойынша өз координаттарын есептейді. Бұл ретте екі координатты (ендік
және бойлық) анықтау үшін үш спутниктен, ал жер бетінен биіктікті
анықтау үшін – төрт спутниктен сигналдар алу жеткілікті.
Қолдану аясы
GPS технологиясы әртүрлі деңгейдегі геодезиялық міндеттерді шешуге
мүмкіндік береді: Мемлекеттік Геодезиялық желіні дамытудан бастап жер
Геодезия және кадастр
учаскелерін түгендеуге дейін. Тәжірибе көрсеткендей, Еңбек өнімділігі
ондаған есе артады. Координаттарды анықтаудың талап етілетін дәлдігіне,
өлшеуге арналған уақыт лимитіне, жұмыстарды орындау шарттарына
байланысты әртүрлі типтегі GPS-қабылдағыштар қолданылады, алайда
олардың барлығы дифференциалды режимде жұмыс істейді және фазалық
болып табылады (код қабылдағыштың дәлдігі жеткілікті болатын ГАЖ
(геоақпараттық жүйелердің) кейбір міндеттерін қоспағанда). Кейбір
геодезиялық қабылдағыштардың негізгі сипаттамалары кестеде келтірілген. 1.
ТМД аумағында бір жиілікті фазалық (L1) аппаратура кеңінен қолданылды,
өйткені ол, бір жағынан, екі жиілікті аппаратурадан 2-5 есе арзан, ал екінші
жағынан, көптеген практикалық міндеттерді шешу үшін жеткілікті дәлдікті
қамтамасыз етеді. Геодезияда GPS технологиясын қолданудың бірнеше
мысалдары келтірілген.Францияның Ұлттық басқармасы CNASEA бұрынғы
француз Майотте колониясының кадастрын құру бойынша жұмыстар
жүргізуде. 375 шаршы метр аумақта қажетті өлшеулер.км Trimble
компаниясының Pathfinder Pro XR GPS қабылдағыштарын қолдана отырып,
15 күнде орындалды. Дәстүрлі геодезиялық әдістерді қолданған кезде
шамамен 15 жыл қажет болады."ЗапУралТИСИЗ" АҚ мамандары Trimble
фирмасының 4000st қабылдағыштарын Уфа қ.геодезиялық желіні дамыту
бойынша жұмыстарды жүргізу үшін пайдаланды. Екі адамнан тұратын
Бригада 5 күнде 15 пункттен тұратын триангуляция жасады, ал геодезиялық
өлшеудің қолданыстағы әдістерін пайдалану кезінде осындай жұмысты 2
аптада бес адамнан тұратын бригада орындайды.
Диспетчерлік қызметтер
GPS немесе GPS/AVL (Automatic Vehicle Location) жүйесі негізінде
қозғалатын объектілердің координаттарын автоматты анықтау
жүйелері әлемде өте кең таралған. Олардың көмегімен қазіргі
заманғы деңгейде көлік паркін диспетчерлеу міндеттері шешілуде.
Әрбір автомобиль GPS - қабылдағышпен және диспетчерлік пунктке
ақпарат беруді қамтамасыз ететін радиобайланыс жабдығымен
жабдықталады. Диспетчер мониторының экранында ГАЖ
бағдарламалық қамтамасыз етуді пайдалана отырып, көлік
құралдары қызмет көрсететін аумақтың электрондық картасы
қалыптастырылады. Радиоарна арқылы алынған автомобильдердің
координаттары мен жылдамдығы туралы мәліметтер олардың
ағымдағы жағдайын осы картада көрсетуге мүмкіндік береді.
Координаттық ақпараттан басқа, автомобильге орнатылған әртүрлі
сенсорлардың сигналдары және басқа ақпарат радиобайланыс
желісі арқылы берілуі мүмкін.
Жүйенің мүмкіндіктері:
Диспетчер барлық көліктердің қозғалысын нақты уақыт
режимінде бақылайды.

Электрондық картада автомобильдер кірген кезде диспетчерге
сигнал берілетін аймақтар бөлінеді.

Автомобильдердің берілген маршруттан ауытқуы кезінде
диспетчерде дабыл іске қосылады.
Диспетчерлік пультпен әрбір жылжымалы бірлікте орнатылған
датчиктердің жағдайы бақыланады: отын, температура,
контейнерлерді рұқсатсыз ашу, автомобильді аудару, "мигалканы" қосу
және т. б .
