Адам және оның құндылықтық әлемінің философиясы




Презентация қосу
Адам және оның құндылықтық әлемінің
философиясы

Тобы:ТХ 19-14
Тексерген:Султанкул М.Б
Философиялық анропология қарастыратын мәселелер
• Адам табиғаты мен мәннін;
• Антропогенез –адамнның пайда болуын;
• Адам санасының пайда болуы мен сананың мәнні;
• Адамның психикалық әлемін,
• Адамның жасырын рухани күшін;
• Адмның тіршілік ету мәнін;
• Өмірден кейінгі өлім мәселесін;
• Әлеуметтік құбылыстарға деген адамдардың құндылықты қатынастары;
• Адамның рухани дамуын;
• Адамзат эволюциясының болашағын;
• Адам өмірінің мәнін;
• Адамның бостандығы мен жаупкершілігін;
• Антропологиялық биоэтика мәселелерін және т.б.
Антропогенездің негізгі концепциялары
• Теологиялық концепция (креационизм) адамды Құдай жаратты.
Жаратылыс эволюция емес, Құдайдың бір мезеттік акті.
(христиандық теология и т.б.)
• Биологиялық концепция (дарвиннің эволюция теориясы) – адам
табиғи жолмен адам тәріздес маймылдардан биологиялық
эволюция заңдар негізінде пайда болды. (Ч. Дарвин, Ф. Энгельс,
К.Маркс, В. Ленин, марксизм, позитивизм)
• Адамның ғарыштық эволюция концепциясы – адам ғарыштық,
биологиялық эволюция заңдары арқылы космостық және
биологиялық организмдердің эволюциясының және Ғарыштық
Ақыл нәтижесінде пайда болды. (Махатмы, Е. Блавтская, Ф.Л
Дью, Е. Рерих және т.б.)
Адам тіршілігі ең басты сапа
болғандықтан, оның үш компоненті бар:
• биологиялық компонент тәндік, анатомиялық ерекшелік, жүйке жүйесі
сияқты адам мүшелері мен денсаулығының күйін анықтайды;
• психологиялық компонент адам психикасындағы ой, ақыл, сезім, елес,
түйсік, мотив, ес сияқты мінездемелерін айқындайды;
• әлеуметтік компонент моральдық принциптерді, құндылықтар жүйесін,
әлеуметтік тәжірибені, адам шеберлігі мен икемділіктерін қоғаммен
байланыста қарастырады.
Қазақ философиясының дүниетанымдық ізденістерінде адам
болмысының этикалық жақтары: жақсылық пен жамандық, ізгілік
пен зұлымдық, ерлік пен батырлық мәселесі, еріктілік пен
бостандық мәселесі, ар-намыс, абырой категорияларын тереңінен
қарастыру; адам мәселесі, оның өмірі мен тіршілік етуінің мәні
туралы философиялық ой-тұжырымдарының мәні жоғары
Абай өзінің философиялық антропологиясында адамды дүниенің ең
маңызды бөлігіне жатқызады, оның бойындағы асыл қасиеттерге былай
сипат береді: Үш-ақ нәрсе - адамның қасиеті: ыстық қайрат, нұрлы
ақыл, жылы жүрек. Ағартушылық идеясы басым болған Абай нағыз
адам болуды ұрпаққа өсиет еткен.
Абайдың өз шығармаларындағы негізгі ұстанған этикалық қағидасы-
бұл «Адам бол!» деген үндеуі — ол ойшыл ақынның
шығармашылығының өзегіне айналды. Абай үндеуінің этикалық мәні
адамның өмірдегі міндеті мен рөлін жоғары бағалау. Адам — ақын
көзқарасында ақыл-ойдың, адамшылықтың, еңбексүйгіштіктің және
білімділіктің, достық пен махабаттың түгелдей көрініс табуы,
жинақталуы. Ай мен күн — аспан әлемінің әшекейі, орман мен
жемістер — таудың әшекейі, ал жердің сәні — адам. Абай үлкен
мақтанышпен: «Адам деген даңқым бар!» деп жар салады
«Адам» түсінігі барлық адамдарға тән биологиялық,
психологиялық, әлеуметтік аспектілерді қамтиды. Биологиялық
түр мен әлеуметтік топтың жалғыз өкілі индивид. «Индивид»
-«тұлғаға» өту жолындағы алғашқы баспалдық. Екінші баспалдақ
«индивидуалдылық», оның мазмұнына жеке адамға тән
(психофизиологиялық құрылым, қоғамдағы рөлі мен орны, іс-
әрекетінің бағыты, т.б.) қасиеттер кіреді. «Тұлға» дегенімізбелгілі-
бір өмірлік мұраты, мәдени деңгейі, қоғам алдындағы өз құқығы
мен міндетін білетін адам. Тұлға қоғам түсінігімен тығыз
байланыста болады.
Назарларыңызға рахмет!!!

Ұқсас жұмыстар
Тарихтың түрлі кезеңдерінде өзгеріп отыратын адам өмірінің мәнін, құндылығын айқындаушы - сол адамның өзі
Саясат философиясы
Мұсылман дінінің философиясы және теологиясы
Техника философиясы
Ислам философиясының маңыздылығы жайлы
Философияның қалыптасуының негізгі кезеңдері
Орта ғасыр философиясы
Орта ғасырдағы дін өкілдері
Қазақ философиясының ерекшелігі
Орта ғасыр батыс философиясы
Пәндер