Барокко сәулеті




Презентация қосу
Барокко
сәулеті. Орындаған:
Акимбай Әділет
Нидерланды. Абсатарова Диана
Ажибаева Ажар
Бейсекеева Нұрайым
Бекарысқызы Самал
Бекежан Алина
Жақсыбек Кәусар
Ишанбекова Зарина
Қазбекқызы Амина

Тексерген: Тогабаева Г. Ш.
Барокко сәулеті
• Барокко сәулеті - бұл Еуропа мен Америкадағы сәулет
саласының дамуындағы кезең, шамамен 150-200 жылға
созылды. Барокко кезеңі XVI ғасырдың соңында
басталып, XVIII ғасырдың соңында аяқталды. Барокко
тамыры қайта өрлеу дәуірінің сәулетіне енеді. Барокко
стиліндегі алғашқы және шын мәнінде маңызды сәулет
ансамблін Ватиканда сәулетші Донато Браманте жасаған.
Ұзындығы 300 метр болатын Белведер сарайы
ғимараттардың әртүрлі функцияларын сақтай отырып,
бірыңғай сәулеттік стильде салынған. XVI ғасырдың екінші
жартысынан бастап Нидерландтың Солтүстік және
Оңтүстік сәулетінің дамуы әртүрлі жолдармен жүрді. XVII
ғасырда Бельгияда да, Голландияда да барокко үстемдік
етті, егер Бельгия сәулетінде ол өзінің гүлдену кезеңінде
болса, онда голландтық сәулет өнерінде оның таралуы
құрылымдардың рационалистік келбетін толықтыратын
сәндік элементтерді қолданумен ғана шектелді.
Белведер сарайы.
Сәулетші Донато Браманте.

Ватикан.
Нидерланды на карте мира
Нидерла
нд
• Нидерланд — Батыс Еуропадағы мемлекет.
Нидерландның солтүстік және батыс
бөлігі Солтүстік теңіздің жағалауында орналасқан.
Жер аумағы 41,532 км². Халқы 17,3 млн. (2019).
Тұрғындарының 96%-ы голландықтар. Ресми тілі –
нидерланд (голланд) тілі. Нидерланд – король
(патшайым) басқаратын конституциялық монархия
- Атадан балаға мұра болып қалған билік иесінің
мемлекеттің сайланып қойылатын басқару
органдарымен біте қайнасып, демократиялық
ұстанымдарымен үйлесім тауып басқаруы. Жоғары
заң шығарушы органы екі палатадан (бірінші және
екінші) тұратын Бас Штаттар. Астанасы
– Амстердам қаласы (үкімет
резиденциясы Гаага қаласында орналасқан).
Әкімшілік жағынан 12 провинцияға бөлінеді.
Амстердам. 17 – 18 ғасыр
Қазіргі
таңда
Голландиялық барокко
архитектурасы.

• Голландиялық барокко
архитектурасы-17-ші
ғасырдағы голландиялық
алтын ғасырда Голландия
Республикасында және оның
колонияларында өркендеген
барокко архитектурасының
бір түрі. Голландиялық
кескіндеме осы кезеңде
голландиялық Голден Эйн
суретімен толған.
• Англиядағы заманауи оқиғалар сияқты, голландиялық
палладизм сенімділік пен ұстамдылықпен сипатталады.
Солтүстік Еуропадағы алғашқы республиканың сәулеті
классикалық ежелгі дәуірге кеңінен сілтеме жасай отырып,
демократиялық құндылықтарды көрсетуі керек еді. Ол
Хендрик де Кейсердің жобаларында өзінің серпінін тапты,
ол XVII ғасырдың басындағы сәулет өнерінде Венециандық
стильді Амстердамдағы Ноордеркерк ("Солтүстік шіркеу",
1620-1623) және Вестеркерк ("Батыс шіркеуі", 1620-1631)
сияқты жаңа ғимараттарда құруда маңызды рөл атқарды.
Жалпы, төменгі елдердегі сәулет, контр-Реформацияның
оңтүстігінде де, протестанттардың оңтүстігінде де, солтүстік-
шығысында да Солтүстік итальяндық Ренессанс және
Маньеристік формаларға әлі де көп қаражат жұмсады, олар
римдік барокко стиліндегі боромини мен Берниниге дейін
болды. Оның орнына, Голландия Республикасында
қолданылатын қатаң форма ғимараттардың негізгі
үлгілеріне жақсы сәйкес келді: Оранж үй сарайлары және
Антверпенде біршама дамыған контрреформация стиліне
әсер етпейтін жаңа Азаматтық ғимараттар.
• Основные экспоненты середины XVII века Яков ван
Кампен и Питер Пост приняли формы Кейсера для таких
эклектичных элементов, как пилястры гигантского
порядка, двускатные крыши, центральные фронтоны и
сильные шпильки. Сформированные вместе в
последовательной комбинации, эти стилистические
разработки предвосхитили классицизм Рена. Наиболее
амбициозные сооружения периода включали места
самоуправления в Амстердаме (1646 г.) и Маастрихте
(1658 г.), спроектированные Кампеном и Почтой
соответственно. С другой стороны, резиденции Дома
Оранджа ближе к типичному особняку бюргеров, чем к
королевскому дворцу. Два из них, Huis ten Bosch и
Mauritshuis, являются симметричными блоками с
большими окнами, лишенными показной барочной
расцветки. Такой же суровый геометрический эффект
достигается без больших затрат или претенциозных
эффектов в летней резиденции стадетеля Het Loo.
• Голландия Республикасы 17 ғасырдағы
Еуропаның ұлы державаларының бірі болды
және оның Еуропалық сәулет өнеріне әсері
шамалы болған жоқ. Голландиялық сәулетшілер
Солтүстік Германияда, Скандинавияда және
Ресейде маңызды жобаларда жұмыс істеді, өз
идеяларын осы елдерге таратты. Бір кездері
Хадсон өзенінің алқабында өркендеген және
негізінен қызыл кірпіштен салынған үйлермен
байланысты голландиялық отарлық сәулет әлі де
Виллемстадта, Куракаода көрінуі мүмкін, бірақ
ол әр түрлі гүлдермен боялған.
• Сәулет
• Голландиялық Классицизмде классикалық
барокко деп те аталады, ол Хендрик де
Кейсер дәстүрінде құрылыстың маннеристік
әдісін қолдана отырып шешіледі.
Классикалық бароккода "Тапсырыс кітабы"
қатаң сақталады, бес сәулет құрылымының
өлшемдерін, пропорцияларын және
реттілігін сипаттайды (Тоскан, дорик, ион,
Қорынт және композициялық тәртіп).
Шабыттың маңызды көзі-Италияның
солтүстігіндегі Андреа Палладио (1508-1580)
және Винченцо Скамозци (1548-1616)
мысалдары. Тарихи зерттеулер
көрсеткендей, республиканың билеуші
элитасының өсіп келе жатқан байлығы жаңа,
көбірек көрінетін өмір салтын қолдайды. Бұл
үнсіз және алыс, бірақ сонымен бірге әсерлі
архитектурада айтылды. Амстердамдағы
голландиялық классицизмнің ең маңызды
мысалы-қаладағы ең маңызды ғимарат: Дам
алаңындағы бұрынғы мэрия, қазір сарай,
Яков ван Кампен (1648/55 жылы салынған).
• Амстердамдағы Жаңа мэрия ғимаратын (1655) голланд
сәулетшісі жасаған XVII ғасырдағы ең маңызды
ескерткіштердің бірі деп атауға болады. Джейкоб ван
Кампен. Ван Кампен Нидерландтың әлеуметтік-саяси
климатына сәйкес келетін өте ұстамды стильдің
жетекші мамандарының бірі болды. Сәулетші Андреа
Палладио мен басқа да итальяндық шеберлердің
жұмыстарын зерттегені белгілі. Джейкоб ван Кампен
Голландияның классикалық сәулетінің бастауында
тұрды деп айта аламыз. Амстердам мэриясының
қасбеті (Қазіргі патша мұражайы) жертөле деңгейінен
басқа, Қорынт орденінің пилястерімен аяқталған тағы
екі бөлікке бөлінген. Ғимараттың орталық ризалиті
үшбұрышты педиментпен аяқталды. Жоғарыда сегіз
бұрышты күмбез мұнарасы болды, оның қабырғалары
бағаналармен және аркадалармен безендірілген.
Ғимараттың орталық бөлігінде екі қабатты құрылымы
бар негізгі зал орналасқан. Зал жартылай шеңбермен
жабылып, суретпен безендірілген.
• Голландиялық барокконың маңызды
мысалдарын әсіресе екі қабатты үйден табуға
болады (ені 50-60 фут). Бұл мысалдар барлық
Philips Vingboons, оның ағасы Юстус Вингбон
(1620-1698). Бір үйде (25-30 фут) классикалық
формаларды қолдану қиынға соғады, өйткені
бағаналар мен пиластерлер қалпына келу үшін
айтарлықтай енге ие болуы керек. Philips
Vingboons бір үйде пішіндерді жақсырақ
көрсету үшін баспалдақтың педиментін
мойынға дейін қысқартты, дегенмен
пиластерлердің өлшемдерін бағандардағы
өлшемдермен салыстыру мүмкін емес екендігі
белгілі болды.
Трипенхеис (ағайынды
Трип үйі)
Дөңгелек лютеран шіркеуі
(Амстердам)
Мэрия Маастрихта
Маврикийский (Гаага)
Музей Stedelijk De Lakenhal
(Лейден)
Сәулетшілер

• Элиас Буман (1636-1686)
Саломон де Брей (1597-1664)
Якоб ван Кампен (1586-1657)
Адриан Дортсман (1635-1682)
Arent van’s-Gravesande (около 1610-1662)
Maurits Post (1645-1677)
Pieter Post (1608-1669)
Якобус Роман (1640-1716)
Даниэль Стальпаерт (1615 – 1676)
Стивен Веннекул (1657-1719)
Юстус Вингбонс (около 1620 г. – около 1698 г.)
Philips Vingboons (около 1607-1678)
Классицизмге оралу

• XVIII ғасырдың аяғында классицизмге
деген қызығушылық тағы да пайда болды.
Көптеген елдерде ежелгі гректер мен
римдіктердің сәулеті қолданылды
(неоклассицизм). Алайда, Нидерландыда
ежелгі сәулет өнеріне деген қызығушылық
17 ғасырдағы өзіндік классицизмнің
жандануымен ұштастырылды.
• 18 ғасырдың аяғы мен 19 ғасырдың
басындағы голландиялық (нео) классицизм
екі стильді де біріктіреді. Мысалы, Гронинген
қалалық мэриясында пиластер қасбетінің
(голландиялық Классицизмге тән) тәуелсіз
бағандары бар портикамен (еуропалық
неоклассицизмге тән) үйлесімі көрінеді.

Ұқсас жұмыстар
Барокко сәулетінің негізгі ерекшеліктері
Барокко
Батыс Еуропада дамыған архитектуралық стиль
ЗАЛДАРДЫҢ ИНТЕРЬЕРЛЕРІ
Әдебиеттанудағы ағымдар - бағыттар, әдебиет теориясының зерттелуі
Қайта өрлеу кезеңінің сәулет өнері
Қобыланды батыр жырындағы кейіпкерлер әлемі туралы ақпарат
“Қобыланды батыр” жырындағы кейіпкерлер әлемі
Қазақ тілі және әдебиеті факультеті
Ландшафттық дизайнның қалыптасуы, түрлері және оның ерекшеліктері
Пәндер