Үнді және Араб кескіндемесі




Презентация қосу
Үнді және Араб
кескіндемесі

Орындаған: Ажибаева А.А
Тексерген: Тогайбаева Г.Ш.
Мазмұны
• Ежелгі үнді кескіндемесі
• Ежелгі араб(мұсылман)
кескіндемесі
Уткантхита Наика. 1775-80
Раджпут кескіндемесі - 16-19 ғасырларда Үндістанда Раджпут
князьдары кезеңінде дамыған кескіндеме. Раджпут кескіндемесінің
негізгі түрі - миниатюра, оны сарай суретшілері Раджпут князьдарының
сарайындағы шеберханаларда жасаған. Алайда, Үндістанда ежелгі
дәуірден бастап миниатюралық кескіндеме ғана емес, сиқырлы және
қорғаныш сипатындағы ғұрыптық кескіндемелер мен әшекейлермен
қабырғаға сурет салу дәстүрі болған. Кейінірек тұрғын үйлер еркін
және дәстүрлі тақырыптардағы жарқын суреттермен безендірілді.
Раджпут миниатюрасы қағазға түсірілген. Үндістанда қағаз бамбуктан,
джуттан, жібек талшықтардан және тоқыма матадан жасалған.
Гопилер Кришнаға киімдерін қайтарып
Рага Дипак. беруін өтінеді. Бхагавата Пурана қағазынан
Суретшілер табиғи бояуларды екі
санатқа бөлетін:
1)Қосымша өңдеуді қажет етпейтін,
олар бор (ақ), қызыл қорғасын, охра
(сары реңктері), мыс оксидтері мен
сульфаттары (жасыл), ультрамарин
және лапис лазурит (көк) сияқты
бояуларды қолданды, оларды
ұнтақтап, сумен шаю жақсы болды -
пигмент дайын болды.
2) Химиялық өңдеуді қажет ететін
бояулар, олар ақ қорғасын
(қорғасынды сірке қышқылына
сіңдіру арқылы), көмір қара
(ағашты жағу арқылы алынады),
сынап пен күкірттен дайындалған
кинабалар, индиго өсімдігінен көк
пигмент алынды, кармин,
органикалық қызыл бояу кокинадан
(арнайы жәндіктерден) және
басқалардан алынды, қажет болса,
бояулар қажетті көлеңкеге жету
үшін араластырылды.
Бояуды қағазға мықтап бекіту үшін
оған әр түрлі өсімдік шайырлары
(десендер) мен сүтті өсімдік
шырындары қосылды.
Аджантадағы туындылар Үндістанның сәндік
кескіндемесін әйгілі етті. Б.з.д 2 ғасырға жататын
Аджантаның тас ғибадатханаларында көптеген
фрескалар табылды, олардың арасында үңгірдің
фрескалары, олар Санчидегі барельефтермен бірдей
стильде және буддистік діни әдебиеттерге
байланысты жасалған.

Барельефтегідей,
мұнда да суретшінің
барлық бос кеңістікті
түрлі элементтермен,
түстермен
толтырғанын
байқаймыз. Декордың
негізгі объектісі –
адам, ал заттар мен
өсімдіктер көмекші
рөл атқарады.
Багх ауылдарындағы
(VI ғ) тастағы
суреттерді және
Сигириядағы (Цейлон)
фрескаларды айтайық.
Суретші әйел
құдайларын ашық
түстермен
бейнеленген. Бұл
суреттерде әйелдер
денесі пластикаға
толы сонымен қатар
жұмсақ бейнеленген.
Әйелдері «апсарас»,
аспандық нимфалар
немесе «сигириялық
қыздар» деп аталады.
Араб(мұсылман) кескіндемесі.
Декоративті кескіндеме сарайларды
және мешіттерді безендірді. Кусейр
Амрадағы (Иордания, шамамен 712ж)
кейбір фрескалардың суреттері
эллиндік дәстүрлердің қалдықтарын
көрсетеді және осы фрескаларда негр
әйелдерінің бейнелерін байқауға
болады.
Араб кітап миниатюралары. XII ғасырда
Бағдат мектебінің суретшілері кітап ішін
түрлі миниатюралармен толықтырған,
оның ішінде ғылыми кітаптар, мысалы
1222 жылы Абдалла ибн аль-Фадль
суретшісі Диоскоридтің
фармакологиясы туралы трактатқа
арнап миниатюра салған. Бұл кітаптағы
суреттерде адамдар шынайы әрі еркін
етіп бейнеленген. Кітап
миниатюрасының болуы, бұл Аббасидтер
дәуірінің жоғары мәдени деңгейінің
дәлелі. Басқа миниатюралар Калила мен
Димна туралы ертегілерді бейнелейді,
мұнда жануарлар бір-бірімен сөйлеседі.
Назарыңызға
рақмет!

Ұқсас жұмыстар
ОРТА ҒАСЫРЛАР ӘЛЕМІ
Қытай кескіндемесі
ҮНДІСТАН ТУРАЛЫ
ҮНДІСТАН МЕМЛЕКЕТІ ОРНАЛАСҚАН ЖЕРІ
Шығыс философиясы
Ежелгі Шығыс философиясы тарихи философиялық процесте дербес өзіндік ерекшелігі бар бағыт
Латын тілінің тарихы және ғылымдағы маңызы
Грек тіл білімі
Абай, Шәкәрім - қос тұлға туралы
Үндістан
Пәндер