Педагогикада эксперименталды - эмпирикалық денгей әдістері




Презентация қосу
Педагогикада
эксперименталды-
эмпирикалық денгей
әдістері.
Педагогикада зерттеудің үш деңгейі бар: эмпирикалық,
теориялық, әдіснамалық. Эксперименталды-эмпирикалық деңгей
әдістерінің тұтас бір тобы бар (гр. Еmреіrіа — тәжірибе).
1. Бақылау- заттар мен құбылыстарды мақсатты зерттеу,
мағлұматтарды іріктеп жинау, көзбен көргенді сезім мөшелерімен
қабылдау және санада бұл ақпаратқа талдау жасау; зерттеу
объектісінің сыртқы жақтары, қасиеттері мен белгілері туралы
мәлімет алу. Бақылау, ең алдымен, бақылаушының өзі, зерттеу
объектісі, бақылау шарттары, сондай-ақ құралдары -
видеоаспаптар, аспап-құралдар мен өлшеу құрал-саймандары
жатады.
куәгер бола тұраып бейтарап адам және зерттеу мүшесі
ретінде зерттеушілер тобына кірген кезде тікелей бақьшау
жүзеге асырылады. Мұғалімнің рөліне байланысты
эмпирикалық фактілерді жинақтаудың техникасы мен әдісі
тандалып алынады;
— жанама бақылау, ол тікелей бақылауды толықтырады және
зерттеушімен бірге, оның бағдарламасы бойынша жұмыс
істейтін өкілдер арқылы жүзеге асады. Зерттеуші біреу
туралы немесе бір нәрсе туралы жанама деректер алады;
— жасырын немесе елеусіз бақылау тұйық теледидар желісі
және сынып бөлмелерінде телекамералары бар мектептерде
жүргізіледі. Сабақты жасырын бақылап-зерттеу
оқушылардьщ танымдық іс-әрекетінің және мұғаліммен ара
қатынасы туралы шынайы мәлімет алуға мүмкіндік береді.
Жасырын бақылап-зерттеу зерттеушіге құнды мәліметтер
береді, оқушылар өздерін бақылап отырғанын көрсе өздерін
басқаша ұстайды.
— үздіксіз бақылау оқыту процесін, екі-үш оқушынын
сабақтағы, ойындағы, сыныптан тыс, мектептен тыс мінез-
құлқын зерттеуге қолданылады;
— дискретті (үзік-үзік) бақылау объектіні ұзақ уақыт
бақылайтын кезде қолданылады. Бақылап-зерттеу ұзақ
уақытқа созылуы мүмкін — жарты жыл немесе бір жыл.
Бақылап-зерттеу белгілі бір уақытта үзіліп, кейін қайтадан
жалғастырылады;
Бақылаушының бастапқы ұстанымы нені бақылау керек және қандай құбылыстарға көңіл бөлу керектігін анықтайды.
Түйсік, сезім арқылы қабылдау мен түсініктерден басқа бақылап-зерттеуде зерттеушінің ұтымды жақтары да қатысады.
Мысалы, геолог-зерттеуші мен тәжірибесі жоқ адам бір тасқа қарап тұрып, оны әр түрлі қабылдайды: біреуі құнды минерал
деп қараса, екіншісі оған жай тас деп қарайды. Бұны мынандай әйгілі нақылмен түйіндеуге болады: ғалым адам көзімен
көреді, басымен түсіндіреді. Зерттеу барысында бақылау түрлерінің әр алуан жіктемесін ажырата алады:
— тікелей бақылау, зерттеуші-мұғалім оқу-тәрбие жұмысының тікелей басшысы; сонымен қатар ол тікелей куәгер бола
тұраып бейтарап адам және зерттеу мүшесі ретінде зерттеушілер тобына кірген кезде тікелей бақьшау жүзеге асырылады.
Мұғалімнің рөліне байланысты эмпирикалық фактілерді жинақтаудың техникасы мен әдісі тандалып алынады;
— жанама бақылау, ол тікелей бақылауды толықтырады және зерттеушімен бірге, оның бағдарламасы бойынша жұмыс
істейтін өкілдер арқылы жүзеге асады. Зерттеуші біреу туралы немесе бір нәрсе туралы жанама деректер алады;
— жасырын немесе елеусіз бақылау тұйық теледидар желісі және сынып бөлмелерінде телекамералары бар мектептерде
жүргізіледі. Сабақты жасырын бақылап-зерттеу оқушылардьщ танымдық іс-әрекетінің және мұғаліммен ара қатынасы
туралы шынайы мәлімет алуға мүмкіндік береді. Жасырын бақылап-зерттеу зерттеушіге құнды мәліметтер береді, оқушылар
өздерін бақылап отырғанын көрсе өздерін басқаша ұстайды.
