Бастауыш сыныптарда математика сабақтарында ойын технологиясын қолдану


Бұл презентацияның бағасы: 500 теңге
Скачать: бот арқылы


Презентация қосу
Бастауыш сыныптарда
математика сабақтарында
ойын технологиясын қолдану
Мазмұны
Кіріспе
Негізгі бөлім:
І. Математика сабақтарында ойындарды қолданудың әдіснамалық негіздері
1.1. Теориялық білім
1.2.Ойынның түрлері
1.3. Математика сабағында дидактикалық ойындарды пайдаланудың әдістемелік
ерекшеліктері
1.4. Математика сабағында қолданылатын ұлттық ойындардың түрлері
ІІ. Бастауыш сыныптарда математика сабақтарында ойын технологиясын
қолдану
2.1. Математика сабағында ойын технологиясын қолдану
2.2.Математика сабағында ойын технологиясын пайдаланудың ерекшеліктері
2.3.Математика сабағында ойын технологиясын пайдалану арқылы оқушылардың
ойлау қабілеттерін дамыту
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
Кіріспе

Әр сабақ - мұғалім ізденісінің жемісі.
Күнделікті сабақтағы бір сарындылық
оқушылардың ынтасын, қызығушылығын
жоғалтады. Сондықтан сабақты түрлендіріп,
ойын сәттерін қолданып өткізсе, сабақтын
мазмұны ашыла түседі. Өйткені ойын
оқушының бойындағы жақсы қасиеттерді
қалыптастыруға, әлеуметтік өмірдегі
процестерге өзінше баға беру мен пайыздай
алушылыққа үйретіп, адамдармен қарым-
қатынас жасауға тәрбиелейді, зейіні арта түседі,
есте сақтау қабылеті дамиды.
Әрбір ұстаздың мақсаты - сабақ сапасын көтеру,
түрлерін жетілдіру, сабаққа оқушының
қызығушылығын арттыру. Сондай - ақ бүгінгі
таңда елімізде оқыту мазмұны жаңартылып,
сабақтарда озық технологияларды қолданудамыз.
Сондай технологияның бір түрі - «Ойын арқылы
оқыту» технологиясы. «Егеменді еліміздің тірегі –
білімді ұрпақ» десек, білімнің негізі бастауышта
қаланатыны белгілі. Бастауыш сыныптағы әртүрлі
пәндер оқушы білімін дамытып, танымдық
қабілетін сомдауға үлкен үлес қосады. Балаларды
оқытуда және тәрбиелеуде ойынның ролі
педагогикада бұрын да, қазір де қарастырылып
келеді.
Кіріспе

«Ойын ойнамай бала
толыққанды дамымайды»

В.А. Сухомлинский
Н. Крупская:

«Бала жас болғандықтан ғана
ойнамайды, балалықтың өзі
оған ойнау үшін, яғни жат-
тығу арқылы өмірде қажетті
дағдыларды игеру үшін бе-
рілген»,- деген пікір айтады.
Мақсаты:

Математика сабағында ойын
технологияларын пайдала отырып,
оқушылардың пәнге деген
қызығушылығын, жауапкершілігін,
сүйіспеншілігін арттыру.
Егер математика сабағында

• ойын элементтері жиі және жүйелі
пайдаланса;
• уақытты тиімді пайдаланса;
• тапсырма әр оқушының мүмкіндігіне қарай
берілсе,онда оқушылар сабаққа белсене
қатысады, пәнге деген қызығушылығы,
танымдық белсенділігі білім сапасы мен
үлгерімі артады.
Күтілетін нәтиже

• сабақта тұрақты белсенділік, қызығушылық пайда
болады.
• оқушы тұлға ретінде өзін көрсете біледі, оның іс-
әрекеті өзінің қабілеті мен деңгейіне байланысты
болады.
• ойын арқылы бір-бірімен тез тіл табысады, жақсы
ұғысады, бір-бірінен ептілікті сергектікті
үйренеді.
• оқушылардың математикалық қабілеттері
айқындалады.
• Технология (грек тілінен аударғанда techne - өнер,
шеберлік, логия – ғылым) – бұл шикізаттар мен
материалдарды алу, өңдеу әдістері мен тәсілдерінің
жиынтығы.
• Педагогикалық технология – қойылған мақсаттарға
сәйкес білімді, дағдыны және қарым-қатынасты
қалыптастыру мен бақылау, құрастыру амалдарының
жиыны.
• Ойын технологиясы – педагогикалық жұмысты ойын
түрінде ұйымдастырудың әдістері мен тәсілдерінің
жиыны.
• Ойын - оқу үрдісіндегі оқытудың әр формасы, әрі әдісі
• Ойын кезіндегі көтеріңкі көңіл-күй, өзара түсіністік,
достық қарым-қатынасты қалыптастыру үшін мұғалім
әр ойынға қатысушының мінез-құлқын, темпераментін,
жинақылығын, ұстамдылығын және денсаулығын
ескеруі керек. Ойынның мазмұны қатысушылар үшін
қызықты және ойын соңында нәтижесі анық
көрінетіндей маңызды құндылықтарын сезінетіндей
болуы тиіс. Әр баланың ойын әрекеті сабақ кезінде
алған білімдері мен білік-дағдыларына негізделеді, ол
әрекеттер күнделікті әсерлі шешімдер
қабылдауға,өздерін және қоршаған орта мүмкіндіктерін
дұрыс бағалай білуге тәрбиелейді.
• Оқушылардың математикалық ой өрісін дамыту, пәнге
деген қызығушылығын ояту математикадағы басты
• Күнделікті сабақтағы бір
сарындылық оқушылардың ынтасын,
қызығушылығын жоғалтады.
Сондықтан сабақты түрлендіріп,
ойын сәттерін қолданып өткізсе,
сабақтын мазмұны ашыла түседі.
Ойын балалар үшін оқу да, еңбек те болып
табылады.

