Кейстер әдісінің оқу мақсаттары




Презентация қосу
Case-study
әдісі

Тлемисова
Тоғжан
1504-10
Case-study
әдісі

Нақты жағдаят әдісі (ағыл.тілінен case – оқиға,
жағдаят) – оқытуға негізделген нақты жағдаятты
(кейсті) шешу әдісі.

Нақты жағдайлар әдісі (Кейс-study әдісі) оқудағы
ойын түрінде емес жағдай барысындағы белсенді
тәсіл қатарына жатады.
Кейс-study әдісі шет елдерде экономика және бизнес ғылым салаларын
оқыту барысында кеңінен қолданылады.

1870 жылы 1920 жылы 1925 жылы
Ең алғашқы рет бұл тәсіл Ең алғашқы рет кейс жинағы
оқыту үдерісінде, Бұл тәсілді Гарвардтың
заң мектебіне енгізу Гарвард университетінің
Гарвард университетінің бизнес жөніндегі есеп
заң мектебінде басталған
беру топтамасында жарық
қолданылған; көрді.
Қазіргі уақытта кейс-стадидің екі классикалық мектебі
бар: Гарвардтық (Америкалық) және Манчестерлік
(Еуропалық).

Олардың негізгі айырмашылығы мынадай:

Американдық кейстер көлемі жағынан үлкен: 20-25 бет
мәтіні, сонымен қатар 8-10 бет иллюстрациялары
болады. Көбінесе жалғыз дұрыс шешімді табуды
көрсетеді.

Еуропалық кейстер американдыққа қарағанда 1,5-2 есе
қысқа. Жалғыз дұрыс шешімі емес, бірнеше шешімі
болады.
Кейс-study әдісін жоғары кәсіби білім беру практикасына
енгізу мәселесі қазіргі уақытта өте өзекті болып табылады,
бұл екі үрдіске негізделген:

біріншісі, білім беруді дамытудың жалпы
бағыттарынан, оның нақты білім алуға ғана емес,
кәсіби құзыреттілікті, ойлау іс-әрекетінің дағдылары
мен іскерлігін қалыптастыруға, жеке тұлғаның
қабілеттерін дамытуға бағытталуынан туындайды;

екіншісі, маманның сапасына қойылатын талаптарды
дамытудан туындайды, ол бірінші үрдістің талаптарын
қанағаттандырудан басқа, әр түрлі жағдайларда оң
шешім табу қабілетіне ие болуы, дағдарыс
жағдайындағы іс-әрекеттердің жүйелілігі мен
тиімділігімен ерекшеленуі тиіс.
Кейстер әдісінің оқу мақсаттары

1 2 3
аналитикалық ойлауды ақпаратпен жұмыс басқарушылық
дамыту; коммуникативтік істеудің практикалық шешімдерді әзірлеу
құзыреттілікті арттыру дағдыларын дамыту; дағдыларын дамыту;

4 5 6
қазіргі заманғы басқару және қазіргі заманғы басқару және оқуға деген ынтаны
әлеуметтік-психологиялық әлеуметтік-психологиялық арттыру; кәсіптік
технологияларды игеру; технологияларды игеру; оқуды дамыту
Күрделілік деңгейі бойынша және қойылған
мақсаттарға байланысты кейстер келесі түрлерге
бөлінеді:

иллюстрациялық оқу
жағдаяттары
оның мақсаты: студенттерді проблемасы құрылған оқу
белгілі бір жағдайларда дұрыс жағдаяттары
шешім қабылдау алгоритміне нақты уақыт кезеңіндегі, нақты
үйрету; проблемаларды тұжырымдау, мақсаты:
аталған мәселе бойынша жағдайды
диагностикалау, дербес шешім қабылдау;
проблемасы құрылмағанан
оқу жағдаяттары
проблема нақты анықталмаған, тек қолданбалы жаттығулар
статистикалық деректер және т. б. онда нақты қалыптасқан жағдай
ұсынылған, мақсаты: проблеманы өз сипатталған, одан шығу
бетінше анықтау, қолда бар ресурстарға жолдарын табу ұсынылады,
талдау жасай отырып, оны шешудің мақсаты - проблеманы шешу
балама жолдарын көрсету; жолдарын іздеу
Оқыту процесінің мақсаттары мен міндеттеріне
байланысты кейстер келесі түрлерге ажыратылады:

мәселелерді шешу және
шешімдер қабылдауға
үйретуші кейстер;
JUPITER MARS

талдау мен
бағалауға үйретуші мәселені, жалпы шешімді
кейстер; немесе тұжырымдаманы
бейнелейтін кейстер.
Ұсыну формасы бойынша кейстер екіге
бөлінеді:

қағаз түрінде (мәтін, сұхбат, зерттеу
нәтижелерінің сипаттамасы,
мақалалар және және т.б) берілетін
кейстер;

аудио/видеокейстер (фильм немесе
үзіндісі, видеожазбалар, аудиожазбалар
және т.б.).
Кейс-тапсырмалардың құрылымы
мен көлемі

Кейс-тапсырмалардың құрылымы
кейстің түріне және оның
мақсаттарына байланысты. Бірақ кейс-
тапсырма жалпы алғанда кіріспе,
кегізгі және қорытынды бөліктерден
тұрады.