— үздіксіз бақылау оқыту процесін, екі-үш оқушынын сабақтағы, ойындағы, сыныптан тыс, мектептен тыс мінез-құлқын
зерттеуге қолданылады;
— дискретті (үзік-үзік) бақылау объектіні ұзақ уақыт бақылайтын кезде қолданылады. Бақылап-зерттеу ұзақ уақытқа
созылуы мүмкін — жарты жыл немесе бір жыл. Бақылап-зерттеу белгілі бір уақытта үзіліп, кейін қайтадан
жалғастырылады;
— монографиялық бақылау біреуді немесе бір нәрсені бақылау кезінде қолданылады;
— шағын мамандандырылған бақылау жалпы тұтастықтан бақылап-зерттеу мақсатына сай бір құбылысты немесе деректі
бақылау кезінде қолданылады;
— ізденіс бақылау көп деректер арасынан зерттеуші өзіне керек деректер мен құбылыстарды іздеген кезде қолданылады.
Мұндай бақылау көп уақыт пен зерттеушіде тиянақты талдау жұмысын талап етеді.
Педагогикалық құбылыстар мен деректердің сандық
және сапалық сипаты мен өлшемінің тәртібі
бақылаудың негізін құрайды. Өлшем — зерттеу
объектісін сипаттайтын белгілі бір өлшем
шамасының бірлік ретіндегі басқа біртекті шамаға
қатынасын анықтау процесі. Сандық бақылап-
зерттеулер мен өлшемдер оларды математикалық
өңдеуге жол ашып, теориялық болжамдардың
эксперименталды тексеруін тиімдірек жүзеге
асыруға мүмкіндік береді.
Эмпирикалық әдіс ретіндегі дәрігерлік-пелагогикалық тексеру медикалық- педагогикалық
кестені кешенді жаппай дайындаумен жиі байланысты. Ол кестелер оқушыларға қатысты
жеке дара қолданылады, оқушылар әр түрлі ғылыми мамандар тексеруінен өтеді. Тексеру
барысында оқушылардың өмір-баяны, психологиялық-педагогикалық мінездемелері,
олардың үлгерімі, жеке тұлғалық дамуының генезисі, ауырған ауруларының сипаты,
олардың туа біткен кемшіліктері, балалардың, олардың ата-аналарының денсаулығы, таным
процесі барысының ерекшеліктері (ақыл-есі, ойлауы, қиялы) зерттеледі.
Зерттеушінің кесте мәліметтері мен балаларды тексеруінің мазмұндық-мағыналық талдауы
негізінде оқушылардың оқу іс-әрекетін орындауының және оқу-тәрбие процесіне
бейімделуінің даралық ерекше әдіс-тәсілдері айқындалады. Медикалық-педагогикалық
тексеру кестелеріне талдау оқушылардың ішкі даралық және аралық даралық
айырмашылықтарын айқындауын ескере отырып жүргізуі қажет. Оларға қорытынды жасай
отырып, нақты бір оқушыларды оқытудың, тәрбиелеу мен дамытудың жолдары мен
тәсілдерін ойластыруға көшуге болады. Медициналық-педагогикалык кестедегі белгілі бір»
концептуалды-әдістемелік үлгі бойынша педагогика мен психология жетістіктеріне сүйеніп,
жеке тұлғаның әлеуметтену мәселесінің жеке дара және ұжымдық шешімін табуға болады.
Бұл оқушылардың ресми және бейресми қарым-қатынасы кезіндегі конструктивті және іс
жүзінде пайдалы іс-әрекетін ұйымдастырудың интеллектуалды-танымдық және
коммуникативті-жекелік аспектілерін тереңірек түсінуге мүмкіндік береді. Зерттеушінің
міндеті талдаудың сандық және сапалық талдау әдістемелерін құрастыру.

Ұқсас жұмыстар
Педагогикалық тәжірибе
Педагогика саласындағы зерттеулер
Арнайы педагогика мен арнайы психологияның теориялық және әдіснамалық негіздері
Ғылыми таным әдістерінің деңгейлері
ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГИКА БІЛІМ
Эмпирикалық деңгей
ЗЕРТТЕУ ӘДІСТЕРІНІҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
Ғылыми зерттеулердің әдісі
Әдістеме деңгейлері
Психологиялық зерттеу әдістерінің Пирьов, Ананьев, Дружинин бойынша классификациялау
Пәндер