Ойын – айналадағы дүниені тану тәсілі.
Ойын түрлері:

• 1. Дидактикалық ойындар.
• 2. Қозғалыс ойындары.
• 3. Рөлдік ойындар.
• 4. Грамматикалық ойындар.
• 5. Фонетикалық ойындар.
• 6. Лексикалық ойындар.
• 7. Іскерлік ойындар.
• 8. Интеллектуалды ойындар.
• 9. Ұлттық ойындар.
Халық ойындарының педагогикалық
мүмкіндіктеріне сәйкес мынадай жіктемесі
бар:
• Білім беретін ойындар
• Тәрбиелейтін ойындар
• Дамытатын ойындар
• Жеке тұлғаны әлеуметтендіретін ойындар
• Диагностикалық ойындар
Дидактикалық ойындарды оқыту мазмұнына сәйкес
түрлері:

• 1.Ойын –саяхаттар. Олар ертегілерге ұқсас. Олар фактілер
немесе оқиғаларды бейнелейді, бірақ олар ерекше түрде
ашып керсетіледі, қарапайым жұмбақ арқылы қиындық -
оңай жолмен қажеттілер - қызық жолмен беріледі.
• 2.Ойын-тапсырмалар. Ойын міндеттері мен әрекеттері бір
нәрсені болжауға негізделеді
• 3. Ойын-болжамдар. Бұл ойындар «Не болар еді...?», Мен
не істер едім егер деген сұрақтарға негізделеді.Ойынның
дидактикалық мазмұны балалардың алдына проблемалық
міндет пен ситуацияны қоюда ерекшеленеді. Мұндай
ойындар білімді нақты жағдайда ұштастыра байланыс
есептерін тағайындауды талап етеді.
• 4.Ойын-жұмбақтар. Жұмбақтың негізгі ерекшелігі -
логикалық астарының болуында. Олар баланың ой
әрекетін белсендіреді. Жұмбақтар салыстыру, теңеу
және сипаттау арқылы ұғымның қасиеттерін
ажыратуға тәрбиелейді, оқушы қиялының дамуына
әсер етеді.
• 5. Ойын-әңгімелер. Ол мұғалімнің балалармен,
балалардың мұғаліммен және балалардың
балалармен қарым-қатынасына негізделеді. Бұл
қарым-қатынас ойын мазмұнында ерекше сипатқа ие
болады. Ойынның құндылығы - олар эмоциональдық
түрде белсендіруге, бір сөздікке өзара әрекет
жасауға, бірлесіп ойлануға мүмкіндік туғызады.
Қазақ халқының ұлы
ақыны Абай Құнанбаев:
«Ойын ойнап ән салмай,
өсер бала бола ма?»- деп
айтқандай, бала өмірінде
ойын ерекше орын алады.
• Математика сабағында қолданылатын ойын түрлері
оқушылардың математикалық ұғымдарын кеңейтіп,
ойлау қабілеттерін арттырып, есептеу дағдыларын
шыңдай түседі.Ойын сабақтарында берілетін
тапсырмалар қарпайымнан басталып,біртіндеп
қиындап оқушылардың танымдық қызметін
белсендіруге назар аударылады

Ойындар оқушыларды өз Ойынды қолдану сынып
бетінше жұмыс істей білуге оқушыларының пәнге деген
дағдыландырады, ойлау қызығушылығын арттырады,
қабілеттерін, белсенділік танытып,
ізденімпаздығын арттырады, материалды қажетті деңгейде
сөздік қорларын молайтады. игеруіне ықпал етеді.
• Математика сабақтарында дидактикалық
ойын элементтерін қолданып сабақ өткізу
өте пайдалы. Ойынсыз ақыл ойдың
қалыпты дамуы да жоқ және болуы да
мүмкін емес. Ойын дүниеге қарай ашылған
үлкен жарық терезе іспеттес. Ол арқылы
баланың рухани сезімі жасампаз өмірімен
ұштасып, өзін қоршаған дүние туралы
түсінік алады.
Ойын үстінде ол алға
қойылған мақсатты шұғыл
және оңай жүзеге асырады.

