Бүтін өрнекті көпмүшеге түрлендіру




Презентация қосу
Бүтін өрнектерді
түрлендіру
1. Раушан

2. Түймедақ

3. Қызғалдақ

4. Бәйшешек
Топтың ережесі
Ұйымшыл болу
Әділ болу
Өзгенің пікірін тыңдай білу
Белсенділік таныту
Уақытты дұрыс пайдалану
Тапсырмаларды жауапкершілікпен
орындау
Көпмүшені көбейткіштерге жіктеудің
әр түрлі тәсілдерін қолдану

Ортақ көбейткіштерді
Өткенді қайталау жақша
сыртына шығару

Қысқаша көбейту
формулаларын қолдану

Топтау тәсілі
Қысқаша көбейту формулалары
1)Екі өрнектің қосындысының
квадраты 2 2 2
1) a b a 2ab b
2) Екі өрнектің айырмасының
квадраты 2 2 2
2) a b a 2ab b
Көбейткіштерге жіктеу
2 2 2
1) a 2ab b a b
2 2 2
2) a 2ab b a b
3)Екі өрнектің квадраттарының
2 2 айырмасы
a b (a b) (a b)
Қысқаша көбейту формулалары
Екі өрнектің кубтарының
3қосындысы
3 2 2
a b (a b) (a ab b )
Екі өрнектің кубтарының айырмасы
3 3 2 2
a b (a b) (a ab b )
Екі өрнектің қосындысының
кубы
3 3 2 2 3
a b a 3a b 3ab b
Екі өрнектің айырмасының кубы
3 3 2 2 3
a b a 3a b 3ab b
Үй тапсырмасын тексеру
№5.111 (2, 4), №5.112 (2, 4, 6),
№5.113 Шыныбеков
Үй тапсырмасын бағалау
№5.111 (2, 4), №5.112 (2, 4, 6),
№5.113 Шыныбеков

5 балл- Барлық есептеріңіз дұрыс болса
4 балл- 1 есебіңіз қате болса
3 балл- 2 есебіңіз қате болса
2 балл- 3 есебіңіз қате болса
1 балл- 4 есебіңіз қате болса
Көпмүшені көбейткіштерге жіктеудің
әр түрлі тәсілдерін қолдану

Ортақ
Жаңакөбейткіштерді
тақырып жақша
сыртына шығару

Қысқаша көбейту
формулаларын қолдану

Топтау тәсілі
Бүтін өрнекті
көпмүшеге түрлендіру
Қосу, азайту, көбейту және дәрежеге шығару
амалдарының көмегімен сандар мен
айнымалылардан құралған өрнекті бүтін өрнек
деп атаймыз

2,7a33b-3b33-7;
-⅘ ax22;
6y33-(3x-y)(x22+4y22)-
бүтін өрнектер
Әрбір бүтін өрнекті көпмүше түріне
келтіруге болады.
Мысалы:

x(1-2x)22-(x22-2)(2-x)+4x33(3x-1)=
x(1-4x+4x22)-(2x22-x33-4+2x)+12x44-4x33=
x-4x22+4x33-2x22+x33+4-2x+12x44-4x33=
12x44+x33-6x22-x+4
Көпмүшені көбейткіштерге жіктеудің
әр түрлі тәсілдерін қолдану

Ортақ көбейткіштерді
Оқулықпен жұмыс жақша
сыртына шығару

Қысқаша көбейту
формулаларын қолдану

Топтау тәсілі
9a2b-4b3= b(9a2-4b2)= b(3a-2b)(3a+2b)

№5.126 ауызша
5a2-5b2=
a -a=

7x2-7y2=
5x -20y =
2 2
2m(a+b)+a+b=(а+b)(2m+1)

№5.127. Көбейткіштерге жіктеңдер
4x(m-n)-m+n=
5x(a+b)-a-b=
3m(x+y)-x-y=
2a(x+y)+x+y=
Топтық жұмыс: Сәйкестендіру

Жұмыла көтерген жүк
жеңіл
№1 Көпмүшеге түрлендіріңдер

(5b 4 x) 5b 4 x
2 2
(5b) (4 x)
2 2
25b 16 x .
a
a
b
b 2 2
a b a
b
a
ab
b
a 2
b a
ab
b
№2. Көпмүшеге түрлендіріңдер

(3 y 5) 3 y 5
2 2
(3 y ) (5)
9 y 25.
a
a
b
b2 2
a b a
b a
ab
b
a b a
2 2
ab
b
2 2
№3. Өрнекті ықшамдаңдар

1) c 2 c 3 с 1
2 2
с 2с 3с 6 (с 2с 1)
2 2
с с 6 с 2с 1 3с 7.
a
a
b
b 2
a b a b 2
a
ab b2
a b a
2ab
b
№4. Өрнекті ықшамдаңдар

2)3 a с 6ac
3 a 2ac с 6ac
2 2

2 2
3a 6ac 3c 6ac
2 2 2 2
3a 3c 3(a c ).
a b 2 2
a 2ab b2
a b
a
ab
b
8.
Өрнектің мәнін табыңдар:

a 2
a 1
мұндағы a
1000
10 101

Қателестің!
Жарайсың!
8. Өрнектің мәнін табыңдар:

(
a 2
)(
a 2
a4
)

мұндағы a
15 8

Қателестің!
Жарайсың!
Сергіту сәті
Қанекей биле, биле
Жеке жұмыс:
«Ақиқат-жалғандығын» анықта

«Өзіңе сен, өзіңді алып
шығар, еңбегің мен
ақылың екі жақтап.»
Абай
Жұптық жұмыс: Бағалау

“Сен маған, мен саған”
Үй жұмысы

Шыныбеков А.Н
№ 5.131 (2,4,6),
№ 5.132 (2,4)
Бағалау
Есеп шығару
І ІІ ІІІ Қорытынды баға
№ р/с Оқушыны Үй Оқулықпе Топтық Оқулықп
ң аты-жөні тапсырмасы н жұмыс Тапсырм ен
а жұмыс

20 және одан жоғары- «5»,
14-19 ұпай жинаған- «4»
8-13 ұпай жинаған – «3»,
8 ұпайдан төмен- «2»
“Бағдаршам” әдісімен өзін-өзі
бағалау

Ештеңе түсінбедім

Жартылай түсіндім

Жақсы түсіндім
Рефлексия
Маған ұнады...
Бүгін сабақта білдім...
Ұсыныс жасаймын....
Мен сабақта үйрендім...
Мен бүгін сабақта қайталадым....
Мен бүгін сабақта бекіттім...

Ұқсас жұмыстар
Бүтін өрнектерді түрлендіру
Өрнектерді тепе - тең түрлендіру
Көпмүшені түрлендіру
Бірмүшелер Теориядан қасиеті
Тест тапсырмаларын орындау
Квадрат түбірі бар өнектерді түрлендіру
Қысқаша көбейту формулалары тарауы бойынша қорытындылау сабағы
Құрамында айнымалысы
Деректердің реляциялық моделі. Реляциялық деректер қорын жобалау
“Бірмүше және көпмүше” тарауын қайталау
Пәндер