Қоршаған ортаны қабылдау




Презентация қосу
қоршаған
ортаны
қабылдау
туралы
теориялар

Орындаған: Биялиева Г.
Н.
Тексерген:Бердибаева
С.К.
Қоршаған ортаны
қабылдау
Психология саласындағы арнайы эксперименттік зерттеулер қабылдау
туралы таңқаларлық ақпарат берді. Адамның жарық, дыбыс, тактильді, иісті
және басқа да қоршаған орта сигналдарын қалай қабылдайтыны және оларды
өз қызметінде қалай басшылыққа алатыны белгілі. Жеке органдардың
физиологиясы туралы да көптеген мәліметтер бар. Өнер туындыларын
эстетикалық қабылдау туралы әртүрлі кітаптардан білуге болады. Бірақ
тұтастай алғанда қоршаған ортаны қабылдау туралы, мысалы, біз кірген
бөлме, қала немесе аймақ бізге қалай әсер ететіні туралы психологияда өте аз
ақпарат бар. Бұл, мүмкін, кем дегенде, көркем әдебиетке қатысты болуы
мүмкін — онда біз ландшафттың толық, кейде поэтикалық сипаттамаларын,
оның ерекше, жеке қабылдауын табамыз. Из сипаттау саяхат, мозаика әсер
автордың қиял оқырман орындарынан тұрады-қала, мемлекет тудырады деген
эстетикалық сезімін, меніңше, ол саяхаттайды, бірге авторы. Пейзаждық
кескіндеме қоршаған ортаның көркемдік түсіндірмесін ұзақ уақыт бойына
шоғырландырады. Аудиовизуалды ақпарат құралдары, ең алдымен
кинофильмдер бізді осындай бұрыштармен және біз ешқашан жете алмайтын
ортамен таныстырады. Бірақ бұл тек жазба ғана емес, белгілі бір ортада
әрекет еткен кезде адамның көптеген әсерлері бар.
Қабылдау
Қабылдау-бұл мәліметтер Байқамау мүмкін емес
жиынтығы немесе ақпарат алу кейбір көрнекі
ғана емес, бұл ойлау мен шешім формаларға назар аудара
қабылдауды қамтитын өте аламын
күрделі танымдық процесс. Мысалы, көшеде
Қабылдау тікелей әрекетке тартымды қызды
әкелетін жағдайлар бар, байқаймын, оның
мысалы, біз жағымсыз ортадан киімдері тек ең қажет
тез кетуді шешкен кезде.Біз
нәрсені жабады, бірақ
қоршаған ортаны заттардың,
сонымен бірге мен басқа
беттердің, пішіндердің,
жаяу жүргіншілерді,
түстердің, иістердің, хош
ғимараттарды, шуды,
иістердің жиынтығы ретінде
қабылдамаймыз. Біз оны тұтас иістер мен қала
ретінде қабылдаймыз, оған шығаратын хош иістерді
қарсы жеке бөлшектерді қабылдаймын. Бұл
нақты ажырата аламыз. қоршаған орта туралы
Сондай-ақ, адам өзі орналасқан мәліметтер әдемі
ортаның органикалық және жаратылысты көргенде
бөлінбейтін бөлігі екенін түсіну жоғалып кетпейді, олар
керек. Бұл дегеніміз, адам тек фонға түседі, кейде
өзінің өмір сүруімен қоршаған тіпті қарама-қарсы фон
ортаны толықтырады және, жасай алады, бірақ олар
керісінше, өзін қоршаған мен тұрған ортада
ортаны құрайтын болады және менің
Қоршаған ортаны
қабылдау
Қоршаған ортаны қабылдау әрқашан тұтас, бірақ сонымен
