Метапәндік әрекеттер




Презентация қосу
Метапәндік сабақ-
метапәндік нәтижеге
қол жеткізудің тиімді
жолы
Жоспар:
01 Метапәндік сабаққа қысқаша шолу

02 Метапәндік сабақты ұйымдастыру

03 Метапәндік сабақ ерекшеліктерім

04 YouTube желісіндегі метапәндік сабақтар
ҚР білім және ғылым министрлігі 17
желтоқсан 2010 жылдың №1897 бұйрығымен
бекітілген Федералдық мемлекеттік жалпыға білім
беру стандартының «Требования к результатам
освоения основной образовательной программы
основного общего образования» атты ІІ тарауында
лингвистикалық дамытуға қатысты пунктте 12
метапәндік нәтиже қарастырылған. Оның төртеуі
оқушылардың тілі және сөйлеуімен байланысты.
Олар мынадай:
Ұғымды анықтау жалпылау, топтастыру үшін
негіздеме және өлшемдерді өзіндік таңдау себеп-
салдарлық байланыстар орнату логикалық талқылау
ойқорытындылар (индуктивті дедуктивті және
аналогия бойынша) жүргізу құру тұжырымдар жасау;

Білім беру және өздігінен білім алу үдерісінде
тұлғаның зияткерлік және шығармашылық
қабілеттерін дамытуда тілдің анықтаушы рөлін
түсіну;

Оқу және танымдық міндеттерді шешу үшін үлгілер
мен сызбалар белгілер мен символдар қолдану және
түрлендіру құру білігі;
Метапәндік сабақтың
ерекшеліктері:

Оқушылардың іс-әрекеті оларға білім
беру мақсатында емес, біліммен
Біріншіден жұмыс істеу тәсілдерін беру
мақсатында ұйымдастырылады.

Мазмұны әмбебап сипатқа ие қызмет
бірліктерінен тұрады: ұғымдар,
Екіншіден модельдер, схемалар, міндеттер,
проблемалар және т. б.

Метапәндік сабақтың орталығы білім
беру жағдаяты (проблема, тақырып)
Үшіншіден болып табылады, ол метапәндік
сипатқа ие болуы тиіс.

Тәсілмен жүйелі жұмыс: егер білім алушы
математикадағы есептерді үш параметр
Төртіншіден бойынша шешуді игерсе, онда мұғалім оған сол
типтегі есепті, бірақ химия немесе физика
есептерін шешуге мүмкіндік береді.

Қарастырылып отырған мәселені мәдени
Бесіншіден


және тарихи аналогпен салыстыру.

Оқушылардың жұмысты көрнекі өнім
Алтыншыдан


түрінде безендіруі.
МЕТАПӘНДІК ТӘСІЛДЕМЕ ЭЛЕМЕНТТЕРІ БАР САБАҚ
Мұндай сабақтарды ұйымдастырудың міндетті шарттары:

философиялық аспектідегі негізгі ұғымдармен жұмыс;

осы тұжырымдаманың философиялық түсінігін және
оның пәндік материалдағы семантикалық мазмұнын
салыстыру;

жұмыстың әр кезеңіндегі әрекеттердің тұрақты көрінісі;

проблемалық жағдайларды құру;

білім алушылардың қызметін жандандыратын
жұмыстың әртүрлі нысандарын, әдістері мен тәсілдерін
енгізу.
Мета-пән нәтижелеріне қол жеткізу білім беру
процесінің негізгі компоненттері, яғни барлық оқу пәндері,
негізгі жоспар есебінен қамтамасыз етіледі және оқушылар
білім беру процесі аясында да, нақты өмірлік жағдайлардағы
мәселелерді шешуде де қолданылады.
Мета-пән нәтижелерін бағалаудың негізгі объектісі
бірқатар реттеуші, коммуникативті және танымдық
әмбебап іс-әрекеттерді, яғни оқушылардың танымдық іс-
әрекеттерін талдауға және басқаруға бағытталған
осындай ақыл-ой әрекеттерін қалыптастыру болып
табылады.
Нәтижеге бағдар: нәтижеге қол Жеке

