ОНЛАЙН САБАҚ




Презентация қосу
Түркістан адами әлеуетті дамыту басқармасының
«Д. Қонаев атындағы аграрлық-техникалық колледжі» МКҚК

Д.Қонаев атындағы
аграрлық техникалық
колледж директоры
________ И.Исмаилов
«___» ________ 2021 ж

ОНЛАЙН САБАҚ
Сабақтың тақырыбы: «Цилиндр
бастиектерінің бекітілуін тексеру»
Курс: І
Тобы: Аэл 9 - 201
Оқытушы: Наралиев Мамуржан
Сабақтың барысы

І. Ұйымдастыру кезеңі

ІІ. Үй тапсырмасын сұрау

ІІІ. Жаңа тақырып
ІV. Сабақты пысықтау

V. Сабақты бекіту

VІ. Қорытынды

VIІ. Үй тапсырмасы
Сабақтың барысы:

I. Ұйымдастыру
кезеңі:

Оқушылард
1. Оқушылард
ың
Оқушыларме ың сабаққа
зейіндерін
н сәлемдесу қатысын
сабаққа
тексеру
аудару
Сабақтың тақырыбы: Цилиндр бастиектерінің
бекітілуін тексеру
Сабақтың мақсаты: Цилиндр бастиектерінің
бекітілуін тексеру меңгеру бойынша операцияларды
орындау
Білімділік: Қос иінді бұлғақты механизмдің құрылысы
мен жұмысын, ақауларын анықтауды игеру ;
Дамытушылық: Қос иінді бұлғақты механизмі туралы
түсінігін кеңейтіп, олардың тұрмыс-техникада қолдану
маңыздылығын білу студенттерді жүйелі түрде ойлауға
бағыттау
Тәрбиелік: Қос иінді бұлғақты механизмі бөлшектеу
және жинау бойынша машықтар мен дағдыларды
меңгеру.
IІ. Бұрын өтілген оқу материалын
еске алу:

Күнделікті техникалық қызмет
көрсету (КТҚ) кезінде қандай
жұмыстар атқарылады?
* Күнделікті техникалық қызмет көрсету
(КТҚ) кезінде атқарылатын жүмыстар:
— автомобильге жинастыру, жуу жүмыстарын жүргізу;
— автомобильдің қозғалыс қауіпсіздігіне әсер ететін жүйелері мен механизмдерінің
техникалық жағдайын қадағалау (рульдік басқару, тежеу жүйесі, жарықтандыру аспаптары
жэне сигнализациялар);
— жанармай құю;
— жүйелердегі майдың, салқындату сұйығының деңгейін тексеру. Жинастыру-жуу
жұмыстары — шанақты, кабинаны жинастыру,
автомобильді жуып кептіру, айналарды, фарларды, жарықтандыру аспап- тарын, сигналдарды,
нөмірлік белгілерді тазалау.
Бақылау жүмыстары бақылап қарау жұмыстарында кабинаның есігінің, платформаның,
терезелердің, айнаның, нөмірлік белгінің жағдайын тексереді. Рессордың, дөңгелектердің,
тіркеме құрылғысының тетіктерінде ақаудың жоқтығына көз жеткізеді. Жарықтандыру
аспаптарының, терезе тазалағыштың, желдету жүйесінің жұмыс істеу қабілетін тексереді.
Рульдік басқарудың гидрокүшейткішінің ақаусыздығын, тежеу механизмінің, іліністің жүмыс
істеу тәртібін тексеру.
Автомобильдің қозғалысы кезінде спидометрдің, таксометрдің және басқа да бақылау-өлшеу
аспаптарының жұмыс істеуін тексереді.
Майлау және құю жүмыстары. Күн сайын қозғалтқыштың картеріндегі жэне
гидромеханикалық беріліс қорабындағы майдың деңгейін, ілініс жэне тежеу жүйелерінің
жетектеріндегі сұйықты тексеру.
Автомобильді тұраққа қоярдың алдында жанармай және де басқа сұйықтармен толтырып қою.
IІ. Бұрын өтілген оқу материалын
еске алу:

Техникалық қызмет көрсету түрлеру

1. №1 Техникалық 2. №2 Техникалық
қызмет көрсету қызмет көрсету
дегеніміз не ? дегеніміз не ?
Техникалық қызмет көрсету (ТҚ-1) — автомобильдің техникалық ақаусыз
қалпын сақтауға, оның құрылысында пайда болған ақауларды айқындауға,
белгіленген кешенді жұмыстарды орындау арқылы тетік- тердің қарқынды
тозуын төмендетуге арналған.

ТҚ-1 кезінде орындалатын жұмыстар:
— тексеру және жай-күй анықтау (диагностика);
— бекіту-реттеу;
— майлау-тазалау;
— электротехникалық;
— арматуралық және басқа да жүмыстар.
ТҚ-1 жұмыстарын орындауға жұмсалатын еңбек қажеттілігі жеңіл
автомобильдер үшін 2,5 — 4,5 адам/сағ., жүк автомобильдері үшін
— 2,5-6,5 адам/сағ. Мысалы, берілген автомобильге ТҚ-1 жүргізу
үшін
3.5 адам/сағ. қажет етілетін болса, оны бір адам орындаған
жағдайда
3.5 сағат жұмыс істер еді. Техникалық қызмет көрсету жұмысы
арнаулы орында аткарылатындықтан, ондағы 3-4 орында тұрған
эртүрлі мамандар 5-10 минутта бітіреді. ТҚ-1 ауысым аралығында
орындалатындықтан, ол күні автомобиль жұмыстан босатылмайды.
Техникалық қызмет көрсету (ТҚ-2) жұмыстарының мағынасы
да ТҚ-1 сыяқты, тек айырмашылығы — тереңдетіліп тексеріліп, көп
жұмыс атқарылады.
ТҚ-2 орындауға жеңіл автомобильдер үшін 10-15 адам/сағ., ал жүк
автомобильдері үшін 10-20 адам/сағ. қажет етіледі.
ТҚ-2 жүргізу үшін автомобиль бір тэулікке дейін пайдаланылмауы
мүмкін.
ТҚ-2 жүргізгенде кейбір бақылау-күй анықтау жэне реттеу
жұмыстарын, автомобильден шығарылып, арнаулы аппараттарда
реттелетін тетіктерді тексеретін жұмыстар орындалады. Қажетті
жағдайда қозғалтқыштың, трансмиссияның майы ауыстырылады.
Карбюратор, газ редукторлары, жанармай сорғысы, бүріккіштер,
генератор, релелер автомобильден шығарылып, арнаулы орындарда
тексеріледі.
ТҚ-2 жұмысы автомобильді жылы сумен жуып, кептіріп, матамен
сүртумен аяқталады.
ІІІ. Жаңа тақырып:
Цилиндр бастиектерінің бекітілуін тексеру.
Манометрлік газ шыгынын олшегіш КИ-4887-И (9.11-сурет) қозғалт-
қыштың картерінің қуысына жалганып, қозгалтқыш жүктеме тәртібінде
жұмыс істегенде, картерге газдың жіберілетін мөлшерін өлшейді. Кар-
терде қоршаған ортаның қысымы сақталуға тиіс, ол аспапты вакуумдык
қондырғыға жалғастырғанда немесе жұмыс істеп тұрған қозғалтқыштың
газ шығаратын құбырыиа қосқанда орындалады.
Бөгегіш тесік (12) жылжымалы (11) және жылжымайтын (10) екі төлке
аркылы жасалған (9.11, б-сурет). Төлкеде (11) шәкіл (26) бар, ол жылжы­
майтын төлкенің ішінде жылжи алады.
Аспап арқылы өткен газ жылжымалы төлкедегі шэкіл бойынша анык-
талады. Анықталатын газдың мөлшерін аспаптың тұрқындағы
сызықшаға әкеліп кояды. Аспаптағы шәкілдер тарировкаланған. Бөгегіш
тесік ашық болғанда, аспаптың газ шығынын өлшеу мөлшері - 2...120
л/мин.Егер газ шығыны 120 л/минуттан асып кетсе, онда қозғалтқыштың
тетіктері желінген болып есептеледі, онда бөгегіш тесік арқылы газдың
шығыны 40...45 л/ мин артуы мүмкін. Бұл тесікті (18) толық ашу арқылы
орындалады. Цилиндр поршеньді топтың КИ 4887-И аспабы арқылы жай-
күйін анықтау үшін келесі нүсқауларды орындау қажет.
Қозғалткыштың жай-күйін анықтаганда цилиндрге берілетін
сыгымдалған ауаның қысымын өлшейді, ол кезде поршень жанармай
бүркетін сәтке сәйкес келуге тиіс. Поршеньді ЖШН-ге апарып,
поршеньнін жоғарғы жагындағы аумаққа пневмотестер арқылы
сығымдалган ауа беріп, ауаның кысымынын төмендеу нәтижесі арқылы
поршень мен ци­линдр тобының жарамдылығын анықтайды.
Бензинді козғалтқыштың цилиндріндегі қысымды арнаулы аспап ком-
рессометрмен (9.13-сурет) өлшейді.
Қыздырылған бензинді қозғалтқыштың цилиндрлеріндегі қысымның
қалыпты деңгейі 0,7 МПа-дан кем болмауы қажет. Пайдалану барысында
цилиндрдегі қысымның төмендеуі 0,63 МПа-дан төмен түспеуге тиіс, ал жеке
цилнндрлердегі қысымның айырмашылығы 0,07...0,10 МПа-дан аспауы
керек.
Цилиндрлердегі қысымды өлшеу үшін:
• тұтандырғыш білтелерді бұрап алып, білте тұрған жерді тазалап, электр
тогын ажырату қажет;
• оталдырғыш орамадан орталық электр сымын ажырату;
• ауа жіберетін бөгегіш қалқанды толық ашу;
• тұтандырғыш білте тұратын жерге компрессометрді қысып ұстап тұру;
• қозғалтқыштың иінді білігін стартермен айналдырьш, цилиндрдегі
қысымды жазып алу;
• басқа цилиндрлердегі қысымды да осылай анықтау.
Егер цилиндрлердегі қысымның айырмашылығы 0,07...,010 МПа-дан артық
болса, қысымы кем цилиндрге 20...25 см2 май құйып, қайтадан өлшеу қажет.
Егер қысым көрсеткіші өзгеріссіз қалса онда, ақау кла- пандарда болғаны,
клапанда сақылау көп немесе клапан күйген болуы мүмкін.
Зейін қойып
тыңдағандарыңыз
үшін рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Стартап - жобалардағы коммуникация арналары
Фотоматика калькуляторының көмегімен есептер шығару
Информатика мұғалімі
Орта мектепте лирикалық шығарманы оқыту
Бастауыш сыныпта дүниетанудан дидактикалық материалдарды қолданудың ерекшеліктері
Қашықтықтан оқыту технологиялары мектептегі білім беру процесін басқару құралы ретінде
Электронды өкімет
Тапсырмалар белгілі бір пән бойынша білімді жалпылау және жүйелеу үшін жақсы
Тегін онлайн оқыту
Вебинарлар форматы кімге
Пәндер