КОМПАНИЯДА МАРКЕТИНГТІК




Презентация қосу
Х. Досмұхамбетов атындағы Атырау
университеті КЕҚ Д
Е Й
ТР
ҒЫ
ДА
Н
Ы Ы
М Н
Л ОР
Ы
Р Ы ІҢ
Н
ҚҰ ГІ
: ЫҢ ИН
БЫ ЯН ЕТ
РЫ НИ АРК
ҚЫ А М
П )
ТА ОМ ДА
К АУ


Орындаған: Ислямғалиева
Ә.С.
МАРКЕТИНГ БӘСЕКЕЛЕСТІК ЖАҒДАЙЫНДА НАРЫҚ СУБЪЕКТІЛЕРІНІҢ
ЖҰМЫС ІСТЕУІНІҢ БАСҚАРУШЫЛЫҚ ТҰЖЫРЫМДАМАСЫ РЕТІНДЕ ОНЫ
КОММЕРЦИЯЛЫҚ ЖӘНЕ КОММЕРЦИЯЛЫҚ ЕМЕС САЛАДА ҚОЛДАНУДЫҢ
ТИІМДІЛІГІ АРҚАСЫНДА БҮКІЛ ӘЛЕМГЕ ТАНЫМАЛ БОЛДЫ. ӨТКЕН ҒАСЫРДЫҢ
БАСЫНДА ТӘУЕЛСІЗ ҒЫЛЫМ РЕТІНДЕ ҚАЛЫПТАСЫП, ОЛ КӘСІПКЕРЛЕРДІҢ ҒАНА
ЕМЕС, САЯСАТКЕРЛЕРДІҢ, МЕМЛЕКЕТТІК, ҚОҒАМДЫҚ, ДІНИ ҚАЙРАТКЕРЛЕРДІҢ
ЖӘНЕ БАСҚАЛАРДЫҢ ДҮНИЕТАНЫМЫНА ӘСЕР ЕТКЕН БИЗНЕСТІҢ
ЭКОНОМИКАЛЫҚ ТЕОРИЯСЫ МЕН ТӘЖІРИБЕСІНІҢ ЖЕТІСТІКТЕРІ ҚАТАРЫНДА ӨЗ
ОРНЫН АЛДЫ. ОЛАРДЫҢ ӘРҚАЙСЫСЫНЫҢ БӘСЕКЕЛЕСТІК ОРТАДАҒЫ СӘТТІ
ҚЫЗМЕТІ МИЛЛИОНДАҒАН АДАМДАРДЫҢ ӘЛ-АУҚАТЫНА, ЕЛДЕРДІҢ ӘЛ-
АУҚАТЫНА ЖӘНЕ БЕЛГІЛІ БІР ДӘРЕЖЕДЕ ӨРКЕНИЕТТІҢ ІЛГЕРІЛЕУІНЕ ОҢ ӘСЕР
ЕТЕДІ, КӨБІНЕСЕ ТИІСТІ СУБЪЕКТІЛЕРДІҢ МАРКЕТИНГТІК МЕНЕДЖМЕНТІНІҢ
ТИІМДІЛІГІНЕ БАЙЛАНЫСТЫ.
РЕСЕЙДЕ МАРКЕТИНГТІ ҚОЛДАНУДЫҢ ОБЪЕКТИВТІ ҚАЖЕТТІЛІГІ
НАРЫҚТЫҚ РЕФОРМАЛАРДЫҢ АЛҒАШҚЫ ЖЫЛДАРЫНАН БАСТАП ӨЗІНІҢ ЕҢ
ТАНЫМАЛ ЖЕКЕ ӘДІСТЕРІН БЕЛСЕНДІ ҚАБЫЛДАҒАН ҒАЛЫМДАРҒА ДА,
ПРАКТИКТЕРГЕ ДЕ БҰРЫННАН БЕЛГІЛІ. АЛАЙДА, МАРКЕТИНГ ТҰТАС ЖӘНЕ
ТИІМДІ ҚОЛДАНЫЛУЫ ӘЛІ ДЕ ТӘУЕЛСІЗ ЗЕРТТЕУДІ ҚАЖЕТ ЕТЕТІН, КЕМ ДЕГЕНДЕ
КЕЛЕСІ АСПЕКТІЛЕРДІ ЕСКЕРЕТІН ЖАЛПЫ ТАНЫЛҒАН ЭКОНОМИКАЛЫҚ
ҒЫЛЫМДАРДЫҢ БІРІ БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ:
БІРІНШІДЕН, ӘЛЕМДІК НАРЫҚТЫҚ ЭКОНОМИКАНЫҢ ТӘЖІРИБЕСІНЕ
СҮЙЕНЕ ОТЫРЫП, МАРКЕТИНГТІК БАСҚАРУ ТҰЖЫРЫМДАМАСЫНЫҢ ЖӘНЕ
ОНЫҢ ЖҮЙЕЛІК ҚҰРАЛДАРЫНЫҢ ЭВОЛЮЦИЯСЫ; БҰЛ СУБЪЕКТІЛЕР
ОРТАСЫНЫҢ ҰЛТТЫҚ ЖАҒДАЙЛАРЫНА ҚАРАМАСТАН, МАРКЕТИНГТІК
БАСҚАРУДЫҢ ДАМУЫНЫҢ ӘР КЕЗЕҢІНЕ ТӘН ЖАЛПЫ ТЕНДЕНЦИЯЛАРДЫ
АНЫҚТАУҒА МҮМКІНДІК БЕРЕДІ.
ҚАЗІРГІ КЕЗДЕ КӨПТЕГЕН КӘСІПОРЫНДАР ҮШІН КӘСІПОРЫННЫҢ БӘСЕКЕ
ҚАБІЛЕТТІЛІГІН АРТТЫРУ ЕҢ НЕГІЗГІ МӘСЕЛЕ БОЛҒАНДЫҚТАН КӨПШІЛІК ТАРАПЫНАН
ОСЫ БІР МӘСЕЛЕГЕ КӨП КӨҢІЛ АУДАРУДА. ОЛ САТУ НАРЫҚТАРЫ, ӨТКІЗУ КӨЛЕМДЕРІ,
ҚОСЫМША ТАБЫСТЫ ТАБУДЫ КӨЗДЕЙТІН ӨНДІРУШІЛЕРДІҢ ЭКОНОМИКАЛЫҚ
СТРАТЕГИЯЛАРЫНЫҢ БАСТЫ АЖЫРАМАС ҚҰРАЛЫНА АЙНАЛДЫ. ОСЫҒАН СӘЙКЕС
КӘСІПОРЫНДАР ӘРІ ШЫҒАРЫЛАТЫН ӨНІМДЕРДІҢ БАҒАЛАРЫН ТӨМЕНДЕТУ АРҚЫЛЫ
ӘРІ НАРЫҚТА БАР ӨНІМДЕРДЕН САПАЛЫҚ КӨРСЕТКІШТЕРІ ЖАҒЫНАН ЕРЕКШЕЛЕНЕТІН
ӨНІМДЕРІН ӨНДІРУ АРҚЫЛЫ БӘСЕКЕЛЕСТЕРДІ ЫҒЫСТЫРУҒА ЖӘНЕ НАРЫҚТАҒЫ
ЖАҒДАЙЛАРЫН НЫҒАЙТУҒА ҰМТЫЛУЫ КЕРЕК.
КӨПТЕГЕН ЭКОНОМИКАСЫ ДАМЫҒАН МЕМЛЕКЕТТЕРДІҢ СТРАТЕГИЯЛЫҚ
БАСҚАРУ ЖҮЙЕСІНІҢ ӘР КЕЗЕҢДЕ ЖӘНЕ ӨЗДЕРІНЕ ТӘН ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ БАР ӘРТҮРЛІ
ЖАЛДАМДЫҚПЕН ДАМЫҒАН.
ШЕТЕЛДІК КОМПАНИЯЛАРДА СТРАТЕГИЯЛЫҚ БАСҚАРУДА НЕГІЗГІ РОЛЬДІ БАС
КОМПАНИЯНЫҢ ФИЛИАЛДАРЫ МЕН ЕНШІЛЕС КОМПАНИЯЛАРЫНЫҢ АРАСЫНДАҒЫ
ҚАРЫМ-ҚАТЫНАСЫ АТҚАРАДЫ. БАҚЫЛАУ АСТЫНДАҒЫ КОМПАНИЯ ҚЫЗМЕТІНІҢ
МІНЕЗДЕМЕСІНЕ ҚАРАЙ ДИФФЕРЕНЦИАЛДАНАТЫН ДАМУ МАҚСАТТАРЫН
АНЫҚТАУМЕН ҚАТЫСТЫ. СОНЫМЕН, ІШКІ НАРЫҚҚА БАҒЫТТАЛҒАН ФИЛИАЛДАР МЕН
ЕНШІЛЕС КОМПАНИЯЛАРДЫҢ БАС КОМПАНИЯ ТАРАПЫНАН КЕЛЕСІ КӨРСЕТКІШТЕР
БОЙЫНША МАҚСАТТАР ҚҰРЫЛАДЫ: САТУ КӨЛЕМІ, ПАЙДА, ТҰРАҚТЫЛЫҚ, ТАУАР
МАРКАСЫНЫҢ ПРЕСТИЖІН БЕКІТУ. ӨНДІРІС ТИІМДІЛІГІНЕ БАҒЫТТАЛҒАН ФИЛИАЛДАР
МЕН ЕНШІЛЕС КОМПАНИЯЛАРҒА ФИЛИАЛДАР КӨЗҚАРАСТАРЫ БОЙЫНША МАҚСАТТАР
САТУ КӨЛЕМІ, ПАЙДА, ҚАБЫЛДАҒАН ЖАҚТЫҢ ДАМУЫНА ҮЛЕС ҚОСУ СИЯҚТЫ
КӨРСЕТКІШТЕР БОЙЫНША ҚОЙЫЛАДЫ. РЕСУРСТАРҒА БАҒЫТТАЛҒАН ФИЛИАЛДАР
ҮШІН ТРАНСҰЛТТЫҚ КОМПАНИЯЛАР КӨЗҚАРАСТАРЫ БОЙЫНША САТУ КӨЛЕМІ,
ПАЙДА, ӘЛЕМДІК НАРЫҚТАҒЫ ҮЛЕСІНЕ МАҚСАТТАР ҚҰРЫЛАДЫ.
ЖАПОНДЫҚ КОМПАНИЯЛАРДЫҢ ЖАҢА ЖОСПАРЛАУЛАР МЕН СТРАТЕГИЯЛАР САНДЫҚ
КӨРСЕТКІШТЕРІН ЖОСПАРЛАУДАН СТРАТЕГИЯЛЫҚ САПАЛЫҚ «ЖОСПАРҒА»;
«ТӨМЕННЕН ЖОҒАРЫҒА» ТӘРТІБІНЕН «ЖОҒАРЫДАН ТӨМЕНГЕ» ЖҮЙЕСІНЕ НЕМЕСЕ
БАСҚАРУ ДЕҢГЕЙ ЖҮЙЕСІНІҢ ҚАТЫНАСЫНА ӨТУІМЕН СИПАТТАЛАДЫ
САТУ КӨЛЕМІН ҰЛҒАЙТУ ЖӘНЕ ПАЙДА ТАБУ ҮШІН ТҰТЫНУШЫ МЕН
ДЕЛДАЛДЫҢ САНАСЫНА ӨНІМДЕР МЕН ҚЫЗМЕТТЕРДІ ПАЙДАЛАНУДЫҢ
ПАЙДАСЫН ЖЕТКІЗУ КЕРЕК. ЖЫЛ САЙЫН МАРКЕТИНГ АРНАСЫ БАР
ӨНДІРУШІНІҢ БАЙЛАНЫС ҚҰРАЛЫ РЕТІНДЕ САУДА МАРКЕТИНГІНІҢ МАҢЫЗЫ
АРТЫП КЕЛЕДІ.
БҮГІНГІ ТАҢДА ТҰТЫНУШЫЛАРМЕН ТИІМДІ БАЙЛАНЫС НАРЫҚТЫҚ
СӘТТІЛІКТІҢ НЕГІЗГІ ФАКТОРЫНА АЙНАЛДЫ. САУДА МАРКЕТИНГІ ТАУАР МЕН
ҚЫЗМЕТТІ САТЫП АЛУШЫ ҮШІН ТАРТЫМДЫ ЕТУ ҮШІН ТҰТЫНУШЫҒА
ХАБАРЛАМА ЖІБЕРУГЕ АРНАЛҒАН.
САУДА МАРКЕТИНГІ САТЫП АЛУШЫНЫҢ ТЕЗ ЖАУАП ҚАЙТАРУЫНА
АРНАЛҒАН МАРКЕТИНГТІК ҚҰРАЛДАРДЫҢ КЕҢ СПЕКТРІН ҚАМТИДЫ. САУДА
МАРКЕТИНГІ МАРКЕТИНГ АРНАСЫНЫҢ БАРЛЫҚ ДЕҢГЕЙЛЕРІНДЕ ЖҰМЫС
ІСТЕЙДІ: САТЫП АЛУШЫ ЖӘНЕ ТҰТЫНУШЫ, КӨТЕРМЕ ЖӘНЕ БӨЛШЕК САУДА.
САТЫП АЛУШЫНЫ ЫНТАЛАНДЫРУ (САТУ МАРКЕТИНГІ) ТАУАРЛАРДЫҢ ТЕГІН
ҮЛГІЛЕРІН, ТАЛОНДАРДЫ, ЖЕҢІЛДІКТЕРДІ, КОНКУРСТАРДЫ ЖӘНЕ Т.Б. ҚАМТИДЫ.
МАҚСАТТАР САТЫП АЛУШЫНЫ ЫНТАЛАНДЫРУ ТҰРАҚТЫ САТЫП АЛУШЫЛАРДЫ
ЫНТАЛАНДЫРУҒА (АДАЛДЫҚТЫ НЫҒАЙТУҒА), ЖАҢАЛАРЫН ТАРТУҒА
(СҰРАНЫСТЫ АУЫСТЫРУҒА, ЖАҢА АДАЛДЫҚТЫ ҚҰРУҒА) ЖӘНЕ КЕЗДЕЙСОҚ
САТЫП АЛУДЫ ЫНТАЛАНДЫРУҒА БАҒЫТТАЛҒАН.САУДАНЫ ЫНТАЛАНДЫРУ
(САУДА МАРКЕТИНГІ) КӨТЕРМЕ ЖЕҢІЛДІКТЕР, ТЕГІН ТАУАРЛАР, БІРЛЕСКЕН
ЖАРНАМА, ДИЛЕРЛЕР АРАСЫНДАҒЫ КОНКУРСТАР, ТЕГІН ОҚЫТУДЫ ҚАМТИДЫ.
ЖЕКЕ САУДА ПЕРСОНАЛЫН ЫНТАЛАНДЫРУ СЫЙЛЫҚТАР, КОМИССИЯЛАР,
СЫЙЛЫҚТАР МЕН ЖАРЫСТАРДАН ТҰРАДЫ.КОМПАНИЯДА МАРКЕТИНГТІК
АРНАНЫҢ ҚАТЫСУШЫЛАРЫМЕН ҚАРЫМ-ҚАТЫНАС ЖАСАУДЫҢ КӨПТЕГЕН
ҚҰРАЛДАРЫ БАР. НАРЫҚТЫҚ ҮЛЕСТІ ЖӘНЕ САТЫЛЫМДЫ АРТТЫРУ ҮШІН
КОМПАНИЯ МАРКЕТИНГ КЕШЕНІН, ЯҒНИ ӨНІМГЕ, БАҒАҒА, ТАРАТУҒА ЖӘНЕ
МАРКЕТИНГТІК КОММУНИКАЦИЯЛАРҒА ӘСЕР ЕТУДІҢ ТИІМДІ ҮЙЛЕСІМІН
ҚОЛДАНАДЫ.
ТИІСІНШЕ ФУНКЦИОНАЛДЫҚ ҚАТЫНАСТА БӨЛУ ЖҮЙЕСІНДЕГІ ҚЫЗМЕТ
БӨЛУ АРНАЛАРЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУ МЕН ДАМЫТУҒА БАЙЛАНЫСТЫ ЖҰМЫСТАРҒА
ЖӘНЕ ОПЕРАЦИЯЛАРҒА БӨЛІНЕДІ.
ТАУАРДЫ ФИЗИКАЛЫҚ БӨЛУ БОЙЫНША ОСЫ ФУНКЦИЯЛАРДЫ БІРІКТІРУГЕ ДЕ
БОЛАДЫ.
ТАРАТУ ЖЕЛІСІ ҚАРАПАЙЫМ НЕМЕСЕ КҮРДЕЛІ БОЛУЫ МҮМКІН
ӨНДІРУШІ ОРГАНДАРДЫҢ ТАРАТУ ЖЕЛІСІ, САТУ ДЕЛДАЛДАРЫ ЖӘНЕ САТУ
СЕРІКТЕСТЕРІ ҮШІН ТАРАТУ ЖЕЛІСІ СУБЪЕКТІЛЕРІНІҢ БАЙЛАНЫС СИПАТТАМАЛАРЫ
АРНА СИЯҚТЫ ҰҒЫМДАРДЫ ПАЙДАЛАНАДЫ

БӨЛУ ЖӘНЕ ТАРАТУ ЖОЛЫ.
ТАРАТУ АРНАСЫ - ӨЗІНЕ ҚАБЫЛДАЙТЫН ФИРМАЛАР НЕМЕСЕ ЖЕКЕ ТҰЛҒАЛАР
ЖИЫНТЫҒЫ. ОЛАР БЕЛГІЛІ БІР ТАУАРҒА НЕМЕСЕ ҚЫЗМЕТКЕ МЕНШІК ҚҰҚЫҒЫН
БАСҚА БІРЕУГЕ БЕРУГЕ КӨМЕКТЕСЕДІ.
ӨНДІРУШІДЕН ТҰТЫНУШЫҒА ДЕЙІН ҚОЗҒАЛЫС. ТАРАТУ АРНАСЫ АРҚЫЛЫ
ТАУАРЛАР ӨНДІРУШІЛЕРДЕН ТҰТЫНУШЫЛАРҒА. ОНЫҢ АРҚАСЫНДА УАҚЫТ, ОРЫН
ЖӘНЕ МЕНШІК ҚҰҚЫҒЫНДАҒЫ ҰЗАҚ ҮЗІЛІСТЕР ЖОЙЫЛАДЫ,
ТАУАРЛАР МЕН ҚЫЗМЕТТЕРДІ ПАЙДАЛАНҒЫСЫ КЕЛЕТІНДЕРДЕН БӨЛУ.
ТАРАТУ ЖОЛЫ-БҰЛ ТАУАРЛАР ФИЗИКАЛЫҚ ТҮРДЕ ҚОЗҒАЛАТЫН ӘДІС
ӨНДІРУШІНІ ТҰТЫНУШЫҒА. ТАҢДАЛҒАН АРНАҒА ЖЫЛДАМДЫҚ, УАҚЫТ, ҚОЗҒАЛЫС
ТИІМДІЛІГІ ЖӘНЕ ТАУАРДЫ ӨНДІРУШІДЕН СОҢҒЫ ТҰТЫНУШЫҒА ЖЕТКІЗУ САПАСЫ.
ТАУАРЛАР МЕН ҚЫЗМЕТТЕРДІ БӨЛУ ЖҮЙЕСІНІҢ МІНДЕТТЕРІ СТРАТЕГИЯЛЫҚ ЖӘНЕ
ТАКТИКАЛЫҚ БОЛУЫ МҮМКІН.
СТРАТЕГИЯЛЫҚ МІНДЕТТЕР НЕГІЗІНЕН ҰЙЫМДАСТЫРУШЫЛЫҚ ЖӘНЕ
КОММЕРЦИЯЛЫҚ ФУНКЦИЯМЕН БАЙЛАНЫСТЫ ТАРАТУ АРНАЛАРЫН
ҚАЛЫПТАСТЫРУМЕН ЖӘНЕ ҰЙЫМДАСТЫРУМЕН. ОЛАРҒА МЫНАЛАР ЖАТАДЫ:
ПЕРСПЕКТИВАЛЫ ӘЛЕУЕТТІ АРНАЛАР МЕН ТАРАТУ ЖОЛДАРЫН БОЛЖАУ ЖӘНЕ
ЖОСПАРЛАУ;
ТАУАРЛАРДЫ САТУДЫҢ ТІКЕЛЕЙ НЕМЕСЕ ЖАНАМА ТҮРІН НЕГІЗДЕУ ЖӘНЕ ТАҢДАУ,
ЯҒНИ ҚОСПАЙ НЕМЕСЕ ҚОСПАЙ ӨНДІРУШІДЕН ТҰТЫНУШЫҒА ТАУАР ЖОЛЫНДАҒЫ
АРАЛЫҚ БУЫНДАРДЫ (СУБЪЕКТІЛЕРДІ) БІЛДІРЕДІ.
СТРАТЕГИЯЛЫҚ МІНДЕТТЕР ТАУАРЛАРДЫҢ ФИЗИКАЛЫҚ ҚОЗҒАЛЫСЫН
ҰЙЫМДАСТЫРУДА ДА ОРЫН АЛАДЫ
ТҰТЫНУШЫҒА. ОЛАРҒА ОҢТАЙЛЫ АРНАЛАР МЕН САТУ ЖОЛДАРЫН ТАҢДАУМЕН
БАЙЛАНЫСТЫ МІНДЕТТЕР КІРЕДІ
ҚОЙМАЛАРДЫ ОРНАЛАСТЫРУМЕН (ОЛАРДЫҢ ФУНКЦИЯЛАРЫМЕН, САНЫМЕН ЖӘНЕ
СЫЙЫМДЫЛЫҒЫМЕН), СОНДАЙ-АҚ
ТАУАР АҒЫНДАРЫН ӨНДІРУШІДЕН ТҰТЫНУШЫҒА ТИІМДІ СҮЙЕМЕЛДЕУ ЖӨНІНДЕГІ
ІС-ШАРАЛАР.
