Перцептивті модельдеу әрекеті


Slide 1

Педагогика пәні бойынша Тақырып:«Мектеп жасына дейінгі балалардың қабылдауды дамытуға арналған психологиялық әдістеме қолдану мүмкіндіктері»

Орындаған:

Студент: Смаилканова Фатима М.

Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі

КЕАҚ ППУ «М. Канапьянов атындағы жоғары колледж»

Slide 2

Кіріспе:

Мектеп жасына дейінгі балалардың қабылдау түрлерінің қалыптасу ерекшеліктерін зерттеу қазіргі таңда өте өзекті мәселелердің бірі. Қазіргі таңда мектепке дейінгі балалардың психикалық және танымдық прцестерін зерттеуге аса назар аудару басты проблемалардың бірі болып табылады. Сондықтан, балдырғандардың бойындағы психикалық процестер мен сапалардың, қабылдаудың, зейіннің, қиялдаудың, есте сақтаудың, ойлаудың, сөйлеудің, сезімдердің, мінез-құлықтың, еріктің пайда болуын, өзгеруін, жетілуін және қалыптасу ерекшеліктерін зерттеу көкейкесті және ғалымдардың назарын аударарлық мәселелердің бірі екендігі сөзсіз.

Slide 3

Жоспар:

Қабылдау теориясы

Қабылдаудың даму кезеңдері

Стандартталмаған әдістемелер

Стандартталған әдістемелер

4

1

2

3

Slide 4

Негізгі ұстанымдар :

Ассоциативті психология

Гештальт психологиясы

Мәдени-тарихи теория

Тұтастық - қабылдаудың өзіндік ерекшелігі. Қабылдау заңдары адамдар мен жануарлар үшін бірдей және өзгермейді. Мәселе: қабылдаудың дамуы дегеніміз не?

Балаға туылғаннан бастап оған сезім беріледі. Сезім топтарының қайталануы баланың оларды кешенді түрде қабылдай бастайтындығына әкеледі. Қабылдау осылай туындайды

Қабылдау әр түрлі психикалық процестерге қосу арқылы дамиды: есте сақтау, ойлау және т. б.

Slide 5

Сенсорлық кодтау процесі

қабылдау процесі

Торлы қабық жасайды

жүйке ынталандыру моделі

(яғни ол сигналдарды қабылдайды) .

Қабылдау

болжайды

сыртқы ортамен байланыс, тағайындау

осы ортаға хабарламалар келіп түсті, ол тақырып моделін жасайды және қолданады.

Сенсорлық кодтау және қабылдау процестері

Slide 6

Қабылдау шарттарына қарамастан,

біз затты дұрыс көреміз (яғни ол үнемі ие болатын көлем,

түс, пішін нысанын көреміз)

1 м 70 см

1 м 70 см

Ортоскопиялық қабылдау (пішіннің, өлшемнің, түстің тұрақтылығы)

Slide 7

Иллюзия Шарпантье

Қабылдауды дамыту - бұл мағыналы процесс

1 кг

1 кг

Шағын зат ауыр сияқты

=

Slide 8

Роршах тесті - 1921 жылы швейцариялық психиатр және психолог Герман Роршах шығарған жеке тұлғаны зерттеуге арналған психодиагностикалық тест. Роршах дақтары деп те аталады.

Бұл психиканы және оның бұзылыстарын зерттеу үшін қолданылатын сынақтардың бірі. Тақырыпқа тік оське қатысты симметриялы он сия блотына түсінік беру ұсынылады. Әрбір осындай фигура еркін ассоциацияларға стимул ретінде қызмет етеді - субъект өзіне байланысты туындаған кез-келген сөзді, бейнені немесе идеяны атауы керек. Тест индивидтің блотта «көретіні» оның жеке басының ерекшеліктерімен анықталады деген болжамға негізделген.