бірге таңдамалы. Бұл таным процесінің психологиясы мен
физиологиясына байланысты. Егер мен қоршаған ортаның
барлық импульстарын саналы түрде қабылдасам, онда
ақпараттың толып кетуі мүмкін, нәтижесінде бағдардың
жоғалуы, хаос болуы мүмкін.Қабылдаудың ажырамас бөлігі
қабылдау мен зейінді реттейтін перцептуалды кедергілер
деп аталады. Бұл мен назар аудармайтын орта
компоненттері маған әсер етпейді дегенді білдірмейді. Олар
әрекет етеді, бірақ саналы түрде қабылданады. Басқаша
айтқанда, Қоршаған орта тұтасымен қабылдайтын тіршілік
иесіне әсер етеді және онымен ажырамас тұтас
құрайды.Қоршаған ортаны ерекше психологиялық процесс
ретінде қабылдау туралы сөйлескенде, біз оны сенсорлық
қабылдауды түсіндіру үшін жасаймыз. Теориялық тұрғыдан
біз адамды оның қоршаған ортамен маңызды бірлігінен
ажыратамыз. Біз қоршаған орта мен қабылдау процесінде
адаммен бірлікті құрайтынын тағы бір рет қайталаймыз;
адам өзі орналасқан ортаға қатысты оқшауланған тіршілік
иесі деп айтуға болмайды. Әрине, қабылдау нәтижесінде
адам жүйке жүйесінің қызметі негізінде қабылданған
шындықты көрсетеді, бірақ сонымен бірге ол осы ортамен
бірге таным мен танымның бірлігін құрайды.Осыдан
қоршаған ортаны қабылдауға қатысты маңызды
тұжырымдар шығады.
адам мен қоршаған
ортаның өзара
байланысы
адам мен қоршаған ортаның өзара байланысын ғана емес, сонымен қатар заманауи
технологияның әртүрлі экожүйелік байланыстарға теріс әсерін де түсіндіреді. Сондықтан
адам мен оның қоршаған ортасы өзара әрекеттесетін бірлікті құрайтындығын түсіну оңай
және оңай емес. Кейбіреулер сыртқы әлем, объективті шындық олардан тәуелсіз өмір
сүргендей, қоршаған ортаны өз идеяларына сәйкес, нақты немесе фантастикалық етіп
өзгерте алатындығына сенімді. Кейде олар қоршаған ортаның өзгеруі оларға әсер етпейтініне
және оларға кері әсер етпейтініне көз жеткізгендей әрекет етеді. Егер біз қоршаған ортаға
гуманитарлық аспектілерді елемей, экономикалық тұрғыдан қарайтын болсақ және қоршаған
ортадан тек жоспарлағанымызды алғымыз келсе, онда біз өзімізді өзіміз әрекет ететін
ортаға қарсы қоямыз. Бұл жағдайда бұрмалау оңай болуы мүмкін, шындықты қабылдаудағы
қате. Содан кейін экологиялық бұзылулар пайда болады және көбінесе уақытша және тарихи
параметрлердегі басқа қатынастарды жеткіліксіз түсіну. Егер біз ортаны өзгертсек, онда біз
оның қабылдауын ғана емес, өзімізді де өзгертеміз. Сондай-ақ, көп нәрсе бұл өзгерістердің
қажет немесе қажет еместігіне байланысты.
Қабылдау
механизмінің 04.
01.
Эгон Брунсвиктің ықтималды
функционализм теориясы
стратегиясы , Стивен мен Рейчел
Капланның артықшылық
моделі

