Девиантты мінез




Презентация қосу
Девиантты
мінез-құлық
Жоспары:
1. Девиантты мінез-құлық
2. Девиантты мінез құлық типтері
3. Девиантты мінез құлықтың пайда
болуы
Девиантты мінез-құлық

Девиантты мінез-құлық ( лат. deviatio - ауытқу) -
жалпыға ортақ ережелерден ауытқитын әлеуметтік
іс-әрекет, осы ережелерді бұзатын адамдар мен
әлеуметтік топтардың қылықтары; қабылданған
құқықтық немесе моральдық нормаларды бұзған
адамның мінез-кұлқы.
Девиантты мінез-құлық

Кең мағынасында девиантты мінез-
құлық кез келген әлеуметтік Тар мағынасында қалыптасқан
ережелерден (мысалы, оның ішінде құқықтық және өнегелік
жағымды: батырлық, аса еңбек- ережелерді тек белінен басып,
қорлық, альтруизм, өзін құрбан ету, аса аттап өту деп түсініледі.
үлкен рөл ойнау, жетістіктермен қатар, Мүндай девиантты мінез-
жағымсыз: қылмыс, қоғамдық тәртіпті құлық әлеуметтік өмірді
бұзу, адамгершілік ережелерін, ыдыратып, әлеуметтік аномияға
дәстүрді, әдет-ғұрыптарды аттап өту, әкеп соқтырады. Ол
өзіне-өзі қол жұмсау және т.б.) ауыт- конформизмге қарама-қарсы
қушылықты білдіреді.
Девианттық мінез-
құлық әлеуметтенудегі девиантты мінез-
құлық тұжырымдамасын қалыптастырған
француз әлеументтанушысы
Эмиль Дюркгейм. Ол әлеуметтік
девиацияны түсіндіру үшін аномия
тұжырымдамасын ұсынды. «Аномия»
термині француз тілінен аударғанда
ұжымның, заңның болмауы

Эмиль Дюркге
йм
.
Роберт Мертон мінез-құлық
ауытқушылығының
себебін қоғамның мәдени мақсаттары мен
оған жетудің әлеуметтік мақұлданған
жолдарының арасындағы үйлеспеушілік деп
түсіндіреді. Девиантты мінез-құлықтың
сыртқы физикалық жағдайларына климаттық,
геофизикалық, экологиялық факторларды
енгіземіз. Мысалы, шу, геомагниттік, өзгеріс,
таршылық, т.б жағдайлар үрей туғызып
агрессивті және басқа да қажетсіз мінез-
құлықтың көрінуінің бір себебі болады

Роберт
Мертон
•:

Девиация

Девиантты Криманалды

Делинквентті
Девиантты мінез

Девиантты мінез-құлық - әлеуметтік нормалар мен ережелерге
сәйкес келмейтін мінез-құлықты айтады.
Ол ауытқыған мінез-құлықтың бір түрі.
Кейбір әдебиеттерде бұл типті «антидисциплиналық» деп те
атайды.
•:

Делинкветті мінез-кұлық типтері

Агрессивті-зорлаушылық мінез-құлық.
Бұл жеке тұлғаға көрсетілетін дөрекілік, төбелес,
күйдіріп-жандыру сияқты жағымсыз іс-
әрекеттерде көрініс береді.

Ашкөздік мінез-құлық (корыстное поведение):
майда ұрлықтар, қорқытып-үркіту, автокөлік
ұрлау т.б. жалпы материалдық пайдакүнемдікке
байланысты жат мінез-құлық
Криминалды мінез-құлық

Криминалды мінез-құлық заң бұзушылық болып
табылады. Балалар сот үкімі арқылы жасаған
қылмысының ауырлығына байланысты
жазаланады
Девиантты іс-әрекеттің нақты құбылыстарда
айқындалуы

Оқушылардың
психикасындағы
Құқықа қарсы әрекет
өзгеріс (бұзылыс) (құқық бұзушылық және
ашуланшақ,ызақор, қылмыс жасау)
тұйық

Спирттік ішімдікті Балалар мен
пайдалану және жасөспірімдердің өз-өзіне
әуестену қол салуы

Есірткі қабылдау Агрессиялық әрекет.
және есірткіге ( топтар ішіндегі бәсекелестік ,билік үшін
тәуелділік күрес,зорлық-зомбылық)
Девиантты мінез құлықтың пайда болу жолдары

Биологиялық

Психологиялық Әлеуметтік
педагогикалық

Әлеуметтік Моральді
экономикалық этикалық
Биологиялық факторлар

Ұрпақтан-ұрпаққа берілетін немесе ананың жүкті болғанда
дұрыс тамақтанбауы, арақ-шарап, нашақорлы заттарды
пайдалануы, темекі тартуы, ананың физикалық, психикалық
т.б. сырқаттары себеп болатын генетикалық факторлар: ақыл-
ой дамуының бұзылуы, есту, көру кемшіліктері, жүйке
жүйесінің зақымдауынан пайда болған денедегі кемшіліктер.
•психофизиологиялық факторлар: психофизиологиялық күш,
дау-жанжал, келіспеушілік жағдайлар, адам организмдеріне
кері әсер ететін, қоршаған ортаның химиялық құрамы,
соматикалық, аллергиялық, токсикалық ауруларға душар ететін
энергетикалық технологияның жаңа түрлері;
Психологиялық факторлар

Бұған баладағы мінездегі кейбір қасиеттердің басым болуы т.б. жатады. Бұл
ауытқушылықтар жүйелік-психикалық ауруларда, психопатияда,
неврастенияда т.б. көрінеді. Акцентуациялық сипаттағы мінезді балалар өте
ашушаң, дөрекі болады. Оларға міндетті түрде әлеуметтік-медициналық
реабилитация, сонымен қоса, арнайы ұйымдастырылған тәрбиелік
жұмыстар жүргізу керек. Баланың әрбір даму сатысында, олардың
психикалық қасиеттері, тұлғалық және мінездегі ерекшеліктері қалыптасып,
дамып отырады. Бала даму барысында әлеуметтік ортаға бейімделуі немесе
керісінше бейімделмей, жатсынып кетуі мүмкін. Егер, балаға ата-ананың
жылуы, махаббаты, ықыласы жетіспесе, онда, ол ата-анасынан шеттеніп
кетеді
Әлеуметтік педагогикалық факторлар

Әлеуметтік-педагогикалық факторлар. Олар мектептік, отбасылық,
қоғамдық тәрбиедегі кемшіліктердің нәтижесінде, баланың оқудағы
үлгермеушілігіне байланысты. Мұндай балалар көбінесе мектепке
дайындығы жоқ, үйге берілген оқу тапсырмаларына және бағаларға
парықсыз қарайтындар. Бұның бәрі баланың оқудағы бейімсіздігін
көрсетеді.
Әлеуметтік-экономикалық
факторлар. Әлеуметтің
теңсіздігі, қоғамның кедей
және бай болып бөлінуі,
жұрттың кедейленуі,
жұмыссыздық, инфляция,
әлеуметтік кернеу, т.б.

Моралді-этикалық факторлар. Қазіргі
қоғамның адамгершілік қасиеттерінің
деңгейі төмен болуы, рухани
құндылықтардың бұзылуы. Девиантты
мінез-құлықты балаларды түзету
күрделі әрі қиын әрі ұзақ процесс. Оны
іске асыруда көп шыдамдылық пен
белсенділік қажет.

Ұқсас жұмыстар
ҰЛЫҚБҮБІ ДЕВИАНТТЫ МІНЕЗ - ҚҰЛЫҚ
Девиантты мінез-құлықты балалармен педагогикалық жұмыс
Девиантты мінез - құлықты балалармен педагогикалық жұмыс жайлы ақпарат
Девиантты мінез - құлықтың себептері
Девиантты мінез - құлық ұғымы
Девиантты мінез - құлық психологиясына қысқаша сипаттама
Девиацияның формалары
ӘЛЕУМЕТТІК ДЕВИАЦИЯ
Девиантты мінезқұлықты балалармен педагогикалық жұмыс
Девиантты мінез - құлықтың қалыптасу кезеңдері
Пәндер