МӘДЕНИЕТ РӘМІЗДЕРІ ЖӘНЕ ОЛАРДЫҢ МӘДЕНИ КОММУНИКАЦИЯДАҒЫ РӨЛІ МЕН МАҢЫЗЫ




Презентация қосу
МӘДЕНИЕТ РӘМІЗДЕРІ ЖӘНЕ ОЛАРДЫҢ МӘДЕНИ
КОММУНИКАЦИЯДАҒЫ РӨЛІ МЕН МАҢЫЗЫ

Орындаған Визуалды өнер, көркем еңбек,
графика және жобалау мамандығының 1-
курс студенті Махамбетова Наргиза топ -
101
Тексерген: Аманиязова Бағдагүл
ЖОСПАР:

1.Мәдениет

2.Материалдық және рухани мәдениет

3.Мәдениетаралық коммуникация және
конфликт

4.Дін және мәдениет
МӘДЕНИЕТ
Мәдениет – адам әлемі. Мәдениет көріністерінде
адамдық парасат, ақыл ой, ізгілік пен әдемілік
заттандырылып, игіліктер дүниесі құралған.
Сонымен бірге мәдениет адамды тұлға деңгейіне
көтеретін
Мәдениетнегізгі
деген құрал.
сөз қазақ тіліне араб
тілінен енген. О баста арабтың маданият
деген сөзі “қала”, “қалалық” деген
ұғымды
Мұның өзібілдірген .
орта ғасырлардағы
мұсылман мәдениетінің өркендеу
кезеңінде қалыптасқан түсінікпен
байланысты. Мәдениеттанушылардың
атап көрсеткеніндей мәдениетке
берілген анықтамаларды
альтернативтік (қарсы қоюшылық)
деп атауға болады. “Мәдениет”
ұғымын талдауды
мәдениеттанушылар көне заманнан
бастайды. Көне заманда мәдениет
“жерді өңдеу” деген ұғымды
білдірген.
МАТЕРИАЛДЫҚ ЖӘНЕ РУХАНИ МӘДЕНИЕТ

Адамзат баласы жасаған мәдениет екі түрге бөлінеді. Біріншісі –
рухани мәдениет, екіншісі – материалдық мәдениет.
Рухани мәдениет-музыка, әдебиет, сәулет өнері, сурет өнері, кескін
өнері жатса, адам баласының шаруашылыққа байланысты күн
көрісінен туған дүниелері материалдық мәдениетті құрайды.
Материалдық мәдениет-Қолмен ұстап, көзбен көруге болатын дүниелерді материалдық
мәдениет үлгілері дейміз. Рухани және материалдық мәдениет үлгілерінің арасында
тұйық шек жоқ. Кейде материалдық мәдениет үлгілері руханияттың үлгісі болып
табылады. Мысалы, сәулет өнері ескерткіші, былай қарағанда, материалдық мәдениет,
ал сол сәулет өнерінен халықтың немесе сәулетшінің дүниетанымы, мәдени дәстүрі
көрінеді. Оның үстіне, сәулет өнері ескерткішінен көрермен рухани ләззат алады. Бұл
жағынан қарағанда сәулет өнері ескерткіші рухани мәдениет үлгісіне де жатады.
Кітапты да солай түсінуге болады: әрі материалдық дүние әрі рухани құндылық.
Көшпелілердің рухани мәдениетінің өз даму ерекшеліктері бар. Ол көшпелілердің
тіршілік қарекетінің, тұрмысының ерекшеліктерінен туындайды. Кейбір батыстық
зерттеушілер: "Көшпелілер өз бетінше мәдени құндылықтар жасауға қабілетсіз, олар
тек басып алған отырықшы халықтардың мәдениетін қабылдайды. Ал отырықшы
халықтардың мәдениеті оларға өгей мәдениет болып қала береді", – дейді. Бұл – мүлде
қате пікір. Көшпелілер өз тұрмыс-қарекетіне лайықты мәдениет қалыптастырған.
Көшпелілердің материалдық мәдениеті көші-қонға ыңғайланып жасалған. Мұндай таза
көшпелі мәдениет үлгілеріне біз жиналмалы, жығып-тігуі өте жеңіл киіз үйді, ер-
тұрман, ат әбзелдерін, теріден, ағаштан жасалған ыдыс-аяқтарын, бесігін, басқа да
тұрмыстық заттарын жатқызамыз.
МӘДЕНИЕТАРАЛЫҚ
КОММУНИКАЦИЯ ЖӘНЕ
КОНФЛИКТ
Мәдениаралық коммуникация - мәдениаралық өзара ықпалдасу негізінде субъектілер
(жеке тұлғалар,әлеуметтік топтар, қауымдастықтар, мәдениеттер, өркениеттер)
арасындағы байланыстар негізінде пайда болған құндылықтармен және құндылықты
ұстанымдармен өзара алмасу процесі. Кейде мәдениаралық коммуникация жайлы сөз
еткенде "мәдениеттер диалоги" және "өркениеттер диалогы" ұғымдарын
қолданады. 1990- шы жылдарда мәдениаралық коммуникация мәселелері
индивидуалистік, ұжымдық және коммунитарлық мәдени бағдарлар аясында
қарастырыла бастады. Мәдениаралық коммуникация барысында әртүрлі мәдениет
өкілдері осы мәдениетке тән ерекшеліктерді ескере отырып, әлеуметтік қарым-
қатынастарда түсініспеушілік пен ыңғайсыздық жағдайларын төмендетуге көп септігін
тигізеді. Кейбір әлеуметтанушылар ұжымдық және индивидуалистік құндылықтардан
ең жақсыларын біріктіруге үміттене отырып, жеке тұлғаның шексіз еркіндігі
мәдениеттің әлеуметтік бұйымын бүлдірмеуі үшін қоғам игілігіне индивиду алдылық
құқық пен ұжымдық құқықты тепе-теңдестіруге тиісті коммунитаризм тұжырымдамасын
жасауға тырысады. Осылайша, мәдениеттер өзара ықпалдасуы мен диалогы
идеяларынан туындаған мәдениаралық коммуникация мәселесі уақыт өте келе
тұлғааралық мәдени коммуникация деңгейіне өтті. Мәдениаралық коммуникация
мәселесі жаһанданудың өзара әріптестік пен өзара түсіністік аспектісінде бүгінгі таңда
аса өзекті болып отыр. Ықпалдастық процестер әлемді өзара байланысты, біртұтас
етуде. Мәдениаралық коммуникация дағдыларын
халықаралық менеджмент және маркетинг саласында, БАҚ қызметінде, трансұлттық
корпорациялар және трансұлттық саясат, сондай-ақ
мәдениаралық коммуникация зерттеулеріне түрткі болған - мәдениет саласында
қолдануға болады. Мәдениеттер диалогы, өркениеттер диалогы негізінде жатқан
мәдениаралық коммуникация идеяларын халықаралық ұйымдар, саяси көшбасшылар,
мемлекет басшылары, үкіметтік емес ұйымдар көп қолданады.
Конфликт – (лат.тіл. conflictus- қақтығыс) – күрделі қайшылықтардың пайда болуы, қарама-
қарсы қызығушылықтардың қақтығыстары, күшті эмоциялық күйлермен байланысты әр түрлі
мәселерге бойынша өзара түсіністіктің болмауы.
Кез-келген конфликтінің астарында қандай да бір мәселеге байланысты қарама-қарсы
позициялардан, мақсаттардан тұратын ситуация жатады. Яғни конфликтілі ситуация
конфликт субъектілері мен объектілердің міндетті түрде бар болуын талап етеді. Дегенмен
де конфликт ары қарай даму үшін инцидент болу керек. Егер қарама-қарсы жақ тура солай
жауап қайтарса, онда конфликт болашақта тікелей және жанама, деструктивті және
структивті болып дамуы мүмкін.
Конфликті анықтамасының бір варианты оның философиялық мағынасына негізделген,
осыған сәйкес ол «қарама-қайшылықтардың асқынуының шарықтау шегі» деп сипатталады.
Онда әлеуметтік конфликт «қызығушылықтарының, мақсаттарының, даму
тенденцияларының қарама-қайшылықтарына немесе арасындағы айырмашылықтарына
байланысты әр түрлі әлеуметтік бірліктердің – кластар, ұлттар, мемлекеттер, әлеуметтік
топтар мен әлеуметтік институттардың қақтығыстарынан көрініс беретін әлеуметтік
қайшылықтардың асқынуының шарықтау шегі». Әлеуметтік конфликті мәселесіне
байланысты фундаментальді отандық монографияның авторы А.Г.Здравомыслов «конфликт –
қоғамдағы адамдардың өзара әрекеттерінің маңызды жағы, әлеуметтік тұрмыстың
клеткасы», - деп жазған. Бұл әлеуметтік іс-әрекеттің потенциалды және актуалды
субъектілерінің арасындағы қатынастардың формасы, қарама-қайшы құндылықтар және
нормалар, қызығушылықтар мен қажеттіліктерге негізделген мотивация. Осы пікірден
келесідей сұрақ туындайды: бұл қарама –қайшылық объективті ме, немесе қатысушы
жақтардың бағалауларынан туындаған субъективті болып табылады ма? Әлеуметтік
конфликтіні зерттеуші, танымал, батыстық Р.Дарендорф оған «объективті («латентті») немесе
субъективті («айқын») қарама-қайшылықтар арқылы сипаттауға болатын элементтер
арасындаға кез келген қатынас» деген анықтама береді. Яғни, қарама-қайшылықтардың
объективті-субъективтілігі, саналы-санасыздығы маңызды емес, дегенмен де «кез келген
қатынас» деген түсініксіздеу.
«Психологиялық сөздік» конфликтіні «өткір эмоциялық
уайымдармен байланысты, қиындықпен шешілетін қарама-
қайшылық» деп анықтайды. Оның тұлғаішілік, тұлғааралық және
топаралық конфликтілер сияқты формалары бар. Психологиялық
конфликтілерді анықтау ары қарай да біздің зейініміздің пәні
болмақ, дегенмен де жоғарыда келтірілген пікірлер конфликтінің
мазмұны туралы мәселеге жауап бермейді, керісінше, жаңа
сұрақтар тудырады: «қиындықпен шешілетін» немесе «өткір
уайымдар» дегендер нені білдіреді? А.Я.Анцупов және А.И.Шипилов
келесідей анықтаманы ұсынады: «Конфликт дегеніміз конфликті
субъектілерінің қарама-қарсы әрекеттері мен әдетте негативті
эмоциялармен жүретін өзара әрекеттерінің үрдісінде пайда болатын
қарама-қайшылықтарды шешудің өткір жолдары». Егер қарсы
әрекеттер болып, негативті сезімдер болмаса, немесе керісінше
негативті эмоциялар болып, қарсы әрекеттер болмаса, онда мұндай
ситуациялар конфликтінің аллды болып саналады.
Кез келген конфликті құндылықтардың, мақсаттар мен
мотивтердің қайшылықтарын көрсетеді. «Конфликтология»
ұғымымен «конфликтолог» ұғымы тығыз байланысты.
Конфликтілерді конфликтологтар басқарады.
НАЗАРЛАРЫНЫЗҒА РАХМЕТ!!!

Ұқсас жұмыстар
Мәдениет морфологиясының мазмұны
Мәдениет тілі
Коммуникациялық рәміздерді семиотикалық талдау
МӘДЕНИЕТ РӘМІЗДЕРІ ЖӘНЕ ОЛАРДЫҢ МӘДЕНИ КОММУНИКАЦИЯДАҒЫ РӨЛІ
Көк түс аспанның белгісі
Мәдениеттің белгілер әлемі типологиясы
Мәдениет тілдері
Мәдени код
Қазақ хандығы дәуіріндегі әдебиет
МӘДЕНИЕТТІҢ ЭТНИКАЛЫҚ РӘМІЗДЕРІ
Пәндер