Жүргізушінің стандартты хабарламаларын автомобильдегі тиісті түймені басқан
кезде диспетчерге "жолдағы кептеліс", "апатқа ұшырады", "полиция ұстады",
"шабуыл", "басып алу"сияқты ақпарат түсетін етіп бағдарламалауға болады.

Диспетчерік пункттің командасы бойынша тұтану жүйесі, автомобиль
салонының және контейнердің есіктері бұғатталады.

Автокөліктің кабинасында терминал режимінде жұмыс істейтін арнайы борттық компьютер
орнатылуы мүмкін. Жүргізуші мен диспетчер арасындағы мәтіндік хабарламалардан басқа
арнайы нысандар (жүкқұжаттар, маршруттық парақтар және т.б.) беріледі.

Диспетчердің ГАЖ модельдеу мүмкіндіктері әртүрлі факторларды ескере
отырып, жүктерді жеткізу бағыттарын оңтайландыруға мүмкіндік береді.
GPS / AVL жүйелерін қолданудың кейбір
мысалдары төменде келтірілген.
SonyMobileComm компаниясы ETAKGUIDE бағдарламалық жасақтамасымен
GPS/AVL nvx-F160 жүйесін жасады. Автомобильдер 8 каналды GPS
қабылдағыштарымен жабдықталған, олар 1 Гц жиілікте сұралады. АҚШ
территориясының 48 штатының карталары, Американың 32 негізгі
жолдарының схемалары, 1000 саябақ пен 5000 демалыс орындарының
жоспарлары берілген ықшам дискіде жазылған. Teleatlas және Philips Car
Systems фирмалары әртүрлі аумақтардағы сандық карталармен осындай
ықшам дискілерді бірлесіп шығару туралы келісімге қол қойды.Priority One
жүйесі (Greenfield Associates америкалық фирмасының әзірлемесі) стандартты
AVL - функциялардан басқа, жүргізушіге қала ішіндегі жолдардың ең күрделі
учаскелері арқылы басым өтуді қамтамасыз етеді. Оңтайлы қозғалыс жолын
анықтау үшін автомобильдің координаттары мен жылдамдығы, сондай-ақ
ықтимал балама маршруттар мен қиылыстардың жүктемесі туралы ақпарат
қолданылады. Автомобильге орнатылған Canadian Marconi фирмасының 12
арналы GPS-қабылдағышы дифференциалды режимде координаттарды
анықтау дәлдігін 5 м кем емес қамтамасыз етеді.Диспетчерлік GPS-жүйелер
Инкомбанк инкассация қызметінде (Мәскеу қ.), Ресей және Қазақстан ІІМ
кейбір басқармаларында, Ресей ТЖМ арнайы техникалық басқармасында
пайдаланылады.
ГАЖ қосымшалары
GPS қабылдағышқа қарағанда жер бетіндегі көптеген нүктелердің
координаттарын анықтаудың жылдам әдісі екіталай. Сіз оның
антеннасын автомобильдің төбесіне орнатып, салыстырмалы түрде
қысқа мерзімде картадағы жол желісінің орналасқан жерін нақтылай
аласыз. Сонымен қатар, алынған ақпарат ГАЖ-ға тікелей енгізілуі және
сандық картада көрсетілуі мүмкін. GPS технологиясы ГАЖ мақсаттары
үшін кеңінен қолданылатыны кездейсоқ емес.Trimble стандартты PC-
card форматында портативті plag-and-play GPS қабылдағышын
шығарады. Қабылдағыш PCMCIA картасына орнатылған және кішкентай
антеннаға қосылған (диаметрі шамамен 6 см). Антенна магниттік
қондырғыға ие және оны автомобильдің төбесіне оңай орнатуға болады.
Direct GPS бағдарламалық жасақтамасы координаттық ақпаратты
ArcView ГАЖ Сандық картасына бірден енгізуге және қабылдағыш
қосылған портативті компьютер экранында автомобильдің ағымдағы
жағдайын көрсетуге мүмкіндік береді. Бұл жабдық американдық саяхат
әуесқойлары арасында өте танымал.
Навигация
Әуе навигациясы үшін GPS қабылдағыштарды қолдану дәуірінің басында
таңқаларлық нәтижелер алынды: GPS навигациясын қолдану арқылы қамтамасыз
етілген ұшудың нақты бағытын ұстану әр ұшақ үшін жылына ондаған миллион USD
отын үнемдеуге мүмкіндік берді.Мысалдар белгілі DGPS-ті "соқыр қону" жүйелерін
енгізу үшін қолдану. Ұшақтың ҰҚЖ - ның осьтік сызығынан ауытқуы 10-30 см-ден
аспады, сонымен қатар, егер нашар көріну жағдайында сенімді қонуды қамтамасыз
ететін жүйелер өте қымбат болса (оларды тек ірі әуежайлар ғана ала алады), онда
DGPS негізіндегі мұндай жүйенің құны тіпті ең кішкентай аэродромдарға да қол
жетімді болады. Мұндай жүйелер, егер АҚШ Қорғаныс министрлігінің GPS
саласындағы алдын-ала болжанбаған әрекеті болмаса, ұзақ уақыт бойы бүкіл әлемде
стандартты бола алар еді. АҚШ билігінің GPS сигналдарын пайдалануға шектеулерді
2000 жылдан бастап алып тастау туралы мәлімдемесі жігерлендіреді. Сонымен қатар,
қазір жалпыеуропалық радионавигациялық жоспарды іске асыру бойынша белсенді
жұмыстар жүргізілуде (бұған Украина да қатысуы мүмкін). GPS-спутниктер
орбиталарының нақты параметрлерін беруге және дифференциалды түзетулерді
есептеуге мүмкіндік беретін жер маңындағы кеңістікте төмен орбиталық және
геостационарлық ЖЖС жүйесін өрістету көзделеді. Жер бетінде бүкіл Еуропа аумағы
шегінде түзетулерді ретрансляциялау үшін станциялар желісі де жұмыс істейтін
болады.
GPS қабылдағыштары Австралияның батыс жағалауында лобстермен
айналысатын Теңіз кемелерін шарлау үшін қолданылады (1995 жылы балық
аулаудың жалпы көлемі шамамен 240 миллион долларды құрады). Бір тұзаққа
арналған жылдық лицензия 15 мың USD тұрады, ал кеменің әрбір иесі кемінде
100 болады. Борттық GPS-қабылдағыштар дифференциалды режимде жұмыс
істейді, бұл ретте түзетулер беру үшін 10 базалық станциядан тұратын жүйе
пайдаланылады (9 - ы Австралия аумағында және 1-еуі-Жаңа Зеландияда
орналасқан). Тек бір маусым ішінде маршруттан аз ауытқу есебінен отынды
үнемдеу шамамен 10 мың USD құрайды. Кейбір жағдайларда, маркерлер
жоғалған кезде немесе тұзақ кабельден шығарылған кезде, дәл DGPS
навигациясы тұзақтарды іздеуді сәтті аяқтауға мүмкіндік береді.STN Atlas
Elektronik GmbH неміс компаниясы Дубай портында контейнерлердің
орналасуын анықтау жүйесін жасады. Trimble фирмасының 4000 сериялы
мобильді GPS-қабылдағыштары автотиегіштерге орнатылған. Портты басқару
мұнарасында УҚТ диапазонында тиегіштермен радиобайланысты жүзеге
асыратын диспетчерлік станция орналасады. Бұдан басқа, әрбір автотиегіште
барлық контейнерлер туралы ақпаратты сақтау және өңдеу үшін қызмет ететін
"ереже процессоры" орнатылған. Контейнердің кеңістіктегі биіктігі мен орны
ультрадыбыстық датчиктермен анықталады. Осылайша, GPS технологиялары
негізінде тіпті мұндай тиеу-түсіру жұмыстары "интеллектуализацияланады",
портта контейнерлерді оңтайлы орналастыру қамтамасыз етіледі.
Мәселелері
Украина жағдайында GPS технологияларын енгізу мәселелері бар. GPS
жүйелерін сатып алу кезінде келесі мәселелер ескерілуі керек:
1. GPS көмегімен орындалатын жұмыстардың барлығы дерлік лицензиялауға
жатады (Украина Министрлер Кабинетінің 13.07.98 ж. № 1075 қаулысы).
2. DGPS-ті нақты уақыт режимінде іске асыру кезінде дифференциалды
түзетулерді жіберу үшін радио диапазонының тиісті жиілігін пайдалануға
рұқсат алу қажет. Бір жиілікті лицензиялау, өздеріңіз білетіндей, біздің елде
шамамен 5 мың АҚШ долларын құрайды. Спутниктік байланыс арналары
одан да қымбат. Сіз, әрине, әуесқой жиіліктік арналарды пайдалана аласыз,
бірақ бұл өлшеу дәлдігіне әсер етуі мүмкін тарату сапасын төмендетеді.
3. Кейбір батыстық фирмалар белгіленген жиілікте дифференциалды
түзетулер енгізілген GPS қабылдағыштарын сатады. Бұл жиіліктердің бізде
болуы мүмкін, сондықтан мұндай қабылдағыш DGPS режимін нақты уақыт
режимінде қолдана алмайды.
4. Украинада L1 және L2 жиілік диапазонында әр түрлі мақсаттағы радио
жабдықтардың едәуір саны таратылады, сондықтан осы жабдықтың жұмыс
аймағында GPS өлшемдерін жүргізу қиын болады.
GPS пайдалану перспективалары
1993 жылдан бастап АҚШ-тың әртүрлі мемлекеттік және ғылыми ұйымдары GPS
қолдану перспективаларына қатысты зерттеулер жүргізуде. Нәтижесінде 1993 жылы
АҚШ Қорғаныс министрлігі (ҚМ) мен АҚШ Көлік министрлігінің (МТ) "әскери және
азаматтық міндеттерді шешу үшін GPS қолдану"бірлескен құжаты шығарылды.
Құжатта:
• бүкіл жүйені қаржыландыру АҚШ Қорғаныс министрлігінің бюджетінен қамтамасыз
етіле береді;
• азаматтық өтінімдерді әзірлеуді АҚШ қорғаныс министрлігі қаржыландыратын
болады;
• DGPS дифференциалды түзетулерінің ғаламдық желілерін дамыту жоспарлануда (бұл
қазір белсенді түрде жүргізіліп жатыр);
• мемлекеттік DGPS желілерін дамыту мемлекеттік бюджеттен қаржыландырылатын
болады, ал жеке желілерге қолдау көрсетілмейді;
• GPS-ті әлемдік қауымдастықтың мақсаттары үшін одан әрі пайдалану жөніндегі іс-
шаралар аясын кеңейту жоспарлануда.
GPS пайдалану перспективалары мәселелерін зерттеуге сондай - ақ ұлттық мемлекеттік
басқару Академиясы (NAPA - National Academy of Public Administration) және ғылыми
зерттеулер жөніндегі Ұлттық кеңес (NRC-National Research Council) енгізілді. Бірінші
ұйым GPS қолданудың саяси мәселелерін, екіншісі техникалық мәселелерді зерттеді.
АҚШ Конгресінің тапсырысы бойынша тиісті ұсыныстар жасалды.
Қорытынды
GPS үш негізгі сегменттерден тұрады: космостық, жетекші және
қолданушы. GPS спутниктері сигналды космостан жібереді, және
де барлық GPS қабылдағыштар бұл сигалды өздерінің мекенін үш
кескінді координаталы режимде көрсету үшін қолданады.
Космостық сегмент 32 спутниктен тұрады, және де Жердің ортағы
орбитасында айналады.
Жетекші сегмент өзімен негізі жетекші станция мен бірнеше
қосымша станцияларды көрсетеді, сонымен қатар жергілікті
антеналар мен мониторинг станцияларын көрсетеді, айтылған
бірнеше ресурстар басқа да проектермен ортақ болып табылады.
Қолданушы сегмент мыңдаған GPS приемниктерін көрсетеді және
де АҚШ әскерлерінің қосуымен миллиондаған құрылғыларды
таба алады, олардың егелері жай қолданушылар болса да.
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. https://kk.wikipedia.org/wiki/GPS
2. https://www.glonass-iac.ru/guide/navfaq.php
3. http://
www.bnti.ru/dbtexts/ipks/alex1/gps/gpsprnc/gps
prin.htm

Ұқсас жұмыстар
GPS технологиясын топографиялық түсірімдерде қолдану. GPS қабылдағыштары және олардың сипаттамалары
Сандық амперметрлер
Геодезиялық өлшемдерді автоматтандыру жүйелері
Геодезия GPS технологиясын пайдалану
Бағдарламаланатын логикалық контроллер
Электродинамикалық жүйенің аспаптардың құрылысы және ондағы бөлшектердің қызметі
Азаматтарға арналған үкімет мемлекеттік корпорациясы
Лазерлік сканер
Геодезиялық құралдар
Құрылғы құрлысы
Пәндер