Ассамблеяның негізгі міндеттері




Презентация қосу
КОММЕРЦИЯЛЫҚ ЕМЕС АШЫҚ АКЦИОНЕРЛІК ҚОҒАМЫ
Ғ.Ж.ДӘУКЕЕВ АТЫЫНДАҒЫ АЛМАТЫ ЭНЕРГЕТИКА ЖӘНЕ
БАЙЛАНЫС УНИВЕРСИТЕТІ

«Әлеуметтік пәндер» кафедрасы

№3 Семестрлік жұмыс

«Модуль социально-политических знаний» пәні

Тақырыбы: Қазақстан Халық Ассамблеясы: қызметі, құрылымы, негізгі міндеттері.

Мамандығы : Электр Энергетикасы

Алматы 2020
• Жоспар:
1. Құрылуы

2. Қазақ халқы ассамблеяны ң қызметі

3. Ассамблеяның негізгі міндеттері

4. Ассамблея құрылымы
• Қазақстан халқы Ассамблеясы — 1995 жыл ғы 1 наурызда Қаза қстан
Республикасының Президентіні ң Жарлы ғымен құрыл ған Мемлекет
басшысы жанындағы консультативті-ке ңесші орган. Ел
Президенті Н.Ә. Назарбаев Қазақстан хал қы Ассамблеясын құру
идеясын алғаш рет 1992 жылы Тәуелсіздіктің бірінші жылына
арналған Қазақстан хал қыны ң бірінші форумында жариялады.
Мұндай институтты құру қажеттілігі саяси т ұр ғыдан, сондай-а қ
жаңадан құрылған, тәуелсіз, полиэтносты, поликонфессиялы қ
мемлекеттің тұрақты дамуы т ұр ғысынан туында ған еді. Атал ған
бастама мәдениет аралы қ диалогты ны ғайтуды ң жа ңа кезе ңіні ң
негізін қалап, этносаралы қ қатынастарды дамыту м әселелерін
жоғары деңгейде шешуге м үмкіндік жасайтын әлемдік т әжірибедегі
тың бағыт болып табылды. Жиырма жылды қ тарихында Ассамблея
қарқынды дамып, елеулі өзгерістерді бастан кешірді.
ҚАЗАҚ ХАЛҚЫ АССАМБЛЕЯНЫ Ң ҚЫЗМЕТІ
• Бұл бірегей институт еліміздегі барлық этнос өкілдерін ортақ
мақсатқа ұйыстыра отырып, республикадағы тұрақтылықты
сақтау мен ел дамуының мақсатына айтулы үлес қосып келеді.
• Ассамблея қызметінің арқасында Қазақстанда этностық немесе
діни ерекшелігіне қарамастан әрбір азаматтың Конституциямен
кепілдік берілген азаматтық құқықтары мен еркіндігі толығымен
қолданылатын этносаралық және конфессияаралық келісімнің
айрықша үлгісі қалыптасты. Қазақстанның көпэтностық бай
кеңістігінде сенім, келісім мен өзара түсіністік үлгісі орнады.
АССАМБЛЕЯ ТУРАЛЫ ЗАҢ
2008 жылғы 20 қазанда Қазақстан Республикасыны ң « Қаза қстан
халқы Ассамблеясы туралы» За ңына қол қойылды. Осы за ң
этносаралық қатынастар саласындағы негізгі принциптерді
айқындай отырып, Қазақстан халқы Ассамблеясы мен оны ң
құрылымдарының мәртебесін за ң деңгейінде бекітті. Этносаралы қ
қатынастар субъектілерінің ж ұмысыны ң елімізде ж үргізіліп келе
жатқан саяси бағытпен үндес жаңа ж үйесін қалыптастырды.
Заң Қазақстан Республикасында ғы мемлекеттік ұлтты қ саясатты
іске асыруға, қоғамдық-саяси тұрақтылы қты қамтамасыз етуге,
мемлекеттік және қоғамның азаматты қ институттарыны ң
этносаралық қатынастар саласында ғы өзара іс- қимылыны ң
тиімділігін арттыруға бағытталған Қазақстан хал қы
Ассамблеясының жұмысын ұйымдастыру т әртібін ай қындайды.
АССАМБЛЕЯНЫҢ НЕГІЗГІ МІНДЕТТЕРІ
этносаралы қ қатынастар саласында мемлекеттік органдармен ж әне азаматты қ қо ғам
институттарымен тиімді өзара іс- қимылды қамтамасыз ету, қо ғамда этносаралы қ
келісімді және толерантты қты одан әрі ны ғайту үшін қолайлы жа ғдайлар жасау;
халық бірлігін ны ғайту, қаза қстанды қ қо ғамны ң негіз қалаушы құндылы қтары
бойынша қоғамды қ келісімді қолдау ж әне дамыту;
қоғамдағы экстремизмні ң ж әне радикализмні ң к өріністері мен адамны ң ж әне
азаматты ң құқы қтары мен бостанды қтарына қысым жасау ға ба ғыттал ған
әрекеттерге қарсы т ұруда мемлекеттік органдар ға ж әрдемдесу;
азаматтарды ң демократиялы қ нормалар ға с үйенетін саяси- құқы қты қ м әдениетін
қалыптастыру;
Ассамблеяның мақсаты мен міндеттеріне қол жеткізу үшін этном әдени ж әне өзге де
қоғамдық бірлестіктерді ң к үш-жігерін біріктіруді қамтамасыз ету;
Қазақстан халқыны ң ұлтты қ м әдениетін, тілдері мен д әст үрлерін өркендету, са қтау
және дамыту болып табылады.
АССАМБЛЕЯ ҚҰРЫЛЫМЫ

