Есту қабілеті зақымдалған балаларға көмек көрсетудің психологиялық - педагогикалық негізі




Презентация қосу
Есту қабілеті зақымдалған балаларға
көмек көрсетудің психологиялық-
педагогикалық негізі.

Орындаған:Сихымбекқыз
ы Айгүл
Тобы:Ф18-1
Есту қабілеті
Есту— адам мен жануарлар организмінің дыбыс
толқындарын қабылдау қабілеті.
Көптеген жәндіктерге, барлық омыртқалы жануарларға
(әсіресе, сүтқоректілерге) тән қасиет. Адам мен жануарлар
қоршаған ортадан көбіне биогенді (жануарлардың өздері
шығаратын) дыбыстарды қабылдап, оған жауап қайтарады.
Есту қабілеті жануарлардың ерекшелігіне, жасына,
физиологиялық, экологиялық жағдайына, т.б. байланысты
болады. Кейбір жануарлар өздерінен ультрадыбыс
толқындарын шығарып, оның кедергіден кері қайтқан
жаңғырығын қабылдап, сол арқылы кеңістікті бағдарлайды,
қорегін ұстайды. Жоғарғы сатыдағы жануарлар мен адамда
есту процесін есту талшықтары (арнайы жүйкелер) атқарады.
Естімейтін балалардың сөйлеу тілінің
дамымауының пайда болу себептері
Кереңдік – туа пайда болған және жүре пайда болған болып бөлінеді. Туғаннан
керең болу – ұрпақтың дұрыс дамымау салдарынан немесе әр түрлі улы заттармен
уланғаннан, әр түрлі аурулардың себебінен пайда болады. Туа пайда болған
кереңдікті баланың дамуына мұқият бақылағанда ғана байқауға болады.
Балалардың тілі даму кезіндегі «гуілдеуі» еститін баладан еш айырмашылығы болмайды.
Бірақ бес айдан бастап, дыбыстарды ажырату, оған еліктеуі жоғалады. Естімейтін бала
сезімін білдіргенде ғана, дыбыс шығарады (мысалы, анасының түрін көргенде, қарны
ашқанда, ауырғанда, қорыққанда және т.б.). Қалыпты жағдайда естімейтін бала тыныш
жатады. Осы кезде шығарған дыбыстар түсініксіз, бірқалыпты болады. Жүре пайда болған
кереңдікке-туғаннан кейінгі сырқаттар немесе ауырған аурулары
жатады (менингит, қызылша және т.б.). Сонымен қатар әр түрлі құлақ аурулары да жатады.
Кереңдік – мылқаулыққа әкеп соғады. Естімейтіндерде сөйлеу тілінің қандайда бір
органикалық бұзылыстар байқалмайды. Қоршаған ортаның сөйлеу тілін естімегендіктен,
оған еліктей алмағандықтан мылқау болып қалады. Есту қабілетінен айырылмағанға дейінгі
баланың сөз қорындағы болған сөздерді есту қабілетінен айырылғанан кейін сөйлеу тілін
дамытуға арналған арнайы жаттығулар керек.
Туылғаннан және жүре пайда болған кереңдіктен балаларды есту қабілетінің қалдығы
болады. Мысалы, жуан дыбыстарды, қатты шуларды, дауысты дыбыстарды, қабылдайды.
Алайда, бұл есту қабілетінің жағдайы, балалардың өзбетімен сөйлеуге, ауызша сөйлеу тіліне
үйренуіне жеткіліксіз болып келеді.

Есту қабілеті зақымдалған балаларды тәрбиелеудің
маңызды және даму ерекшеліктері
Ортаңғы ми қабығына түсетін барлық
мәліметтерді есту қабілетінің
зақымдылықтарын қабылдайтын
болғандықтан, даму процесінің бірінші
зақымдануы болып табылады. Сол
себептен есту зақымдылықтары мен
байланысты бірқатар психикалық даму
ерекшеліктері туады. Есту қабілеті
зақымдалған балалардың дамуына әсер
ететін жолдарды іздеу барысында
көптеген әр түрлі естімейтін және
нашар еститін оқушылардың жеке
ерекшеліктерімен әлеуметтік
қолдауларын, кемістікті
компенсациялаудың оңай, әсерлі
жолдардың оқушылардың
физиологиялық деңгейін ескеру керек.
Ресей дефектологтары оқушылардың оқу
бағдарламасындағы қажеттіліктерін
анықтай отырып, осы қажеттіліктерді іс-
әрекет талаптарын өзгерте отырып
қалыптастыруға болатыны дәлелді

Ұқсас жұмыстар
Дамуында ауытқушылығы бар балалар категорияларының жіктелуі
Көру қабілеті зақымдалған балаларға көмек көрсетудің психологиялық - педагогикалық негізі
Сурдопедагогиканың негізгі оңалту әдістері
Сөйлеу тілінің сөйлеу тілінің дамуы
АРНАЙЫ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ - ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҚОЛДАУ
Сөйлеу бұзылыстары бар балалардың оқыту ерекшеліктері
Психикалық дамуында ауытқуы бар балалар
Ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балаларды оқытудың тұғырлары
Мүмкіндігі шектеулі оқушылар
Көру қабілеті нашар
Пәндер