Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқыту тұжырымдамасы




Презентация қосу
Тақырыбы: Бастауыш білім беру
пәндерін метапәндік тұрғыда
оқыту тұжырымдамасы
Төртіншіден,
дамуы басталды, бұрын білім беру
тәсілдеме оқушының,
метапәнділік педагогтың
нақты
Үшіншіден,
білім беру
метапәндік
аумақтарының
тұрғыдан келу
студенттің
мамандарын
білім даму
берудіңдаярлауға
пәндік мазмұнын
бағдарланды.
қайта
перспективамен
Бұл
ұйымдастыруды
оқу пәндерінің
ұсынады, жұмыс
бөлшектенуіне
тұтастығын ғана емес,білім
онда
жасауына мүмкіндік
–алып
естекелді.
сақтауға
Әлдебір
арналған
әмбебаптық,
мәліметтер
білім
әлемдіжеке
емес, беру
қабылдаудыңүдерісінің
тәжірибеліктұтастығы
әрекетте
береді.
БастауышБұл жағдайда білім беру пәндерін
барлық
жоғалып
саналы түрдесатыларының
кетті.
пайдалануға
Бірақ технологиялық
арналған
педагог серіктес, тьютор
процесс
білімдер ашықтықты,
ретінде қарастырылады.
метапәндік
сабақтастығын
ақпараттанушылықты,
рөлін алады. тұрғыда оқыту
бір мезетте
қамтамасыз етеді.
білім игеру мүмкіндігін берді.
тұжырымдамасы
Білім саясатының өзекті
мəселелері

Білім саясатының өзекті мəселелері — кəсіптік
даярлаудың сапасын жақсарту, біліммен
қамтамасыз етудің ғылыми-əдістемелік жүйесін
түбегейлі жаңарту, оқытудың формалары мен
əдістерінің түрлерін өзгерту, ондағы алдыңғы
қатарлы оқу-тəрбие тəжірибелері мен қазіргі
қоғамның сұраныстарының алшақтығын жою,
білімдегі жаңашылдықты саралау, білімді жетілдіру
үдерісіндегі үздіксіздікті қамтамасыз етуде оның
рөлін арттыру жəне қазіргі заман техникасы мен
технологиясын жоғары деңгейде қолдана білу.
«Тұжырымдаманың» негізгі мақсаты –
болашақ педагогтерді бастауыш сынып білім
беру пәндерін метапәндік тұрғыдан оқытуға
даярлаудың негізгі бағыттарын, мазмұнын,
педагогикалық шарттарын айқындау.
«Тұжырымдаманың» құрылымы:
– Болашақ педагогтерді бастауыш сынып білім беру
пәндерін метапәндік тұрғыдан оқытуға даярлаудың қазіргі
кездегі жай күйі;
– Болашақ педагогтерді бастауыш сынып білім беру
пәндерін метапәндік тұрғыдан оқытуға даярлаудың
әдіснамалық және теориялық негіздері;
– Болашақ педагогтерді бастауыш сынып білім беру
пәндерін метапәндік тұрғыдан оқытуға даярлаудың
ұстанымдары;
ұд
ді
тр
с
ы
ұғ
н
ң
ры
ао
ғд
қм
«Тұжырымдаманың» міндеттері:
ы
ау-
д
н
әл
ао
ы
ді
н
қст
оы
еж
қт
ә
м
ы
уен
тд
е
лі
уы
кте
д
ң
қо
ы
еар
ң
рм
и
ое
тя
қк
ал
уш
ы
м
м
еақ
ат
лі
н
с
ек
ег
ы
рте
зіз
и
рі
д
ет
ан,
е
іл
ла
рі
уі
ы
й
н
н
ы
еа
ір
рқй
ік
ы
оқ
«Тұжырымдаманың» құрылымы:

Тұжырымдаманың
жүзеге асуының
шарттары;
Болашақ бастауыш
Бастауыш білім беру сынып педагогтерін
пәндерін оқытатын білім беру пәндерін
болашақ бастауыш метапәндік тұрғыдан
сынып педагогінің оқытуға даярлау оқу
тұлғасы; бағдарламасының
құрылымы;
Болашақ педагогтерді
бастауыш сынып білім
Тұжырымдаманы
беру пәндерін
ендіруді әдістемелік
метапәндік тұрғыдан
жағынан қамтамасыз
оқытуға даярлаудың
ету ;
қазіргі кездегі жай
күйі;

Болашақ педагогтерді
Болашақ педагогтерді
бастауыш сынып білім
бастауыш сынып білім
беру пәндерін
беру пәндерін
метапәндік тұрғыдан
метапәндік тұрғыдан
оқытуға даярлаудың
оқытуға даярлаудың
әдіснамалық және
ұстанымдары;
теориялық негіздері;

Тұжырымдаманың
жүзеге асырылу Күтілетін нәтиже;
тетіктері;
Тұжырымдама философиядағы таным
теориясының эмпирикалық және теориялық таным
деңгейлері туралы ілімін, іс-әрекет теориясын,
оқушыны өз әрекетінің субъектісі, үнемі дамушы
сипаттағы жеке тұлға деп тану теориясын тірек
етеді.
Тұжырымдаманың негізгі идеясы мынадай тіректерге
негізделеді: – бастауыш сыныпта білім беру пәндерін
метапәндік тұрғыда оқыту – оқушылардың теориялық
ойлауы мен тілін дамыту мақсатына қол жеткізуі; – оқу-
әдістемелік кешен – студенттердің оқутанымдық
белсенділігін дамыту құралы; – болашақ бастауыш сынып
педагогтерінің метапәндік тәсілдеме ұғымын теориялық
әдістәсілдер арқылы терең танып білуі.
«Тұжырымдаманың» әдіснамалық негіздемесі
Білім берудің маңызды құндылық негіздерін тиянақтайтын
аксиологиялық тұғыр; білім алушылардың оқу іс-әрекетін
ұйымдастыру арқылы білім беру мазмұнының метапәндік
компонентінің маңыздылығын негіздеуге мүмкіндік беретін
жүйелі-әрекеттік тәсілдеме; тұлғаның іс-әрекетте
қалыптасуы туралы философиялық, психологиялық,
педагогикалық ілімдер, тұжырымдамалар, ақыл-ой іс-
әрекетін сатылап қалыптастыру теориясы; өзін өзі дамыту
туралы тұжырымдамалар; тұлғалық-бағдарлы оқыту
тұжырымдамасы, инновациялық технологиялар туралы
педагогика мен психологиядағы теориялық қағидалар,
оқытудың дидактикалық заңдары мен принциптері.
«Тұжырымдаманың» теориялық негіздемесі
Жалпы зерттеулер барысында
гуманитарлық ғылым ретінде педагогиканың
әдіснамалық ұстанымдарына сүйену керек.
Біріншіден – оның нақты проблемалары мен оны
шешудің негізгі стратегияларын анықтауды

Екіншіден – білім беру жүйесіндегі барлық
түйткілдердің бағасы мен оның иерархиясын
анықтауды талдауды

Үшіншіден – аталған болжаудың толық нұсқасын іске
асыруға қол жеткізеді
қарағанда, оқу проблемалары жүйесін топпен, ұжыммен шешуге бағытталған. Яғни
проблемалар талқыланып, педагог пен білім алушы бір бірімен функционалды
түрде оқу қызметіне қосылып, оқыту тұлғалық және дамытушылық жағынан
маңыздылыққа ие болады;

Болашақ Тұлғалық өзара қызмет ұстанымы. Дәстүрлі оқытуда оқу жұмысы тұлғалық өзара қызметсіз өтеді.
Ал метапәндік тұғырмен оқыту үдерісін ұйымдастыру арқылы оқу үдерісіне барлық қатысушылар
педагогтерді белсенділік танытады. Ол бойынша оқу үдерісіне қатысушылар өзінің позициясын сақтай отырып,
оқу танымдық және эмоционалдық-адамгершіліктік ситуацияларды біріге отырып шешеді мұндай
оқыту екі белсенділік орталыққа ие болады: «білім алушы» және «білім беруші»;
бастауыш
сынып білім
беру пәндерін Жеке тұлға мен топты дамытудың бірлігі ұстанымы. Білім алушының толыққанды дамуы тек
метапәндік қана оқытушымен жұптық өзара қызметте жүзеге асырылмайды, сонымен қатар өзге де
адамдарме қатынасында дамып отырады. Сондықтан да қарым-қатынас білім алушы үшін өзін
тұрғыдан қоршағандармен түрлі қатынастар орнатуда қажет болып табылады. Сондықтан да метапәндік
тәсілдемемен оқытуда міндетті түрде әрбір білім алушы үшін ыңғайлы орта қалыптасуы керек;
оқытуға
даярлаудың
Рефлексия негізінде өзін-өзі оқыту ұстанымы. Метапәндік тәсілдемемен оқыту білім беру
ұстанымдары үдерісіндегі қатысушылардың қызметін жедел, үнемі жасалатын өзін өзі бағалау
әрекеттерін іске асыруға сол арқылы жекешелендіруге бағытталған. Сондықтан да
рефлексияны ынталандыру арқылы қатысушылардың нәтижеге жетуіндегі әдістер жүйесін
бойынан өткізуге мүмкіндік береді
Тұжырымдамадағы қағидаларды жүзеге асыру үшін
мынадай міндеттер шешілу керек
Болашақ педагогтерді бастауыш сынып білім беру
пәндерін метапәндік тұрғыдан оқытуға даярлауға арналған
бағдарлама, әдістемелік құрал, жаттығулар, сабақтар
жүйесін даярлау.
Болашақ педагогтерді бастауыш сынып білім беру
пәндерін метапәндік тұрғыдан оқытуға арнап семинарлар
мен сабақтар өткізу;
Педагогтерді жетілдіру институттары арқылы білім
беру пәндерін метапәндік тұрғыдан оқытуды болашақ
бастауыш сынып педагогтерінің тәжірибесіне ендіру
мақсатында сабақ және оқыту үлгілерін көрсету, оларды
жас мамандарға үйрету үшін ғылыми-әдістемелік
семинарлар мен конференциялар өткізу.
Бастауыш білім беру пәндерін оқытатын болашақ бастауыш сынып
педагогінің тұлғасы
Болашақ педагогтерді бастауыш сынып білім беру пәндерін метапәндік
тұрғыдан оқытуға даярлау нәтижесінде:
• оқу мақсаты мен міндетін қабылдау және сақтау, тәжірибелік міндетті
танымдыққа өз бетінше түрлендіру қабілетін меңгерген;
• қойылған міндетке және оны іске асыру талаптарына сәйкес өз
әрекеттерін жоспарлау, бақылау және бағалау білігі;
• оқу әрекетінің жетістігін/сәтсіздігін түсіну білігі
• танымдық және тұлғалық рефлексияның бастапқы нысандарын игеру;
• ақпарат пен коммуникацияның түрлі құралдарын пайдаланумен
ақпараттық, танымдық және тәжірибелік әрекетті жүзеге асыру білігі;
• зерттелетін объектілер мен процестердің үлгілерін құру үшін ақпарат
ұсынудың белгі-символдық құралдарын, оқу және тәжірибелік
міндеттерді орындау сызбаларын пайдалану білігі;
• тектік-түрлік белгілер бойынша салыстыру, талдау, жалпылау, ең
қарапайым жіктеуді жүргізу, аналогияны анықтау, белгілі түсініктерге
жатқызу білігі;
• пәнаралық түсініктерді игеру білігі қалыптасқан болашақ бастауыш
сынып педагогі бейнесі көрінеді.
Қорыта келгенде, бастауыш білім беру пәндерін
метапәндік тұрғыдан оқытуға болашақ бастауыш сынып
педагогтерін даярлау – оқушының интеллектуалдық
дамуын (оқу әрекеті арқылы), іскерлігін (құзыреттілігін
қалыптастыру арқылы), адамгершілік-этикалық (балалар
бірлестігіндегі ұжымдық еңбек, қарым- қатынас) және
рухани тәрбиесін (өз халқының мәдениетінің иесі, басқа
мәдениеттер құндылығын түсіну) қамтамасыз етіп
отырған қазақ тілінің жаңа әдістемелік жүйесі. Бүгінгі
таңда бастауыш білім беру пәндерін метапәндік
тұрғыдан оқыту өмірдің өзіндік талаптарынан туындап
отыр. Ал сол оқыту үдерісін ұйымдастырып, оны әрі
қарай жүргізетін болашақ бастауыш сынып педагогтерін
даярлау зерттеу жұмысымыздың басты өзегі болып
танылады.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!

Ұқсас жұмыстар
Пәндерді метапәндік тұрғыда оқытудың теориялық және практикалық алғышарттары
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқытудың психологиялық және педагогикалық негіздері
Метапәннің негізгі тапсырмалары
Метапәндік тәсіл ерекшеліктері
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқыту
Метапәндік бағдарламасы
Дүниетаным ұғымына түсінік
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқыту әдістемесі
Метапәндік нәтижелер
Метатехникалық сабақтың міндеттері
Пәндер