БҰҚАРАЛЫҚ АҚПАРАТ ҚҰРАЛДАРЫ




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫННЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТІРЛІГІ

ТАҚЫРЫБЫ:
“ЕГЕМЕН ҚАЗАҚСТАННЫҢ
БҰҚАРАЛЫҚ АҚПАРАТ
ҚҰРАЛДАРЫ”
ЖОСПАР:

1.Кіріспе бөлім
2. Негізгі бөлім
2.1. Қазақстандағы БАҚ-тың дамуы
2.2. Қазақстандағы БАҚ мәселелері және шешу жолдары
3. Қорытынды бөлім
4.Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
КІРІСПЕ
Қазақстан Республикасы тәуелсіздікке қол жеткізгелі бері әлемде
саяси, экономикалық, қоғамдық орны бар екенін ешкім жоққа шығара
алмайды. Әлемдік өркениеттің биік өресін танытатын өзгеше әлем адамзат
жаралғалы тарихтан белгілі, көне замандардан бастап дамудың небір
сатыларынан аман-есен өтіп, әлемнің жоғары деңгейге жетуі үшін талай
жаңалықтар ашты. Жер жүзіне мәдениетіміз бен ұлттық
құндылықтарымызды таныту үшін де БАҚ-тың теңдессіз үлесі бар.
Қазақстанның әлемдік өркениет алдындағы экономикалық, мәдени және
әлеуметтік жағынан дамуы үшін оларды танытатын БАҚ маңызы
айрықша.
ХХІ ғасыр қарулы майданның емес, ақпарат майданы екенін ескерсек,
жаһандық соғыс қазір күштілер қару саналатын баспасөздер арасында
болып жатыр. Сондықтан еліміздің дамуын, қарқынды өркендеуін
насихаттау үшін БАҚ-тың тұрақты да жүйелі жұмыс істеуі ең алдыңғы
шаруа болып есептелмек.
Билік институтында БАҚ-тың тура мағынасындағы орны болмағанымен,
оның саяси процестегі орнын асыра бағалау мүмкін емес. Қазіргі кезде
электронды ақпарат құралдарының пайда болуымен бұл әлеуметтік институт
бүгінгі қоғамның, саяси биліктік қатынастардың барлық қырларын түбірімен
түрлендіріп жіберді.
Бір сөзбен айтқанда, БАҚ – күнделікті теледидар, радио, мерзімді
баспасөз басылымы және интернет сайттар. Ал, оған қоса жаңа медиа мен
жаңа ақпараттық технологиялардың ақпарат таратып, ақпарат жинақтауын да
қосуға болады. Наполеон: "Жауға қарсы жүздеген мың қол әскерден, төрт
газеттің ойсырата соққы беру мүмкіндігі зор", - деген. Сарапшылар БАҚ-тың
мынадай ерекше белгілерін атап яғни
Жариялылық, көрсетеді:
тұтынушылардың шексіздігі;

Арнайы техникалық құралдардың,
аппаратуралардың болуы;
Ақпарат таратушының қабылдаушыға біржақты
ықпалы;

Тұтынушы аудиторияның тұрақсыз әркелкілігі.
Қазақстан – Тәуелсіздік дәуірінің алғашқы жылдарынан бастап баспасөз
саласындағы халықаралық беделді құжаттардың аясында БАҚ-тың еркіндігін
қамтамасыз етіп келе жатқан мемлекет. Ата заңымыз және Республика Президенті
– ақпарат құралдары бостандығының кепілі. Осы орайда БАҚ-ты құруда болған
қиындықтарға тоқталар болсақ, қоғамдар алмасып, нарықтық экономикалық
қатынастар орныға бастаған тұстан бергі уақытта БАҚ саласындағы
өзгерістермен сараланады.

АҚПАРАТ КӨЗДЕРІНІҢ ДАМУ САТЫЛАРЫН ҮШ
КЕЗЕҢГЕ БӨЛУГЕ БОЛАДЫ.

Үшінші кезең. Еліміздегі
экономикалық-әлеуметтік,
Біріншісі кезең. Жалғыз Екінші кезең. Ақпарат
мәдени реформалардың
идеологияның пәрменінде әлемінің мемлекеттік және
тереңдеуіне сәйкес әлемдік
болып келген біртұтас жекеменшік түрінде
ақпараттың республиканың
ақпарат жүйесінің ыдырауы қайтадан қалыптасуы,
эфирлік кеңістігіне енуі
және қаржылық, идеялық кәсіпкерлік баспасөздің
және Қазақстанның
тоқырауға ұшырауы. құрылуы.
ғаламдық ақпарат айдынына
талпынысымен сипатталады.
Алғашқы кезеңдердің қиындыққа толы болғаны белгілі. Сол
күрделі тұста Республика Президенті жаңа қоғамға ақпараттық
берік демеу керектігін ойлап, баспасөздің беделін және ел мен
мемлекет алдындағы жауапкершіліктің жоғары екендігін
сезінді. Президент 1998 жылдың 3-шілдесінде БАҚ-ты
өндірістік және тарату кезіндегі қосымша құн салығынан
босату туралы Жарлыққа қол қойды.
Республика 1991 жылдан бері қарай ақпарат құралдары
туралы заңнаманы ұдайы жетілдірумен болды. Осы жылғы 28-
тамызда «Баспасөз және басқа бұқаралық ақпарат құралдары
туралы» заң қабылданды. Ол елімізде мемлекеттік емес БАҚ-
тың пайда болуына және жедел дамуына қолайлы жағдай
туғызды. Ақпарат әлемінде бәсекелестік орнады. Баспасөз бен
эфирлерге жаңа мазмұн берген ірі медиа бірлестіктер өмірге
келе бастады.
Халықтың ақпарат алу және талдау мүмкіндігі
молайды. Енді осы оң үрдісті одан әрі дамытудың
құқықтық негіздері қажет бола бастады. Осыған орай,
елбасы 1997 жылы 3-желтоқсанда «Қазақстан
Республикасының біртұтас ақпарат кеңістігін
қалыптастыру туралы» Жарлыққа қол қойды.
Президенттің тапсыруымен жылы жаңа заң күшіне
енді. Көп ұзамай, 2001 жылы оған елеулі өзгерістер
мен толықтырулар енгізілді.
Осы заңдардың қай-қайсы да БАҚ-ты
демократияландыру, әлемдік талаптарға сай жетілдіру
және саясаттан тыс дамуына жол ашу үшін арынша
тиімді болғаны ерекше атап айту керек.
Осы үш міндеттің бәрі республикадағы барлық
сипаттағы БАҚ-тың
одан әрі өркендеуіне айрықша ықпал етуде.

Ақпараттық-
Отандық және
телекоммуникациялық Ақпарат саласы
мемлекеттік БАҚ-тың
инфрақұрылымын мәселелері жөніндегі
бәсекеге қабілеттілігін
дамыту. Сандық заңнаманы жетілдіру.
дамыту..
теледидарды енгізу.
Қоғамның пікірін қалыптастыру, ақпаратпен қамтамасыз
ету, ағарту, ойын-сауық, хабар беру және экономикалық
жағынан үлес қосу сияқты қызметтер ақпарат құралдарының
қызметі бола тұра, мәселелері де жоқ емес:

Біліктілікті Экономикалы
арттыру; қ мәселелер;

Журналистерді
Жұмыспен
ң
қамту
танымалдығы
(жалақы);
;
Ақпарат
Tираж,
құралдарыны
жарнама және
ң еркіндігі
тарату
және этикалық
жолдары;
жағдайы;
Жергілікті
ақпарат
Құқықтық
құралдарыны
мәселелер.
ң мәселелерін
БАҚ-ТЫҢ КӘСІБИ ҚАҒИДАЛАРЫ:
БАҚ-та Қазақстан Республикасының
мемлекеттілігіне, ішкі және сыртқы қауіпсіздігіне
нұқсан тигізетін, елімізді халықаралық
қоғамдастық алдында ұятқа қалдыратын
ақпараттарды таратуға болмайды.

