Жаратылыстану ғылымдарының ғылыми емес білімдерден ерекшелігі



Жаратылыстану ғылымдарының қалыптасуының ерекшеліктері
Орындаған: Хусаинова Мадина
Тексерген: Фс. ғ. к., д. м. а Кульбаева Дина Дүйсебайқызы
Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
М. Х. Дулати атындағы Тараз өңірлік университеті

Жоспар
Ғылыми білімнің негізгі ерекшеліктері
Ғылыми танымның әдіс тәсілдері
Жаратылыстану ғылымдарының ғылыми емес білімдерден ерекшелігі
Ф. Бэкон және Р. Декарттың тұжырымы
Ғылым саласындағы ревалюцалар

Ғылымның тарихи-әлеуметтік жағдайлары
Ғылым пайда болғалы бері 2, 5 мың жыл бойы ұдайы даму үстінде, өйткені ол адамның үздіксіз дүниетану процесінің, бүгін білмегенді ертең білуге бағытталған практикалық іс-әрекетінің нәтижесі
Ғылымның даму процессі әрдайым біркелкі жүре бермейді

Ғылыми білімнің негізгі ерекшеліктері мыналар:

Ғылыми танымның әдіс тәсілдері

Жаратылыстану ғылымдарының ғылыми емес білімдерден ерекшелігі

XVII ғасырда, яғни классикалық жаратылыстанудың туу дәуірінде, ағылшын ғалымы Ф . Бэкон мен француз ғалымы Р. Декарт ғылымды дамытудың бір-біріне қарама-қарсы екі методологиялық программасын : эмпириктік (индукциялық ) және рационалистік (дедукциялық) әдістерін түжырымдады.
Ф. Бэкон
Р. Декарт

Бұл методологиялық әдістер таным процесінде маңызды тарихи роль атқарды
Біріншіден, олар толып жатқан нақты ғылыми зерттеулердің іске асуына көмектесті
Екіншіден, ғылыми танымның қүрылысын дүрыс анықтауға жол ашты
Қазіргі заманғы ғылыми танымда бұл екі әдіс өзара бірін-бірі толықтыра отырып, диалетикалық бірлікте қолданылады

VI-IV ғасырларда дүниетану процесінде бірінші революция орын алды. Соның нәтижесінде:
натурфилософия
категориялық үғымдар системасын қүрды
ғылыми зерттеуді ұйымдастырудың айрықша ережелерін тұжырымдады
табиғат жайлы ғылымдарды метафизикадан (философиядан), математикадан т. б. ажыратып, ғылыми білімнің өзін түрлі пәндерге бөлді
жүйеге келтірудің басты құралы болып табылған дәлелдеу жайлы ілімді жасады
ГЕОЦЕНТРЛІК

Екінші ғылыми революция XVI-XVIII ғасырларда жүзеге асты
ГЕОЦЕНТРЛІК
ГЕЛИОЦЕНРТЛІК
Бұл ғылыми төңкерістің бастамасын салған ғалымдардың қатарына Н . Коперник, Г. Галилей, И. Кеплер, И. Ньютон т. б. жатады

Классикалық жаратылыстану
Біріншіден, математика тілімен “сөйлейтін” болды. Егер антик заманының ғылымы жер бетінің құбылыстарын тек сапалық жағынан ғана түсіндіру мүмкін деп есептеген болса, ал жаңа жаратылыстану жердегі денелерді объективтік сандық қатынастары жағынан сипаттап, қатаң математикалық заңдылықтармен түсіндірді.
Үшіншіден, классикалық жаратылыстану антик заманының космос жайлы катып-семіп қалған, мәңгі өзгермейтін түсінігіне қарсы аянбай күресіп, оның жалғандығын дәлелдеді
Екіншіден, европалық жаңа ғылым сондай-ақ құбылыстарды зерттеудің күшті экспериментальды (тәжірибелік) әдісіне арқа сүйеді. Бұл табиғат құбылыстарын зерттеуді жай енжар бақылауға негіздемей, белсенді іс-әрекет үстінде жүргізу қажеттігін көрсетті.

Үшінші ғылыми
революция XIX ғ. мен XX ғ
1. Ньютондық ғылыми революция әуелбастан -ақ
геоценфизмнен гелиоцентризмге өтумен байланысты болған
еді, ал Эйнштейн жасаған төңкеріс центризмнің қандайынан
болсада бас тарту қажеттігін көрсетті: дүниенің ешқандай
центрі (орталығы) жоқ, біздің дүние жайлы кез келген
түсінігіміз, оның ішінде дүниенің ғылыми көрінісі жайлы
түсініктер де өзгермелі, яғни салыстырмалы екен.
2. Классикалық жаратылыстану бөлшектердің қозғалыс
траекториясы, кеңістік пен уақыт жайлы, жалпы себепті
байланыстар т. б. жайлы үғымдар өзгермейтін абсолюттік
сипатта деп санаған болса, олар енді микродүние мен
мегадүниені түсіндіруге жарамай қалды, сондықтан ол
түсініктерді өзгертуге тура келді. Сол себепті дүниенің
жаңа көрінісі теориясы кеңістік, уақыт, себептілік, үздіксіздік
сияқты үғымдардың мазмүнын қайта түсіндірді деуге болады.

3. Дүниенің жаратылыстану-ғылыми көрінісінің өзі жайлы
өз “түсінігі” де өзгерді: дүниенің бірден-бір ақиқат, абсолюті
дәл көрінісін ешқашан жасауға болмайтыны анықталды.
Дүние көріністерінің кез келгені тек салыстырмалы ақиқат
қана бола алады.
Қорыта айтқанда, үш ірі ғылыми революция ғылымның
даму тарихындағы үш ұзақ стадиясын анықтап, олардың
әрқайсысына сәйкес дүниенің жалпы ғылымдық көрінісін
жасап берді

НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАҚМЕТ!!!

- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz