Психологиядағы зерттеу әдістері: бақылау, эксперимент және объективтілік


Slide 1

Зерттеу әдістері

Бекбаева Гульзат ИС 20-1

Slide 2

Психологияның зерттеу әдістері - психологияда қолданатын әдістері мен әдістерінің арысындағы байланыс.

Slide 3

Психология ғылымында кейіннен негізгі әдістерге бақылау және эксперимент жатады.

Бақылау әдісі

Эксперимент әдісі

Бақылау әдісі - әр түрлі табиғи жағдайда жеке тұлғаның іс-әрекеті мен қылықтарын қабылдаудың негізінде мақсатты зерттеу. Бақылау табиғи жағдайда жүргізіледі. Ескеретін мәселе, бақылау жүргізілген кезде сол қадағалау нысаны болып отырған адам бақылау жүргізіліп жатқанын білмеуі керек, егер сезген жағдайда шынайылық жоғалады.

Егер бақылауда зерттеуші өзін қызықтыратын психикалық үрдістердің байқалуын бейжай күтетін болса, ал экспериментте зерттеуші өзіне қажетті жағдайда жасайды. Сөйте отырып, экспериментатор оларды тұрақты қамти алады. Басқа зерттеушілермен бірдей жағдайда зерттеуді қайталай отырып, экспериментатор зерттеушінің әрқайсысының үрдістерінің дара ерекшеліктерін анықтай алады.

Slide 4

Ғылыми білімнің саралануы мен дамуында тәжірибелік әдіс жетекші рөл алатындығы дәлелденді. ХІХ ғасырдың екінші жартысында психология өз алдына жеке ғылым ретінде философиядан бөлініп шығуы оның эксперименттік ғылым болуынан туындаған үрдіс еді. Лабораториялық эксперименттің нәтижелілігі мына төмендегі жағдайлардан пайда болады.

Slide 5

Психодогияны зерттеу әдістерінің объективтік сипаты. Ұзақ жылдар бойы шетелдік психологияда адам жанының сырын өзін-өзі бақылау әдісі арқылы білуге болады деп санап келді. Бұл әдіс адам “жаны” ерекше, ол өзінше өмір сүреді деген көзқарасқа негізделеді. АҚШ психологі Э. Титченер адам өзін хайуанаттар орнына қойып, сондай ортада болса, солардың қылығын жасар еді, содан кейін ол адамға тән саналы әрекет арқылы адамдық қасиеттерді туғыза алар еді дейді. Бұл - әрине. сыңаржақты субъективті көзқарас.

Slide 6

Ой-пікірлердің дамуы зерттеген

Р. Декарт,

Дж. Локк

Ш. Монтескье

Slide 7

Рефлексия туралы Дж. Локктың ілімі

Локк эмпиризмді - білім тәжірибеден ғана туындайды деген көзқарасты ұстанды. Оның білім концепциясы сенсуализмге негізделген, ақыл-ойда әуелі сезімде болған нәрседен басқа ештеңе болуы мүмкін емес деп тұжырымдайды. Локктың пікірінше, адамгершіліктік ұғымдар да адамға туа біткен қасиеттер емес, оны Локк моральдық түсініктердің әр халықта әр түрлі, тіпті бір халықтың өзінде тарихи дамудың әр түрлі кезеңдерінде моральдық ережелердің бір-біріне ұқсамайтындығы арқылы жақсы дәлел-дейді, яғни моральдық априори болуы мүмкін емес.

Slide 8

Лабораториялық эксперименттің нәтижелілігі мына төмендегі жағдайлардан пайда болады

Байқалатын объект жөнінде экспериментатордың күн ілгері болжамы (гипотеза) болуы тиіс.

Тәжірибені күн ілгері белгіленген жоспар бойынша арнаулы методикаға (әдістеме) сай, сондай-ақ тәжірибені өткізу үшін жағдайын (тиісті құжаттар) дайындау.

Зерттеуші зерттейтін құбылысты өзі табады және оған белсенді әрекет жасайды.

Эксперимент жүргізуші кейде зерттеліп жатқан құбылыстарды коррекциялау;

Эксперименттің нәтижесін қайтадан қарастыруға мүмкіндік туғызу.

Эксперимент нәтижелері сандық және сапалық өңдеуге, математикалық есептеулерге ерекше мән беру т. б.

Slide 9

Психологиялық зерттеулердің объективтілігіне қойылатын жалпы талаптарға мыналар жатады:

Объективтік психологиялық

Психикалық құбылыстарды

Жеке тұлғаны талдау-жинақтау

Психология әдістері тәжірибемен

Slide 10
Ұқсас жұмыстар
Психологиядағы ғылыми зерттеу әдістері: бақылау және эксперимент
Психологиядағы жеке тұлғаны зерттеу әдістері мен қағидалары
Психологиядағы ғылыми зерттеу әдістері мен әдістемелік тәсілдері
Дифференциалды психологиядағы зерттеу әдістері: статистикалық талдау және психологиялық тестілеудің дамуы
Микробиологиялық зерттеу әдістері: жіктелуі және өндірістік санитарлық-гигиеналық бақылау
Психологияда зерттеу әдістері мен эмоциялардың түрлері
Атмосфералық ауаны зерттеу және бақылау әдістері: сынама алу, аспираторлар және талдау
Табиғатты зерттеудің ғылыми әдістері мен физикалық эксперимент: астрономия, ертедегі Орталық Азия ғалымдары және Гук заңы
Педагогикалық зерттеу әдістері: теориялық және эмпирикалық тәсілдер
Педагогикалық әдіснама және зерттеу әдістері
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz