Барокко сәулетінің негізгі ерекшеліктері




Презентация қосу
ПРЕЗЕНТАЦИЯ
Тақырыбы: Барокко сәулетінің негізгі ерекшеліктері
Дайындаған:Жолдасбекова Жансұлу
Қабылдаған:Қаныбеков Ғабит
Тобы:Дз-92
ЖОСПАР
• Барокко сәулетінің негізгі ерекшеліктері
• Барокко дәуірі
• Сәулетшінің ойы
• Фасад
• Визуалды функционалдығы
• Ерекшелігі
• Архитектуралық техника
• Барокко сәулетшілері
• Барокко декоры
• Қорытынды
БАРОККО СӘУЛЕТІНІҢ НЕГІЗГІ
ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
• Классикалық формалардың жанкүйерлері ұзақ уақыт бойы
тәуелсіз және өзін-өзі қамтамасыз ететін стиль ретінде
қабылдамаған барокко архитектурасы соңғы Ренессанстың
үзілісінде оның жалғасы мен дамуы ретінде пайда болды. Бұл
белгілі бір дәрежеде готика философиясына қайта оралу
болды, өйткені стиль католицизм идеологиясын көрсетті:
экспрессивтілігі, мистицизмі, барокконың иллюзиялық
табиғаты католиктік дүниетанымға да тән. Сонымен, барокко
ежелгі өнер философиясы католик дінбасыларының
менталитетімен үйлескен кезде пайда болды деп айта
аламыз. Итальяндық барокконың стильдік ағымдарының бірі
«иезуит стилі» немесе «трентино» деп аталды. Бұл бағыттың
негізін қалаушы иезуиттер орденінің мүшесі А.Позцо болды,
«апофеоз» картинасының авторы Игнатий Лойоланың - иезуит
орденінің басшысы - Римдегі Әулие Игнатий шіркеуінің
плафонында көтерілуін бейнелеген. (1684) А.Позцо сәулетші,
суретші, мүсінші болған. Храмдардың төбелері мен
қабырғаларын безендіретін суретшілер аспанға көтерілу,
қалықтау, денесіз идеяларды жүзеге асырды. Суреттер
архитектураның құрылымдық ерекшеліктерін ескермей,
Агонедегі Сант-Агнес шіркеуі (1653-1661) қабырға немесе төбенің жазықтығын бұзып өткендей болды.
Бұл кезең сәулеті өте көркем және көркем бөлшектерге бай
барокко стилінде. Ертедегі христиан болады. Эллюзиялық құрылымдар әр түрлі техниканы қолдана
шәһидтерінің құрметіне жасалған. Римдегі отырып жасалды: сызылған архитектуралық элементтер
кеңістікті көрнекі түрде өзгерткен нақты құрылымнан ойдан
Римдегі Агнес. Бастапқыда шіркеуді Райналди шығарылғанға ауысуға мүмкіндік берді.
салған, кейін оны Борромини аяқтаған. Пьяцца
БАРОККО ДӘУІРІ
• Барокко дәуірі сәулетінің негізгі көркем идеясы - адамға
психологиялық әсер ету, оның стиль динамикасы мен
белсенділігіне бағынуы, жоғары эмоционалдылық. Барокко
сәулет шеберлері сұлулықты табиғаттан емес, ежелгі
дәстүрлерге сүйене отырып, өз қиялдарынан іздеді.
Барокко сұлулықтан басқа өнер туындыларынан, оның
ішінде сәулет өнерінен, әсемдіктен, әсемдіктен, сондай-ақ
«жылу», «нәзіктік» дегенді білдіретін «кортезия» сияқты
ұғымдарға сәйкестікті талап етті - сәулетшілер бұл
қасиеттерді өз құрылымдарына жеткізді пластикалық
формалар мен беттердің көмегімен ... Барокко
архитектурасының басты ерекшеліктері - адам
пропорцияларымен салыстыруға келмейтін сәулеттік
детальдардың масштабы. Классиктерде барлық формалар
пропорционалды, бір-бірінен бөлінген, көрерменге
пропорционалды және нақты контурлары бар.
Бароккодағы норма терезелердің, есіктердің,
порталдардың өлшемі адамның бойынан ондаған есе
үлкен деп саналды. Барокко сәулетінің тағы бір
ерекшелігі: бұл бір ғимараттың қасбетінде бірдей
бөлшектер мен декоративті техниканың қайталануы.
