Пәндерді метапәндік тұрғыда оқытудың теориялық және практикалық алғышарттары




Презентация қосу
Тақырыбы:
Пәндерді метапәндік тұрғыда
оқытудың теориялық және
практикалық алғышарттары
ЖОСПАР:
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік
тұрғыда оқытудың теориялық алғышарты

2 Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік
тұрғыда оқытудың практикалық
алғышарты
Мета-пәнге қол жеткізу шарты
ретінде жоғары сапалы және, тиісінше,
білім берудегі мета-пәндік көзқарасты
зерттеу мәселесін өзекті етеді.

Ұлы Кеңес
энциклопедиясында» келесі
анықтама берілген: Мета ...
( грек тіл. metá-аралықты
білдіретін күрделі сөздердің
бір бөлігі, бір нәрсені ұстану,
бір нәрсеге көшу басқа, күйді
өзгерту, түрлендіру (мысалы,
метагалактика, метацентр).
Орыс тілінің үлкен түсіндірме сөздігінде тіл" редакциясымен
С. А. Кузнецова атап өтті: МЕТА... [грек тілінен. meta-кейін, кейін,
арқылы] күрделі сөздердің бірінші бөлімі.

1. Объектіні немесе жүйені
қалай сипаттау деңгейін
білдіреді (әдетте, сондай-ақ
Сипаттама), Жоғары
сипаттамасы;
"сипаттаманың
сипаттамасы".
Металингвистика,
металогика,
метаматематика, Мета
белгілеу, Мета сипаттау,
метаөткізгіш, метасимвол,
метатекст, метатеория.
Орыс тілінің үлкен түсіндірме сөздігінде тіл" редакциясымен
С. А. Кузнецова атап өтті: МЕТА... [грек тілінен. meta-кейін, кейін,
арқылы] күрделі сөздердің бірінші бөлімі.

2. Бір нәрседен
тыс шығуды
білдіреді.
Метагалактика,
Метагалактика,
метафизика.
Ежелгі дәуірдің педагогикалық идеялары XVII
ғасырда Я.А. Коменскийдің "Ұлы
дидактикасында" жалғасын табады. Мысалы, 10-тарауда
"мектептерде оқыту әмбебап болуы керек" біз келесі
ұстанымды таба аламыз: "... қамқорлық жасау керек,
тіпті ... ең маңыздысының негіздерін, қасиеттері мен
мақсаттарын тануға үйрету керек бұл дүниеде олар
туралы ештеңе кездеспеуі үшін бар және болып жатқан
барлық нәрсе, олар кем дегенде қарапайым шешім
қабылдауға және зиянды қателіксіз белгілі бір мақсат
үшін ақылға қонымды түрде пайдалана алмайтындай
болады..." [8, 41-48 Б.].
Ян Амо́с Ко́менский
Мектептің оқу жоспарының
мазмұнындағы ғылымдардың
өзара байланысы мен өзара
тәуелділігі туралы өз ойларын
XVIII ғасырдағы көрнекті
ағартушы философтардың бірі
Д.Дидро айтады. Мысалы, ол
бөлектеуді ұсынды әр оқу
жылында бір циклдің негізгі
пәндері, сонымен қатар-басқа
циклдер бойынша сабақтар [5].
Ж.-Ж. Руссо өзінің "Эмиль немесе білім туралы"
трактатында оны бұзуға қабілетті қарама-
қайшылықтарды болдырмас үшін адам тәрбиесіндегі
үш тәсілдің бірлігін сақтау қажеттілігін айтады.
"Тәрбие бұл бізге табиғатпен, адамдармен немесе
заттармен беріледі. Біздің қабілеттеріміз бен
мүшелеріміздің ішкі дамуы-бұл табиғаттан алынған
тәрбие; бұл дамуды қалай қолдануға болатындығын
үйрету-бұл адамдар тарапынан тәрбие; және бізге
қабылдау беретін заттар туралы өз тәжірибемізді алу-
бұл заттар жағынан тәрбие" [12, 4-бет]. Және тәрбие
мақсаты,
Ж. - Ж. Руссо, - адамды құру. Осылайша, Ж.-Ж.
Руссо өзінің еркін және тұтас тұлға ретіндегі
идеалын қазіргі XVIII ғасырдағы ұтымды мәдениетке
қарсы қойды.
Жан-Жак Руссо
И.Г. Песталоццидің пікірінше, оқу процесінде
басшылыққа алынуы керек негізгі ережелердің бірі –
әр пәнді тұтастай қарауға үйрету. И. Г. Песталоцци
барлық объектілерге ортақ қасиеттерді көрсететін
танымдық іс-әрекеттің қарапайым элементтерін бөліп
көрсетуге тырысты. Бастапқы оқытудың бастапқы сәті
ретінде қызмет етуі керек қарапайым элементтер оған
ұсынылды: сөз арқылы көрсетілген объектілердің
саны, формасы, атауы. И. Песталоцци-білім беруді
дамыту тұжырымдамасының негізін қалаушылардың
бірі: ол оқыту пәндерін, оның айтуынша, қабілеттерді
мақсатты дамыту құралы ретінде қарастырды білім
алу құралы.
Табиғат пен қоғамды объективті
заңдарға бағынатын біртұтас тұтас
ретінде түсіну және жұптасқан
категориялар жүйесін антиномиялық
құру арқылы олардың өзара
әрекеттесуінің диалектикасын ашуға
тырысу педагогиканы тәуелсіз ғылым
ретінде ұсынған алғашқы ойшыл
И.Ф. Гербартқа тән, оның идеялары
XIX ғасырда Батыс педагогикасының
дамуын анықтады.
Ресейде 60-шы жылдары. XIX ғ.орыс ғылыми
педагогика мектебінің негізін қалаушы К. Д.
Ушинскийдің жан-жақты қызметі басталды. К. Д.
Ушинский оқу мазмұнын таңдауға ерекше мән берді,
классикалық білімге деген шамадан тыс
құмарлықтың қарсыласы (жалпы даму құралы
ретінде) және оның шындыққа қарсы тұруы
(практикалық қызметке дайындық құралы ретінде).
Ол мұны атап өтті білім берудегі реализм оқу
пәндерінің жиынтығына емес, білімнің жалпы
бағытына байланысты. Бұл тұрғыда оқу пәндерін
"оқушылардың көз алдында әлемнің үйлесімді
бейнесін жасау" мақсатында біріктіру сөзсіз, әйтпесе
" бір ғылым басқа жерде із қалдырады, кез-келген
жерде кездеспейді, бірақ бұл бағдарламада өте жұқа
болса да, хаос пайда болады.
Ресейдегі 20-шы жылдары Мемлекеттік
ғылыми кеңестің (Хус) кешенді
бағдарламалары оқу пәндері арасындағы
алшақтықты жоюға және оқытуды өмірмен
байланыстыруға шақырылды. Оқу
бағдарламаларын кешенді құру кезінде
оқытудың пәндік жүйесі іс жүзінде жойылды.
Мысалы, I сатыдағы мектептерге арналған оқу
бағдарламаларында дәстүрлі пәндердің
мазмұны қандай да бір кешенді тақырып
төңірегінде біріктірілуі мүмкін ("біздің қала",
"біздің ауыл", "1 мамыр мерекесі" және т.б.), ал
II сатыда оқу пәндерінің бағдарламалары
олардың өзара байланысын ескере отырып
құрылған.
Мета-пән бойынша әртүрлі білім беру нәтижелері
түсінілсе: құзыреттілік, негізгі қабілеттердің даму
деңгейі, әмбебап оқу әрекеттері, онда олардың
барлығы оқуда белсенді тәсілді қолдануды қажет
ететініне күмән жоқ. Әр түрлі оқу пәндерінің
арасындағы бөлінуді болдырмауға, оларды
біріктіруге көмектесетін нәрсе-оқушылардың іс-
әрекетінің жалпы тәсілдерін қалыптастыру; беру
оқушыларға тек білім ғана емес, сонымен қатар
біліммен жұмыс істеудің белсенді әдістері. Бұл Мета-
пәндік интеграцияның жалпы негізі болып табылады.
Соңғы жылдары тілді қарым-қатынас және таным құралы
ретінде оқытуға көңіл бөлініп жүргені белгілі. Бұл ретте қазақ
тілін бастауыш сыныптан бастап өзге білім салаларымен
кіріктіре үйретудің, яғни тілді метапәндік тұрғыда оқытудың
маңызы зор. Өйткені бастауыш білім берудің түрлі пәндік
салаларында қазақ тілін оқытудың метапәндік тәсілдемесі
тілдің танымдық және қарым-қатынастық қызметін
шәкірттерге терең сезініп түйсінуге жол ашады.
Егер бастауыш білім берудің түрлі пәндік
салаларында қазақ тілін оқытудың
метапәндік тәсілдемесі теориялық
тұрғыдан негізделіп, оның әдістемесі
жасалса, онда бұл оқушылардың жеке тұлға
ретінде жан-жақты дамуына және тілдік
дағдыларды жете меңгеруіне мүмкіндік
береді. Осыған орай бастауыш сынып
мұғалімдеріне пәндерді метапәндік
тұрғыда оқыту туралы түсінік беру
жұмыстары жүргізілді.
Оқушылар үшін арнайы тапсырма үлгілері
жасалып, тәжірибеден өткізілді. Соның
нәтижесінде ұсынылған метапәндік нәтижелерге
қол жеткізу үшін арнайы таңдалған әдістеме,
жаттығулар жүйесі мен тапсырма үлгілері
бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда
оқытуды жүзеге асыруға мүмкіндік береді деген
қорытынды жасалды. Бұл өз кезегінде
оқушылардың тұлға ретінде жан-жақты дамуына
жол ашады.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!

Ұқсас жұмыстар
Метапәндік тәсіл ерекшеліктері
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқытудың психологиялық және педагогикалық негіздері
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқыту әдістемесі
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқыту тұжырымдамасы
Метапәннің негізгі тапсырмалары
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқыту
Метапәндік тұрғыда оқыту мәселесін зерттеген шетел, қазақстандық ғалымдар
Метапәндік бағдарламасы
Дүниетаным ұғымына түсінік
Бастауыш сыныпта қазақ тілін оқытуда жаңа технологияларды қолдану
Пәндер