БАҚ-та ешкімді нәсілі, ұлты, жынысы, жасы,
денсаулығы, денедегі ақаулығы (кемтарлығы),
әлеуметтік деңгейі және діни сенімдері бойынша
төмендетуге, қорлауға, сөгуге болмайды.

Ойлау, ар-ұждан және ойын білдіру еркіндігін
шектеуші, жалпы халықтың этикалық
құндылықтарын аяқасты етуші, діни сенімдер мен
жанұя институтының негіздерін құлатушы
ақпараттарды таратуға болмайды.
Бұқара жұртшылыққа адал қызмет
етуге тиісті журналистер этикалық
құндылықтарға қарсы іс істемейді және
белгілі бір топтардың мүдделерін
орындайтын қолшоқпар болмайды

Заңды яки жеке тұлғаларды сынау
шегінен асатын қорлаушы немесе олардың
абыройына тіл тигізуші, балағаттаушы,
жала жабушы ақпараттарды таратуға
болмайды.

Адамдардың жеке өмірі тек қоғамның мүддесі
тұрғысынан алғанда ғана тақырып бола алады.
Бұдан тыс жағдайларда адамдардың жеке өмірі
туралы мәлімет таратуға болмайды.
ҚОРЫТЫНДЫ

Бүгінгі күні де қазақ халқының ұлттық идеясына қатысты
өзекті мəселелер күн тəртібінен түспей отыр. Жаhандану
дəуіріндегі қазақтың мұң-мұқтажына алаңдаушылық танытқан
саясаттанушы Б. Əбдіғали қазақ жобасын, қазақ идеясын,
қазақ ойын, қазақ сөзін, қазақ саясатын, қазақ миссиясын,
қазақ даңқын қозғайтын «Қазақ» альманағын жариялауда.
Аталмыш еңбектерде дəстүрлі жəне қазіргі дүниетанымдық
бағдарлар мен құндылықтардың, мақсат-мүдделер мен
мұраттардың тұтастай кешенімен сипатталатын ұлттық идея
қазақ халқының рухани мəдениетінің тарихынан да, бүгінгі
əлеуметтік-мəдени өмірінен іздестіріледі жəне бұл біздің
диссертациялық зерттеудің əдіснамалық негізін айқындауға
септігін тигізеді.
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
1. Қазақстан энциклопедиясы. “Қазақ ұлттық энциклопедиясы”
баспасы. Алматы, 2002. ;
2. Назарбаев Н. Консолидирующая роль казахов // Қазақ
альманағы № 01 (01) 2009 ж..;
3. Есім Ғ. Елдік сана философиясы // Егемен Қазақстан, 28
маусым, 2006 ж.
4. Көшім Д. Ұлтсыздық идеологиясы // Жас Алаш, 8 қазан 2002
ж.
5. Абдыгалиев Б., Ахмеджанов А. Казахская миссия // Қазақ
альманағы № 01 (01) 2009 ж., 212-238 бб.
6. Кшибеков Д.К. Национальная идея и идеология // Известия
Казахстана, 2005, 25
7. [Аймауытов Ж. Ұлтты сүю // Абай журналы, 2-қазан 1918 ж.
8. [Кеңшілікұлы А. Қазақты сүю // Қазақстан, 11 қыркүйек 2008
ж.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!

Ұқсас жұмыстар
Масс - медианың өмір салтының қалыптасуына әсері
Мемлекеттің жеке тұлғаның саяси әлеуметтену процесін жүзеге асырудағы БАҚ-тың рөлі
БҰҚАРАЛЫҚ КОММУНИКАЦИЯ
ЦИФРЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАР
Қарым – қатынас психологиясы туралы ақпарат
Бұқаралық коммуникация әлеуметтануы
Қазақстанның ақпарат нарығы
Қазақ тіл білімінде
БҰҚАРАЛЫҚ АҚПАРАТ ҚҰРАЛДАРЫ ЖОСПАР
КОММУНИКАЦИЯ ҰҒЫМЫН ӘЛЕУМЕТТАНУЛЫҚ
Пәндер