И.Грабар (орыс суретшісі, өнертанушы, мұражай
қызметкері, 1871-1960 жж.) Барокко дәуіріндегі
итальяндық сәулет өнері туралы былай деп жазды:
«неврастеникалық ынта барлық өрнек құралдарын екі-үш
есе көбейтеді: жекелеген бағандар аз, мүмкін болған
жерде олар жұптасқандармен ауыстырылады; бір
педимент жеткіліксіз мәнерлі болып көрінеді, және олар
кішігірім масштабта екінші қайталау үшін оны бұзудан
СӘУЛЕТШІНІҢ
ОЙЫ
• Сәулетшінің жарық ойынына ұмтылу үшін сәулетші
барлық формаларды көрерменге бірден ашпайды,
оларды екі, үш және бес рет қайталай отырып,
біртіндеп ұсынады. Көз бұл масаң толқындарда
шатасады және жоғалады және көтерілудің және
құлдыраудың, кетудің және жақындаудың
осындай күрделі жүйесін қабылдайды, қазір атап
өткен, енді жоғалған сызықтар, олардың қайсысы
дұрыс екенін білмейсіз бе? Осыдан қандай-да бір
қозғалыс, сызықтардың үздіксіз жүгіруі және
формалар ағымы туралы әсер шығады ». Бірнеше
рет қайталау архитектуралық элементтерді
қолданудың күрделі жүйесін құрды: пилястр
топтары пайда болды, пилястрлардың
бүйірлерінде олар жартылай пилястрлермен
толықтырылды, пилястрлер арасындағы
аралықтар жалпақ рамалармен қоршалды. Барокко
сәулетінің мұндай ерекшеліктері Ренессанс
үндестігінің антиподына айналды. Барокко
архитектурасы (төмендегі сурет) ерте кезеңге
Бұрын барокко. Латеран сарайы (Палазцо дель қатысты: сәулеттік элементтер құрылымда
бірнеше рет қайталанған, шығыңқы жартылай
Латерано) Рим Папасы Сикст V V бұйрығымен бағаналардың арқасында - бір және екі еселенген,
Доменико Фонтананың жобасы бойынша 1586 жарық пен көлеңке әсері күшейтілген, бұл
ғимаратты динамикалық етеді.
жылы салынды.
ФАСАД
• Фасад декорацияға айналды, ал ішкі кеңістік жарық пен
көлеңке, сызбалар мен картиналар иллюзияларын жасау арқылы
көрермен үшін күтпеген өлшемдерді ала алады. Ең бастысы -
тосын сый мен тосын сыйдың әсері. Ғимараттарды пішіндеуге
қатысатын геометриялық фигуралар тұрақтылықты жоғалтады -
шеңбердің орнына олар сопақша пайдаланады, төртбұрыш
квадраттың орнына айналады. Егер Ренессанста есептеулер
жай сандардың қатынасына негізделген болса, онда
готикадағыдай, барокко дәуірінің сәулетінде триангуляция
жүйесі қолданыла бастады (пропорцияларды теңбүйірлі немесе
теңбүйірліге негізделген әдіс үшбұрыш, ол «Божественный
гармонияның» символы болып саналды). Құрылыс жоспарлары
геометриялық фигуралар түрінде жасалған: үшбұрыштар,
бесбұрыштар, жұлдыздар, сопақша, бұл ғимараттардың
қасбеттері мен интерьерін динамикалық етті. Төмендегі
фотосуреттегі барокко сәулетінің мысалы: сәулетші
Ф.Борроминидің Сан-Иво шіркеуінің жоспары («иезуиттік стиль»)
«Давид жұлдызы» - екі қиылысқан тең бүйірлі үшбұрыш.

Сан-Иво. Сәулетші Ф.Барромини. 1642-1660
ВИЗУАЛДЫ
ФУНКЦИОНАЛДЫҒЫ
• Барокко ғимараттарының визуалды функционалдылығы
әрдайым шындыққа сәйкес келе бермейді. Нақты тектоника
дегеніміз - визуалды қабылдау құрылымның құрылымына
сәйкес келеді, ал қиялдағы тектоника, антитектоника,
керісінше, иллюзиялық бейнелер жасайды. Тектоника
құрылымның сенімді, тұрақты, адамға сенімді қорғаныс құруға,
оны қиындықтардан қорғауға қабілетті және сонымен бірге оны
қабырғалардың немесе басқа архитектуралық элементтердің
салмағымен «жаншып алмайтынын» көрсетуге арналған.
Барокко сәулеті тұрақтылық пен қаттылықтың орнына
тұрақсыздық сезімін беретін антитектоникалық құрылымдарды
жасады; стационарлықтың орнына - қозғалыс және
трансформация.

Римдегі Сан-Карло шіркеуінің «Төрт фонтан
жанында» қасбеті (1638-1667) дөңес және ойыс
көлемдердің үйлесімі арқылы жасалған
Борромини.
Палазцо Кариньяно (1679) сәулетші Гуаринидің жобасы.
Пьяцца Кариньяноға қарайтын ғимараттың кірпіштен
жасалған қасбеті 17 ғасырдың барокко стилінде
жасалған. Оның ойыс-дөңес формасы бар ЕРЕКШЕЛІГІ

• Барокко архитектурасының тағы бір
ерекшелігі - қасбеті құрылымды жасыратын
көптеген бөлшектермен толтырылған кезде
«бос қорқыныш» деп аталады. Ренессансқа
тән айқын шекаралар, архитектуралық
элементтер мен декордың оқшаулануы
пластикалық, ағынды формалармен
ауыстырылады, бұл құрылымдардың айқын
контурының жоғалуына әкеледі. Бароккода
көбінесе безендіру, «кадрдан шығу»
техникасы бұзылған ырғақ қолданылды;
стиль көлемдермен, жарық пен көлеңкеден
тұрады. Барокко сәулетшілері
қабырғаларды динамикалық формалармен
жасады: олар өткір бұрышта жинақталып,
көшені кесектерге кесіп, ойыс немесе дөңес
етіп жасау сезімін тудырды. Төмендегі
фотосуреттегі барокко сәулетінің мысалы:
АРХИТЕКТУРАЛЫҚ
ТЕХНИКА
• Барокконың архитектуралық техникасы арасында:
бағаналарды топ-топқа бөлу, қабырғаларға «батып»
кеткендей, қабырғалардан немесе қарама-қарсы жақтан
жылжу, бұл беттің шығыңқы немесе шегіну әсерін тудырды.
Барокко дәуірінің сәулетін молынан безендірген мүсіндік
композициялар ішкі кеңістікті сыртқы әлемнен бөліп
тұратын сенімді тірек болып көрінбейтін бұлыңғыр
шекараларды, қабырғалардың сынғыштығын күшейтті.
Барокко сәулетінің ерекшелігі - гигантизм. Олар декорды
ұлғайтуға, оны монументалды етуге тырысты. Вольуталар -
сәндік бұйралар үлкен болады (мысалы, Римдегі Іле-Гесу
шіркеуінің қасбетінде). Гигантизмге мысал ретінде сәулетші
Бернинидің жұмысы (Жан Лоренцо Бернини (1598-1680).
Әулие Петр базиликасында ол құрған цивориум шатыры
(биіктігі 29 м) көрерменді масштабымен таң қалдырады,
оның өлшеміне шамалас емес. Бернини безендірген
собордың ортасына, ішкі интерьерге кеңістік өсетін сияқты,
күмбез бас айналдыратын биіктікке көтеріледі, алып
мүсіндер ілініп тұрады, бұл мұнда келген көрерменге қысым
жасайды, сезімін тудырады. адамның елеусіздігі,
ғимараттың ұлылығына қарсы құндылықсыздығы.19
Римдегі Әулие Петр базиликасының ішкі көрінісі ғасырдың басында Стендал былай деп жазды: «Егер
архитектуралық
шетелдік Әулие Петр элементтер
соборына мен
келсе, егер ол бәрін
пропорционалды емес масштабты адам денесініңтексеруге
өлшеміменшешімкөрсетеді.
қабылдаса, оның басы қатты ауырады».
Santuario della Consolata ғибадатханасы
(Консолата храмы - Біздің жұбатушы ханым, БАРОККО
1679 жылдан бастап) Сәулетші Г.Гарини.
СӘУЛЕТШІЛЕРІ
• Әр сәулетші өзінің дүниетанымын өзінің туындылары
арқылы жеткізуге тырысты. Бернини
шығармашылығына тән ерекшеліктер - ойлау,
гигантизм, театрлылық және реквизиттер. Мысалы,
Римде, Әулие Петр базиликасының алдында Бернини
оның артында ретсіз қала құрылысын жасырып,
колонна құрып, алаңның қиял кеңістігін
қалыптастырды. Ол ескерткіштер мен субұрқақтар,
қасбеттер - ғимараттарды жабатын декорациялармен
алаңдар жасады. Бернини иллюзия мен
материализацияның шебері болды, бұл үшін әртүрлі
әдістерді қолданып, әртүрлі материалдарды, бояу
әдістерін бір композицияда біріктірді, жеңілдік сезімін,
ауада қозғалуды тіпті үлкен және ауыр декор
фрагменттеріне жеткізді. Римде ғимаратты Бернини
шығармашылығының ізбасары - К.Райналди салған.
Венецияда Санта-Марна делла Салют (1631-1682)
шіркеуін құрған Б.Лонгена жұмыс істеді.Маннеризмнің
ізбасары болондық С.Серлио құрылыста дәстүрлі
пропорцияларды бұзу әдістерінің негізін жасады,
мысалы құру. көрермен ғимаратқа қысым, оның
ауырлығын сезініп, әрбір келесі қабатты алдыңғы
қабаттан төрттен төмен етуді ұсынды. Математик,
философия профессоры, архитектор Г.Гарини барокко
сәулетінде әртүрлі архитектуралық формалар мен
өлшемдерді бір құрылымға біріктірді, төмендегі
фотодағыдай:
БАРОККО ДЕКОРЫ
Лоренцо Джованни Бернини. Римдегі Пьяцца-
Навонадағы төрт өзеннің субұрқақтары.
• Барокко дәуірінің сәулетіндегі декор әртүрлі
(Fontana dei Quattro Fiumi) 1648-1651 жж кезеңдер мен діндер кейіпкерлерінің: мифологиялық,
інжілдік, Жаңа өсиет кейіпкерлері мен аллегориялық
фигуралардың, сондай-ақ символдық белгілер мен
атрибуттардың бейнелерінің үйлесімімен
сипатталады. Бір ансамбльде Мадонна мүсіні мен
Афродита мүсіні қатар тұруы мүмкін, бір құрамда
Христ пен Юпитер пайда болды. Католиктік крест
Нептунның тридентіне іргелес болды, ал күн
құдайының күймесі Өрлеу символына айналды. Пұтқа
табынушылық құдайлар жобаның тапсырыс
берушілерінің бейнелерімен, сондай-ақ католиктік
қасиетті адамдармен тіл табыса білді. Барокко
шеберлері өз жұмыстарының фантастикасын осылай
атап көрсетті, ал шіркеу мұндай шатасуға наразылық
білдіргенімен, стильдің осы ерекшеліктерімен
келісуге мәжбүр болды. 1644 жылы Иннокентий Х
император Каракалла Римге әкелген мысыр
обелискісін салуға бұйрық берді. Бернини Египет
обелискінің айналасына ең танымал өзендер - Ніл,
Ганг, Дунай, Ла-Плата өзен құдайларының бейнелерін
орналастыра отырып, ерекше фонтан жобасын
жасады.
ҚОРЫТЫНДЫ
• Барокко архитектурасы асқақтылық пен асқақтаудың үйлесімдігімен,
тым театрлығымен таң қалдырады. Барокко - бұл экстремалдардың,
қарама-қайшылықтардың, иллюзиялардың стилі, сондықтан ұзақ уақыт
бойы барокконы жаман дәм мен арсыздықтың белгісі деп санайтын
ежелгі дәуірдің анық, қатаң және айқын түрлерінің жанкүйерлері
арасында танылмады.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!

Ұқсас жұмыстар
Барокко сәулеті
Батыс Еуропада дамыған архитектуралық стиль
Барокко
Қазақ тілі және әдебиеті факультеті
ДОНАТО БРАМАНТЕ
Әдебиеттанудағы ағымдар - бағыттар, әдебиет теориясының зерттелуі
Ландшафттық дизайнның қалыптасуы, түрлері және оның ерекшеліктері
ЗАЛДАРДЫҢ ИНТЕРЬЕРЛЕРІ
Флоренция шіркеуі және ежелгі ренессанстың итальян сәулетінің бастамасы болған Пити сарайы
ОВЕН БЛК - БАҒДАРЛАМАЛАНАТЫН ЛОГИКАЛЫҚ КОНТРОЛЛЕР
Пәндер