Шешім қабылдай білу қабілеті




Презентация қосу
Педагогикалық кеңес.«Оқушылардың
логикалық ойлау белсенділігін және
функционалдық сауаттылығын арттырудың тиімді
тәсілдері.»
«Оқушылардың логикалық ойлау белсенділігін және
функционалдық сауаттылығын арттырудың тиімді тәсілдері.»
«ХХІ ғасырдағы дамыған ел дегеніміз – белсенді, білімді және денсаулығы
мықты азаматтар. Қазақстандық қоғамның өзекті мәселелерінің бірі өзгермелі
әлеуметтік, экономикалық жағдайда тек өмір сүріп қана қоймай, сонымен
қатар қалыпты жағдайдың жақсы жағына қарай өзгеруіне белсенді түрде әсер
ете алатын бәсекеге қабілетті тұлға қалыптастыру» Қазақстан
Республикасындағы 12 жылдық білім беру Концепциясы

Функционалдық сауаттылығы дегеніміз - адамдардың әлеуметтік,
мәдени, саяси және экономикалық қызметтерге белсене араласуы,
яғни бүгінгі жаһандану дәуіріндегі заман ағымына, жасына
қарамай ілесіп отыруы, адамның мамандығына, жасына қарамай
үнемі білімін жетілдіріп отыруы.
Педагогикалық кеңеске даярлық жұмыстары жүргізілді:
пән мұғалімдерінің сабақтарына қатысылды;
ата-аналарға арналған ашық есік күні жарияланып, ашық сабақтар мен
сыныптан тыс шаралар өткізілді;
оқушылардың логикалық ойлау дағдыларын дамыту және
функционалдық сауаттылықты жетілдіру, дарынды оқушыларды қолдау
мақсатында интеллектуалды ойындар ұйымдастырылды;
мектеп мұғалімдерінен және оқушылардан сауалнамалар алынды;
уақытша шығармашылық топ құрылды.
Педагогикалық кеңестің мақсаты:
Заманауи оқыту тәсілдері арқылы оқушылардың логикалық
ой белсенділіктерін, функционалдық сауаттылықтарын,
алған білімді қолдана алу дағдыларын дамыту.
Педагогикалық кеңес тақырыбына орай байқау бағдарламасы құрылды:
Сабақ барысында тақырыпқа сай логикалық тапсырмаларды ұйымдастыру;
Оқушылардың шығармашылығын арттырудағы оқытудың тиімді әдіс-
тәсілдерін дұрыс таңдалуын анықтау;
Функционалдық сауаттылықта арттыру тәсілдерін дұрыс таңдай білу;
Оқушылардың жеке бас ерекшелігі мен қабілетін ескеруіне көңіл бөлу;
Оқушының сабақ үстіндегі таным белсенділігі мен пәнге қызығушылығын
арттырудың тиімді жолдарын таңдауы;
Оқыту формасының оқушы интеллектісінің дамуына, өз бетімен жұмыс
істеуіне, білімді өзіндік белсенді игеруіне әсерін қадағалау;
№1 топ. «Таза тақта» жұмысы. Тақтадағы сұрақтарға жауаптар іздестіріп, тақтаны тазалау.
№1 топ: Тапсырма:
1. А. Байтұрсынов «Бала білімді, тәрбиені өз бетімен алуы керек. Ал мұндағы мұғалімнің
қызметі – балаға орындалатын жұмыс түрлерін шағындап беру және қойылған мақсатқа жету
үшін бағыт - бағдар беріп отыру.»- деп жазды.
Сұрақ: Осы пікір мен заманауи оқытудағы ортақ пікірді анықтаңыз: ----------

Сұрақ: бүгінгі күннің негізгі мәселелерінің бірін жазыңыз:--------------
Оқушылардың логикалық ой - өрісін арттыруда нені ескеру маңызды?

Сұрақ: «Логикалық ойлау» дегеніміз –-----------------

Сұрақ: «Оқыту үрдісіндегі оқушылардың логикалық ойлау қабілетін қалыптастыру өзіндік мақсат
емес, ол-------------------

Сұрақ: «Логикалық ойлау – логикалық сөйлеудің негізі, ал мұны ------–
№2 топ: «Бір сөйлеммен түйіндеу» Топ мүшелері мәтінді бір сөйлеммен жазу, жауаптарды
талқылау, ұтымды жауапты (сөйлем немесе мәтін) сыныпқа ұсыну. «кім, не, қашан, неліктен,
қалай, қай жерде?» сұрақтарына жауап беру керек.

«Баланың іс-әрекетіне жағдай тудыру дегеніміз –баланы ойлай білуге үйрету болып табылады.
Мектеп табалдырығын жаңа аттаған бүлдіршіннен шығармашылық іс-әрекетті талап
етпестен бұрын соған үйреткен дұрыс. Ойлап үйрену үшін оқушының зейінін тұрақтандыру,
интеллектісін дамыту керек. Оқу материалын балалардың ойлау қабілеті жетерліктей жас
ерекшеліктерін ескере ұйымдастырса ғана, оның ойлау қабілетінің дамуына мүмкіндік туады.
Сондықтан да мұғалім балаларды үнемі ойланып оқуға бағыттауы тиіс, бұған оқу үрдісін
жүйелі ұйымдастыру, сабақта бала логикасын дұрыс дамыта алатын мүмкіндіктерді мол
пайдалану арқылы жетуге болады.»

№3 топ. «Жұмыс столы»
Берілген мәтінге орай столды бөліктерге бөлесіз: 1.Сұрақтар,2. Салыстырулар, 3. Тұжырымдау, 4.
Эссе жазу 5. Тірек сөздер теру
Сауаттылық құзіреттілік: Ресми дерек бойынша, мектеп жасындағы балалардың 40 пайызы әдеби мәтінді
түсінуге қиналатындығы дәлелденген. Бұлар мектептен білім алса да, қызмет жасауға келгенде қарапайым жазу
үлгісін білмейтіндігін көрсеткен. Тіпті олар әр түрлі жағдайда кездескен бланкіні толтыра алмай, ондағы
ақпараттың мәнісін түсіне алмапты. Бір қызығы,олар теледидарда не айтылып жатқанын, жалпы айтқанда,
күнделікті өмірдің есебін білмейтін болып шыққан. Соның салдарынан жұмыссыздық, өндірістегі апат,
жазатайым оқиғалар, жарақат алулар көбейіп кеткен. Жалпы, барлық зерттеушілердің болжамы бойынша
адамдардың сауатсыздық деңгейінің төмендеуі, оларға дұрыс білім беріп, тиянақты оқытпаудан, оқырман
болуға үйретпеуден болған көрінеді. Сақтанбау, ұқыпсыздық, байқаусыздық, апаттар: мұның бәрі ережені дұрыс
оқымағандықтан, түсінбегендіктен, санаға сіңірмегендіктен орын алып отыр.
Ақпараттық құзіреттілік: Анықтамалық әдебиеттермен жұмыс істеу, анықтамалық әдебиеттердің түрлерін
ажырата білу, ұғымдардың анықтамаларын өз бетінше құрастыра білу дағдылары.
Кестелер мен сызбалар негізіндегі ақпаратты анықтай білу, кестелер мен сызбаларды «оқып», олардың
мазмұнын жаңғырта білу дағдылары. Көлемді ақпараттық мәтіндерді түйіндеме арқылы «айналдыру»
дағдылары. Берілген проблемалық тапсырманың негізінде ақпаратты «сүзгіден өткізу» дағдылары. Мәтінмен
жұмыс істей білуі (құрылысын, негізгі ақпараттық және идеялық блоктарды анықтау, мәтін жанрын ақпарат
көзі ретінде қолдану негізінде есепке алу). Ақпараттық желілердің ресурстарын қолдана білуі (негізгі іздеу
жүйелерін меңгеруі, іздеу бойынша табылған ақпараттың дұрыстығын бағалап, ажырата білуі және т.б.)
Әлеуметтік құзіреттілік: Топпен жұмыс істей алуы (көшбасшы, ұйымдастырушы, бағынушы және
т.б.);Шешім қабылдай білу қабілеті;Шиеленістерді шеше білуі;Мақсатқа жету үшін бірігіп жұмыс істеу
қабілеті.
№4 топ. «Стикердегі диалог» Қабырғадағы парақтарды топтың әр мұшесі оқу және
түсінгендерін жазып топ басшысына жинақтау.
Біріншіден, функционалдық сауаттылық дегеніміз - адамдардың әлеуметтік, мәдени, саяси және экономикалық қызметтерге
араласуы. Біз экономикамыздағы, әлеуметтік – саяси және рухани өміріміздегі жетістіктерді заңды түрде мақтан етеміз. Тіпті
«экономика» деген сөздің өзін сөзбе сөз аударсақ «үй шаруашылығы» дегенді білдіреді. Сондықтан да отбасындағы экономиканы
мемлекеттік экономиканың құрамдас бөлігі ретінде қарауға тура келеді. Демек, оған байыпты түрде біліммен әрі шаруақорлықпен
қарау керек.
Екіншіден, функционалдық сауаттылық дегеніміз – өмір бойы білім алуына ықпал ететін, авторлық база жасау. Өмір бойы іздену,
яғни бүгінгі жаһандану дәуіріндегі заман ағымына қарай ілесіп отыру.Оқушылардың функционалдық сауаттылығы екіншіден,
мектептен басталады. Мектеп - үйрететін орта, оның жүрегі - мұғалім. Оқушының бойына білім нәрін дарытуға көмек беретін
функционалдық сауаттылық мұғалім бойында да болуы тиіс. Барлық елде балаға білім беру ерекше орын алып келеді. Балалардың
ойлау қабілетін дамытуға, байлығымыз да, бақытымыз да болған
Функционалдық сауаттылықтың негізгі міндеті - мұғалім баланы оқыта отырып, оның еркіндігін, белсенділігін, шығармашылық
тұрғыда ойлауын қалыптастырып және де баланың өз бетінше шешім қабылдауға дағдыландыру. Осыған орай оқушылардың алған
білімдері негізінде әрекет етуге қабілеттілік пен даналықты білдіретін құзыреттерді қалыптасытыру орта мектептердегі
жаратылыстану бағытындағы пәндер басым бағыттарының бірі болып табылады. Ой - өрісі кең тұлғаны қалыптастыруда
жаратылыстану пәндерінің орны ерекше.
Функционалдық сауаттылықты қалыптастыру - жаратылыстану бағытындағы пәндер оқушылардың өмірлік дағдыларын
дамытудың басты шарты.Функционалдық сауаттылықты қалыптастыру - оқушының логикалық ойлау қабілеттерін дамытудың
үйлесімді жолы. Олай болса, функционалдық сауаттылық оқушының белгілі ортада өмір сүруі үшін қажетті деп саналатын және
білім, білік дағдыларының жиынтығы. Ол тек білім мен білік әлеміне барудың жолы ғана емес, ұлттық әлеуметтік дамуының
өлшемі.
Мақсаты:
1. Оқушының алған теориялық білімдерін практикамен ұштастыра білу. 2. Оқушылардың алған сапалы білімдерін өмірде қолдана
білуге үйрету. 3. Кез келген проблемалық ситуациялардың шешімін таба білуге үйрету 4. Оқушыларды ізденіске баулып, өз
бетінше жұмыс істеуге үйрету 5. Оқушылардың білімдерін Қазақстан Республикасындағы білім беруді дамытудағы 2011 – 2020
жылдарға арналған Мемлекеттік бағдарламасы аясындағы халықаралық зерттеулерге ( TIMS, PISA және PIRLS) қатыстыру.
Бағыттар жиі аз кейде жоқ
Сабақта шығармашылық қабілетті арттыру тапсырмасы 17 1 2
Сабақ барысында логикалық ойлауға бағыттау 17 1 2
Білімді өзіндік игеруге бағыт беру 15 5
Функционалдық сауаттылыққа басымдық беру 13 3 4
Мәселені көтере білуге, дәлелдеуге, тұжырым жасауға баулу 12 1 7
Оқушының сөзді, логикалық пікірін айтуға мән беру 15 1 4
Эвристикалық сұхбаттасуды қолдану 14 2 4
Логикалық тапсырмаларды алу көзі (жазыңыз) Интернет желісі, тест, қосымша материал,
«Достық» орталығы, сөзжұмбақ, ребус, дид/қ
матер, метаграмма, BILIM LAND,
лигикалық тапсырмалар жинағы, ТИМСС
жинағы, әдістемелік құрал.

18 17 17
16 15
14 13
8 7
6 5
4 3
2 2 2
2 1 1 1
0
шығ/қ тапсы логи/қ ой өзіндік игеру функц.сауат тұжырымдау эвристикалық сұхбат

жиі аз кейде
Қазір ұстаздардың алдында тұрған міндет: табысты және әрекетке дайын
қабілетті, әлеуметтік рөлін сезінетін құзырлы тұлғаны қалыптастыру,
функционалдық сауаттылықты арттыруда баланы субъект ретінде қарап,
оқу ісіне өзінше қызықтыратын, оған қабілетін арттыратын жағдай туғызу
керек.

Ұқсас жұмыстар
Білім берудің тенденциялары
Құзіреттілік
Қазіргі заманғы менеджер үлгісі
Лидердің түрлері
Тәуекелдерді басқару әдістері
Әмбебап мұғалім
ХХІ ғасыр мұғалімінің кәсіби құзыреттілігі
Блок - сызбада циклдік алгоритмнің шарты
Мұғалімнің этнопедагогикалық құзыреттілігі
Әрбір мұғалімнің кәсіби
Пәндер