Толық кейстер (орта есеппен 20-25 бет) бірнеше күндік
командалық жұмысқа арналған және әдетте өз шешімін
таныстыру үшін командамен ұсынуды білдіреді.
Қысқартылған кейстер (3-5 бет) сабақта тікелей
талдауға арналған және жалпы пікірталасты білдіреді.
Шағын кейстер (1-2 бет және одан аз), қысқартылған
кейстер сияқты аудиторияда талдауға арналған және
көбінесе сабақта оқытылатын теорияға иллюстрация
ретінде пайдаланылады.
Кіріспе бөлім – "кейс" туралы жалпы ақпарат береді.
Ол "мазмұнға ену" сатысы, яғни – оқырманды
қызықтыратын шағын кіріспе немесе алғы сөзден
1 тұрады. Алғысөздің келесі нұсқалары бар:
қарастырылатын жағдайға қызығушылық тудыратын
белгілі бір сюжет желісі; зерттеудің бастапқы сөздік
айтылымдары, терминдер глоссарийі, негізгі сәттер;
зерттеуге арналған сұрақтар және т.б. тұжырымдау.
Кіріспе бөлігінде гипотеза баяндалуы мүмкін, оны
01 кейсті шешу барысында растау немесе теріске шығару
қажет болады.
02
2 Негізгі бөлім - контекст, жағдай, мәселе, фактілер.

03

Қорытынды бөлім - "кейсті" жақсы түсінуге мүмкіндік
беретін қосымша ақпаратты ұсынады: сұрақтар,
библиография, кейіпкерлердің фотосуреттері, схемалар,
кестелер және т.б.
«Кейстерді» талдау түрлері

Кейсті талдаудың келесідей
түрлері бар:

1. Проблемалық талдау
2. Себеп-салдарлық талдау
3. Прагматикалық талдау
4. Аксиологиялық талдау
5. Жағдаяттық талдау
6. Болжамдық талдау 7.
7. Ұсынбалы талдау
8. Бағдарламалық-мақсатты талдау
Мысал ретінде келесі тақырыпта кейс-технологияның химия сабағында
қолданылуын көрсетейік.

Тақырыбы: «Фосфордың және оның қосылыстарының қасиеттері»

«Академик Семён Вольфкович совет химиктерінің
ішіндегі фосформен тәжірибе жасағандардың
бірегейі болды. Ол уақытта қауіпсіздік ережелері
қаблдынбаған еді және газ тәріздес фосфор жұмыс
барысында киімге сіңірілген. Вольфкович қараңғы
көшемен үйіне қайтып келе жатқанда оның киімі
көкшіл түсті көрсеткен, ал бәтеңкесінен ұшқын
шыққан. Ылғи оның соңында көп адамдар
жиналатын және ғалымды басқа бір әлемнен келген
біреу деп санайтын, салдарынан Мәскеуде «жарық
шығаратын монах» деген қаңқу сөз таралған.
Оқытушы кейс бойынша келесідей сұрақтар қояды:
• Фосфордың қандай түрлері бар және «аллотропия» құбылысы дегеніміз не?
• Өмірден немесе әдебиет көздерінен жиналған ақпарат бойынша фосфор жайында
қандай мысалдар келтіре аласындар?
• Өндірісте және тұрмыста фосфордың қолданылуын көрсететін қандай химиялық
қасиеттері болады?
• Фосформен жұмыс жасағанда академикке қандай қауіпсіздік ережесін сақтау керек
еді?

Студенттер оқулықпен және интернет- ресурстармен жұмыс жасайды.
Нәтижелерді кестеге енгізеді:
Фосфордың аллотропиясы
Физикалық қасиеттері
Химиялық
CREDITS:қасиеттері
This presentation
Адам ағзасына
template was әсері
created by
Slidesgo,
Фосформен including icons by қаіпсіздік ережесі
жұмыс жасағандақы
Flaticon, and infographics &
Фосфордың
images byқолданылуы
Freepik
8-сыныпта "Су, қасиеттер, мән" тақырыбы бойынша сабақ топтар бойынша пікірталас түрінде
өткізіледі.

"1990-шы жылдардан бастап дигидроген монооксидін қолдануға тыйым салу туралы өтініштер веб-
сайттар мен ақпараттық бюллетеньдерде жиі кездеседі. Олар осы зат тудыратын көптеген қауіптерді
тізімдейді: бұл қышқыл жаңбырдың негізгі құрамдас бөлігі, металдардың коррозиясын тездетеді,
қысқа тұйықталуға әкелуі мүмкін және т.б. қауіпке қарамастан, зат өнеркәсіптік еріткіш ретінде
белсенді қолданылады, азық-түлік қоспалары, атом станцияларында және кәсіпорындар оны өзендер
мен теңіздерге көп мөлшерде тастайды. 2007 жылы Жаңа Зеландия депутаты қауіпті химикатқа тыйым
салуды талап етті. Дигидроген монооксидін қолдану несімен қауіпті?»

№ 1 кейс " Судың химиялық қасиеттері. Судың жануы мүмкін бе? Су синтезін кім және қашан жүзеге
асырды?»
№ 2 кейс " Судың физикалық қасиеттері. Табиғатта су қандай агрегаттық күйде кездеседі? Су жоғары
қарай ағуы мүмкін бе? Мұздатқышқа салынған су бөтелкесі неге ісінеді?»
№ 3 кейс " Судың ластануының негізгі көздері қандай? Суды тазартудың қандай әдістері бар?
Неліктен табиғатта таза су жоқ?»
№4 кейс «Адам өміріндегі судың рөлі".
Назарларыңыз
ға рахмет!!!

Тлемисова
Тоғжан
1504-10

Ұқсас жұмыстар
Қысым қызықтары жайлы
Қысым қызықтары
Қазақ тілін оқыту әдістемесі туралы
Оқушылар жағдаймен
Оқытудың әдіс тәсілдері
Тәсіл - оқыту әдісінің элементі
Файлды ашу және жабу
Клиникалык зерттеулерді жоспарлау
Педагогика ғылымының әдіснамасы
Конспектілеу кітаптың мазмұнын қысқа баяндау
Пәндер