ТАРАТУДЫҢ ТАКТИКАЛЫҚ МІНДЕТТЕРІ: БҰРЫННАН БАР КЛИЕНТТЕРМЕН ЖҰМЫС;
САТЫП АЛУШЫЛАРДЫ ТАРТУ ЖӨНІНДЕГІ БАҒДАРЛАМАЛАРДЫ ІСКЕ АСЫРУ;
КОММЕРЦИЯЛЫҚ ҰСЫНЫСТАРДЫ ІЗДЕУ ЖӘНЕ ТАУАРЛАРДЫ ЖЕТКІЗУ НЕМЕСЕ
ҚЫЗМЕТТЕРДІ ҰСЫНУ; ТАПСЫРЫСТАРДЫ ТӨЛЕУДІ ЫНТАЛАНДЫРУДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУ;

ТЕКСЕРУЛЕР ӨНДІРУШІНІҢ СЫРТҚЫ ҚЫЗМЕТІНІҢ ҚЫЗМЕТІ, АТАП АЙТҚАНДА, САУДА-
САТТЫҚТЫҢ БОЛУЫ МЕН ЖЕТКІЛІКТІЛІГІ ТАУАРЛАРДЫ ТАНЫСТЫРУ ҚАЖЕТТІЛІГІ,
ӨТКІЗУДІ ҚОЛДАУ ЖӨНІНДЕГІ ІС-ШАРАЛАР;
ЖАЛПЫ ШЫҒЫНДАРДЫҢ ДА, ФИЗИКАЛЫҚ ШАМАҒА БАЙЛАНЫСТЫ ШЫҒЫСТАРДЫҢ
ӘРБІР ҚҰРАМДАС БӨЛІГІ БОЙЫНША ШЫҒЫНДАРДЫҢ ДА ШАМАЛАРЫ
ТАУАРЛАРДЫ БӨЛУ, СОНДАЙ-АҚ ОСЫ ШЫҒЫНДАРДЫ ЖЕТКІЗУ СЕРВИСІНІҢ
ДЕҢГЕЙІМЕН САЛЫСТЫРУ;
ТАЛДАУ ЖӘНЕ ДАМЫТУ СҰРАНЫС ПЕН СҰРАНЫСТЫ ЖЕДЕЛ БАҚЫЛАУ ҮШІН ТАРАТУ
ЖҮЙЕСІНДЕГІ КОМПЬЮТЕРЛІК ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ
ҰСЫНЫСТАР, СОНДАЙ-АҚ ӨЗІНЕ-ӨЗІ ҚЫЗМЕТ КӨРСЕТУДІ, САТУ КӨЛЕМІН ЕСЕПКЕ АЛУ
ЖӘНЕ БАҚЫЛАУ ЖҮЙЕСІН ДАМЫТУ ЖӘНЕ ЖЕДЕЛ МАРКЕТИНГТІК ІС-ШАРАЛАРДЫ
ҚАБЫЛДАУ ҮШІН САТЫЛҒАН ТАУАРЛАРДЫҢ БАҒАЛАРЫ.
ТАУАРЛАРДЫ БӨЛУ ЖҮЙЕСІНДЕ ШЕШІМ ҚАБЫЛДАУ ӨТЕ КҮРДЕЛІ ПРОЦЕСС.
РЕТІНДЕ ТАРАТУ ЖҮЙЕСІНІҢ ЖҰМЫС ІСТЕУІНІҢ БАСТАПҚЫ СИПАТТАМАЛАРЫН
ДЕРЕКТЕР ПАЙДАЛАНЫЛУЫ МҮМКІН, ӨНІМНІҢ, ТҰТЫНУШЫЛАРДЫҢ,
БӘСЕКЕЛЕСТЕРДІҢ, ТАУАР ӨНДІРУШІ КӘСІПОРЫННЫҢ СИПАТЫНА ҚАТЫСТЫ, СОНДАЙ-
АҚ, ТАРАТУ ЖҮЙЕСІ НЕМЕСЕ ОНЫҢ ОРНАЛАСҚАН ҚҰҚЫҚТЫҚ ЖӘНЕ ЭКОЛОГИЯЛЫҚ
ОРТА ТУРАЛЫЭЛЕМЕНТТЕРІ.
БӨЛУДІҢ НЕГІЗГІ МАҚСАТЫ - ҚАЖЕТТІ ТАУАРЛАРДЫҢ ҚАЖЕТТІ ЖЕРГЕ ҚОЗҒАЛЫСЫН
ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ ЖӘНЕ ҚАЖЕТТІ УАҚЫТТА МАТЕРИАЛДЫҚ, ҚАРЖЫЛЫҚ, ЕҢБЕК
РЕСУРСТАРЫНЫҢ ЕҢ АЗ ШЫҒЫНДАРЫМЕН ЖӘНЕ УАҚЫТ ШЫҒЫНЫ.
ТАРАТУ АРНАЛАРЫ КЕЛЕСІ ФУНКЦИЯЛАРДЫ ОРЫНДАЙДЫ:
* ТАУАРЛАРДЫ САТУ МҮМКІНДІКТЕРІН ЗЕРТТЕУ
* САТУДЫ "ДҰРЫС" ЖЕРДЕ ЖӘНЕ УАҚЫТЫНДА ЫНТАЛАНДЫРУ
* САТЫП АЛУШЫЛАРМЕН БАЙЛАНЫС ОРНАТУ
* БАҒАЛАРДЫ КЕЛІСУ
* ЖӘНЕ МЕНШІК ҚҰҚЫҒЫН БЕРУ ШАРТТАРЫ
* САТЫП АЛУШЫЛАРДЫҢ ТАПСЫРЫСТАРЫ БОЙЫНША ТАУАРЛАРДЫҢ ОҢТАЙЛЫ
ПАРТИЯЛАРЫН ІРІКТЕУ ЖӘНЕ ҚАЛЫПТАСТЫРУ
* ТАУАРЛЫҚ ҚОРЛАРДЫҢ КӨЛЕМІН АНЫҚТАУ
* ТАУАР ҚОЗҒАЛЫСЫН ҰЙЫМДАСТЫРУ (ТИЕУ, ТҮСІРУ, ТАСЫМАЛДАУ, ҚОЙМАЛАУ,
САҚТАУ)
ТАРАТУ АРНАЛАРЫНЫҢ ҚҰРАМЫ ЖӘНЕ ОЛАРДЫҢ ЖҰМЫС ІСТЕУ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
АЙТАРЛЫҚТАЙ ЕРЕКШЕЛЕНЕДІ.
БҰЛ АЙЫРМАШЫЛЫҚ АНЫҚТАЛАДЫ:
* ТАУАРДЫҢ АТАУЫ
* ОНЫ ТҰТЫНУ ЕРЕКШЕЛІГІ
* ТҰТЫНУШЫЛАР ҚҰРАМЫ
* ТАУАР ӨТКІЗІЛЕТІН НАРЫҚТЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІМЕН
ҚҰРЫЛЫМЫ БОЙЫНША ТАРАТУ АРНАЛАРЫ (ТАУАР ҚОЗҒАЛЫСЫ) ҮШ ТҮРЛІ
БОЛУЫ МҮМКІН: 1) ТҮЗУ, 2)ЖАНАМА; 3) АРАЛАС.
(1) ТІКЕЛЕЙ АРНАЛАР ДЕЛДАЛДАРДЫҢ ҚАТЫСУЫНСЫЗ ТАУАРЛАР МЕН
ҚЫЗМЕТТЕРДІ ӨТКІЗУ ҮШІН ҰЙЫМДАСТЫРЫЛАДЫ
ҰЙЫМДАР.
ТІКЕЛЕЙ ТАРАТУ АРНАЛАРЫНЫҢ ҮШ ТҮРІ БАР:
* ӨНДІРУШІЛЕРДІҢ ТАУАРЛАРДЫ САТУЫ ТЕК ТІКЕЛЕЙ БАЙЛАНЫСТАР
НЕГІЗІНДЕ ЖҮЗЕГЕ АСЫРЫЛАДЫ
* БӨЛУГЕ ДАЙЫНДАУШЫНЫҢ КӨТЕРМЕ ЖӘНЕ БӨЛШЕК ФИЛИАЛДАРЫ
ҚАТЫСАДЫ
* БӨЛУГЕ ҚҰҚЫҒЫ БАР ТӘУЕЛСІЗ ДЕЛДАЛДАР ДА ҚАТЫСАДЫ
ТАУАРҒА МЕНШІК БОЛМАЙДЫ
ТІКЕЛЕЙ ТАРАТУ АРНАЛАРЫНЫҢ ТҮРЛЕРІ:
* ТҰТЫНУШЫЛАРДЫҢ ТІКЕЛЕЙ ТАПСЫРЫСТАРЫ БОЙЫНША ТАРАТУ
* ТЕЛЕФОН АРҚЫЛЫ САТУ
* СӘЛЕМДЕМЕ САУДАСЫ
* ӨНДІРУШІГЕ ТИЕСІЛІ ДҮКЕНДЕР АРҚЫЛЫ САУДА ЖАСАУ
* ХАБАРЛАНДЫРУЛАР БОЙЫНША САТУ
ТІКЕЛЕЙ ТАРАТУ АРНАЛАРЫ КӨБІНЕСЕ ТАУАРЛАРДЫ САТУ КЕЗІНДЕ
ҚОЛДАНЫЛАДЫ
ӨНЕРКӘСІПТІК МАҚСАТТАҒЫ. ТАУАР ИЕСІНІҢ АУЫСУЫ ТАУАР СОҢҒЫ
ТҰТЫНУШЫҒА.БЕРІЛГЕН КЕЗДЕ ҒАНА БОЛАДЫ
ТАРАТУ АРНАСЫНЫҢ ТӘУЕЛСІЗ ЭЛЕМЕНТІ РЕТІНДЕ ҰСЫНЫЛУЫ МҮМКІН
ӨНІМДІ БӨЛУ ПРОЦЕСІН ЖАНДАНДЫРУҒА КӨМЕКТЕСЕТІН НАРЫҚТЫҚ
ИНФРАҚҰРЫЛЫМДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУ: ТАУАР БИРЖАЛАРЫ; ЖӘРМЕҢКЕЛЕР;
КӨРМЕЛЕР.
ТАУАР БИРЖАСЫ КЕҢ МАҒЫНАДА НАРЫҚТЫҚ ӨЗІН - ӨЗІ РЕТТЕУДІҢ
КЛАССИКАЛЫҚ ҚҰРАЛЫ БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ. СЕБЕБІ ТАУАРЛАРДЫҢ ЖЕКЕЛЕГЕН
ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША БИРЖАЛЫҚ САУДА (БИРЖАЛЫҚ ТАУАРЛАРҒА МЫНАЛАР
ЖАТАДЫ: АУЫЛ ШАРУАШЫЛЫҒЫ ЖӘНЕ ӨНЕРКӘСІП ШИКІЗАТЫ) БИРЖАЛАРДЫҢ
САЛЫСТЫРМАЛЫ ТҮРДЕ АЗ САНЫНА ШОҒЫРЛАНҒАН, ОНДА ЕРКІН БӘСЕКЕЛЕСТІК
ЖАҒДАЙЫНА ЖАҚЫН ЖАҒДАЙ ТУЫНДАЙДЫ.
ЖӘРМЕҢКЕЛЕР МЕН КӨРМЕЛЕР СОНЫМЕН ҚАТАР ӨНІМДІ БӨЛУДІ ЖАНДАНДЫРУ
ТӘСІЛДЕРІН ҰСЫНАДЫ.
(2) ЖАНАМА ТАРАТУ АРНАЛАРЫ КӨБІНЕСЕ ТҰТЫНУШЫЛЫҚ САТУ КЕЗІНДЕ
ҚОЛДАНЫЛАДЫ
ТАУАРЛАРДЫ. ОЛАР ӨНДІРІСТІК МАҚСАТТАҒЫ ӨНІМДІ САТУ КЕЗІНДЕ ДЕ, ЕГЕР
ОНЫҢ ТҰТЫНУШЫЛАРЫ-БҰЛ ТҰТЫНУ КӨЛЕМІ АЗ ШАҒЫН ФИРМАЛАРДЫҢ ЕДӘУІР
САНЫ
ӨНІМДІ.
ЖАНАМА АРНАЛАРДЫ ӘДЕТТЕ КЕҢЕЙТУ МАҚСАТЫНДА КӘСІПОРЫНДАР
ПАЙДАЛАНАДЫ. НАРЫҚТАРДЫ ЖӘНЕ САТУ КӨЛЕМІН ҰЛҒАЙТУ, КӨПТЕГЕН САТУ
ФУНКЦИЯЛАРЫ МЕН ШЫҒЫНДАРЫНАН БАС ТАРТУҒА ДАЙЫН ЖӘНЕ
ТИІСІНШЕ, САТУДЫ БАҚЫЛАУДЫҢ БЕЛГІЛІ БІР ҮЛЕСІНЕН, СОНДАЙ-АҚ
КОНТАКТІЛЕРДІ БІРШАМА ӘЛСІРЕТЕДІ
ТҰТЫНУШЫЛАР ТАУАРЛАРДЫ ӨТКІЗУ ФУНКЦИЯЛАРЫН ДЕЛДАЛҒА БЕРУ АРҚЫЛЫ.
ЖАНАМА ТАРАТУ АРНАЛАРЫНА КӨП ДЕҢГЕЙЛІ ТАРАТУ АРНАЛАРЫ ЖАТАДЫ,
ДАЙЫНДАУШЫДАН ТАУАРДЫ ЖЫЛЖЫТУҒА ҚАТЫСАТЫН БІР НЕМЕСЕ ОДАН ДА
КӨП ДЕЛДАЛДАРДЫ ҚАМТИДЫ. БҰЛ РЕТТЕ БӨЛІНЕТІН ТАУАРЛАРҒА ЖӘНЕ
КӨРСЕТІЛГЕН ТАУАРЛАРҒА МЕНШІК ҚҰҚЫҒЫН АЛА ОТЫРЫП, ТҮПКІЛІКТІ
ТҰТЫНУШЫҒА ҚЫЗМЕТ.
(3) АРАЛАС ТАРАТУ АРНАЛАРЫ ТҮЗУЛЕРДІҢ ӘРТҮРЛІ КОМБИНАЦИЯСЫ БОЛЫП
ТАБЫЛАДЫ ЖӘНЕ
ЖАНАМА АРНАЛАР. ОЛАРДЫҢ БАСТЫ ЕРЕКШЕЛІГІ-ОЛАРДЫҢ ӨКІЛДЕРІ РЕТІНДЕ
ӘРЕКЕТ ЕТЕДІ
ДАЙЫНДАУШЫҒА ТИЕСІЛІ ӨТКІЗУ БӨЛІМШЕЛЕРІ, СОНДАЙ-АҚ ТӘУЕЛСІЗ
КӨТЕРМЕ ЖӘНЕ БӨЛШЕК САУДА
ФИРМАЛАР.
АРАЛАС ТАРАТУ АРНАЛАРЫН ІСКЕ АСЫРУ КЕЗІНДЕ БІРДЕЙ ПАЙДАЛАНУҒА
БОЛАДЫ
ТҰТЫНУ ТАУАРЛАРЫ, СОНДАЙ-АҚ ӨНДІРІСТІК МАҚСАТТАҒЫ ӨНІМДЕР.
ТАРАТУ АРНАСЫНЫҢ ДЕҢГЕЙІ-БҰЛ БЕЛГІЛІ БІР ЖҰМЫСТЫ ОРЫНДАЙТЫН КЕЗ-
КЕЛГЕН ДЕЛДАЛ ТАУАРДЫ ЖӘНЕ ОҒАН МЕНШІК ҚҰҚЫҒЫН ТҮПКІЛІКТІ САТЫП
АЛУШЫҒА ЖЫЛЖЫТУ.
ТАРАТУ АРНАСЫНЫҢ ҰЗЫНДЫҒЫ (ОНДАҒЫ АРАЛЫҚ ДЕҢГЕЙЛЕРДІҢ САНЫ)
АНЫҚТАЛАДЫ
ТАУАРЛАРДЫ БӨЛУГЕ ЖӘНЕ ОҒАН МЕНШІК ҚҰҚЫҒЫН БЕРУГЕ ҚАТЫСАТЫН
ДЕЛДАЛДАРДЫҢ САНЫ
ДАЙЫНДАУШЫНЫҢ ТҰТЫНУШЫҒА. НАҚТЫ НАРЫҚТАҒЫ ТАУАРЛАР АЛҒА
ЖЫЛЖУ ЖЫЛДАМДЫҒЫ МЕН ЕНУ ТЕРЕҢДІГІН СИПАТТАЙДЫ
ҚҰРЫЛЫМДЫҚ ДИАГРАММАЛАР
САУДА МАРКЕТИНГІНІҢ РӨЛІ МАРКЕТИНГТІК БЮДЖЕТТІҢ БӨЛІМДЕРІ
БОЙЫНША ШЫҒЫНДАРДЫ БӨЛУ ДИАГРАММАСЫНДА ЖӘНЕ САУДА
МАРКЕТИНГІНЕ ЖАТҚЫЗЫЛҒАН КОМПАНИЯНЫҢ МАРКЕТИНГКЕ
АРНАЛҒАН ЖАЛПЫ ШЫҒЫНДАРЫНАН ШЫҒЫНДАРДЫҢ ҮЛЕСІН ЖАҚСЫ
КӨРСЕТЕДІ.
ТРЕЙД МАРКЕТИНГ МЕНЕДЖЕРІНІҢ ЛАУАЗЫМДЫҚ МІНДЕТТЕРІ
ТРЕЙД МАРКЕТИНГ МЕНЕДЖЕРІ - ОЛ КЕЗКЕЛГЕН МАРКЕТЛОГ СИЯҚТЫ ЕҢ
АЛДЫМЕН ҚАРЖЫЛЫҚ ТАЛДАУШЫ ЖӘНЕ СТРАТЕГ. ОНЫҢ МІНДЕТТЕРЕРІ
КОМПАНИЯНЫҢ САТЫЛЫМЫН АРТТЫРУ ҰСЫНЫСТАР ӘЗІРЛЕУ, САУДА-
МАРКЕТИНГТІК БЮДЖЕТТІ ЖОСПАРЛАУ, САУДА НҮКТЕЛЕРІНІҢ АУДИТІН
ЖҮРГІЗУ.
ТРЕЙД МАРКЕТИНГ МЕНЕДЖЕРІ КЕЛЕСІ ЛАУАЗЫМДЫҚ МІНДЕТТЕРДІ
АТҚАРАДЫ:
* КОМПАНИЯНЫҢ ТАУАР САТЫЛЫМЫН АРТТЫРУ БОЙЫНША ҰСЫНЫСТАР
ЖАСАЙДЫ;
*АЙҒА, ТОҚСАНҒА, ЖЫЛҒА ТРЕЙД-МАРКЕТИНГТІК ІС-ШАРАЛАР ЖОСПАРЫН
ЖАСАЙДЫ;
* ТРЕЙД-МАРКЕТИНГТІК ІС-ШАРАЛАР БЮДЖЕТІН, ЖОСПАРЫН,
КОНЦЕПЦИЯСЫН ЖАСАЙДЫ, ЖӘНЕ ОЛАРДЫҢ ЖҮЗЕГЕ АСЫРЫЛУЫНА
ЖАУАПТЫ;
*САУДА НҮКТЕЛЕРІНЕ АУДИТТІ ЖҮЗЕГЕ АСЫРАДЫ;
*ЖҮРГІЗІЛГЕН ІС-АШАРАЛАРДЫҢ ТИІМДІЛІГІНЕ ТАЛДАУ ЖҮРГІЗЕДІ ЖӘНЕ
СӘЙКЕСІНШЕ ЕСЕП БЕРЕДІ;
* МАРКЕТИНГТІК ЖОБАЛАР ШЕҢБЕРІНДЕ ТҰТЫНУШЫЛАРМЕН СӨЙЛЕСУЛЕР
ЖҮРГІЗІЕДІ;
*ТАУАР ӨНІМДЕРІНІҢСАТЫЛЫМ КӨЛЕМІНЕ (КЛИЕНТТЕР ТАУАРЛЫҚ САНАТТАР
БОЙЫНША) ТАЛДАУ ЖҮРГІЗЕДІ;
*М ЕРЧЕНДАЙЗЕРЛЕРДІҢ ЖҰМЫСЫН ҚАДАҒАЛАЙДЫ;
*ЖЕҢІЛДІКТЕР МЕН КӨТЕРЕ САТУ (РАСПРОДАЖА) БӨЛІМ БАСТЫҒЫМЕН БІРГЕ
ШЕШІМ ҚАБЫЛДАЙДЫ;
*ӨНДІРІСТІК КОМПАНИЯЛАРМЕН ҚАРЫМ-ҚАТЫНАС ЖАСАЙДЫ;

Ұқсас жұмыстар
Қызмет көрсетудегі маркетингті жетілдіру
Nike компаниясының тарихы
Nuka-Travel туристік компаниясының маркетингтік ортасы
Adidas компаниясы
Менің туризм мамандығын таңдау себебім және болашақта Қазақстандағы туризмді дамыту үшін қосатын үлесім
Стартап - жобалардағы маркетинг
Логистикалық бизнестегі ақпараттық жүйелер
Шетелдік кофехана жабдықтарын өндірушілер
ПРЕЗЕНТАЦИЯ ТАҚЫРЫБЫ МАРКЕТИНГТІК ЗЕРТТЕУЛЕР
МАРКЕТИНГТІК ЗЕРТТЕУЛЕР
Пәндер