Қабылдауды дамыту - бұл мағыналы процесс

Slide 9

Қабылдау бүтіннен оның дифференциациясына қарай бағытта дамиды

Гештальт психологы Макс Вертемер фи- феноменды сипаттады

Статикалық кескіндердің жиынтығы қозғалыс қабылдауға әкелмейді

Slide 10

Қабылдау әр түрлі психологиялық жүйелерде жұмыс істейді

1

қабылдаудың сөйлеумен байланысы

қабылдаудың эйдетикалық жадымен байланысы

қабылдаудың көрнекі-бейнелі ойлаумен байланысы

2

3

Slide 11

Қабылдаудың даму кезеңдері

Қабылдау әрекеттерін меңгеру тәртібі

Қалыптау

(дискретті

операциялар)

Кескіндеме

(дискретті

операциялар)

Аппликация

(дискретті

операциялар)

Құрастыру

(дискретті

материал)

Slide 12

Қабылдаудың даму кезеңдері

Идентификациялау әрекетін меңгеру

Стандарттарға толығымен сәйкес келетін объектінің қасиеттерін зерттеу кезінде орындалады

Біріншіден, идентификация әрекеті іс жүзінде объектілерді бір-біріне сәйкестендіру арқылы жүзеге асырылады. Содан кейін бала кескіндерді «көруге» үйренеді

Ерте жаста ол тек қолайлы жағдайларда ғана сәтті жүзеге асырылады. Мектепке дейінгі жаста дамиды

Slide 13

Эталон

Объекты

Сәйкестендіру әрекеті

Қабылдау әрекетінің түрлері

Идентификация - белгілердің сәйкес келуі негізінде белгісіз объектінің белгілі затпен сәйкестілігін белгілеу; тану.

Slide 14

Қабылдаудың даму кезеңдері

Стандартқа сілтеме жасау әрекетін меңгеру

Бұл объектінің қасиеттерін сипаттау үшін сілтеме үлгісін қолдану.

Сәйкестендіру әрекетінен айырмашылығы, объектілердің сәйкестігін емес, олардың ұқсастығын орнату керек (яғни айырмашылықтарды көру) )

Ерте жаста ол тек қолайлы жағдайларда ғана сәтті жүзеге асырылады. Мектепке дейінгі жаста дамиды

Slide 15

Қабылдау әрекетінің түрлері

Стандартқа сілтеме жасау әрекетін меңгеру

перцепция немесе қабылдау - бұл адамның қоршаған заттар мен жағдайларды бейнелеу қабілеті. Қабылдау процесінде алынған мәліметтер негізінде қоршаған шындықты тану жүзеге асырылады және оны жеке (субъективті) түсіну қалыптасады.

Slide 16

Қабылдау әрекетінің түрлері

Эталонға жатқызу әрекеті

Slide 17

Қабылдаудың даму кезеңдері

Перцептивті модельдеу әрекетін игеру

Әрекет зерттелетін объектінің қасиетін бір стандартпен емес, олардың тобымен байланыстыруды, яғни "сілтеме моделін" құруды қамтиды»

Мысалы, форманы қабылдаған кезде күрделі форманы бала Ғаламдық емес, тұтастай емес, аналитикалық, бөлінген, өзара байланысты элементтер жүйесі ретінде қабылдайды

Slide 18

Перцептивті әрекеттер түрлері

Перцептивті модельдеу әрекеті

Slide 19

Стандартталмаған диагностикалық әдістер

Пішін қорабы

Пирамида,

Тостағандар

Бөлінген суреттер

Құрастыру

үлгі бойынша

Slide 20

Стандартталған диагностикалық әдістер

Көру-мотор гештальт тесті

(Л. Бендер)

Перцептивті модельдеу

(В. В. Холмовская)

Эталондар (О. М. Дьяченко)

Slide 21

Стандартталған диагностикалық әдістер

Эталондар

(О. М. Дьяченко)

Әдістеме заттардың қасиеттерін (формасын) берілген эталондарға жатқызу әрекеттерін меңгеру дәрежесін анықтауға бағытталған

Материал: 4 беттен тұратын дәптер, олардың әрқайсысында заттарды бейнелейтін 16 сурет (барлық жерде бірдей суреттер) және бір стандарт бар.

Баллдарды есептеу "айыппұлдық" әдіспен жүргізіледі: мүмкін болатын ең көп балл санынан (32) әрбір жіберілген қате үшін баллдар шегеріледі (дұрыс белгіленбеген сурет және белгіленбеген қажетті сурет) . )

Slide 22

Стандартталған диагностикалық әдістер

Эталондар

Slide 23

Стандартталған диагностикалық әдістер

Перцептивное моделирование

Синкретикалық бағдарлау: балалар объектіні бір бөлік негізінде немесе контурдың сипаттамалық бөлшектерін ескерусіз сілтеме ретінде жіктейді (гитара бұрыш түрінде эталонға; немесе гитара конус тәрізді эталонға)

Аралас бағдар: қарапайым эталондарды қатесіз тағайындау, бөлшектер фигурадан тыс орналасқан эталондардағы қателер

Тиісті бағдарлау: қатесіз сәйкестік, 1-2 кездейсоқ қате

Эталондар:

Сапалы талдау

Slide 24

Стандартталған диагностикалық әдістер

Перцептивті модельдеу

Балаға 15 беттен тұратын дәптер ұсынылады

Алғашқы үш бетте кіріспе тапсырмалар бар және бағаланбайды

Баллдарды есептеу "айыппұлдық" әдіспен жүргізіледі: ең жоғарғы ықтимал баллдар санынан (36) жіберілген әрбір қате үшін баллдар шегеріледі (ең болмағанда бір элемент - қате) . )

Slide 25

Стандартталған диагностикалық әдістер

Перцептивті модельдеу

Slide 26

Стандартталған диагностикалық әдістер

Перцептивті модельдеу

Slide 27

Стандартталған диагностикалық әдістер

Перцептивті модельдеу:

сапалы анализ

Шешімдер кездейсоқ: көптеген комбинациялар үлгі фигурасының пішініне сәйкес келмейді

Перцептивті модельдеу әрекеті екі элементтің пішінін, орналасуын және кеңістіктік қатынасын ескере отырып шектеледі

Дәлдік пен икемділік жеткіліксіз жұмыс жүйесін жеткілікті меңгеру: ұқсас, бірақ үлгіге ұқсас емес элементтерді таңдау бар

Әрекетті игерудің жоғары дәрежесі

Slide 28

Жалпы қабылдауды дамыту арнайы ұйымдастырылған сенсорлық тәрбие болған жағдайда тиімді өтеді. Сондықтан арнайы ұйымдастырылатын сенсорлық тәрбиеге назар аудару керек. Екі жас пен жеті жас арасында ақыл-ой тұрғысында міндеттерді шешу нақтылы қабылдау эксперименті ретінде өте алатыны Ж. Пиаженің тәжірибелерінде анықталған болатын. Ол бала ойының қайтымдылығының болмауы және міндеттің шешілу барысына көрнекі жағдайдың ықпал етуі сияқты ерекшеліктерін байқаған. Сонымен қатар қабылдауды дамытудың айрықша саласы ретінде көркем туындылары мен эстетикалық қабылдауды қалыптастыруды қарауға болады. Салынған суретті дұрыс қабылдау үшін бала бейнелеу ерекшеліктерін ескеруі тиіс. Қабылдауды қалыптастырудың жолдарының А. Ф. Говоркова, О. И. Галкина, А. А. Люблинская теориялары әр түрлі болуы ықтимал екенің көздеді. Барлық зерттеушілер негізгі жайларды бір ауыздан қабылдап, жалпы қабылдауға үйретуде сөзді кірістірудің зор ролі бар екенін, сонымен бірге сөз қабылданған затты сипаттау үшін қолданылатынын дәлелдеді.


Ұқсас жұмыстар
Қарым - қатынастың перцептивті жағы
Психиканың перцептивті сатысы
Модельдеу объектісі
Тұлғааралық коммуникация психологиясы
ANSYS CFX программа пакеті
Қарым-қатынас жайлы
Тұрақсыз стиль
Мәдениет тілі
Педагогикалық әрекет ғылым және өнер ретінде
Сөйлеу әрекетін үйретуді жазба сөзден бастаған дұрыс
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz