ТҰЛҒА ДАМУЫНЫҢ ҚОЗҒАУШЫ КҮШТЕРІ МЕН ҚАЙНАР




Презентация қосу
ТҰЛҒА ДАМУЫНЫҢ ҚОЗҒАУШЫ
КҮШТЕРІ МЕН ҚАЙНАР
КӨЗДЕРІ
Қуттыбек Жанель 223-группа
Тұлғаны дамытудың қозғаушы күштері
деп баланың өзінің қажеттіліктері, оның
мотивациясы, белсенділік пен қарым-
қатынасқа арналған сыртқы
ынталандыру, ересектердің балаларды
оқыту мен тәрбиелеуде алға қойған
мақсаттары мен міндеттері деп
түсініділеды. Егер білім беру мен
оқытудың мақсаттары баланың
мотивациясына сәйкес келсе, онда
қозғаушы күштер тұрғысынан дамуға
қолайлы жағдайлар жасалады.
АДАМ ҚАЖЕТТІЛІКТЕРІ ОЛАРДЫҢ
АУЫРЛЫҒЫ МЕН ҚАЖЕТТІЛІГІНЕ
ҚАРАЙ ҚАРАПАЙЫМ, ТӨМЕНГІ ЖӘНЕ
ЖОҒАРЫ ДЕҢГЕЙГЕ ДЕЙІН БӨЛІНЕДІ.

• 1. Биогендік: қауіпсіздік пен өзін-өзі сақтау қажеттілігі,
эмоционалды байланыс, индикативті қажеттілік, физикалық
белсенділік, ойын қажеттілігі.
• 2. Психофизикалық: эмоционалды қанықтыру, еркіндік, энергияны
қалпына келтіру қажеттіліктері.
• 3. Әлеуметтік: өзін-өзі құрметтеуге, қарым-қатынасқа, білімге, өзін-
өзі көрсетуге деген қажеттілік.
• 4. Жоғары: адам болу қажеттілігі, моральдық-эстетикалық
қажеттіліктер, өмірдің мәнін табу қажеттілігі, дайындық және
қиындықтарды жеңу, шығармашылық пен шығармашылық
жұмысқа деген қажеттілік.
Әр жастың өз қажеттіліктері бар, оны қанағаттандыру жеке
тұлғаның қалыпты дамуы үшін маңызды. Белгілі бір
қажеттіліктерді қанағаттандырудың кешігуі немесе олардың
толық емес қанағаттандырылуы жеке тұлғаның дамуына
кері әсер етуі мүмкін.
МОТИВАЦИЯ - МАҢЫ ЗДЫ ҚОЗ ҒАУШЫ
КҮ ШТЕРДІ Ң БІ РІ . О Л БІРНЕШЕ ФУНКЦИЯЛАРДЫ
ОРЫ НД АЙДЫ:

• мінез-құлықты ынталандырады;
• оны басқарады және ұйымдастырады;
• оған жеке мағына мен маңыз береді (мағынаны
қалыптастырушы мотивация).
Мотивация тұрақты және жағымды болуы
үшін үш функция да қатысуы керек. Соңғы
функция ең маңызды, ол мотивациялық
сфераның табиғаты үшін маңызды.
Ынталандырушы және бағыттаушы
функциялардың көрінісі бала үшін іс-
әрекеттің мағынасына байланысты. Демек,
іс-әрекеттің жетістігі сезім
қалыптастырушы функцияның қаншалықты
қалыптасатындығына байланысты.
Сондықтан, ең алдымен, білім беруде дәл
осы функцияға назар аудару қажет.
Баланың даму процесі белгілі бір жағдайларда, материалдық және рухани
мәдениеттің объектілерімен, адамдармен және олардың арасындағы
қатынастармен өтеді. Басқаша айтқанда, баланың дамуы әлеуметтік
жағдайға байланысты. Әлеуметтік жағдай баланың өсу кезеңіндегі
дамуындағы барлық өзгерістердің бастапқы нүктесі болып табылады. Ол
баланың даму формалары мен жолдарын, іс-әрекет түрлерін, оған ие болған
жаңа психикалық қасиеттер мен қасиеттерді анықтайды. Мұның бәрі
баланың психологиялық дамуының шарттары. Шынында да, дамудың
қозғаушы күштері бірдей бір балалар әр түрлі жағдайда әр түрлі жолмен
дамуы мүмкін. Баланың дамуына қаншалықты қолайлы жағдайлар жасалса,
ДАМУ КӨЗДЕР І НЕ ГІ ЗІ НЕ Н ЖЕТЕКШІ
ҚЫЗМЕТ, КОММУ Н ИКАЦИЯ Н ЫҢ ЖЕТЕКШІ ТҮРІ
ЖӘНЕ ДАМУ ДАҒДАРЫСЫ БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ.

• Қарым-қатынастың жетекші түрі - бұл қарым-қатынас, нәтижесінде тұлғаның
негізгі жағымды қасиеттері қалыптасып, шоғырланады.
• Жетекші іс-әрекет - бұл таным процестерін дамытуда және дамудың белгілі бір
сатысында жаңа формациялар қалыптастыруда үлкен жетістікке жететін қызмет.
• Даму дағдарысы Л.С.Выготский түсіндіргендей - бұл баланың жеке басындағы
күрт және күрделі ығысулар мен орын ауыстырулардың, өзгерістер мен
сынықтардың шоғырлануы. Дағдарыс - бұл психикалық дамудың қалыпты
кезеңіндегі бетбұрыс кезең. Бұл «бала дамуының ішкі бағыты циклды аяқтаған
кезде және келесі циклға өту міндетті түрде бетбұрыс болады.» . Л.С. Выготский
әр дағдарыстың мәні ішкі тәжірибені қайта құру, бала мен айналасындағылар
арасындағы қарым-қатынас, қажеттіліктер мен мотивтердің өзгеруі деп есептеді.
Дағдарыс екі жас кезеңінің тоғысуында пайда болады және бір кезеңнің аяқталуы
мен екінші кезеңнің басталуын сипаттайды.

Ұқсас жұмыстар
Бесінші саты
Жеке тұлғаны дамытудың көп өлшемділігі
Тұлғаның қалыптасуы
Екінші саты
Педагогикалық үрдістің қозғаушы күштері
Тұлғаның қалыптасуы мен дамуының заңдылықтары
Эволюциялық ілім
Қоғам әлеуметтік жүйе ретінде
Эволюциялық ілім - тірі организмдердің эволюциялық дамуының себептерімен қозғаушы күштері, олардың механизмдері және жалпы заңдылықтары туралы ілім
Фридрих Энгельс негізін қалаған философиялық, экономикалық және әлеуметтік - саяси көзқарастар жүйесі
Пәндер