ҮЙРЕТУДЕ ЛЕКСИКАЛЫҚ ЖАТТЫҒУ, ЛОГИКАЛЫҚ СӨЗДІК ТАПСЫРМАЛАР




Презентация қосу
ТАҚЫРЫБЫ:

БАЛАЛАРДЫ БАЙЛАНЫСТЫРЫП СӨЙЛЕУГЕ
ҮЙРЕТУДЕ ЛЕКСИКАЛЫҚ ЖАТТЫҒУ,
ЛОГИКАЛЫҚ СӨЗДІК ТАПСЫРМАЛАР
ОРЫНДАТУ, ОЙЫН Т.Б. РОЛІ.
ЖОСПАР:

БАЛАЛАРДЫ БАЙЛАНЫСТЫРЫП СӨЙЛЕУГЕ ҮЙРЕТУДЕ
ЛЕКСИКАЛЫҚ ЖАТТЫҒУДЫҢ АЛАТЫН ОРНЫ.

ЛОГИКАЛЫҚ СӨЗДІК ТАПСЫРМАЛАР ОРЫНДАТУ
АРҚЫЛЫ БАЛАЛАРДЫ БАЙЛАНЫСТЫРЫП СӨЙЛЕУГЕ
ҮЙРЕТУ,

БАЛАЛАРДЫ БАЙЛАНЫСТЫРЫП СӨЙЛЕУГЕ ҮЙРЕТУДЕ
ОЙЫННЫҢ (ДИДАКТИКАЛЫҚ) РОЛІ.
БАЙЛАНЫСТЫРЫП СӨЙЛЕУ
• Байланыстырып сөйлеуге үйретуде жиі қолданылатын әдістердің бір лексикалық
жаттығу жұмыстарын жүргізу. Мұндай жаттығулар көбінесе сөздік ойын түрінде
жүргізіледі. Мысалы, бұлтты, жаңбырлы, суық, мөлдір, ашық, бұлыңғыр деген
сөздерді қандай сөздерге қосып айтуға болатындығын таптырту және айттыру
қажет.
• Байланыстырып сөйлеуде қолданылатын тағы бір әдіс – логикалық сөздік
тапсырмалар орындату. Ол үшін тәрбиеші жыл маусымдарының өзгерісіне әңгіме
құрайды да сол сипатталған өзгерістің жылдың қай мезгілінде болатындығын
таптыртады. Мұндай логикалық сөздік тапсырманы тұрмыста қолданылатын
балабақшада бар заттардың, нәрселердің түрлеріне байланысты ұйымдастыруға
болады.
ЛОГИКАЛЫҚ СӨЗДІК ТАПСЫРМА
• Логикалық сөздік тапсырма, егер тақырып табиғат құбылыстарына арналса
мынадай үш бағытта жүргізуге болады:
• — табиғаттағы қысқа мерзімде болып өтетін өзгеріс туралы мысалы, қардың еруі,
нөсер жаңбырдың жаууы, жапырақтардың сарғаюы т.б.
• — табиғат құбылыстарының заңды байланысын байқату мысалы, жыл
мезгілдерінің келу реті.
• — бір маусымда болатын өзгерістерді толық қамтып түсіндіру, және әңгіме құрату.
• Мектеп жасына дейінгі балаларды байланыстырып сөйлеуге үйретуде бейнелі
көркем сөздерді меңгертудің де үлкен мәні бар. Образды сөйлеуге үйретудің
алғашқы қадамы, бақылау, салыстыру арқылы іске асырылады.
ОЙЫН

Балалардың байланыстырып сөйлеуін қалыптастыруды жүзеге асырудың
ерекше бір жолы – ойын. Ойын – балалар үшін қызықты ғана әрекет емес,
ол білім мен әдет – дағдыларды игеруге мүмкіндік беретін іс-әрекет.
Ойынды арнайы сабақ ретінде немесе оқу үрдісі кезінде ұйымдастыруға
болады.
• Сабақта жүйелі және орынды қолданылған ойын элементтері
балалардың білуге деген ынтасын арттырып, білім дағдыларына игеруге
іскерліктерін шыңдауға, байланыстырып сөйлеуге ықпал жасайды.
• Дидактикалық ойындар ұйымдастыру арқылы балаларға қоршаған
дүниедегі заттар мен құбылыстардың ерекшеліктерін білуге, есте
сақтауға және оны бақылау кезінде және сабақта алған ұғымдарын
тиянақты елестетулерін анықтай түсінуіне көмектесуге болады. Соның
негізінде байланыстырып сөйлеу тілі жетіледі.
ПЫСЫҚТАУ КЕЗЕҢІ
•1. Мәтінді оқып, аяқтаңыз.
•Балалар, сапарға шығу үшін не керек?
•Ұшақпен Астана қаласының әуежайына …. . Сарыарқаның самал желі.... . Әуежай жақтан
•кірер жолда биік мемориал........ . Ол саяси қуғын көрген адамдарға қойылған ...... екен. Ескерткішке гүл шоқтарын..... .
Біз «Турист» ......... орналастық. Қала Есіл өзенінің бойында орналасқан екен. Зәулім үйлер
•көптеп салыныпты. Маған ...... үйі қатты ұнады.
Қазмұнайгаз ұлттық ғимараты да ерекше әсем. Біз «Достық» .......... өнер көрсеттік. Көркейген ........ көз қуантады!
Керекті сөздер: Астана , келдік, компаниясының, соғып тұр, орнатылыпты, ескерткіш, қойдық, қонақүйіне, сарайында, парламент.




























• 11-сынып













• Саяхатқа шығайық


• 1. Мәтінді оқып, аяқтаңыз.

• Балалар, сапарға шығу үшін не керек?

• Ұшақпен Аст ана қаласының әуежайына …. . Сарыарқаның самал желі…. . Әуежай жақтан

• кірер жолда биік мемориал…….. . Ол саяси қуғ ын көрген адамдарға қойылған …… екен. Ескерткішке гүл шоқтарын….. .
• Біз «Турист» ……… орналастық. Қала Есіл өзенінің бойында орналасқан екен. Зәулім үйлер

• көптеп салыныпты. Маған …… үйі қатты ұнад ы.
• Қазмұнайгаз ұлттық ғимараты да ерекше әсем. Біз «Достық» ………. Өнер көрсеттік. Көркейген …….. Көз қуантады!
• Керекті сөзд ер: Астана , келдік, компаниясының, соғып тұр, орнатылыпты, ескерткіш, қойдық, қонақүйіне, сарайында, парламент.ДОБАВИТЬ В ИЗБРАННОЕ



























• 11-сынып













• Саяхатқа шығайық


• 1. Мәтінді оқып, аяқтаңыз.

• Балалар, сапарға шығу үшін не керек?

• Ұшақпен Аст ана қаласының әуежайына …. . Сарыарқаның самал желі…. . Әуежай жақтан

• кірер жолда биік мемориал…….. . Ол саяси қуғ ын көрген адамдарға қойылған …… екен. Ескерткішке гүл шоқтарын….. .
• Біз «Турист» ……… орналастық. Қала Есіл өзенінің бойында орналасқан екен. Зәулім үйлер