Қазақстан Республикасының Президенті Ассамблеяны құрады
және қайта ұйымдастырады, Ассамблея қызметінің бағыттарын
айқындайды, Ассамблея басшылығының лауазымды адамдарын
қызметке тағайындайды.
Қазақстан Республикасының Тұңғыш Президентіне — Елбасына
Қазақстан халқы Ассамблеясын өмір бойы басқару құқығы тиесілі.
Ассамблеяның құрылымын Ассамблея Сессиясы, Ассамблея
Кеңесі, Ассамблея Хатшылығы, облыстардың (республикалық
маңызы бар қаланың, астананың) ассамблеялары құрайды.
• Ел Президенті еліміздегі тіл м әселесіне ерекше к өңіл б өліп келеді. Этносаралы қ
қатынастар ж үйесінде мемлекеттік тіл ел бірлігін қалыптастыруды ң ма ңызды
факторы болып таныл ған. Сонды қтан да Ассамблея қызметінде мемлекеттік
тілдің қолданыс аясын ке ңейту ма ңызды орын ға ие.Ассамблея қызметі
этносаралы қ қатынастар м әселелерін тиімді шешіп келе жат қан ел ретінде
Қазақстан Республикасыны ң халы қаралы қ беделіні ң өсуіне ы қпал етуде.
Бүгінде Н.Назарбаевты ң этносаралы қ толеранттылы қ пен қо ғамды қ келісім
үлгісі әлем назарын аударып отыр. Қаза қстанды қ үлгі Біріккен ұлттар
ұйымында, Е ҚЫҰ- ға қатысушы елдерде, Копенгагенде, Венада, Женевада, Нью-
Йоркте өткен халы қаралы қ форумдарда таныстырылып о ң ба ға ға ие болды,
ЕҚЫҰ-ға қатысушы 56 мемлекет тіліне аударылды.Б ҰҰ-ны ң Бас хатшысы Пан
Ги Мун елімізге сапары барысында Қаза қстан хал қы Ассамблеясыны ң
қызметімен танысып Ассамблея принципі Б ҰҰ-ны ң ж ұмыс принципімен толы қ
сәйкес келеді деп атап өтті.
• Қазақстанды қ үлгі Қаза қстан хал қы Ассамблеясы мен Е ҚЫ Ұ-ны ң ұлтты қ
азшылы қтар ісі ж өніндегі Жо ғары комиссары арасында ғы өзара іс қимылды ң
негізгі бағыттарыны ң біріне айналды. Қаза қстанда ғы қо ғамды қ келісім үлгісіне
қызығушылы қ танытушы мемлекеттер мен халы қаралы қ ұйымдар саны к үн
санап артып келеді.
АССАМБЛЕЯНЫҢ
ПАРЛАМЕНТТІК ӨКІЛДІГІ
• Ассамблеяның басты ерекшеліктеріні ң бірі этносты қ топ өкілдері
мүдделерін жоғары заң шығару органында – ел Парламентінде
білдіру болып табылады. Конституция ға 2007 жылы енгізілген
өзгерістерге сәйкес Қазақстан Республикасы Парламенті
Мәжілісінің 9 депутатын Қазақстан хал қы Ассамблеясы сайлайды.
Қазақстан халқы Ассамблеясы сайла ған Парламент М әжілісіні ң 9
депутаты, елдегі барлық этностарды ң м үддесін білдіреді.
Ассамблеядан сайлан ған депутаттар за ң шы ғарушылы қ процесіне
белсенді қатысып, заң шығарушылық бастамашылы қ құқы ғын
жиі пайдаланады. Этносаралы қ қатынастар ға қатысты
қабылданатын барлық заң жобалары депутаттарды ң тиісті
сараптауынан өтеді.
• Бүгінде республикада Қазақстан этностарының мәдениеттері, тілдері, дәстүрлерінің
дамуына қажетті барлық жағдай жасалған. Этномәдени бірлестіктердің өзінің саны
тұрақты өсуде, қазір олар 800-ден асады, оның ішінде 28-і республикалық.

