Диагностикалық бағалау




Презентация қосу
Диагностикалық бағалау

ЖГА-811
Худайбергенова Дилмира
Оқушылардың білім алғанын, үлгерімін диагностикалау дегеніміз
– педагогикалық үдерісте болатын барлық жағдайларды анықтау,
оның нәтижелерін анық белгілеу, дидактикалық процесті тиімді
басқару, оның көмегімен тиімді нәтижелерге жету деген ұғымды
білдіреді. Диагностика оқушылардың білім және іскерлік,
дағдыларын тексеруге қарағанда кең де және терең мағынаға ие.
Тексеру тек нәтижелерді ғана белгілеп, олардың келіп шығу
себептерін тусіндірмейді, ал диагностикалау білім алудағы
нәтижелерді оларға жету жолдарымен, әдіс-тәсілдерімен
байланыстыра анықтайды, яғни диагностикалау тексеру бақылау,
бағалау, статистикалау мағлұматтарды топтау, оларды талдау,
динамика, теңденцияларды анықтау, іс-әрекеттердің әрі қарай
дамуын болжауды да қамтиды. Оқушылардың білімін,
тексерілетін, дағдыларын бақылау және бағалау диагностиканың
құрамдас бөлігі ретінде тән алынуы керек. Оқытуды бақылау
және бағалауды көрнекті педагог ғалымдар атап өткенін
анғарамыз ( Я. А. Коменский К. Д. Ушинский, А. Байтұрсынов
және т.б.). Олар оқушылар білімін бақылау, бағалау құқығын
ақылдылықпен, объективті өлшемімен, әділеттілікпен,
көрнекілікпен, жариялылықпен қолдануға шақырған
• Мұғалімнің қызметінде оқушының жетістіктерін тиімді
бағалауды жоспарлауда бағалаудың мақсатын білу
қаншалықты маңызды болса, оның жеке түрлерін білу
соншалықты маңызды. Осы параметрлер бойынша
бағалау мынандай үш түрге бөлінеді: диагностикалық,
формативтік (қалыптастырушы), суммативтік
(жинақтаушы).
• Диагностикалық бағалау – оқушының білімінің, іс-
әрекетінің, дағдысы мен құзіреттілігінің
қалыптасуының алғашқы деңгейін анықтау.
Диагностикалық бағалау әдетте оқу жылының басында
немесе бір тақырыпты, тарауды оқытудың алғашқы
сабағында жүргізіледі. Бағалаудың бұл түрі оқушыға
да, мұғалімге де қазіргі жағдай мен талаптар туралы
дұрыс көзқарас қалыптастыруға мүмкіндік береді.
Диагностикалық бағалаудың қажеттілігі
мыналар арқылы анықталады:

а) оқушылардың даярлық б) оқыту мазмұнын
деңгейінің әр түрлілігі; тізбектей қалыптастыру;