Ойында балалар әр нәрсеге жақсы
зейін қояды және көбірек есіне
сақтайды.

Ойын шарттарының өзі баладан
заттарға, айналатын көріністер мен
сюжетке зейін тоқтатуды талап етеді.
Мектеп оқушыларына математика сабағында ойын -
тиімді тәсіл екендігіне көз жеткіздік. Ойын -
оқушылардың пәнге деген қызығушылығын, ынтасын
арттыруға әсері мол болады деген сеніміміз мол.
Паравоз ойыны
• 4сынып
• Паравоз әдісінде оқушылар жеке көптеген оңай есептерді
шығарады. Белгілі уақыт тағайындалады,сол уақыт өткен
соң мұғалім тоқтатып кез келген оқушыны паравоз
басшысы қылып тағайындайды.Сол оқушы кез келген
сыныптасынан есепті сұрауға мүмкіндігі бар.Солай берілген
есеп аяқталғанша паравоз тізбектеліп кете береді.
Мозайка ойыны
4+5= 6+3=

8–7= 5–5=

9–7= 10 – 6 =

6+4= 1+7= 10
0
8 2 9
9 4
• Қорыта келе айтарым, білім беру – оқыту мен
тәрбиелеудің үздіксіз үрдісі болса, қазіргі
кездегі білім беру – оқушының пікірін бағалау,
оқушыны тыңдай білу. Ұстаз бен шәкірттің
бірлесе жасаған еңбегінің нәтижесі – сапалы
білім болып табылады. Белгілі педагог В.А.
Сухомлинский айтқандай: «Ойынсыз,
музыкасыз, ертегісіз, шығармашылықсыз,
фонтазиясыз толық мәніндегі ақыл-ой тәрбиесі
болмайды!». Ендеше, баланы ойынға
қатыстырып үйрету арқылы ойыны қайсы,
үйретуі қайсы екенін балалар айырмастай,
1 сынып
• 1 сынып оқушыларын психологиялық
тұрғыдан сабаққа, мұғалімге зейін
аударуы өте күрделі процесс. Сондықтан
қызылды-жасылды көрнекілік жасау өте
маңызды. Ертегілер еліне саяхаттайық,
досымызға көмекесейік, мозайка
құрастырайық деген сияқты қызықты
әлемге апару керек. Мұғалімнің
интонациясы анық, сыныпты қамти
алатын дауысқа ие болуы керек.
2 сынып

• 2 сынып оқушылары үшін міндетті түрде
бастауыш сыныпқа арналған әдістемені
меңгерген абзал. Дәл осы сыныпта
математикалық ұғымдар мен таңбаларды
түсіндіреміз. Әр шыққан сөзге назар аударып,
өзімізге есеп беріп отыруымыз керек болады.
Көрнекіліктен 1 сыныптікіндей қиялға
дамытатындай, сапасы анық суреттер мен
құралдар қолдану керек.
3 сынып
• 3 сынып оқушыларының математикалық
оқулықтары шығармашылыққа,өнерге толы. Әртүрлі
музыкалық аспаптарға берілген есептерді елестету
сезімін тудыру үшін суреттерін іліп қою керек.
Оқулықта берілген өнер түрлеріне де мән беру
керек. Кейде біз уақыт тапшылығына байланысты
оларға аса мән бермейміз. Уақыт қанша жерден
жетпесе де өнерге деген шығармашылыққа деген
қабілеттерін ашу керек болады. Және мүмкін болса
оқулықтан тыс дамытатын құралдарды сыныпқа
әкелсен НҰР үстіне нұр болар еді.
4 сынып

• 4 сынып оқушылары бастауыш сыныптың
жоғарғысы болғандықтан постер қорғауды
үйрету керек. Өз ойларын анық
айтуға,математикалық сауаттылығын
арттыруға,математикалық сөйлеу мәнерін
дамытуға аса қажет. Қазақстанда әрбір жас
ұрпақты бәсекеге қабілетті азамат етіп тәрбилеу
біздің яғни болашақ ұстаздардың міндеті. Сол
себепті шығарған есебін көпшілікке дәлеледетіп
үйрету керек. Топқа бөліп оқытудың пайдасы бір
жағынан уақыт үнемдесе жоғарғыда айтылған

Ұқсас жұмыстар
Жалпы білім беретін мектептегі информатика пәнін оқыту құрылымы
Қолданып жүрген санамақтарымнан мысал келтірейін
Әдістемелік бірлестіктің мақсаты:
Роза қолдану Қалалық сайыс
Оқушылардың логикалық ойлау қабілетін дамыту және пәнге деген қызығушылығын арттыру
Бастауыш мектепте компьютерлік технологияны қолданудың қазіргі жағдайы
Абай өлеңі
Оқыту технологиясы ұғымы
КІШІ ЖАСТАҒЫ МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫНА ИНФОРМИКАНЫ ОҚЫТУДЫҢ МАҚСАТЫ
Бастауыш сыныптарда қазақ тілі пәнінен мазмұнды суреттермен жұмыс
Пәндер