теориялары
02.
Джеймс Гибсонның экологиялық
көзқарасы. 05.
Бейнеэкология В. А.
Филип. - Феноменология
03. және психология,
орындар.
Даниэль Бер-лайн
коллативті қасиеттер теориясы
01.
Эгон Брунсвиктің
ықтималды функционализм
теориясы организм мен
қоршаған орта қабылдау
процесінің маңызды және
ажырамас элементтерін
құрайды, бұл әрқайсысы өзіндік
қасиеттері бар жүйелер,
дененің құрылымы мен
қоршаған орта құрылымы да
маңызды. Қоршаған орта
көптеген сигналдарды ұсынады
және қабылдаушы олардың ең
маңыздыларының мағынасын
табуы керек.
02.Джеймс
Джеймс Гибсонның Гибсонның
экологиялық көзқарасы.
Жеке немесе сигналдар экологиялық
қабылданбайды, олар кейіннен
рвспознаваемые суреттер, ал
жауап мәні, ол қазірдің өзінде
көзқарасы.
бар экологиялық
структурированной ортада.
Адамды іс-әрекетке талдағыш
жүйелер емес, объективті
әлемнің резонансы итермелейді.
03.
Даниэль Берлиннің
коллативті қасиеттер
теориясы
Даниэль Берлиннің коллативті Даниэль Берлиннің коллативті
қасиеттер теориясы қасиеттері теориясы коллативті
Қоршаған орта бірнеше қасиеттері:
коллативті 1. Жаңалығы. 2. Лаззат. 3.
сипаттамаларға ие, олар Сәйкессіздік.
қабылдаушының назарын
аударады, қоршаған Даниэль Берлиннің коллативті
ортаны одан әрі қасиеттері теориясы Қиындық :
зерттеуге және 1. Жаңалығы. 2. Лаззат. 3.
салыстыруға Сәйкессіздік.
итермелейді. Ортаны екі өлшем бойынша зерттеу:
белгісіздік гедонизм деп атаған
болатын.
04.
Стивен мен Рейчел
Капланның
артықшылық
Стивен мен Рейчелмоделі
Капланның
артықшылық моделі адамдар өмір
сүруді қамтамасыз ете алатын
қоршаған ортаны қалайды. - қоршаған
орта мазмұны-қажеттіліктің
кеңістіктік конфигурациясы: - түсіну; -
зерттеу.

Стивен мен Рейчел Капланның
артықшылық моделі
анықтық
Қиындық
Құпия
05. Бейнеэкология В. А.
Филина
Бейнеэкология В. А. Филина адам табиғи
ортаға жақын болған кезде, қабылдауда
проблемалар болған жоқ. Урбанизация
процестеріне байланысты жасанды орта
құру адамды табиғаттан алыстатты
және күнделікті табиғи ортадан ләззат
алу мүмкіндігін толығымен жоққа
шығарды. Саккадты автоматтандыру
туралы түсінік.

Бейнеэкология В. А. Филина біртекті
көрінетін көрермендер: агрессивті
көрінетін визуалды өрістер
06.Қабылдау механизмінің
стратегиясы
Феноменология және орын психологиясы Феноменология және психология М. Хайдеггер-үй-физикалық
және рухани өзара байланыс, табиғи орын. Орынның негізгі өлшемдері: - зат, тәртіп, сипаттамалар
(орын белгілері), жарық және уақыт.
Феноменология және психология орындар табиғи жерлердің түрлері: - романтикалық пейзаж-
ғарыштық пейзаж-классикалық пейзаж - күрделі пейзаж
Д.Симон орынның феноменологиясы мен психологиясы – бұл ландшафттың сипаттамалары орналасқан
жермен байланысты және ерекше орта мен ерекше мағына беретін әдіс. Е. Рельф экзистенциалды ішкі
кеңістік және экзистенциалды сыртқы әлем. Ю-Фу Тюан-топофилия туралы түсінікФеноменология
және психология орындар Д. Кантер орны психологиясы
Д. Голд(1990) адам мен
қоршаған орта арасындағы
Д. Голд(1990) адам мен қоршаған орта арасындағы өзара
әрекеттесудің негізгі айнымалылары — қабылдау және
танымдық (яғни таным) - адамдар сыртқы ортаның
импульстарын сезінуге, қабылдауға, түсіндіруге, сондай-ақ
оған қатысты саналы шешімдер қабылдауға мүмкіндік
алатын психикалық белсенділік процестері екенін
көрсетеді. Ол қабылдау мен танымдық-бұл Қазіргі
психологияның әртүрлі салаларында да, тарихи
ретроспективада да кеңінен қолданылатын және
қолданылатын терминдер деп жазады. Бастапқыда олар
эксперименттік психологиядағы зерттеулердің жеке
бағыттарын белгіледі, бірақ уақыт өте келе олардың
айырмашылығы жойылды
Голд тұрғысынан " қабылдау мен когнитивтіліктің кез-келген
айырмашылығын ойлау процестерінің Негізгі дихотомиясы
ретінде емес, алыпсатарлық әдіс ретінде қарастырған
жөн. Когнитивтік ұғым неғұрлым кең, оған бәрінен басқа
қабылдау тұжырымдамасы кіреді. Танымдық-бұл адамдар
ақпаратты алатын, сақтайтын, түсіндіретін және
қолданатын психикалық процестердің бірі. Когнитивтік
қабілет сезім, ажырату, есте сақтау, қиял, пайымдау,
шешім қабылдау процестерінің әртүрлі түрлерін және
ойлау процестерінің барлық басқа түрлерін қамтиды және
жинақталған адамның өмірлік тәжірибесімен және оның
мінез-құлқымен тығыз байланысты. Қоршаған ортаның
ҚОРЫТЫНДЫЛАЙ КЕЛЕ, Осыдан қоршаған ортаны қабылдауға қатысты ғалымдардың
теорияларынан маңызды тұжырымдар шығады. Адамның қоршаған ортаға қатынасын
қабылдау пайда болатын суреттің бөлігі ретінде зерттеуге болады; бұл суретті бөлуге болатын
жеке компоненттер біз тұрған барлық жағдаймен анықталады. Бұл дегеніміз, қабылдау
процесінде біз қоршаған ортаға араласпаймыз, бірақ біз оны тәжірибеміздің белгілі бір
аспектілерін қоршаған әлемге жатқызғандықтан өзгертеміз. Біз сирек жағдайларда ғана
қабылдаймызі. Егер біз жұмыс істеп тұрған компрессордан өтсек, онда біз саналы түрде
қадамды тездетуге тырысамыз. Егер бізді жаңадан салынған сәулет нысаны қызықтырса, онда
біз ұзақ уақыт тоқтап, оған қарап, оның сұлулығына таңдана аламыз.Бұл фактілердің
философиялық-этикалық параметрі де бар. Олар адам мен қоршаған ортаның өзара байланысын
ғана емес, сонымен қатар заманауи технологияның әртүрлі экожүйелік байланыстарға теріс
әсерін де түсіндіреді. Сондықтан адам мен оның қоршаған ортасы өзара әрекеттесетін бірлікті
құрайтындығын түсіну оңай және оңай емес. Кейбіреулер сыртқы әлем, объективті шындық
олардан тәуелсіз өмір сүргендей, қоршаған ортаны өз идеяларына сәйкес, нақты немесе
фантастикалық етіп өзгерте алатындығына сенімді. Кейде олар қоршаған ортаның өзгеруі
оларға әсер етпейтініне және оларға кері әсер етпейтініне көз жеткізгендей әрекет етеді. Егер
біз қоршаған ортаға гуманитарлық аспектілерді елемей, экономикалық тұрғыдан қарайтын
болсақ және қоршаған ортадан тек жоспарлағанымызды алғымыз келсе, онда біз өзімізді өзіміз
әрекет ететін ортаға қарсы қоямыз. Бұл жағдайда бұрмалау оңай болуы мүмкін, шындықты
қабылдаудағы қате. Содан кейін экологиялық бұзылулар пайда болады және көбінесе уақытша
және тарихи параметрлердегі басқа қатынастарды жеткіліксіз түсіну. Егер біз ортаны
өзгертсек, онда біз оның қабылдауын ғана емес, өзімізді де өзгертеміз. Сондай-ақ, көп нәрсе бұл
өзгерістердің қажет немесе қажет еместігіне байланысты екендігіне көзім жетті.
Пайдаланған сайттар тізімі:
(орыс тілінен аударылған)
https://present5.com/
https://ozlib.com/
https://www.b17.ru/dic/veroyatno
stnyy_funktsionalizm
/

CREDITS:
This presentation template was created by
Slidesgo, including icons by Flaticon, and
infographics & images by Freepik.
Please keep this slide for attribution.

Ұқсас жұмыстар
Қоршаған ортаны
Ұйымдастырылған оқу іс- әрекет бойынша білім берудің бес саласы- бала тәрбиесінің басты құралы
ТАНЫМ ПРОЦЕСТЕРІНІҢ ПСИХОЛОГИЯСЫ
Қазақстан Республикасының экологиялық құқығының негіздері
Білім беру ортасы түсінігінің анықтамасы
Таным құрылымы
Қабылдаудағы иллюзия және галлюцинация және оның тұлғааралық коммуникацияға әсері
Экологиялық сараптама түрлері
Электрондық укіметтің қызметтері
Қазақстан Республикасының Электрондық үкіметі
Пәндер