Жазу орны




Презентация қосу
Нұр-Сұлтан қаласы Білім беруді жаңғырту орталығы

Дүниежүзі тарихы
11-сынып
Сұрақ:
1.Білім беру дегеніміз нені білдіреді?
2.Білім алу не үшін қажет?
3.Мектептің маңызыдылығы
жөнінде пікірлеріңізбен бөлісіңіздер
Бөлім тақырыбы:
Білім алу жалпы адамзаттық
құндылық ретінде.
Сабақ тақырыбы:
Мектептегі білім беру: ежелгі
кезеңнен бүгінгі күнге дейін
1-сабақ
Оқу мақсаты:
11.4.1.3 адамзат тарихы контекстінде мектептегі
білім берудің дамуындағы өзгерістер мен
сабақтастықтарды сипаттау;
11.4.1.4 мемлекеттердің әлеуметтік-экономикалық
дамуындағы білім берудің рөлін талдау;
Бағалау критерийлері:
Адамзат тарихы контекстінде мектептегі білім
берудің дамуындағы өзгерістер мен
сабақтастықтарды сипаттайды;
Мемлекеттердің әлеуметтік-экономикалық
дамуындағы білім берудің рөлін талдайды;
Тірек сөздер:
Білім беру-тиісті оқу орны арқылы ғылыми мағлұмат беріп, адамның
танымын, білімін, дағдысын, дүниеге көзқарасын жетілдіру процесі
Оқыту-ғылыми білімдерді, біліктерді және дағдыларды игеруі бойынша,
шығармашылық қабілеттерін, дүниетанымдықты, өнегелі-әдепті
көзқарастарды дамыту бойынша оқушылардың белсенді танымдық
қызметін ұйымдастыру мен ынталандырудың педагогикалық үрдісі.
Мектеп- жас ұрпаққа білім, тәрбие беретін мекеме; білім беру жүйесінің
негізгі буыны.
Гимнасия- 16-18 жастағы жасөспірімдерге арналған мемлекеттік оқу
мекемесі.
Академия- Б.з.б. 387 ж. Платон негізін қалаған Ежелгі Грекиядағы
философиялық оқу орны.
Медресе- ІХ ғ. Діни адамдарды,мүсылмандық құқық белгілерін, мектеп
мұғалімдерін, мемлекеттік қызметкерлерді дайындайтын орта және
жоғарғы мұсылмандық терең оқытылған.
Жексенбілік мектеп- жексенбі күні ересектер мен жұмыс істейтін
балалар үшін тегін оқу орындары.
Білім және оның қоғам өміріндегі орны

Білім адам өмірі мен қоғам қалыптасуының ең басты
негізі болып саналады. Ол адамзаттың басты мақсатына
айқындап, әлеуметтік-маңызды тәжірибесінен көрініс
береді. Адамзат үшін білімнің қажеттілігі әлемге деген
байланыс әрекеттерінен туындаған.

Білімнің арқасында адам әлемді игеру әдістерін
меңгеріп, оларды тәжірибесіне айналдырды, оны
қорғаудың жолын тауып, өзгелерге көрсетеді.

Білім белгілі бір нақты мақсатты істі жүзеге асыруда нақты
айқындылық береді. Білім берудің маңызы әрбір жаңа ұрпақтың
қоғам өміріне тиімді қалыптасуына ғана қамтамасыз етіп
қоймайды. Білім –сол қоғамның өмір сүру шарты. Жекетұлғаларға
білім беру арқылықоғам өзін қалыптасып, мүмкіндігін арттырады
және келешек өміріне негіз болады.
Білім берудің тарихи түрлер

Б.з.б. V- IV ғасырда ежелгі грек мәдениетінің гүлдену
кезеңіне қарай Афиныда денешынықтырумен және
ғылыммен айналысатын көптеген мекеме пайда болды.

Мектеп. 7 Палестра. Ұлдар Гимнасия. 16-18 Академия. Б.з.б.
жастан мектепке берді 12 жасқа толғанда грек 387 ж. Платон негізін
жастағы жасөспірімдерге
және олардың күресіне барады. Бұнда қалаған Ежелгі
арналған мемлекеттік
тәрбиесімен ұстаздары ұлдар 16 жасқа дейін Грекиядағы
оқу мекемесі.
айналысты. Онда оқу, гимнастика, күреспен, философиялық оқу орны.
Гимнастикамен
жазу, арифметика, жүгірумен, диск, найза, Онда: философия,
айналыса отырып олар
музыка, сурет салу, жүзумен, әскери матеметика, астраномия,
философия , әдебиет,
әдеби шығармалар мен дайындықпен жаратылыстану пәндері
саясатты оқыған
жатқа жазуды үйренеді. айналысады. терең оқытылған.
Спарталық мектеп
Спарталықтар үшін оқу процесі үш
кезеңге бөлінді:
Арабияда VІІ- VІІІ ғасырларда пайда болған бастауыш
діни мекеме мектеп деп аталды. Араб тілінде мектепб-
«жазу орны» деген мағына береді. Мектептер әдеттегідей
мешіттер жанында орналасты.

Медресе.
ІХ ғ. Діни адамдарды,мүсылмандық құқық
белгілерін, мектеп мұғалімдерін, мемлекеттік
қызметкерлерді дайындайтын орта және жоғарғы
мұсылмандық терең оқытылған.

Мектеп.
7 -13 жастан ер балалар оқыды. Оқу мерзімі 7
жылға созылды. Мұғалім рөлін молда атқарды.
Онда оқуға, жазуға, араб тілін үйретті. Мектеп
бітірушілер мдресеге түсуге құқылы болды.
Бағалау парағы:
№1 Анықтамаларды 4 ұпай
сәйкестендір
№2 «Иә» немесе «Жоқ» 3 ұпай
сұрақ-жауап
№3 Тест 3 ұпай

БАРЛЫҒЫ: 10 ұпай
1-тапсырма. Ежелгі Грек оқу орындарының анықтамаларын
дұрыстап, сәйкестендіріңіздер:
№ Оқу орны Анықтама
1 Мектеп Б.з.б. 387 ж. Платон негізін қалаған Ежелгі Грекиядағы
А философиялық оқу орны. Онда: философия, матеметика,
астраномия, жаратылыстану пәндері терең оқытылған.

2 Палестра 16-18 жастағы жасөспірімдерге арналған мемлекеттік оқу
Б мекемесі. Гимнастикамен айналыса отырып олар
философия , әдебиет, саясатты оқыған
3 Гимнасия Ұлдар 12 жасқа толғанда грек күресіне барады. Бұнда ұлдар
16 жасқа дейін гимнастика, күреспен, жүгірумен, диск,
С найза, жүзумен, әскери дайындықпен айналысады.

4 Академия 7 жастан мектепке берді және олардың тәрбиесімен
Д ұстаздары айналысты. Онда оқу, жазу, арифметика, музыка,
сурет салу, әдеби шығармалар мен жатқа жазуды үйренеді.

Дескриптор:
-Ежелгі Грек оқу орындарын анықтайды;
-Оқу орындарының маңыздылығын талдайды;
-Оқу орындарды сәйкестендіріп, анықтама береді.
1-тапсырма. ЖАУАБЫ:
№ Оқу орны Анықтама
1 Мектеп Б.з.б. 387 ж. Платон негізін қалаған Ежелгі Грекиядағы
философиялық оқу орны. Онда: философия, матеметика,
астраномия, жаратылыстану пәндері терең оқытылған.

2 Палестра 16-18 жастағы жасөспірімдерге арналған мемлекеттік оқу
мекемесі. Гимнастикамен айналыса отырып олар философия ,
әдебиет, саясатты оқыған
3 Гимнасия Ұлдар 12 жасқа толғанда грек күресіне барады. Бұнда ұлдар 16
жасқа дейін гимнастика, күреспен, жүгірумен, диск, найза,
жүзумен, әскери дайындықпен айналысады.

4 Академия 7 жастан мектепке берді және олардың тәрбиесімен ұстаздары айналысты.
Онда оқу, жазу, арифметика, музыка, сурет салу, әдеби шығармалар мен
жатқа жазуды үйренеді.

1Д 2С 3Б 4А
2-тапсырма. Сұрақтарға «иә» немесе
«жоқ» деп жауап беріңіздер:
1 Ежелгі Грекия мектептері 4 басқыштан тұрды ма?
Иә Жоқ
Жоқ
2 Ертеде білім алу тек таңдаулылар мен мәртебелілер
лайықты болған деген рас па?
Иә
Иә Жоқ
Жоқ

Б.з.б.
Б.з.б. V-
V- IV
IV ғасырда
ғасырда ежелгі
ежелгі грек
грек мәдениетінің
мәдениетінің гүлдену
гүлдену кезеңіне
кезеңіне қарай
қарай
3 Афиныда
Афиныда физика
физика және
және биологиямен
биологиямен айналысатын
айналысатын
көптеген
көптеген мекеме
мекеме пайда
пайда болды
болды ма?
ма?

Иә Жоқ
Жоқ
Дескриптор:
-Ежелгі Грек мектебі қанша бөліктен тұратынын анықтайды;
-Ертеде білім алуға кімдер лайық болғандығын біледі;
-Оқу орындарының білім берген ғылымдарын табады.
2-тапсырма. ЖАУАБЫ:

1 Ежелгі Грекия мектептері 3 басқыштан тұрды ма?
Иә Жоқ
Жоқ
2 Ертеде білім алу тек таңдаулылар мен мәртебелілер
лайықты болған деген рас па?
Иә
Иә Жоқ
Жоқ

Б.з.б.
Б.з.б. V-
V- IV
IV ғасырда
ғасырда ежелгі
ежелгі грек
грек мәдениетінің
мәдениетінің гүлдену
гүлдену кезеңіне
кезеңіне қарай
қарай
3 Афиныда
Афиныда физика
физика және
және биологиямен
биологиямен айналысатын
айналысатын
көптеген
көптеген мекеме
мекеме пайда
пайда болды
болды ма?
ма?

Иә Жоқ
Жоқ
3-тапсырма. Тест сұрақтарын шешіңіздер:
1. Ежелгі грек жасөспірімдеріне білім беру жүйесі қалай болды?
А) Мектеп, гимнасия, палестра
В) Мектеп, палестра, гимнасия
С) Гимнасия, мектеп, палестра
Д) Палестра, гимнасия, мектеп
2.Палестрада оқушылар неше жастан бастап оқиды?
А) 12 жас
В) 14 жас
С) 16 жас
Д) 10 жас
3. Араб тілінде «мектеп» сөзінің мағынасы қандай мағына береді?
А) Оқу орын
В) Білімді орын
С) Жазу орны
Д) Сызу орны
3-тапсырма. ЖАУАБЫ:
1. Ежелгі грек жасөспірімдеріне білім беру жүйесі қалай болды?
А) Мектеп, гимнасия, палестра
В) Мектеп, палестра, гимнасия
С) Гимнасия, мектеп, палестра
Д) Палестра, гимнасия, мектеп
2.Палестрада оқушылар неше жастан бастап оқиды?
А) 12 жас
В) 14 жас
С) 16 жас
Д) 10 жас
3. Араб тілінде «мектеп» сөзінің мағынасы қандай мағына береді?
А) Оқу орын
В) Білімді орын
С) Жазу орны
Д) Сызу орны
Қорытынды:
Қорыта келе, оқыту - ғылыми білімдерді, біліктерді және
дағдыларды игеруі бойынша, шығармашылық қабілеттерін,
дүниетанымдықты, өнегелі-әдепті көзқарастарды дамыту
бойынша оқушылардың белсенді танымдық қызметін
ұйымдастыру мен ынталандырудың педагогикалық үрдісі
болып табылады.
Грек ойшылдары, ғалымдары жəне ақын-жазушылары
Шығыстың өркениетті елдерімен байланыста болған. Олар
Шығыс елдерінің ғасырлар бойы жинақтаған тəжірибелерін
пайдаланған. Шығыс елдеріндегі ғылымның жаңа
табыстарымен табысып отырған. Гректер ертеден-ақ
табиғаттың түрлі құбылыстарын бақылап, көптеген елдерге
саяхат жасаған. Ежелгі Шығыс елдерінің ғылыми ой-
пікірлерімен таныс болуы Грекияда табиғат жайлы ғылымның
қалыптасуына жол жол ашқан.

Ұқсас жұмыстар
Эпидемиологиялық зерттеулердің кезеңдері
ФАЙЛДЫ ЕНГІЗУ - ШЫҒАРУ
Көшпенділер
БИБЛИОГРАФИЯНЫҢ ТАРИХИ ДАМУ
Жусан иісі
Дербес компьютер
АКАДЕМИЯЛЫҚ АДАЛДЫҚ
Көшпелілік мәдениеттің ерекшеліктері
Ц дыбысы мен әрпі
Бухгалтерлік есептің тіркелімдері мен нысандары
Пәндер