Ақпараттандыру дағдысы




Презентация қосу
«Астана медицина университеті» КеАҚ
«Медицина негіздері» кафедрасы

"Дәрігердің кәсіби қызметінде
коммуникативтік дағдылардың
маңыздылығы" тақырыбына
эссе даярлау
Қабылдаған: Жанар Шакеевна
Орындағандар:Қали Жібек , Қанатбек Дана
Меңдешов Нұрболат , Мұхтар Назерке Оразбай
Мөлдір , Оринбекова Альбина Шыныбек Мөлдір
Факультет: Фармация
Тобы: 101

Нур-Сұлтан 2021
ЖОСПАР

Кіріспе
Негізгі бөлім
Пациентпен коммуникацияның негізгі
дағдылары
Дағдыларға сипаттама
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиет тізімі
Кіріспе
Коммуникативтік дағдылар дегеніміз, парыз,
адамгершілік, міндет, кәсіби этика туралы
ғылымдарды белгілейді.Адамдар арасындағы
болатын түрлі қиыншылықты жеңу үшін түрлі
кәсіби қызмет дағдыларын кеңірек
пайдаланылады.
Дағды - әрекетті орындаудың қалыптасқан
тәсілі. Іс-әрекетті игерудің бастапкы кезеңінде
бұл әрекеттер оның негізгі компоненттері
болып табылады.
Негізгі бөлім
Пациентпен коммуникацияның негізгі
дағдылары:
1. Байланыс орнату
2. Ақпарат жинау
3. Белсенді тыңдау
4. Эмпатия
5. Түсініктеме
6. Ақпараттандыру
7. Сөйлесуді аяқтау
Байланыс орнату
1. Пациентпен амандасу( аты-жөнін толық
айту)
2. Пациентке өзін таныстыру( аты-жөні
дәрігер ретінде)
3. Оптимальді қашықтық орнату 1м
4. Көз байланысын орнату (3-5 сек)
5. Пациенттің максимальді ыңғайлы сезінуін
қамтамасыз ету-кері байланыс орнату
Ақпарат жинау
Ақпарат жинау науқастан оның шағымдары бойынша көп
ақпарат алуға көмектеседі. Ол сұрақ қою арқылы жүреді.
Сұрақ түрлері:
Ашық - егжей-тегжейлі беру қажет болатындай етіп
тұжырымдалға жауабы бар:Не? Қалай? Неліктен? Қалайша?
Қандай жағдайларда?
Жабық - нақты жауапқа негізделген сұрақтар. Дайын
гипотезалар:
Сіз есепте тұрсыз ба?Сіз қандай да бір дәрі қабылдадыңыз
ба ?Сіз қан қысымыңызды өлшейсіз бе?
Белсенді тыңдау
Белсенді тыңдау- әңгімелесушінің психологиялық
жағдайын, сезімдерін, ойларын әңгімеге қатысудың арнайы
әдістерін қолдана отырып, дәлірек түсінуге мүмкіндік
беретін, өз тәжірибелері мен ой-пікірлерін белсенді
білдіруді білдіретін әдіс
Тәжірибеде қажетті белсенді тыңдау әдістері
Үзіліс
Нақтылау
Мадақтау
Қорытындылау
Эмпатияны білдіру.
Эмпатия
Эмпатия- бұл кез-келген адамға көмектесуге дайын өте сезімтал адам.
Эмпатия вербалды емес немесе вербалды түрде болуы мүмкін:
Вербалды: “Өкінішті .....”
-“Сіз бұл жағдайды шешу қиынға соққан болар ...”
- “Бүгін сіз (қайғылы ашулы көңілсіз....) сияқтысыз”
-“Қазір сізге оңай емес..”
-Бұл жағдайды жеңу ұшін , бізі бірге жұмыс жасауымыз керек”
-“Маған кез келген уақытта қоңырау шалуыңызға болады.
Вербалды емес емес:
-Жанашыр кейіп танытыңыз.
-Бет келбетіңіз арқылы онымен бірге екеніңізді білдіріңіз
-Науқасты қолынан ұстаңыз.
Түсініктеме

Пациенттің жайлылығын және сұхбаттың ашықтығын қамтамасыз ету
үшін түсініктеме беру
Не, не үшін және қалай жасайтынымызды айту - " ампулаға қараңыз,
күнін тексеріңіз. Мен ампуланы ашамын. Мен қазір шприцке дәрі
жинаймын»
Науқасқа не істеу керектігін айту- " қолыңызды созыңыз, ыңғайлы
отырыңыз, осында тұрыңыз»Тексеру/манипуляция кезінде мүмкін
болатын жағымсыз сезімдер туралы ескерту - " сәл жағымсыз болуы
мүмкін»
Сұрақ қоюға құлағын сұрақтар: "Бүгін Сізге немересінің
келеді?"Тексеру/процедураның нәтижелерін айту - " қысым 120-дан
80-ге дейін. Бұл жақсы.»
Түсініктеме беру дағдысын қашан қолдану керек
Науқасты тексеру
Диагностикалық және емдік манипуляциялар / процедуралар
Пациентке күтім жасау бойынша манипуляциялар
6.Ақпараттандыру
7. Сөйлесуді аяқтау
Ақпараттандыру дағдысы. Ақпараттың тиісті саны мен түрін
қамтамасыз етуге арналған. Яғни осы сұрақтарға жауап береді.
• Науқас не біледі?
• Науқас нені білгісі келеді?
• Науқас медициналық тұрғыдан нені білуі керек?
Сұхбаттың аяқталуы. Сөйлесуді аяқтаудың дәлдігі маңызды,
оның сәтін дәрігер таңдауы керек. Сұхбатты дұрыс аяқтау
үшін:- Алдымен науқасқа бірнеше ауызша емес сигналдар
беріңіз, мысалы, позаны өзгерту, жазбаларды жабу.
• Содан кейін сұхбаттың аяқталуы туралы вербольды
сигналдар, мысалы, "Сонымен", "қорытындылау".
• Содан кейін ғана сұхбатты аяқтаңыз.
Қорытынды
Байланыс дағдылары жақсы медициналық тәжірибенің негізі
болып табылады. Оларды игеру айтарлықтай артады:
емдеу диагностикалық процесінің тиімділігі;
пациенттің медициналық көмекке қанағаттануы;
дәрігердің өз мамандығына қанағаттануы.
Қорыта келгенде, дәрігердің коммуникативтік дағдыларды
жоғары деңгейде жүргізе алуы, оның жұмысының нәтижелі
болуына оң әсерінтигізеді және әріптестерімен жақсы
қарым-қатынас орнатуына ықпалын тигізеді. Дәрігердің
коммуникативті дағдыларды жүргізу дәрежесін дәргердің
қарым- қатынасқа түсе алу деңгейін бақылау арқылы
бағалауға болады.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі

1. Молотов-Лучанский В.Б., Мациевская Л.Л.,
Цаюкова Н.А.«Коммуникативті дағдылар»,
Қарағанды- 2008
2. М.А.Асимов, С.А. Нұрмағанбетова, Ю.В. Игнатьев
«Коммуникативтідағдылар», Алматы-2009
3. Аверин в. а. жоғары медициналық білім беру
құрылымындағы Психология
4. Александров а. а. қазіргі психотерапия: дәрістер
курсы, 1997.-355 Б.
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Ақпараттандыру бағдарламасы
Электронды оқулықтың құрылымы
Жалпы білім беретін мектептегі информатика пәнін оқыту құрылымы
СУХОМЛИНСКИЙ ХАЛЫҚТЫҚ
Ақпараттық жүйелер
Ақпараттық мәдениет ұғымы және оның компоненттері
ПСИХОЛОГИЯНЫ ОҚЫТУДАҒЫ ИНТЕРАКТИВТІ ӘДІСТЕР
Ақпараттық және сандық білім беру ресурстары туралы ақпарат
Түсініктеме беру
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДА АҚПАРАТТЫ ҚОРҒАУ МЕН АҚПАРАТТЫҚ
Пәндер