Девиантты мінез - құлықтың себептері




Презентация қосу
Халел Досмұхамедов атындағы Атырау университеті
Инновациялық білім беру факультеті

Жоба
Тақырыбы:Девиантты бала.

Орындағандар:Сағатбекқызы.Г
Ахмадиева.А
Тексерген:Каженбаева.А
Жоспары:

Кіріспе
Негізгі бөлім
2.1 Девиантты мінез-құлық.
2.2 Девиантты мінез-құлықтың себептері.
2.3 Мектеп жасына дейінгі балалардағы девиантты
мінез-құлықты түзету және алдын-алу.
2.4 Девиантты балалар кімдер және олардың мінез-
құлқының ерекшеліктері.
2.5 Девиантты мінез-құлқы бар баланың ата-
аналарына ұсыныстар.
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
Кіріспе

Қазіргі қоғамда болып жатқан өзгерістер
бала тәрбиесімен байланысты көптеген
проблемалардың пайда болуына ықпал
етеді. Өкінішке орай, мектеп жасына
дейінгі балалардың саны жыл сайын артып
келеді, олардың агрессивті және
қайшылықты әрекеттері таңқаларлық
жағдай туғызады.

"Девиантты" сөзі біздің тілімізге ағылшын
тілінен енген, онда "девиация" зат есімі
"ауытқу"дегенді білдіреді. Девиантты
әлеуметтік құбылыс және қоғамның оған
реакциясы ретінде әлеуметтану, жеке
ауытқулар — психология зерттейді.
Девиантты мінез-құлық-бұл жалпы қабылданған
ережелерге немесе әлеуметтік нормаларға қайшы
келетін мінез-құлық. Бұл алкоголизм, нашақорлық,
суицидтік бейімділік, зорлық-зомбылыққа бейімділік,
бұзақылық әрекеттер жасау қажеттілігінің көрінісі
болуы мүмкін. Мұның бәрі 12-13 жастан бастап балалар
мен жасөспірімдердің девиантты мінез-құлқының
ерекшеліктері.Теріс девиантты мінез-құлық қоғамның
белгілі бір ресми және бейресми санкцияларды
қолдануына әкеледі (оқшаулау, емдеу, түзету немесе
құқық бұзушыны жазалау.
Девиантты мінез-құлық мәселесі әлеуметтану пайда
болғаннан бері басты назарда. "Суицид" классикалық
туындысын жазған француз әлеуметтанушысы Эмиль
Дюркгейм қазіргі девиантологияның негізін
қалаушылардың бірі болып саналады. Ол аномия ұғымын
енгізді-бұл дағдарыстар немесе түбегейлі әлеуметтік
өзгерістер кезінде қоғамдағы шатасу мен дислокация
жағдайы. Дюркгейм мұны күтпеген экономикалық
құлдырау мен көтерілістер кезіндегі суицидтердің көбею
мысалында түсіндірді.

Дюркгеймнің ізбасары, американдық әлеуметтанушы
Роберт Кинг Мертон өзінің құрылымдық функционализм
теориясы аясында адамның мінез-құлық
реакцияларының алғашқы әлеуметтанулық
жіктеулерінің бірін жасады.
Р. К. Мертон өзінің құрылымдық функционализм теориясы аясында адамның мінез-
құлық реакцияларының алғашқы әлеуметтанулық классификациясының бірін
жасады. Оның моделінде жеке адамды қоғамдағы жағдайға бейімдеудің 5 әдісі
ұсынылған, олардың әрқайсысы жеке адамның қоғамның мақсаттарын және
қоғамның осы мақсаттарға жету құралдарын мақұлдауымен сипатталады.

*Бағыну (мақсаттарға бағыну, және қоғам
мақсаттарына қол жеткізу құралдары);

*Инновация (қоғамның мақсаттарына бағыну, бірақ
оларға жету құралы емес);

*Ритуализм (мақсат қол жетімсіз ретінде алынып
тасталады, бірақ дәстүрді ұстану қалады);

*Ретретизм (қоғамнан кету, мақсаттарға жетудің
мақсаттары мен құралдарымен келіспеу);

*Көтеріліс (жаңа әлеуметтік тәртіпті енгізуге
тырысу, мақсаттар мен құралдар өзгереді).
Бүгінгі таңда ауытқу оң және теріс болып бөлінеді.
Девиантты мінез-құлықтың теріс формалары көбінесе
мыналарды қамтиды:

-нашақорлық;

жыныстық қудалау.
--

-зорлау;

-- инцест.
бұзақылық;
--

-қылмыстық қылмыс;
-маскүнемдік;
-приставание;

-құмаройындар;
-терроризм;

суицид және т. б.
Баланың мінез-құлқындағы ауытқуларды тудыратын
себептер соншалықты әр түрлі болып келеді.

Биомедициналық себептер.
Себептердің бұл тобы үш негізгі кіші топқа бөлінеді:

-туа -тұқым -алынған
біткен; қуалайтын; себептер.