в) оқушының білім алу
процесі мен оқытуда «таяу
арадағы даму аймағына»
сәйкес талаптар мен
мүмкіндіктерін көре білу
қажеттілігі.
Диагностикалық бағалаудың
мақсаты пән бойынша
тақырыпты немесе тарауды
оқуды бастарда оқытудың Диагностикалық бағалау мұғалімге
мақсатына қатысты оқушының оқушының сұранысы бойынша оқу
алатын орны туралы ақпарат алу жоспарын өзгертуге немесе алдағы
болып табылады уақытта оқып- үйренуде туындайтын
қиындықтарды жеңуді болжауға
көмектеседі.
• Диагностикалық бағалаудың бірінші буыны – оқушының
бір тақырыпты, курсты оқығанға дейінгі жинақтаған білім
қорына немесе дағдысы мен құзіреттілігінің деңгейіне
сүйеніп, оның білім алу деңгейін алдын ала сараптау
(алдын-ала тест алу). Бұл жұмыс мұғалімге жаңа
тақырыптың қай бөлігінде оқушыға қиындық
туындайтынын анықтауға және бұл қиындықтарды
болдырмау қадамдарын жоспарлауға көмектеседі.
• Диагностикалық бағалаудың екінші буыны – жаңа
тақырып бойынша оқушының білімін, іс-әрекеті мен
дағдысын, құзіреттілігін тексеру болып табылады. Мұғалім
тестілеуді тақырыпты оқудың соңында жүргізіп, оқушы
өтілген тақырыпты қаншалықты дұрыс қабылдағанын,
құзіреттіліктерді меңгеру дәрежесі туралы ақпараттар
алады Педагогикалық диагностиканың қиындығы
қасиеттер мен категориялардың арасында қатаң
байланыстың жоқтығында. Бір қорытынды жасау үшін бір
қасиеттің өзі жетіспейді, ол үшін бірнеше қасиетті тесттер
арқылы талдау жасау керек.
Педагогикалық диагностика - педагогикалық Педагогикалық диагностиканың мақсаты -
ғылымның бір саласы және сонымен қатар адамның қайсы педагогикалық қасиеттері өзара
практикалық педагогиканың негізгі формасы қайшылықтарға ұшырағанын анықтау. Бүл ішкі
болып табылады. Қазіргі жалпы ғылыми конфликтті шешуге көмектеседі. Педагогикалық
көзқарасқа сүйенсек, «диагностика» дегеніміз- диагностикада норма деген ұғымның үлкен
белгілі бір обьектінің ахуалын танып білу немесе маңызы бар. Норманың екі түрі болады:
оның тәртібінің болжауы мен сол тәртібіне әсер статистикалық және социокультуралық. Бірінші
етуінің мүмкіншіліктері туралы шешім қабылдау түрістильдік және мотивациялық қасиеттерді
мақсатында сол обьектінің негізгі бағалау үшін пайдаланады. Екіншісі -
параметрлерін тез тіркеу жолымен содан кейін қабілеттерді және жетістіктерді бағалау үшін.
оны белгілі бір диагностикалық категорияға Статистикалық норма - өлшенетін қасиеттің орта
жатқызу жүйелерін тану болып табылады. диапазоны.
• Бақылаудың тәрбиелік функциясы – оқушыларды жүйелі
жұмысқа үйретуі, оларды тәртіптілік және жігерге тәрбиелеу.
Бақылаудың жүйелігі оқушыларда өз жұмыстарына деген
жауапкершілікті қалыптастырады. Сонымен қатар, бақылау
оқушыларға өз білімдерін бағалауға, өзінің қабілетін анықтауға
және өзінің оқу ісәрекетін түзетуіне мүмкіндік береді.
Бақылаудың негізгі функцияларының бірі ынталандыру
функциясы. Оқушылардың жақсы баға алуға ұмтылуы немесе
төмен баға алудан корқуы, мұғалімнен мақтау естуі бақылаудың
аталған функциясын іске асыруға мүмкіндік береді.
Оқытудың теориясы мен практикасы бойынша
оқушылардың оқу іс-әрекетін бақылауды
ұйымдастыруға келесі педагогикалық талаптар
қойылады:
• - әр оқушының жеке жұмысына бақылау жасауды талап ететін бақылаудың жекелік
сипаты;
• - бақылаудың оқыту процесінің барлық кезеңінде жүйелі жүруі, оның оқушылардың
оқу іс-әрекетінің басқа жақтарымен байланысы;
• - бақылаудың барлық функцияларын іске асыруды қамтамасыз ететін бақылаудың
әртүрлі формаларын қолдану;
• - оқыту бағдарламасының барлық бөлімдерін қамтитын, оқушылардың теориялық
білімдерін, интеллектуалдық және практикалық іскерліктері мен дағдыларын
тексеруді қамтамасыз ететін бақылаудың жан-жақтылығы;
• - оқушыларды жетік білмеуінен және кейбір оқушыларға деген теріс қарымқатынастан
туған мұғалімнің субъективті көзқарастарынан тәуелсіздікті талап ететін бақылаудың
объективтілігі;
• - әр оқу пәнінің және оның жеке бөлімдерінің, оқушылардың дара ерекшеліктерін
ескеруді талап ететін бақылауға саралық тұрғыдан келу;
• - оқушылардың оқу жұмыстарына бақылауды іске асырудағы мұғалімдердің
талаптарының бірлігі

Ұқсас жұмыстар
Қалыптастырушы мұғалім мен оқушы бағалау бағасыз бағалау қызметін түзету
БАҒАЛАУ ӘДІСТЕРІ
Аутизм диагностикасы
Жекелік қасиеттердің психодиагностикасы
Биогеоценоз құрылымы
Жұқпалы аурулардың диагностикасы
ОҚУШЫЛАРЫМЕН ТӘРБИЕ ЖҰМЫСЫНЫҢ ДИАГНОСТИКАСЫ
Зәрдегі эритроциттер
Оқыту үшін бағалау
ЭНДОКРИНДІК ЖҮЙЕ АУРУЛАРЫ БАР ПАЦИЕНТТЕРДІ ТЕКСЕРУ
Пәндер