• көптеп салыныпты. Маған …… үйі қатты ұнад ы.
• Қазмұнайгаз ұлттық ғимараты да ерекше әсем. Біз «Достық» ………. Өнер көрсеттік. Көркейген …….. Көз қуантады!
Керекті сөздер: Астана , келдік, компаниясының, соғып тұр, орнатылыпты, ескерт кіш, қойдық, қонақүйіне, сарайында, парламент.
• 2. Өздерің саяхат жасаған қаланың демалыс орны туралы
қызықты жарнама мәтінін құрастырыңыз.
• 3. Сауаттылық әліппесі. Бас әріппен жазылатын сөздерді тауып,
сөйлемдердің ара жігін ажыратып жазыңыз.
• Мен жазғы демалыста ертісте болдым ертістің жағалауында жақсы
демалдым және саяхатқа
• шықтым ертіс еліміздегі ірі өзендердің бірі оның ұзындығы 4331
шақырым ертіс шығыстан
• солтүстікке қарай ағады ол шығыс қазақстан және павлодар
облыстарының жері арқылы батыс
• сібір ойпатына қарай ағады ертіс зайсан көліне құйылады.
• 4. Мақалды аяқтаңыз.
• 1. Алыс жүрсең де, ..........
• 2. Әңгіме жол ........
• 3. Жалғыз жүрсең,жолмен жүр,
• Жолдан жолдас қосылар.
• Жолдан жолдас қосылса,
• Жолдан ...........?!
• 4. Жолаушыны жол ...... .
• 5. Барар жол ұзақ болса да,
• Қайтар жол ...... ........ .
5. МӘТІНДІ ОҚЫП, ОЙЫҢЫЗДЫ АЙТЫҢЫЗ.

ҚАЗАҚ ХАЛҚЫ – ЕЖЕЛДЕН ҚОНАҚ ДЕСЕ ІШКЕН АСЫН ЖЕРГЕ ҚОЯТЫН
ХАЛЫҚ. ҮЙ ИЕСІ БҰРЫН ТАНЫСЫН, ТАНЫМАСЫН «ҚҰДАЙЫ ҚОНАҚПЫН»
ДЕСЕ БОЛДЫ, ЖЫЛЫ ШЫРАЙМЕН ҚАРСЫ АЛЫП ОТЫРҒАН. ЖОЛ ЖҮРІП
КЕП ЖАТҚАН ЖОЛАУШЫ «БӨЛІНБЕГЕН ЕНШІСІН БАР» ДЕП, ЖАЛЫНБАЙ
АУЫЛДЫҢ КЕЗ КЕЛГЕН ҮЙІНЕ ТҮСІП, ҚОНАҚ БЕРГЕН. ОНЫҢ ҮСТІНЕ
ҚАЗАҚТА «ҚЫРЫҚТЫҢ БІРІ ҚЫДЫР», «ҚОНАҚТЫ ҚУСАҢ – ҚҰТ, ЫРЫС,
ҚАШАДЫ», «ҚОНАҚПЕН ЕРІП ҚҰТ, ЫРЫС КЕЛЕДІ» ДЕГЕН МӘТЕЛДЕР БАР.
СҰРАҚ:
- ҚОНАҚ ДЕП КІМДІ АЙТАМЫЗ?
- ҚОНАҚ ДЕГЕНІМІЗ КІМ?
- ҚАЗАҚ ХАЛҚЫ ҚОНАҚТЫ ҚАЛАЙ КҮТКЕНГ?
ҮЙГЕ ТАПСЫРМА
• Балаларды байланыстырып сөйлеуге үйретуде лексикалық
жаттығудың алатын орны жайлы өз ойларыңызды жазыңыздар
(150-200 сөз)

Ұқсас жұмыстар
БАЙЛАНЫСТЫРЫП СӨЙЛЕУ
Балалардың тілін дамыту жүйесіндегі лексикалық, синтаксистік, стилистикалық жаттығулардың маңызы туралы ақпарат
Бағалау критерийлерін анықтау
Жүмекенқызы сөздер
Сенің жұлдызын Сендердің жұлдыздарың
Еліктеу сөздер
Орфография жұмыстарының түрлері және оларды жүргізу тәсілдері
Болашақ шетел тілі пəні мұғалімдерінің шығармашылық қабілетін қалыптастыру
Етістік сөз табы
Бірігу арқылы жасалған туынды сөздер
Пәндер