жеткізу нені көрсетеді Метапәндік

Оқытылатын оқу Пәндік
материалымен оқу іс-
әрекеттері жүйесін
меңгеру

оқу-танымдық және оқу-
практикалық міндеттерді шешу
қабілеті
Метапәндік әрекеттер

Реттеуші Танымдық
Коммуникативті
(регулятивные)

ақпаратпен жұмыс,
модельдерді,
Мақсат; сөйлеу белгілерді және
жоспарлау; құралдар, таңбаларды
бақылау; оның ішінде пайдалану,
түзету; АКТ-ға сүйену логикалық
операциялар
С.В.Галянның пікірінше, метапәндік сабақтың негізгі
әдістемелік ұстанымдары:
субъектілеу (білім беру үдерісінің барлық қатысушыларының тең
құқылығы);

метапәнділік (нәтижеге жетудің жалпы тәсілдерін қалыптастыру);

іс-әрекеттік тәсіл (іздеушілік және зерттеушілік іс-әрекеті барысындағы
білім алушылардың дербестілігі);

рефлексиялылық (өзінің іс-әрекетін білімге қатысты қайта талдау қажет
болатын жағдай);

импровизациялылық (педагогтың сабақты өткізу кезінде оның барысын
өзгерту мен түзетуге дайындығы) деген пікірге келеді.
Метапәндік тәсілдемені қолданып білім
беру үдерісін ұйымдастыру қандай нәтиже
береді?

ҚР білім және ғылым министрлігі 17 желтоқсан 2010 жылдың
№1897 бұйрығымен бекітілген Федералдық мемлекеттік жалпыға
білім беру стандартының «Требования к результатам освоения
основной образовательной программы основного общего
образования» атты ІІ тарауында лингвистикалық дамытуға қатысты
пунктте 12 метапәндік нәтиже қарастырылған.
- ұғымды анықтау, жалпылау,
Оның төртеуі топтастыру, топтастыру үшін
негіздеме және өлшемдерді - оқу және танымдық
өзіндік таңдау, себеп- міндеттерді шешу үшін
оқушылардың тілі салдарлық байланыстар
орнату, логикалық талқылау,
үлгілер мен сызбалар,
білгілер мен символдар
ойқорытындылар қолдану және түрлендіру,
және сөйлеуімен (индуктивті, дедуктивті және
аналогия бойынша) жүргізу,
құру, тұжырымдар жасау;
құру білігі;

байланысты.
Олар мынадай:
- тіл туралы ғылыми білімді
- білім беру және өздігінен
жүйелеу және кеңейту;
білім алу үдерісінде тұлғаның
лингвистиканың базалық
зияткерлік және
ұғымдарын, тілдің негізгі
шығармашылық қабілеттерін
бірліктерін және
дамытуда тілдің анықтаушы
грамматикалық
рөлін түсіну;
категорияларын меңгеру.
Әмбебап оқу әрекеттерінің (ӘОӘ)
қалыптасу деңгейлері Қолдану
Қолдану Типтік емес
Ойнату Түсіну Типтік жағдайда жағдайда

I деңгей II деңгей III деңгей IV деңгей

оқушы метапәндік студент белгілі бір оқушы өзіне оқушы стандартты емес
білімді жаңғыртады: ӘОӘ туралы белгілі алгоритм метапәндік
ӘОӘ-нің өзі және оны білгендерін еркін негізінде типтік тапсырмаларды
орындау тәсілі туралы тарата және түсіндіре метапәндік орындайды, шарттарға
білім алады тапсырмаларды сүйене отырып, әрекетті
орындайды орындаудың ең тиімді
әдісін таңдайды; әр түрлі
іс-әрекеттерді біріктіреді
Білім берудің метапәндік нәтижелерін
бағалау тәсілдері

тер ий лері:
ағ а лау кри
Б
бағалау
бағалау тек критерийлері мен бағалау оқушылар
критериалды болуы белгілеу алгоритмі бағалау қызметіне
бағалау оқу үрдісіне
мүмкін, оқытудың мұғалімге де, қосылып, Дағдылар
біріктірілген
күтілетін нәтижелері балаларға да алдын- мен өзін-өзі
тұрақты процесс бағалаудың негізгі ала белгілі болуы бағалауды
болып табылады;
критерийлері болып керек, тіпті меңгеретіндей етіп
табылады; балалармен бірге құрылады.
жасалуы керек;
Білім берудің метапәндік нәтижелерін бағалау
тәсілдері
• Меңгеру деңгейі балдық бағалау көмегімен бағаланатын білім
алушылардың білім, білік және дағдыларының көлемінің өсуі.
Мұғалімнің назары оқу іс-әрекеті болып табылады, ал жетістіктердің
диагностикасы оқушылардың білім деңгейін белгілеуді білдіреді, ол тар
дидактикалық мағынада түсініледі және білім деңгейі мен оқу іс-
Дәстүрлі әрекетінің әдістерін сипаттайды.

• Оқушылардың жеке даму динамикасы, негізгі метапәндік дағдылардың
қалыптасуы ескеріледі. Жетістіктерінің көрінісі болып табылады жеке
сатып алу, оқушылардың, олардың жеке ілгерілету үдерісінде
Дәстүрлі метапәндік түзілімдер қалыптастыру.
емес
Метапән сабағында алынған білім әмбебап болып
табылады және «теория» санатынан «практика»
санатына ауысады

«Теория» «Практика»
Метапәндік оқу пікірталас
сабақтарының формалары:

проблемалық дәріс семинар

зертханалық
біріктірілген сабақ
практикум

жобаны әзірлеу іскерлік немесе
және қорғау рөлдік ойын
Метапән сабағының ерекшеліктері:

Оқушылардың іс- Мазмұны әмбебап
әрекеті оларға білім сипатқа ие қызмет
беру мақсатында бірліктерінен Мұғалім өзінің
Бұл біріктірілген
емес, біліммен тұрады: ұғымдар, пәнін және оның
(интеграцияланған)
жұмыс істеу модельдер, мүмкіндіктерін
әрекет.
тәсілдерін беру схемалар, жақсы білуі керек.
мақсатында тапсырмалар,
ұйымдастырылады. проблемалар.
Жұмылдыру кезеңі
Метапән
с аб ағ ын ы ң Мақсат қою
кезеңдері:
Түсіну (іске асыру)

Рефлексия
Метапән сабағының құрылымдық элементтері

Жұмылдыру кезеңі-оқушыларды белсенділікке
қосузияткерлік қызмет.

Мақсат қою - оқушылардың сабақтың мақсаттарын
тұжырымдаусхема: есте сақтау-білу-білу.

Оқушылардың қолдағы бар жетіспеушілік туралы хабардар
болу сәті - білім мен білік.

Коммуникация.

Өзара тексеру және өзара бақылау.

Рефлексия - оқушының түсінуі және сөйлеуде көбеюіол не
үйренді және қалай әрекет етті.
з а рла ры ң ы зғ а
Н а
рах м ет !

Ұқсас жұмыстар
Метапәндік тұрғыда оқыту мәселесін зерттеген шетел, қазақстандық ғалымдар
Метапәндік нәтижелер
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқыту
Метапәндік тәсіл ерекшеліктері
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқыту тұжырымдамасы
Метапәндік бағдарламасы
Метапәннің негізгі тапсырмалары
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқыту әдістемесі
Пәндерді метапәндік тұрғыда оқытудың теориялық және практикалық алғышарттары
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқытудың психологиялық және педагогикалық негіздері
Пәндер