Тұқым қуалайтын себептер
Туа біткен себептер генетикалық материалдың Алынған себептер баланың өмір
жүктілік кезінде ұрықтың зақымдануынан туындайды:
сүру процесінде пайда болады.
ішілік зақымдалуына гендік немесе хромосомалық
мутациялар, ми
Тұқымқуалаушылықтың әсерімен
байланысты. Бұл болуы
құрылымдарының жетілуіне қатар, мидың жүйке
мүмкін: токсикоз, есірткіге
мас болу салдары, болашақ әсер ететін метаболикалық жасушаларының жетілмегендігі
ананың соматикалық және ақаулар. Мұның нәтижесі-ақыл- де маңызды емес, бұл ерте
созылмалы жұқпалы ой дамуының бұзылуы, дене жастағы баланың ауыр
аурулары. кемістігі, есту немесе көру ауруларына, бас миының
қабілетінің бұзылуы, жүйке жарақатына байланысты.
жүйесінің зақымдануы.
• Ең алдымен, отбасындағы • Кіші мектеп жасына дейінгі
қолайсыз жағдай жас балалар балаларда мінез-құлықтағы
мен жасөспірімдердің ауытқулар ашуланшақтықпен
девиантты мінез-құлқының көрінеді. Ата-аналар қойған
шектеулерге бала өте қатты
әлеуметтік себептеріне жауап бере алады: жылау, қыру
жатады. "Отбасылық немесе тұншығу.
дисфункция" ұғымы әртүрлі
теріс сипаттамаларды
қамтиды.

Әлеуметтік Психологиялық
себептер себептер

• Көбінесе баладан тәртіпті,
мінез-құлық мәдениетін
сақтауды талап ететін
ересектер мектеп жасына
дейінгі баланың " неге?».
Сіз уақтылы және дәлелді
жауап беруіңіз керек.

Педагогикалық
себептер
"Отбасылық дисфункция"
Баланы тәрбиелеумен тек
ұғымы әртүрлі теріс
анасы немесе әкесі
сипаттамаларды қамтиды:
айналысатын толық емес
отбасылық қатынастар,
отбасы (немесе әжесі мен
оның сандық, құрылымдық
атасы). Мұндай Отбасының
және жыныстық-жас
тәрбиелік мүмкіндіктері
құрамының ақаулары, үй
педагогикалық, моральдық-
шаруашылығының әртүрлі
психологиялық және
сыртқы әлеуметтік
материалдық факторлардан
институттармен
туындайды.
байланысы
Көптеген зерттеулер көрсеткендей,
дисфункционалды отбасылар жеткіліксіз
тәрбиенің келесі түрлерімен ерекшеленеді:

-жасырын қадағалаусыздық (ата-аналар
өз міндеттерін ресми түрде орындайды).

-қадағалаусыздық (ересектер баланың
қалыпты мінез-құлқын сынға алмайды);

-балаға шамадан тыс қатаңдық пен
талап;

-эмоционалды қабылдамау;

-гиперопия және балаға шамадан тыс
негізсіз таңдану.
Мектеп жасына дейінгі балалардағы девиантты мінез-
құлықты түзету және алдын-алу.

Девиантты мінез-құлқы бар балалардың негізгі проблемалары-өздерін басқара
алмау, басқалармен тиімді қарым-қатынас жасау. Эмоционалды реакцияның
бұрмалануын және мінез-құлықтың басым стереотиптерін жою,
сынықтардың құрдастарымен толық байланысын қалпына келтіру үшін
келесі шешімдер анықталды:

*Баланың
*Әр түрлі
айналасындағы *Қарым-
*Баланы өзін формалар
адамдарға қатынас
дұрыс *Тиісті арқылы
деген дағдыларын,
бағалауға, әртүрлі
эмоционалды
мінез-құлық қызығушылығы
жағдайларда
мінез-құлық
жағдайларын дағдыларын н және оларды
қарым-
ережелері
дамыту. түсінуге деген туралы
теңестіруге қатынас жасау
ұмтылысын қарапайым
үйрету. қабілетін
қалыптастыру білімді бекіту.
дамыту.
.
Мінез-құлықты түзету әдістері балаға қызықты
әрекетті ұйымдастыруға негізделуі керек. Ойын мектеп
жасына дейінгі балалардағы жетекші қызмет түрі
болғандықтан, коммуникативті және эмоционалды
саланы дамыту үшін, әдетте, қолданылады:

коммуникативті және ашық ойындар;
-

-ертегілерді оқу және талқылау.

-Музыка және би;

-сөздермен ырғақты ойындар;

-"қиын жағдайларды" ойнау»;
Девиантты балалар
кімдер және олардың
мінез-құлқының
ерекшеліктері.

Девиантты мінез-құлық-бұл жалпы қабылданған ережелерге немесе
әлеуметтік нормаларға қайшы келетін мінез-құлық. Бұл алкоголизм,
нашақорлық, суицидтік бейімділік, зорлық-зомбылыққа бейімділік,
бұзақылық әрекеттер жасау қажеттілігінің көрінісі болуы мүмкін. Мұның
бәрі 12-13 жастан бастап балалар мен жасөспірімдердің девиантты
мінез-құлқының ерекшеліктері.
Балалардың девиантты мінез-құлқы
әдетте үш түрге бөлінеді:
• -деструктивті (адам • -қоғамға қарсы
өзіне зиян келтіреді, (адамның мінез-
мысалы, өзіне-өзі қол құлқынан тек өзі ғана
жұмсау үрдісі болған емес, сонымен қатар
кезде); қоғамның басқа
мүшелері де зардап
шегеді, мысалы,
алкоголизм);

• -заңсыз (тонау немесе
зорлау сияқты заңмен
тікелей тыйым
салынған басқаларға
қатысты мінез-құлық).
Девиантты мінез-құлқы бар баланың ата-
аналарына ұсыныстар.

Алдын алуды туғаннан бастап, бала
кезінен балаға не жақсы және не
жаман екенін түсіндіру керек. Бала ең
алдымен ата-аналардан түсіністік пен
қолдауды іздейді, жасөспіріммен қарым-
қатынаста сенім болуы керек.

Оның үстіне, сіз оның істеріне басып
Кіргендей сезінбеуіңіз керек, ол Сізді өз
еркімен жеке өміріне кіргізуі керек. Әр
түрлі өмірлік жағдайлардың
мысалында сіз олардан қашудың
орнына мәселелерді шешу керек екенін
түсіндіруіңіз керек.
Ата-аналардан басқа, алдын алу жұмыстарын балабақшалар мен
мектептерде жүргізу керек. Тәрбиешілер, мұғалімдер және
мектеп психологтары сыныпта немесе топта қандай климатты
ұстануы керек.

Түрлі іс-шаралар, жорықтар, концерттер, түрлі
психологиялық тренингтер ұйымдастыру маңызды.
Осылайша, өткізілген іс-шаралар жасөспірімдерге қызықты
болды.

Баланың ешқашан өзін жалғыз сезінбеуі өте маңызды,
ол өзіне және жақын адамдарына сенімді болуы керек.
Балаларыңызды жақсы көріңіз, тыңдай біліңіз, ең
бастысы-оларды тыңдаңыз!!
Қорытынды!

Девиантты мінез-құлық (сонымен қатар әлеуметтік ауытқу,
девиантты мінез-құлық) (лат. deviation-ауытқу) - бұл жалпыға
бірдей қабылданған, ең көп таралған және белгіленген әлеуметтік
нормалардан ауытқып, тұрақты жеке мінез-құлық. Адам мінез-
құлық стилін қоршаған ортадан алады. Мінез — құлықты
игерудің ең оңай жолы-айналада болып жатқан әрекеттерді
бақылау және оларды қарызға алу. Жақын ортаның, мысалы, ата-
ананың ғана емес, жалпы қоғамның да мінез-құлқы маңызды.
Адам өмірге деген көзқарасы мен көзқарасы оған ұқсас достарды
таңдайды. Егер сіз девиантты балаға өз бетіңізше көмектесе
алмасаңыз, сіз неврологтармен немесе психиатрлармен кеңесуіңіз
керек.
Пайдаланылған әдебиеттер!!!
1.Балалардың психикалық дамуының тежелуін
диагностикалаудың өзекті мәселелері. / Под ред. В. И.
Лубовского, Н.А.Цыпиной. - М., 1999.
2.Девиантология: қылмыс, нашақорлық, жезөкшелік,
суицид және басқа «ауытқулар» социологиясы. - 2-ші
басылым. айн. және қосыңыз. - SPb.: Yuridicheskiy tsentr-
press, 2007. - 528 б.
3.Девиантты мінез-құлық / Гилинский Я.И. // Океанариум -
Ояшио. - М .: Үлкен орыс энциклопедиясы, 2014. - Б. 652. -
(Үлкен орыс энциклопедиясы: [35 томда] / Ч. Ред. Ю. С.
Осипов; 2004—2017, 24 т.). - ISBN 978-5-85270-361-3.
4.Девиантология: девиантты мінез-құлық психологиясы:
Оқу құралы. түйреуге арналған нұсқаулық. жоғары. оқу.
мекемелер. - 2-ші басылым, Аян. - М.: «Академия» баспа
орталығы, 2004. - 288 б. - ISBN 5-7695-1782-4.
5.Власова Т. А. Певзнер м.с. дамуында ауытқулары бар
балалар туралы. - М., 1995.

Ұқсас жұмыстар
ҰЛЫҚБҮБІ ДЕВИАНТТЫ МІНЕЗ - ҚҰЛЫҚ
ӘЛЕУМЕТТІК ДЕВИАЦИЯ
ӘЛЕУМЕТТІК ДЕВИАЦИЯ ТУРАЛЫ
Девиантты мінез - құлық типологиясы мен классификациясының критерийлері
Девиантты мінез
Девиантты мінез - құлықтың қалыптасу кезеңдері
Девиантты мінез - құлық ұғымы
Девиантты мінез - құлық әлеуметтенуі
Девиацияның формалары
Девиантты мінез - құлық
Пәндер