• 15 тілде газет-журнал, 8 тілде радиобағдарламалар 7 тілде телебағдарламалар
шығады. Білім беру толықтай өзбек, тәжік, ұйғыр және украин тілдерінде
жүргізілетін 88 мектеп жұмыс істейді. 108 мектепте 22 этностың тілі жеке пән
ретінде жүргізіледі. Осымен қатар, балалардан басқа үлкендер де 30 этнос тілдерін
оқуға мүмкіндік алған 195 этно-білім беру кешендері, жексенбілік және
лингвистикалық мектептер ашылды. Қазақ және орыс театрларын қоспағанда
елімізде тағы төрт ұлттық – өзбек, ұйғыр, кәріс және неміс театрлары жұмыс істейді.

• Әр жыл сайын Қазақстан этностарының тілдерінде бірнеше ондаған жаңа кітаптар
жарық көреді. Жыл сайынға халықтық мерекелер Наурыз, 1 мамыр – Қазақстан
халқының бірлігі мерекесі, масленица, сабантой дәстүрге айналды.

• Ассамблея қызметі этносаралық қатынастар мәселелерін тиімді шешіп келе жатқан
ел ретінде Қазақстан Республикасының халықаралық беделінің өсуіне ықпал етуде.

Ұқсас жұмыстар
Қазақ халқы ассамблеясы
Қазақстан халқы ассамблеясы этникааралық келісімнің бірегей институты ретінде
ҚАЗАНДА ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ҚАЗАҚСТАН ХАЛҚЫ АССАМБЛЕЯСЫ
Қазақстан Халқы Ассамблеясы саяси институт ретінде
ЭТНОСАРАЛЫҚ КЕЛІСІМНІҢ ҚАЗАҚСТАНДЫҚ ҮЛГІСІ
БҰҰ - ның негізгі органдары
Қазақстан халықтар ассамблеясына – 20 жыл!
Ассамблеяның мақсаты - Республикадағы оқиғаларға баға беру және саяси жағдайларды болжау
Елжандылық туралы ақпарат
ISO - ХАЛЫҚАРАЛЫҚСТАНДАРТТАУ ҰЙЫМЫ
Пәндер