ДЕМОГРАФИЯЛЫҚ ФАКТОРЛАР




Презентация қосу
ДЕМОГРАФИЯЛЫҚ
ФАКТОРЛАР
• Бұл принциптер көптеген факторларға негізделген,
олардың ең маңыздылары табиғи-гео-графикалық,
демографиялық, техникалық-экономикалық,
әлеуметтік-экономикалық. Табиғи факторлар
материалдық-энергетикалық ресурстардың,
Климаттық жағдайлардың болуымен байланысты.
Демографиялық факторлар ауданда кәсіптер мен
біліктіліктер бойынша еңбек ресурстарының санын,
болашақта олардың өсу мүмкіндіктерін ескереді.
• Әлеуметтік немесе Әлеуметтік-мәдени факторлар факторлардың бұл тобы
тұтынушылық сұраныстың қалыптасуына және белгілі бір қоғамның (елдің)
тұтынушыларының қалауына айтарлықтай әсер етеді. Ұлттық менталитет,
яғни өмір сүру стилі, әдеттер мен құндылықтар, қоғамның этникалық және
діни негіздері осының бәрі кәсіпорынның қызметіне айтарлықтай әсер етеді
және, әрине, бұл факторларды шет елдердің нарықтарына шығу кезінде
ескеру қажет. Демографиялық фактор, атап айтқанда, халықтың жас
құрылымындағы тенденциялар осы факторлар тобында маңызды болып
көрінеді.
• Егер біз тұтыну тауарларына сұранысты қарастыратын болсақ,
демографиялық фактор, әсіресе әлеуетті тұтынушылардың жыныстық және
жас құрамы сұраныстың болмауына әсер етеді. Демографиялық, әлеуметтік-
экономикалық факторлар және тұтынушының төлем қабілеттілігі бір-бірімен
тығыз байланысты. Табысы төмен егде жастағы топтың үлесі жоғары
ауылдық жерлерде (Ресей үшін) қазіргі заманғы қымбат тұрмыстық техникаға
сұраныс төмен немесе жоқ болатыны анық. Іске асыру үшін
бейнемагнитофондарды немесе кір жуғыш машиналарды әкелу қауіпті емес.
• Демографиялық фактор тұтынушылардың таралу географиясымен
қиылысады, бұл да өнімнің талап етілмеу қаупін тудыруы мүмкін. Әр түрлі
географиялық аймақтар өнімнің нақты параметрлеріне әртүрлі талаптар
қояды. Көлік шығындарының өсуі тауарлар бағасының өсуіне, ал сұраныстың
төмендеуіне әкеледі. Өндіруші нарық сегментін сақтауды немесе одан кетуді
таңдауы керек. Бірінші жағдайда, функционалды шығындар талдауын
жүргізе отырып, әлеуметтік-экономикалық фактордың әсерін жою үшін
өнімнің құнын және мүмкін бағаны төмендетуге тырысу керек. Екінші
жағдайда проблемалар туындайды: 1) жаңа нарық сегментін жаулап алу; 2)
бұрынғы өндіріс көлемін сақтау; 3) кейіннен басқа біреу басып алуы мүмкін
бұрынғы нарыққа қайта оралу.
• Демографиялық факторларға негізделген
бәсекелестік артықшылықтар нарық
басымдықтарындағы демографиялық өзгерістер
және олардың ұсынылатын өнімге сұраныстың
көлемі мен құрылымына оң әсер етуі (халықтың
нысаналы тобы санының ұлғаюы, оның жыныстық-
жас құрамының өзгеруі, халықтың көші-қоны,
сондай-ақ білім беру және кәсіби деңгейінің
өзгеруі) нәтижесінде қалыптасады.
• Нарықтық факторлардың әсерінен бастапқы ақпарат үнемі өзгеріп отырады
және оны мезгіл — мезгіл жаңартып отыру қажет-нарықты бақылау.
Мониторингті ұйымдастыру үшін арнайы зерттеу панельдері қолданылады.
Олар көтерме, бөлшек сауда желілерінің үлгілері, бастапқы ақпаратты
толықтыру және нақтылау мақсатында алдын-ала жасалған схема бойынша
белгілі бір уақыт аралығында тұтынушылардың әртүрлі топтарының
сауалнамалары (панель элементтері). Панельде талданатын өнімнің типтік
сатушылары немесе тұтынушылары болуы керек, осылайша зерттеу
нәтижелері бойынша алынған тұжырымдар жалпыланып, бүкіл зерттелетін
топқа таралуы мүмкін. Панель элементтері, егер олар нарықтың құрылымын
географиялық орналасудың, демографиялық факторлардың, әлеуметтік-
экономикалық сипаттамалардың, тұтынушылардың әдет-ғұрыптары мен
дәстүрлерінің және т. б. маңызды параметрлері бойынша көрсетсе, өкілдік
етеді.

Ұқсас жұмыстар
Демографиялық факторлардың ерекшеліктері
МАРКЕТИНГТІҢ ҚОРШАҒАН ОРТАСЫ
Тәуекелдің қаржылық факторлары
СҰРАНЫС ЗАҢЫ ЖӘНЕ ОҒАН ӘСЕРЛЕТЕТІН ФАКТОРЛАР
Демографиялық фактор
Стратегиялық жоспарлау
Жыныстық белгілері бойынша сипаттамасы
Демография ғылымы туралы түсінік
Мейрамхана және мейманхана бизнесінің маркетингтік ортасы
Қазақтелеком туралы
Пәндер