Жас балаға тым ауыр




Презентация қосу
Үш жастағы балалардың
геометриялық пішіндер туралы
түсініктерін қалыптастыру

Орындаған Манаш Д
Қабылдаған Ауелбекова М
Тобы 101-81
Орыс педагогы В.А.Сухомлинский

Орыс педагогы
В.А.Сухомлинский:«Ойын
баланың алдынан өмір есігін
ашып, оның шығармашылық
қабілетін дамытады, ойынсыз
ақыл-ойдың қалыптасуы мүмкін
де емес»-дейді.
Үш жасына дейінгі баланы дамыту
• Үш жасқа дейінгі баланы дамытатын, өсіретін әрі тәрбиелейтін негізгі
іс-әрекет – ойын. Ойын арқылы бала өзін қоршаған ортамен,
табиғатпен, қоғамдық құбылыстармен, адамдардың еңбегімен, қарым-
қатынасымен танысады. Халқымыз ойындарды тек балаларды
алдандыру, көңілін көтеру әдісі деп қарамай, жас ерекшеліктеріне сай
олардың көзқарастарын, мінез-құлқын қалыптастыру құралы деп
ерекше бағаланған. Ойын негізінен балаларға дене шынықтыру және
эстетикалық тәрбие берудің маңызды құралы. Ғалым Е.А.Покровский
өзінің балалардың ойындарына арнаған еңбегінде әрбір халықтың ойын
туралы түсінігіне сипаттама береді. Мысалы: ежелгі гректерде «ойын»
түсінігі балалардың қимылы деген ұғымды білдіреді, ал еврей халқында
«ойын» сөзі қуаныш, шаттық сезімдерін сипаттайды- деп, барлық
халықтың ойын түсінігінің түп-тамырының сабақтасып жатқандығы
туралы тұжырым жасайды.
Дидактикалық ойын– балалар
үшін оқу да,еңбек те. Ол
балаларға өмірде кездескен
қиыншылықтарды жеңу жолын
үйретіп қана
қоймай,ұйымдастырушылыққабі
летін қалыптастырады. Сондай
ақ, балалар өздерініз женімпаз,
тапқыр етіп көрсеткісі келеді.
Әсіресе,түйсіну, сезіну,
қабылдау,ойлау, зеійн қою
сияқты таным үрдістері
дамуына
Дидактикалық ойын туралы жасалатын тұжырым:
ойын- тәрбие құралы арқылы, ақыл-ойды кеңейтеді,
тілді ұстартады, сөздік қорды байытады, өмірді
танытып, сезімді кеңейтеді.

ерік және мінез қасиеттерін бекітеді, адамгершілік
сапаны жетілдіреді

ұжымдық сезім әрекеттері өсе түседі

эстетикалық тәрбие беру құралы
еңбек тәрбиесін беру мақсаттарын шешуге
мүмкіндік береді
дене күшінің жетілуіне көмектеседі
Геометрия ойлау

қабілеттерін дамыту үшін

ең құдіретті құрал болып

табылады және бізге дұрыс

ойлап, ой қорытындылауға

мүмкіндік береді.

Галилео Галилей
Ежелден геометриялық ұғымдардың
қалыптасуы ақыл-ой тәрбиесінің
маңызды бөлігі болған. Жер
телімдерін бөлу кезінде және егіндік
жерлерді санау үшін жерді өлшеу
білігі қажет болды. Кейін онсыз
құрылыс пен архитектура саласы да
мүмкін емес болып шықты. Ежелгі
египеттіктер геометрия сабақтарын
қасиетті деп санаған. Ежелгі
гректерде геометрия философия
жүйесінің бөлігі болды. Ал ежелгі ұлы
патшалықтардың тұрғандары
қоғамның элитасы болуға дайындалып
жатқандарға геометрияны оқытты.
Атақты платон «Академиясында»
қақпадағы жазуда: «Геометрияны
білмейтінге – есік жабық!».
Үш жастан ары қарай балаларды геометриялық
түсініктермен таныстыру бойынша жұмыс үш
бағыт бойынша жүргізіледі.
1. Оқу-танымдылық бағыты.
Ол белсенді педагогиканың базалық әдістерін қолдануда
табыс, таңдану, сенімділік және оқытудың белсенді
формалары мен әдістерін кіргізеді:
- дәстүрлі (көрме, түсіндіру, ойын)
- жіті (интенсивный) (тірек-сызба, кестелер)
- бағдарламалық (эксперименттер, проблемалық
жағдайлар)

2.Коммуникативті-дамытушы бағыт балалар іс-әрекетіндегі математикалық
ойындардың құрылымын, сонымен қатар тапсырмаларды ұжымдық және
топтық орындауды сипаттайды. Ойындар: «Қандай фигуралар
жасырынған?», « Нүктелер түйіссе не шығады?», «Өрмекші және тор»,
«Көлемді фигуралар шеберхана».

3. Әлеуметтік-бағдарлау бағыттар тақырыптық
бағыттағы ойын-жаттығуларды кеңістікте бағдарлау,
серуен, саяхатты меңзейді. Мысалы, «Нүкте қайда
өмір сүреді?», «Геометриялық ғаламшар», «Геометрия
еліне саяхат».
Геометриялық фигуралар жайындағы
мәліметті балалар алғаш рет ойыннан
алады. Балалармен ойнай бастаған
педагог геометриялық фигуралардың
дұрыс атын атайды.Бұл уақытта
баланың қабылдауын дамыта түсу
керек, әр түрлі формалар туралы
түсінік жинақтау керек. Алғашқы
жастағы топта баланың шар және
төртбұрышты ажырата
Үй құрылысының ретін көрсет»
Мақсаты: түстерді ажыратуға жаттықтыру; ойлау қабілеттерін,
қабылдау, ес, зейін процесстерін дамыту.
Құрал-жабдықтары: баланың саны бойынша әртүрлі түсті жолақтар,
пішіндер, үй суретінің үлгісі.
Мазмұны: Балаларға үйдің суретінің үлгісін көрсету. Балаларға
әртүрлі жолақшаларды, пішіндерді таратып беру. Үлгіге қарап осы
пішіндерден үйді құрастыруды ұсыну.
«Ойлау – жанның өте
бір қиын терең ісі.
Жас балаға тым ауыр.
Сондықтан тәрбиеші
баланың ойлауын
өркендеткенде,
сақтықпен басқыштап
істеу керек»

М. Жұмабаев
Үш жасқа дейінгі балаларға математиканы
үйретудегі қолданылатын ойындар мен
жаттығулар балалардың ақыл – ойының
дамуын екі бағытта: логикалық білімді
қалыптастыру және ақыл-ойды жетілдіруге
арналған тапсырмалар бойынша жүзеге асады.
Математиканың логикалық ойындарының
негізгі міндеті
• Математиканың логикалық ойындарының
негізгі міндеті – кішкентай адамды дамыту,
оның бойында бар және анықталған
қасиеттердің түзетілуі, оны шығармашылық,
ізденіс әрекетіне айналдыру.Бір жағынан
еліктеуге мүмкіндік беріледі, ал екінші
жағынан- қиялдауға және жеке
шығармашылығына алаңқай беріледі. Осындай
ойындардың арқасында балада барлық
психикалық қызметтер дамиды, ойлау
операциялары, құрастыруға үлгілер жасау
қабілеттері дамиды, математикалық ұғымдары
қалыптасады.
Қорытындылай келе, математикалық ойын
әрекеті арқылы баланың дағдысын дамытып,
көңіл–күйін және баланың тілін дамытумен қатар
логикалық математикалық тапсырмалар мен
жаттығуларды орындауға деген қызығушылығын
қалыптастырып, оларды сергіте, қуанта отырып,
белсенді әрекетке жұмылдырамыз.
Математикалық ойындар арқылы баланың
дербестігін жетілдіру, бұндай ойын түрін қолдану
арқылы баланың жеке қасиеттерін
қалыптастыру. Қай жас топтарын алсақ та бала
бақша қабырғасындағы жүргізілетін ойындар
балалардың ақыл-ой, санасының дамуы мен
өсуіне бағытталуы тиіс.

Ұқсас жұмыстар
Кәмелетке толмағандардың қылмыстық құқық бұзушылық жасау статистикасы
Мектепке дейінгі мекемедегі психолог кабинеті
Жөтел және тыныс алудың қиындауы
Улану түрлері
Бала тәрбиесіндегі халықтық ұстанымдар,қанатты сөздер
Мәтінді рөлге бөліп оқыту
Мұғалімнің жеке тұлғасы оның кәсіби қызметінің негізгі өзегі. Педагогикалық еңбектердің көрнекті шеберлері
Девиацияның формалары
ҒАЛЫМДАРДЫҢ ҰСТАЗДАР ЖАЙЛЫ АЙТҚАН НАҚЫЛ СӨЗДЕР
Балалардың жас ерекшеліктеріне қарай қиял түрлерін зерттеудің психодиагностикалық әдістер жинағы
Пәндер