Экскурсиядағы көрсету және әңгімелеу әдістері




Презентация қосу
Экскурсиядағы көрсету
және әңгімелеу әдістері.

Орындаған: Амангелді Анеля
Тексерген:Ушкулакова Г.М
Тобы:ФТ3-1
Әңгімелеу әдісі.
Бірінші топта: оқиғаның формасына байланысты
тәсілдерді біріктіреді (сілтеме, сипаттама,
репортаж, дәйексөз). Бұл топтың техникасы
туристерге әңгіменің мазмұнын жеткізу
міндеттерін орындайды, ақпараттың
қалыптасуына, оны реттеуге, есте сақтауға,
туристердің жадында сақтауға және көбейтуге
ықпал етеді.

Екінші топта: мінездеме, түсіндіру, сұрақтар мен
жауаптар, куәгерлерге сілтемелер, тапсырмалар,
ауызша редакциялау, қатысушылық, индукция
және дедукция әдістерін біріктіреді. Бұл топтың
техникасы оқиғалардың сыртқы бейнесін, нақты
кейіпкерлердің әрекеттерін бейнелейді.
Әңгімелеудің әдістемелік тәсілдеріне:
• анықтама беру тәсілі;
• сипаттау тәсілі;
• мінездеме беру тәсілі;
• түсіндіру тәсілі;
• комментарий жасау тәсілі;
• репортаж жүргізу тәсілі;
• цитата келтіру тәсілі;
• сұрақ- жауап тәсілі;
• куәгерлерге кілттеме жасау тәсілі;
• тапсырма беру тәсілі;
• жаңа материалдарды беру тәсілі.
• Экскурсиялық ақпаратты қабылдау әдісі
- визуалды қайта құру, оқшаулау, абстракциялау
техникаларымен бірге
қолданылады. Нұсқаулықта бақыланатын объект
туралы қысқаша ақпарат берілген: салынған
(қалпына келтірілген) күні, жоба авторлары,
көлемі, тағайындалуы және т.б. Қосымша
объектілерді қарастыру кезінде бұл техника
дербес қолданылады, егер анықтамалық
материал көрсетілгеннен кейін экскурсовод
топты объектімен таныстыруды
аяқтаса. Мазмұны мен құрылымы бойынша бұл
техника туристік экскурсия туралы ақпаратқа
ұқсайды.
• Репортаж қабылдау.
Экскурсияда бұл экскурсия жүргізушілері
куә болатын оқиға, құбылыс, процесс
туралы қысқаша хабарлама. Бұл жағдайда
әңгіме олардың көру аймағына келген
объект туралы (мысалы, машиналар
жиналатын қозғалмалы конвейер
туралы). Бұл әдістеме объектіні дамытуда
көрсетілген кезде ғана тиімді болады, ол
бақылау кезінде заттың қалай өзгеретінін
және жаңа нәрсе туылғанын көруге
көмектеседі.
• Экскурсиядағы дәйексөз туристердің санасында көрнекі
бейнені тудыруға бағытталған, яғни визуалды түрде
қабылданатын ақпарат ретінде әрекет етеді. Экскурсия
мәтінінде көркем шығармалардан үзінділер (проза,
поэзия) дәйексөз түрінде қолданылады. Дәйексөз әсіресе
алыс уақыттағы өмір суреттерін, ата-бабаларымыздың
өмір салты мен іс-әрекеттерін қайта құру қажет болған
жағдайда тиімді.

Кейбір жағдайларда дәйексөздер басқа техникаларда
қолданылады, мысалы, көрнекі қалпына келтіру, әдеби
редакциялау, куәгерлерге сілтемелер және т.с.с. Цитата
айту техникасына негізделген кейбір экскурсияларда
тікелей сөйлеу қолданылады. Сонымен бірге, мақсат
қойылды - көрнекі жерлерді тарихи тұлғалар, тарихи
оқиғалардың куәгерлері арасындағы әңгімеге қатысушы
ету. Бұл естеліктерден алынған үзінділердің көмегімен
жасалады.
• Көрсетілім әдістемесі – экскурсиялық
әдістеменің дайындық көлемі мен қиындығы
және жүзеге асырылуы бойынша көп бөлігі.
• Көрсетілім әдістері:
• алдын- ала қарау тәсілі;
• панорамалық көрсетілім тәсілі;
• реконструкция тәсілі;
• көру монтажы тәсілі;
• оқиғаларды бір орталыққа біріктіру тәсілі;
• көрі арқылы салыстыру тәсілі;
• абстрогирование тәсілі;
• интеграция тәсілі.
• 1. Экскурсиялық талдау. Бұл тәсіл көмегiмен
объекттiң толық бақылауы немесе оның жеке
бөліктерін көруге болады. Экскурсиялық
талдаудың келесi түрлерi бар болады:
өнертанулық, тарихи, жаратылыстану-ғылыми.
• 2. Көрерменнің қалпына келтiруiн қабылдау.
Егер объектлер экскурсанттардың алдына
өзгертілген күйінде болса, онда оның алғашқы
қалпын ойша көзге елестету керек.
Экскурсияларда жиi өткеннің немесе болашақты
елестету керек. Осы тәсіл негізінен айрықша мәнi
бар оқиғалар тағы басқалар әскери қозғалыстар,
халық көтерiлiстерi, ереуiлдер, төңкерiс сөз
сөйлеулер, тарихи кездесулерде болған ұмытылмас
орындардың көрсетуiнде қолданылады.
• 3. Оқиғалардың оқшау бөлiгiнiң қабылдауы. Егер экскурсоводқа
объекттің ерекше маңыздылығы бойынша экскурсанттардың
назарын аудару керек болса, оқшау бөлiгiнiң әдiстемелiк
қабылдауын қолданылады. Оқшау бөлiгiнiң қабылдауы - бұл оларда
ағатын (жергiлiктi ) дәл жергiлiктi жағдайдағы тарихи оқиға,
құбылыстың көрсету әдiсі. Қалпына келетiн тарихи оқиға "осы
жерде", "осы орында", "осы бағытта" деген сөздер арқылы жүзеге
асырылады. Оқшау бөлiгiнiң қабылдауы әсiресе тарихи-төңкерiс
болған орындарда қолданылады, әскери-тарихи, өндiрiстiк-
экономикалық тақырыпта.
• 4. Көрермен салыстыруының қабылдауы. Экскурсоводқа ылғи
бiр объект немесе объекттердiң тобының белгiлерiн салыстырып,
сонымен бiрге өзара әр түрлi құбылыстар, заттар, айғақтарды
салыстыруға дәл келедi, яғни көрермен салыстыруының
әдiстемелiк қабылдауын қолдану қажет. Салыстыру олардың
арасындағы объекттердiң ұқсастығы немесе айырмашылық
бойынша жүргiзiледi. Мысалы, айырмашылық бойынша
салыстырулардың бiр түрi қарама-қарсы әлпетпен ескi қаланың бiр
бөлiгiнiң әлпетi қарама-қарсылық бойынша салыстыру жаңа болып
табылады.
• 5. Көрнектi құралдардың көрсетуi. Нақтылы
талаптар көрнектi құралдардың жасауында сақталады:
олар ұқыпты iстелiнген айқын болуы керек. Суреттер,
схемалар, фотосуреттерiнiң өлшемдерi 18 х24 см
немесе 24 х30 см болу керек, бұл экскурсанттар күш
салмай (көрсету егер автобуста жүргізілсе) өз
орындарымен тұрмай көруі үшін.
• 6. Қозғалыстың бағыты бойынша объекттерді
көрсету.
• 7. Ескерткiш тақтаны көрсету. Егер тарихи
ғимаратта , үйде, ескерткіште болса, ескерткiш тақта
болса, онда оларды бiрден көрсету керек емес. Бұл
жерде болған оқиғалар туралы объекттiң талдауы,
әңгiме және содан соң осы оқиғалар туралы ескерткiш
тақта орнатылатыны көрсетiледi. Егер ол
экскурсанттардың көрiнуінен шетте болса, ескерткiш
тақтадағы жазуды оқу ұсынылмайды

Ұқсас жұмыстар
Арнайы білім берудегі оқыту әдістері
Сабақта мұғалім
Әдебиет экскурсиялары
ЖЕКЕ ТҰЛҒАҒА РУХАНИ-АДАМГЕРШІЛІК ТӘРБИЕ БЕРУ
Саралап оқыту тәсілі Коммуникативтік тәсіл
ТӘРБИЕ ЖҰМЫСЫНЫҢ ӘДІСТЕРІ
ДАРЫНДЫ БАЛАЛАРДЫ АЙҚЫНДАУ ЖӘНЕ ДАМЫТУДАҒЫ ЖҰМЫС ІСТЕУДІҢ ЖОЛДАРЫ
Мектепте спорт ойындарынан жарыстарды ұйымдастыру
Мектептік оқыту формалары
Қазақ халқының айтуынша
Пәндер