Адам дамуының ерекшеліктері




Презентация қосу
Қазақ Инновациялық Гуманитарлық-Заң Университеті

Тәжірибелік сабақ
Tақырыбы Психикалық құбылыстардың құрылымы: психикалық
процестер, психикалық күйлер және психикалық қасиеттер
Тексерген Жолдыбекова Асем Тлеубековна
Орындаған: :Сатханов Мақсат Тендыкович

Семей 2021
Тұлғаның қалыптасуы – барлық факторлардың
(экологиялық, экономикалық, әлеуметтік, биологиялық
және т.б.) әсерінен индивидтің тұлғаға айналу процесі

Тұлғаның дамуы - адамның ағзасындағы сандық және
сапалық өлшемдердің өзгеру процесі

Тұлғаның тәрбиеленуі -тұлғаның аға ұрпақтың әлеуметтік
тәжірибелерін меңгеру процесі
Адам - даму субъектісі ретінде

Жалпы дене Интелектуалдық
дамуы даму

Адам
Эстетикалық
Адамгершіліктік даму
даму

Эмоционалдық
даму
Адам дамуының ерекшеліктері
Нәрестелік шақ

Б Мектеп алды балалық шақ
Ә
и л Метепке дейінгі балалық шақ
о е
л у Кіші мектеп жасы
о м
г е Жасөспірімдік шақ
и т
я т Жастық шақ
л і
ы к Ересектік шақ
қ

Адам дамуының кезеңдері
Э. Эриксон бойынша
1-ерте сәбилік шақ
(туылғанынан 1 жасқа дейін)
2-кеш сәбилік шақ (1-3 жас)
3-ерте балалық шақ (3-5 жас)
4-орта балалық шақ (5-11 жас)
5-жастық шақ (11-20 жас)
6-ерте ересектік шақ (20-40-45 жас)
7- орта ересектік шақ (40-45-60 жас)
8-кеш ересектік шақ (60-тан жоғары)
Мәскеу қаласында Халықаралық симпозиумда қабылданған жас
кезеңдер ерекшеліктері (1965ж)
Жаңа туылған шақ 1-10 күн, 10 күн-1 жас

Ерте балалық шақ 1-2 жас

Бірінші балаық кезең 3-7 жас

Екінші балалық шақ 8-12 жас (ұл бала), 8-11 жас (қыз бала)

Жасөспірімдік шақ 13-16 жас (ұл бала), 12-15 жас (қыз бала)

Жастық шақ 17-21 жас (еркек), 16-20 жас (әйел)

Орта ересектік шақ :

Бірінші кезең 22-35 жас ерлер үшін, 21-35 жас әйелдер үшін

Екінші кезең 36-60 жас ерлер, 36-55 жас әйел

Қарттық шақ 61-74 ерлер, 56-74 әйел

Кәрілік жас 75-90 жас

Ұзақ өмір сүрушілер 90-нан жоғары

Жеке тұлғаның қалыптасуы мен
дамуында 3 негізгі фактор:

Тұқымқуалауш Орта Тәрбие
ылық
Адамныңжекетұлғаболыпқалыптасуынаәсерететінфакторлар

Биологиялық Әлеуметтік фактор
фактор
Макро орта
Анатомиялық- Мезо орта
физиологиялық Микро орта
ерекшеліктері
Еңбек іс әрекеті
Жеке тұлға
Нышандар Қарым- қатынас

Адамның сыртқы Ұйымдастырылған
келбеті тәрбие
Өзін- өзі
тәрбиелеу
ОРТАНЫҢ ТҰЛҒА ДАМУЫНА ӘСЕРІ

МАКРООРТА
Космос Планета

МЕЗООРТА
Діни Дәстүрлер
нормалар
Саясат МИКРООРТА
Қала Ғылым
Ауыл Отбасы ТҰЛҒА Ұжым
Достар

Өнер Табиғи-географиялық Дін
жағдайлар

Демографиялық жағдай
ІС-ӘРЕКЕТ

ойын
оқу
ТӘСІЛ ЖӘНЕ
МОТИВТ МАҚСАТ
ӘДІС
еңбе ЕР
к

Жақ Жеке,
ын, Жеке, Жақын, жалп
алыс жалпы алыс ы

Іс-әрекеттің түрлері
интериориз
ация
Сыртқы, заттық Ішкі, ақылдық
Іс-әрекет – бұл саналы түзілген
мақсаттың орындалуына бағытталып, экстериориза
қоғамдық мәнді құндылықтар немесе ция

әлеуметтік тәжірибені игеруге
байланысты субъекттің болмысқа деген
белсенді қатынасының формасы 1 2 3,4,5
...
Қарым-қатынас түрлері
Іскерлік қарым-қатынас
Жеке тұлғалық қарым-қатынас
Инструменталды қарым-қатынас
Мақсатты қарым-қатынас

Қарым-қатынас
дегеніміз - екі немесе
бірнеше адамның пікір
алмасуы
Дене шынықтыру
сабағына қатысу мотиві

Іс-әрекет Іс-әрекет
процесімен нәтижеімен
байланысты байланысты
мотивтер мотивтер
Қимыл-қозғалысты меңгеру барысында
қажетті теориялық мәліметтер алу және
нақты жаттығу үйренудің маңызы

Теориялық мәліметтер әрбір
Дене құрылысы сабақтың барысында беріледі.
жақсарып, ақыл-ойын, Адамның үйлесімді өсіп-жетілуі үшін
жұмыс қабілетін дене тәрбиесінің үлкен маңызы зор
арттырады

Дене жаттығуларымен
Сабақта және одан тыс
айналысу,
кездері дене тәрбиесіне қызығушылық
қарапайым ғана қозғалыстарды
таныту ден жаттығуларымен
орны елеусіз нәрсе сияқты
үздіксіз айналысу біртіндеп
болып көрінгенмен ол
саналы қажеттілікке түрақты дағдыға
ақыл-ойдың дамуына
айналысатын болады
тікелей әсер етеді
Физикалық қабілеттер

лық
мен сапалар
Физика-

Әрекеттерді орындаудың
оңтайлы техникасы
калық
Техни-

Техниканы белгілі бір
жағдаййларда қолдану
лық
Тактика-
Жаттығу процесі

Техниканы белгілі бір
Дайындық түрлері

шарттарда қолдана алу
лық

қабілеті
Психология

Техниканы жүзеге асыра
алу қабілеті
Тәрбие
Психика – бұл адамның қоршаған ортамен белсенді өзара
қарым-қатынас әрекеттеріне негіз болушы болмыстық саналық
(идеалды) өрнек жүйесіндегі субъектив ақпардың (сигналдың)
әлеуметтікпен шарттасқан бейнесі

р
ерекшелікте
Психикалық Психикалық
процестер күйлер
Психикалық
ПСИХИКАЛЫҚ ПРОЦЕСТЕР

ТҮЙСІК
ТҮЙСІК
ҚАБЫЛДАУ
ҚАБЫЛДАУ

ЕС
ЕС

ОЙЛАУ
ОЙЛАУ

ҚИЯЛ
ҚИЯЛ

СӨЙЛЕУ
СӨЙЛЕУ

ЕРІК
ЕРІК
ПСИХИКАЛЫҚ
ПСИХИКАЛЫҚКҮЙЛЕР
КҮЙЛЕР

Психикалық күй – адамның түрлі
көңіл-күйінің тұрақты компоненттері.
Қорқу, қуану, зерігу, күлімдеу,
шаттану, т.б.
ПСИХИКАЛЫҚ ЕРЕКШЕЛІКТЕР

ТЕМПЕРАМЕНТ МІНЕЗ

ҚАБІЛЕТ БАҒЫТТЫЛЫҚ
4. Машықтану үрдісіндегі психологиялық
қысымдылық және артық қысымдылық
(перенапряжение)
Машықтану үрдісінің нәтижелігін қамтамасыз ететін
маңызды факторлардың бірі - психикалық қысымдылық
деңгейі
Табысқа жету үшін спортшыға психикалық қысымдылықты
реттеуге көмектесетін психикалық механизмдер:
вегетативтік механизмдер, доминанта принципі,
эмоционалдық-ерік үрдісі

Жарыс жағдайындағы психикалық қысымдылыққа белгілі
бір нәтижеге жету мақсатымен байланысты қысымдылық
қосылады
Сондықтан да, машықтанудағы қысымдылық –
процессуалды, ал жарыстағы – нәтижелік қысымдылық
деп аталады

Ұқсас жұмыстар
Тұлғаның дамуы
Индивидуалды акселерация
Жас ерекшеліктері психологиясының зерттеу пәні мен әдістері
ЖЕКЕ ТҰЛҒАНЫҢ ТӘРБИЕСІ, ҚАЛЫПТАСУЫ
Спортпен және дене жаттығуларымен жүйелі шұғылдану әсерінен әйел ағзасындағы қызмет мүмкіншіліктердің өзгеруі
Оқушылардын дамуының жас кезеңдері
ЕРТЕ БАЛАЛЫҚ ШАҚ ЖАСЫНДАҒЫ БАЛАНЫҢ ДАМУ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ЖӘНЕ ЖАС
Дамудың қатерлі кезеңдері
Тұлғаның қалыптасуы
Пәндер