Оқу үшін бағалау негізінде жататын негізгі қағидаттар




Презентация қосу
Дәріс 6-7
Педагогикалық бағаның қызметі
(нормативтік қызметі, ақпараттық-
диагностикалық қызметі,
бағыттаушылық,
ынталандырушылық, тәрбиелік
баға)
Мақсат қою, оның ұстанымдары
мен қызметі

ТОП МҮШЕЛЕРІ:
ӘМІРЖАН АЛИНА
ДУЙСЕН ӘСЕЛ
РАМАЗАНОВА ГҮЛБАНУ

Бағалау – оқу дәлелдері жоспарлы және
жүйелі жинақталатын және де оқу сапасы ту­
ралы қорытынды қабылдау үшін
қолданылатын кез келген қызметті
сипаттайтын ұғым. Бұл ұғым бағалаудың екі
аспектісін көздейді: оқуды бағалау (жиынтық
бағалау) және оқу үшін бағалау
(қалыптастырушы бағалау). Бағалаудың
түрлі нысандары олардың оқуды жақсарту
әлеуеті тұрғысынан сипатталған және
бағаланған. Сондықтан да осы модуль оқу
үшін бағалау, сондай-ақ оқуды критериалды
бағалауды зерделеуге бағытталған.

Модуль мұғалімдерге:
бағалаудың түрлі нысандарын түсінуге;
бағалау түрлерінің барабар мақсаттарын
анықтауға және негіздеуге;
бағалаудың формалды және формалды
емес жүйелерін анықтауға/бағалауға;
әркімнің оқу сапасын жақсарта
алатынын/ алмайтынын түсіндіруге
көмектеседі.

Оқу үшін бағалау негізінде жататын
негізгі қағидаттар:
Оны әзірлеудегі және тәжірибеде
қолданудағы бірінші басымдық
бағалауды оқушылардың оқуына
ықпал ету мақсатына бағындыру
болып табылады.
Бағалау ақпарат беру арқылы оқуға
көмектесе алады, ол ақпаратты
мұғалімдер мен оқушылар өзін-өзі
және өзара бағалауға арналған кері
байланыс ретінде пайдаланады

Блэк пен Уильямның бастапқы зерттеулерінде
сыныптың «қара жәшік» сияқты техникалық
метафорасы қолданылған және сол арқылы
оқу үшін бағалауды қолдану «қара жәшік
ішіндегі жұмыс» ретінде белгілі болды . Блэк
пен Уильямның Ұлыбританиядағы Бағалауды
Реформалау Тобымен бірлесіп жүргізген
зерттеулері бағалаудың көмегімен оқуды
жақсарту бір қарағанда қарапайым болып
көрінетін, бірақ оқытуға енгізілуі тиіс бес
түйінді факторға байланысты екенін көрсетті:

Оқушыларға тиімді кері байланыс ұсыну.
Оқушылардың өзіндік оқуға белсенді қатысуы,
бұл өз кезегінде оқушыларды өзін-өзі
бағалауға қатыстырады.
Бағалау нәтижелерін ескере отырып, оқытуды
түрлендіру.
Бағалаудың оқушылардың оқуға деген ынтасы
мен өзін-өзі бағалауына терең ықпал
ететіндігін мойындау, себебі бұлардың екеуі де
оқуға түбегейлі түрде ықпал етеді.
Оқушылардың өз оқуын қалай жетілдіру
керектігін түсіну үшін өздерін өздері бағалай
алуын қамтамасыз ету және өзара бағалау
арқылы бірге оқитын оқушылармен бірлесіп
жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру

Енді тапсырма
орындап,
білімдеріңізді
сынаймыз!

1 Жиынтық бағалау оқу үдерісінің ажырамас бір бөлігі
болып табылады, тоқсан барысында мұғалім тарапынан
жүйелі өткізіліп отырады.Жиынтық бағалауда баға, балл
қойылмайды, мұғалім мен білім алушы арасында
үздіксіз кері байланыс қамтамасыз етіледі.

2 «Критериалды бағалау» терминін алғаш Роберт
Юджин Глейзер (1963)қолданған
3 2011 жылдың 13-14 қаңтарында Будапеште
(Венгрия) «Ашық қоғам» институты (Нью-Йорк) және
Street Law (АҚШ) білім беру ұйымы ұйымдастырған
құқықтық және азаматтық білім беру жүйесінде бағалау
мәселелеріне арналған семинар өткізілді.
4 Жиынтық бағалау мен оқуды бағалау екі түрлі
термин

1. .....термині «жақын отыру» дегенді
білдіретін латын сөзінен шыққан.
2. Мәліметтердің интерпретациясы
негізінде ….. жасалады.
3. … … … – бұл білім алушылар өздерінің
оқудың қандай сатысында тұрғанын,
қандай бағытта даму керек және
қажетті деңгейге қалай жету керек
екендігін анықтау үшін оқушылар мен
олардың мұғалімдері қолданатын
мәліметтерді іздеу және түсіндіру
үдерісі.

11
1 Т Ә Р Б И Е

2 Б А Қ Ы Л А У

3 Ғ А Ж А Й Ы П С Ы З Ғ Ы Ш

4 А Қ П А Т Ы Қ

1. Бағалау дегеніміз не?
Бағалаудың түрлері қандай?
2. Блэк пен Уильямның сыныпты
зерттеуде қолданған
техникалық метафорасының
атауы?
3. Оқу мақсаты дегеніміз не, сіз
оны қалай түсінесіз?
4. Оқу үшін бағалаудың негізгі
қағидаттарын атаңыз?

14

Ұқсас жұмыстар
ҚАЛЫПТАСТЫР УШЫ БАҒАЛАУ ЖӘНЕ ОНЫҢ ӘДІСТЕРІ
Сыныптағы оқу үдерісінің жалпы жағдайының диагностикасы
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҚЫЗМЕТТЕГІ МЕНЕДЖМЕНТ
Азаматтық сот ісін жүргізудің қағидаттары ұғымы бойынша азаматтық процестік құқық саласының ғалымдарының пікірлері
Ғылыми зерттеулер этикасының негізгі принциптері
Педагогикалық менеджмент пәніндегі негізгі ұғымдар
БЕЙІНДІК ОҚЫТУ
Антропогендік əсер тигізетін көздерді бақылау
Оқушылардың қалай
Қазақстан Республикасының мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты. Орта жалпы білім
Пәндер