ЗЕРТТЕУ ӘДІСТЕРІНІҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ




Презентация қосу
ЖАС ЕРЕКШЕЛІК
ПСИХОЛОГИЯСЫНДАҒЫ
ЗЕРТТЕУ ӘДІСТЕРІНІҢ
ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
Жоспар
1 Жас ерекшелік психологиясының зерттеу әдістерінің жіктелуі

2 Ұйымдастыру әдістері

3 Эмпирикалық әдістер

4 Интерпретациялық әдістер
Әдіс бұл белгілі нәтижеге жету мақсатында қолданылатын
құрал. Әдіс бұл психикалық өмірдің белгілі бір фактілерін алудың
құралы, инструменті.

Жас ерекшелік психологиясының зерттеу әдістері

Интерпратациялық
Ұйымдастырушы әдістер
әдістер

Эмпирикалық
әдістер
Ұйымдастыру әдістері:
• Салыстырмалық әдіс
• Лонгитюдты әдіс
• Кесінділер әдіс
Салыстырмалы әдіс – Әр топ бойынша мәліметтер өзара салыстырылып,
бұд жерде дамудың қандай үрдістері байқалатындығы және олардың немен
байланысты екендігі туралы қорытындылар жасалады
Лонгитюдтік әдісі көбінесе «бойлық зерттеу» деп атайды. Бұл жерде
баланың ұзақ уақыт бойына дамуы қадағаланады. Мұндай зерттеу дамудың
дәйектірек үрдістерін, «көлденең» кесінділермен қамтылмайтын
аралықтардағы кішігірім өзгерістерді анықтауға мүмкіндік береді
Кесінділер әдісі - Балалардың айтарлықтай үлкен топтарында нақты
әдістемелердің көмегімен дамудың белгілі бір аспектісі, мысалы, ақыл
парасаттың даму деңгейі зерттеледі. Нәтижесінде балалардың осы тобына-
бір жастағы балаларға немесе бір оқу бағдарламасы бойынша оқытылып
жатқан мектеп оқушыларына тән мәліметтер алынады
Эмпирикалық әдістер

Бақылау әдісі Анкета әдісі Эксперименталды
әдіс

Әңгімелесу әдісі социометрия
Бақылау әдісі

Бақылау әдісі. Бұл даму психологиясында кең
тараған. Бұл әдістің мәнісі, басқа адамның іс-
әрекетін, оның мінез-құлқын, психикасын сыртқы
көріністерін, қозғалысын, сөйлеген сөзін,
мимикасын, оның қылықтарын жүйелі жоспарлы
түрде бақылайды. Осыған орай ол адамның
психикалық процестері, жай-күйі, қасиеттері
жөнінде қорытынды жасайды. Бақылау әдісінің
ерекшелігі, ол адамның психикалық көріністерінің
табиғи сақталуын қадағалайды. Кемшілігі
бақылаушы өзі күткен көрінісін тосуға тиіс
Социометриялық әдіс – балабақша тобында немесе
мектеп сыныбында қалыптасқан балалардың арасындағы
қатынастарды анықтауға мүмкіндік
береді.Интеллектуалдық даму әр алуан
әдістемелердің,бірақ негізінен стандартталған
сынамалардың көмегімен зерттеледі.

Әңгімелесу әдісі. Бұл әдісті қолданғанда мақсатын алдын-
ала анықтау қажет. Негізгі сұрақтарды дайындау қажет.
Әңгіменің негізгі мазмұнын, мәнін сақтай отырып, берілген
жауаптарға сәйкес оларды түрлендіру қажет. Әңгіменің бүкіл
барысында жайма-шумақ ықыласты сақтау керек.

Анкета әдісі. Зерттелушілерге бірқатар сұрақтарға
жауап жаздырады. Жазба жауаптарға анализ
жасалынады, содан соң статистикалық өңдеуден
өткізіледі, одан кейін белгілі бір қорытынды
жасалынады.
Эксперменталды әдістер

Лабораториялық
эксперимент, мысалы, Табиғи эксперимент бойынша
балалар зейінінің қасиеттерін психологиялық зерттеулер
, сезгіштік қасиеттерін, ақыл- адамның өмір тіршілігіндегі
ойының даму деңгейін, үйреншікті жағдайына сәйкес
белгілі мамандыққа жүргізіледі. Кейбір
икемділігін анықтайтын жағдайларда бұл әдіс
құрал-жабдықтарды қолдана психологиялық
отырып, арнайы және педагогикалық
жабдықталған орындарда эксперимент деп те аталады.
өткізіледі.
Интерпретациялық әдістер . Оларға генетикалық пен құрылымдық
әдістер жатады.
Генетикалық әдіс -жеке фазалар, кезеңдер, сыни сәттер және т.б
бөлумен онтогенетикалық және филогенетикалық даму жоспарында
материалды бөлу
Құрылымдық әдіс- психиканың барлық сипаттамалары арасындағы
құрылымдық байланыстарды анықтау зерттеу әдісі

Егіздер әдісі Биографиялық әдіс
Адам психикасына орта мен
тұқымқуалаушылық Жеке тұлғаның өмір
факторларының әсерін жолын зерттеу,
анықтауға мүмкіндік беретін диагностикалау,
егіздер арасындағы ұқсастық коррекциялау мен
пен айырмашылықтарды болжамдау тәсілі.
зерттеу әдісі.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ

Ұқсас жұмыстар
Пассивті әдістер Активті әдістер Интербелсенді әдістер
Қазақ этнопедогогикасының зерттеу әдістер
Интербелсенді оқыту әдістерінің ортакәсіптік білім беру саласындағы ерекшеліктері
Болжау мағынасы
Теориялық зерттеу әдістері
Оқу үдерісін Саралап оқыту тәсілдерін қолдану ұйымдастырудағы педагогикалық әдіс - тәсілдер
Белсенді оқыту әдістері
Педагогика тарихында қолданылатын диалектикалық әдіс
Кәсіпкерлік қызметтің заңдылығы
Географиялық зерттеу әдістері
Пәндер